امامزاده قلقلی

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  فدای عمر در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 166)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #6186

    محمد35
    کاربر
    این تاریخی که بنده از آن نام بردم هر تاریخی نیست تاریخی است که بر اساس روایات رسیده در صحاح از توجه رسول گرامی اسلام صلی الله علیه وآله نسبت به قبور مطهر شهدای بدر واحد حکایت دارد برای اینکه مطلب بیشتر روشن شود رجوع کنید به روایاتی که در کتب حدیث در این مورد موجود است. علاوه آنکه رفتن به این مشاهد هر گز به معنی شریک خدا قرار دادن انها نیست بلکه در اکثر قریب به اتفاق موارد برای بزرگداشت مقام ومنزلت آن صاحب مزار است ومگر غیر از این است اما آنچه مورد توجه است این است که این توجه به اهل قبور به خصوص مقام شامخ انبیاء واولیاء دین مورد عمل صحابه از جمله عایشه همسر پیامبر هم بوده است برای دقت در این مطلب به لینک زیر رجوع کنید:http://www.islamtxt.net/?q=content/forum/2066

    آیا عایشه همسر رسول خدا صلی الله علیه وآله هم از این مطلب که شما می فرمایید غافل بوده است یا نه این تفکر که رفتن به زیارت اهل قبور شرک است گفتار باطلی است البته نه فقط در اسلام بلکه در همه ادیان واز پیش ازاسلام این سنت جریان داشته است که مکانی را برای یاد بود اموات خود قرار می داده اند وبا رفتن به ان مکان اسباب بزرگداشت آن شخص فقید را فراهم می کرده اند حال اگر سری به کشورهای مختلف بزنید خواهید دید که این فقط در اسلام نبوده است ودر همه ادیان بزرگداشت وپاسداشت خدماتی که در زمان حیات شخص داشته است را بعد از موت او به واسطه مقبره ای که برای او می ساختند فراهم می ساختند اما مسئله شفاعت ویا طلب حاجت از غیر خدا مطلب دیگری است که البته ارتباطی به زیارت قبور انبیاواولیا ندارد ممکن است بسیاری برای پاسداشت این قبور بروند وهیچ شفاعتی راهم طلب نکنند ویا هیچ حاجتی را هم نخواهند پس این دو مطلب را باید از هم جدا کرد وجدا گانه بررسی نمود و نباید با یکدیگر این مطالب را خلط کرد زیرا در صورت خلط مبحث مطالب حل نخواهد شد.

    #6187

    محمد35
    کاربر
    برادرم : فرموده اید: زیارت کردن قبور همه ی مومنین با توسل جستن و طلب استعانت فرق دارد .

    تمام نکته در همین است که زیارت کردن اهل قبور با حاجت خواستن از آنها فرق دارد اتفاقا ما هم همین را می گوییم وخوشحالم که حضرتعالی هم با ما در این نکته اشتراک نظر دارید زیارت اهل قبور برای پاسداشت وبزرگداشت انها واحترام به این مشاهد شیوه ای عقلانی است که هر کس از هر دینی آن را محترم می شمارد ودر این مطلب فر قی بین شیعه وسنی نیست بلکه فرقی بین مسلمان وغیر مسلمان نیست همه بر بزرگداشت اولیای خدا بعد از مرگشان اتفاق نظر دارند اما هیچ شیعه آگاهی هم نیست که مثلا به یک امامزاده ای برود واز آن امامزاده بخواهد که مثلا ای امامزاده مریض مرا شفا بده نهایت مطلبی که فرد می گوید این است که ای امامزاده از خدا بخواه که مریض مرا او شفا دهد یا فلان حاجت مرا بدهد یعنی به سبب آبرویی که تو پیش خدا داری از جهت اعمال صالح یا مقام نبوت دعای تو در حق من اجابت می شودواین مطلبی نیست که با توحید منافاتی داشته باشد فرموده اید:مردگان نمی شنوند باز هم با شما در این امر اتفاق نظر داریم آری مردگان نمی شنوند ولی مگر شهیدان وانبیاء وعلما مرده اند به شهادت آیه قرآن آنتها زنده اند : ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاأ عند ربهم یرزقون گمان نکنید کسانی که در راه خدا کشته شده اند مردگانند بلکه ایشان زنده اند ودر نزد پروردگار خود روزی می خورند والبته با اضافه این آیه: مَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَالرَّسُولَ فَأُولَٰئِكَ مَعَ الَّذِينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَالصِّدِّيقِينَ وَالشُّهَدَاءِ وَالصَّالِحِينَ ۚ وَحَسُنَ أُولَٰئِكَ رَفِيقًا ترجمه : کسانی که خدا را ورسول خدا را اطاعت کنند انها با کسانی خواهند بود که خداوند به آنها نعمت بخشیده از انبیاء راستگویان وشهداو صالحین واینها نیکو رفیقانی هستند ، بنا براین انبیا ء صدیقین وصالحین ومطیعان خدا ورسول هم زنده اند زیرا اینها رفیق شهدا هستند وقرین ورفیق زنده نمی تواند مرده باشد (دقت کنید!) حال شما از یک زنده ای می خواهید برای شما دعا کندعاقبت به خیر شوید این شرک است همین طور از شهیدی که زنده است به قول قرآن می خواهید برای شما دعا کند چرا باید شرک باشد بلکه با توحید منافات ندارد زیرا همین که از شخصی می خواهید برای شما دعا کند یعنی فقط خدا است که موثر در وجود است واز آن صالح می خواهید برایتان از خدا طلب عافیت کند راستی شما وقتی پیش یکی از علمایتان می روید به او چه می گویید می گوییدالتماس دعا آیا این التماس دعا گفتن به عالمی که به او ارادت دارید شرک است؟!

    #6189

    abdollah1990
    کاربر

    کامنت 47 : برادرم آیات واضح و روشن قران درباره ی اینکه مردگان نمی شوند را که به صراحت در قران بیان شده قبول داری یا نه ؟؟ آیات 22 فاطر و آیه 20 و 21 نحل و آیه 22 سبا و آیه 5 احقاف آیا این آیات چه چیزی را به صراحت گفته اند ؟؟ لطفا به این سوالات پاسخ بده : 1- امام زادگان من دون الله هستند یا خیر 2- امام زادگان از جانب خداوند به عنوان واسطه معرفی شده اند ؟؟؟ 3- آیا بهشتی بودن امام زادگان با کدام آیات صریح و واضح و روشن اثبات می شود ؟؟؟ مثل امام زاده قلقلی و امام زاده بیژن !! 4- آیا حضرت علی به قبر پیامبر متوسل می شدند ؟؟ 5- آیا امام حسن و امام حسین به قبر پیامبر متوسل می شدند ؟؟؟

    #6190

    abdollah1990
    کاربر

    شما گفته اید (مثلا به یک امامزاده ای برود واز آن امامزاده بخواهد که مثلا ای امامزاده مریض مرا شفا بده نهایت مطلبی که فرد می گوید این است که ای امامزاده از خدا بخواه که مریض مرا او شفا دهد یا فلان حاجت مرا بدهد یعنی به سبب آبرویی که تو پیش خدا داری از جهت اعمال صالح یا مقام نبوت دعای تو در حق من اجابت می شودواین مطلبی نیست که با توحید منافاتی داشته باشد) آیا این آیات خداوند 22 فاطر و آیه 20 و 21 نحل و آیه 22 سبا و آیه 5 احقاف مخالف گفته ی شما نیست؟؟؟ شما راست می گویید یا خداوند ؟؟؟ به عقیده من خداوند راست می گوید و شما دروغ .

    #6191

    abdollah1990
    کاربر

    و به گفته ی شما جعفر کذاب هم فرزند امام بود هم برادر امام بود و هم ذریه و عترت پیامبر آیا به صرف امام زاده بودن ایشان هم شفا می دهند ؟؟؟ و همچنین دیگر امام زادگان شما از کجا می دانید که آنها در خفا و دور از چشم مردم چه اعمالی انجام می دادند که شما آنها را مقربان درگاه الهی میدانید . آیا آیه ای در این مورد نازل شده ؟؟؟

    #6192

    abdollah1990
    کاربر

    و مشرکین مکه هم طبق گفته ی قران همین گفته ی شما را می گفتند طبق این آیات 3 زمر (..إِلَّا لِيُقَرِّ‌بُونَا إِلَى اللَّـهِ زُلْفَىٰ ..ٌ‌) ( …جز اینکه ما را به خداوند نزدیک کنند …) و نیز در 18 یونس (…يَقُولُونَ هَـٰؤُلَاءِ شُفَعَاؤُنَا عِندَ اللَّـهِ…) ( میگویند اینها شفیعان ما نزد خداوند هستند )

    #6193

    sarberah
    کاربر
    :‏ ‏ بسم الله الرحمن الرحيم
    :
    جناب عبدالحسين شما يك موضعكيري ناشيانه براي فرار از جواب دادن اشكال برحرفاي خودت انتخاب كردي امااين شكردها قديمي شده كه ادله براي اثبات توسل به مردكان بصورت اشكال بياري وازطرفي ديكر منكرتوسل باشي
    بعدازجواب دادن به سوالاتت منتظر اشكالات جديد بودم اما انكار بوي ورشكستكي ازكارخانه اشكال سازي به مشام ميرسد وباز سوالات جواب داده شده رو فرستادي وبه ايراداتي كه برحرفاتون واردشده با موضعكير جاهلانه فرار كردي من اينقد ادله براي مدعا خودم دارم كه امسال شما وبزركتراتون رو به زانو بنشانم و هم اكنون ب سوالات تكراري جواب ها ديكر ميدم وازايراداتي كه برحرفاي شما واردشده خواستارم جواب بده وفرارنكن ودست ازاين نوع موضعكيري بردار {

    فبهت الذي كفر{ما أكلت لحم شاة العجوز}

    هركه منظورخود از غيرخدا ميطلبد
    اوكدايي است كه حاجت زكداميطلبد
    زهراست عطاي خلق هرجند كه دوا باشد/حاجت ز كه ميخواهي آنجا كه خداباشد!!!

    }

    #6194

    sarberah
    کاربر
    خواستم بگم که چرا تا یکی میگه حرام زاده شماها یاد عمر میافتید؟ من متنی را گذاشتم که هیچ ربطی به عمر ندارد ولی شماها به عمر گرفتید. به من چه. روایتش کلی سر و ته داره اما به عمر ربطی نداره. حالا تو اصرار داری که طرف عمر بوده باشه من قبول میکنم. ===========اصرار راتو داشتی ی خیز آخوندی بود که عوام شیعه می تونند باکمی تحقیق می تونند رسواشون کنند که ی روده راست توشکمشون نیست مثلا ی شبهه داشتی به خودت می بالیدی صفحه شم دقیق ندادی !روایتوخودت دیدی که به خطاب ربط داشت واز لحاظ سند اشکالداشت بیچاره مثلا الان داری تقیه می کنی یادنده عقب گرفتی!فبهت الذي كفر{ما أكلت لحم شاة العجوز} هركه منظورخود از غيرخدا ميطلبداوكدايي است كه حاجت زكداميطلبدزهراست عطاي خلق هرجند كه دوا باشد/حاجت ز كه ميخواهي آنجا كه خداباشد!!!
    #6198

    sarberah
    کاربر
    فرمودی:
    آیات قرآن مگر تاویل هم دارند؟ معنای تاویلاتش کجاست؟ چرا همه نمیدونن؟ این چه قرآنی است که خدا فرستاده و تاویلش را فقط یک عده میدانند. چرا عقل را تعطیل کردید و ا مفسرین تقلید کور میکنید؟
    ==========
    درجواب دوست جاهل اينكونه جواب ميدم
    الله ج ميفرمايد{ولقديسرنا القران للذكر فهل من مدكر}قمر22
    ازاين ايه جنان برميادكه فهم قرآن بسيارآسان است بس براي فهميدن ياعمل نمودن نيازي به تفسيروتوضيح ندارد!
    درباسخ بايدكفت قرآن به دوبخش تقسيم ميشود:
    1_برخي ازمضامين آن حاوي خوف خدا،فكراخرت،انابت بسوي الله ونصيحت هاي عمومي است
    2_بخش ديكرآن احكام وشرايع است
    آيه{لقديسرنا}به مفاهيم بخش اول مربوط ميشودوشامل مضامين قسم دوم نيست.جون همراه{ولقديسرنا}قيد{للذكر}افزوده شده است.

    و

    #6199

    sarberah
    کاربر
    و
    ‏ ‏اكراستنباط احكام آسان بود.اين قيداضافه نميشد.
    به علاوه،به دنبال آن {فهل من مدكر}امده است نه{هل من مستنبط}يا{هل من مجتهد}
    وهمجنين ايات متعددقرآن واضح ميكرددكه اين كتاب بدون بيامبر{سنت}قابل فهم نيست.
    جنانكه درجايي ميخوانيم{وأنزلنا اليك الذكرلتبين للناس مانزل اليهم}
    توبكو حسبنا كتاب الله
    دوباره حرف جاهلانه زدي كه نشان ازبيسوادي وغافل بودن ازمفاهيم قرآني هست
    تاويلات كجايند درقرآن:
    من جندنمونه ميارم تاديكه هروقت تونستي ايراد واشكال جديدوارد كني:
    1_يدالله فوق ايديهم: دست خدابالاي هر دستي هست
    2_الرحمن علي العرش استوي
    3_ صبغة الله ومن أحسن من الله صبغة
    منتظر جوابت هستيم ياسكوت كن تا جهالت هويدانشود
    ارفاقي ازتفاسيرخودتون ترجمه وتفسير كن

    زشت تقلید کردن اونجاست که یک پنجم تومالت شریک هست اژدهای خمس خور وازاون طرف صیغه بدون تحقیق بازن شوهر دار . مقلدین گمراه به اون میگن
    زشت تراونجاشه که تعصب هم دارید روبی بندوباریتون وزشت تراونجاست به ائمه ربطش میدید
    فبهت الذي كفر{ما أكلت لحم شاة العجوز}

    هركه منظورخود از غيرخدا ميطلبد
    اوكدايي است كه حاجت زكداميطلبد
    زهراست عطاي خلق هرجند كه دوا باشد/حاجت ز كه ميخواهي آنجا كه خداباشد!!!

    #6200

    sarberah
    کاربر
    فتولی عنهم یعنی تغییر دادن فیزیکی جهت صورت؟ تا حالا توی همچین شرایط مشابهی قرار نگرفتی؟
    …ﺧﺪﺍﺳﺖﻛﻪ ﻫﺮﻛﻪ ﺭﺍ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ ﺷﻨﻮﺍ ﻣﻰﮔﺮﺩﺍﻧﺪ… شما نوشتید؟ یعنی؟
    ===========

    مثل اينكه شرايط شما وخيمتر شده جون بعدجواب دادن به اشکالات کودکانه باز اشكالات تكراري دادي

    …ﺧﺪﺍﺳﺖﻛﻪ ﻫﺮﻛﻪ ﺭﺍ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ ﺷﻨﻮﺍ ﻣﻰﮔﺮﺩﺍﻧﺪ… شما نوشتید؟ یعنی؟
    =====
    ايا خدا خواسته اش كه مردكان راشنوا واجابت كننده دعاها بكرداند راخواست يانه
    منتظر جواب هستيم
    2_معناي تدعون ويدعون
    فعل است وازباب دعا يدعوا فهو دعاء به معناي خواستن ،فراخواند،فرياد زدن،عبادت كردن
    براي فهم بيشتر به ايه ذيل مراجعه كنيد
    1_ان تدعوهم لايسمعوا دعاءكم ولو سمعوا مااستجابوا ويوم القيامة يكفرون بشرككم
    اكر شماآنهارا فراخوانيد دعاي شمارا نميشنوند و{بالفرض}اكربشنوند اجابت نميكنند}…..

    فبهت الذي كفر{ما أكلت لحم شاة العجوز}

    هركه منظورخود از غيرخدا ميطلبد
    اوكدايي است كه حاجت زكداميطلبد
    زهراست عطاي خلق هرجند كه دوا باشد/حاجت ز كه ميخواهي آنجا كه خداباشد!!!

    #6202

    sarberah
    کاربر
    دعا در مورد خدا یعنی خواندن او. برای برخی موارد قبول
    . حالا در مورد من دون الله یعنی چه؛؟
    آنچه که دلیل بر حصر باشد کجای آیه است؟ کجای خطبه است؟
    =========
    شما فهمت بسياربائين هست كه معناي من دون الله را نميداني
    ولي برات توضيح ميدم وبه زور تومخت جا نمیشه{ من دون الله}
    همين قسمت ازايه نشان دهنده حصرهست كه به انجه غير خداست متوسل نشيد
    1_امامان مرده خدايند ياغير خدا
    2_فرشتكان خدايند ياغير خدا
    3_بتها خدايند يا غيرخدا
    4_امامزاده قلقلي خداست ياغير خدا
    خيرالكلام ماقل ودل

    فبهت الذي كفر{ما أكلت لحم شاة العجوز}

    هركه منظورخود از غيرخدا ميطلبد
    اوكدايي است كه حاجت زكداميطلبد
    زهراست عطاي خلق هرجند كه دوا باشد/حاجت ز كه ميخواهي آنجا كه خداباشد!!!

    #6203

    sarberah
    کاربر
    آنچه که دلیل بر حصر باشد کجای آیه است؟ کجای خطبه است؟
    ========

    بازكه تكرار كردي وقتي كه نميفهمي كه خطبه ميكه وسيله براي متوسلين عبادات هستن بس وسيله حصرشد درعبادات ووسيله كرفتن مردكان وامام زاده ها خارج ميشند
    براي تفهيمت يه مثال عقلي ميارم اكر درك وشعورداشته باشي
    مثال: ازطلاب حوزه علميه قم 99نفرقبول شدنديعني بقيه از تجديد ومردود شدند
    وقتي ميكن وسيله تقرب الهي عبادات هستن يعني بقيه وسيله تقرب نيستن !

    فبهت الذي كفر{ما أكلت لحم شاة العجوز}

    هركه منظورخود از غيرخدا ميطلبد
    اوكدايي است كه حاجت زكداميطلبد
    زهراست عطاي خلق هرجند كه دوا باشد/حاجت ز كه ميخواهي آنجا كه خداباشد!!!

    #6204

    sarberah
    کاربر
    فرمودی:
    حدیث رو ول کن. حسبنا کتاب الله رو که شنیدی. طبق همون بیا جلو.
    ==========

    جناب حسبنا كتاب الله متوجه ميشي جي از دهنت بالامياري اشكال نداره الان متوجه ات ميكنم
    آقاي حسبنا كتاب الله كه حديث را رد ميكني حالا بسوالات زير جواب بده طبق حسبناکتاب الله
    1_{وماجعلنا القبلة التي كنت عليها الا لنعلم من يتبع الرسول ممن ينقلب علي عقيبه}
    دراينجا مراد ازقبله ،بيت المقدس است وحكم رو كردن به سوي آن را خداوندبا لفظ{جعلنا}به خودمنسوب نموده اند.
    درحالي كه در هيج جاي قرآن حكم رو كردن به سوي بيت المقدس ذكرنشده است.شمابكو حسبنا كتاب الله
    2_{علم الله أنكم كنتم تختانون انفسكم}
    دراين ايه مقاربت درشب هاي رمضان به خيانت تعبيرشده وسبس حكم جواز آن صادرشده است،ازاين ايه به وضوح معلوم ميشودكه قبلا درشب هاي رمضان جماع حرام بوده است،درحاليكه حرمت آن در هيج جاي قرآن ذكر نشده است{توبكو حديث رو ول كن}منتظر جواب اين دوايه هستيم آخوند حسبنا كتاب الله

    فبهت الذي كفر{ما أكلت لحم شاة العجوز}

    هركه منظورخود از غيرخدا ميطلبد
    اوكدايي است كه حاجت زكداميطلبد
    زهراست عطاي خلق هرجند كه دوا باشد/حاجت ز كه ميخواهي آنجا كه خداباشد!!!

    #6205

    sarberah
    کاربر
    دعا در مورد خدا یعنی خواندن او. برای برخی موارد قبول
    . حالا در مورد من دون الله یعنی چه؛؟
    آنچه که دلیل بر حصر باشد کجای آیه است؟ کجای خطبه است؟
    =========
    شما فهمت بسياربائين هست كه معناي من دون الله را نميداني
    ولي برات توضيح ميدم وبه زور تومخت جا نمیشه{ من دون الله}
    همين قسمت ازايه نشان دهنده حصرهست كه به انجه غير خداست متوسل نشيد
    1_امامان مرده خدايند ياغير خدا
    2_فرشتكان خدايند ياغير خدا
    3_بتها خدايند يا غيرخدا
    4_امامزاده قلقلي خداست ياغير خدا
    خيرالكلام ماقل ودل

    فبهت الذي كفر{ما أكلت لحم شاة العجوز}

    هركه منظورخود از غيرخدا ميطلبد
    اوكدايي است كه حاجت زكداميطلبد
    زهراست عطاي خلق هرجند كه دوا باشد/حاجت ز كه ميخواهي آنجا كه خداباشد!!!

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 166)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.