Home › انجمن ها › شرکیات. توسل، شفاعت و بدعت › امامزاده قلقلی
این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط فدای عمر در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6100شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6101
با سلام . شما قران را گذاشته اید و به تاریخ چسبیده اید و آیا دین خود را از قران می گیرید یا تاریخ ؟؟ لطفا واضح و روشن جواب بدهید . و آیا امام زادگان من دون الله هستند یا نه ؟؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6102و اینکه برای اصحاب کهف مسجد ساخته شده . اولا : اوصاف مسجد در قران مشخص شده (وَأَنَّ الْمَسَاجِدَ لِلَّـهِ فَلَا تَدْعُوا مَعَ اللَّـهِ أَحَدًا) دوما : نگفته بروید از آنجا شفاعت بخواهید و توسل بجویید . سوما : زیارت کردن قبور همه ی مومنین با توسل جستن و طلب استعانت فرق دارد . و درباره ی قبر امام ابوحنیفه در بغداد . هیچ اهلسنتی که پیرو قران و سنت صحیح پیامبر باشد به قبر توسل نمی جوید همچنین دیگر قبور که اسم برده اید هیچ انسان مسلمان پیرو قران و سنت صحیح پیامبر از آنها طلب استعانت نمی کند . چون خداوند در قران صریحا گفته که مردگان نمی شنوند و همچنین گفته ایاک نعبد و ایاک نستعین . و قضاوت را به خوانندگان واگذار می کنم .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6104آقایان فدای عمر – سربراه – حبیب ، با سلام من مطالب شما را کاملا خواندم و کسانی که به شما پاسخ داده اند ، به نام عبدالحسین و محمد 35 را هم مطالبشان را مطالعه کرده ام . این دو نفر همیشه در بقیه قسمتها هم از روشهای فریب کاری استفاده می کنند و چون به سوال اصلی پاسخی ندارند ، مسائل فرعی مطرح می کنند و طرف مقابل را به انحراف می کشانند شما دوستان اگر به قسمت سوال اساسی در مورد امامت منصوص الهی مراجعه کنید خواهید دید که همین روش به انحراف کشاندن موضوع و طرح مسائل حاشیه ای را هم ادامه می دهند . ولی اگر روش جلوگیری از به انحراف کشاندن سوال اصلی را همیشه در نظر بگیرید موفق می شوید . و نگذارید که شما را به روایات و تاریخ سرگرم کنند . و ان شا الله مطالب من را در قسمتهای دیگر این سایت مطالعه کنید و اگر دیدگاهی دارید برایم بنویسید .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6138عبدالله دوست بزرگوار :حرفت درست .ولی اینایی که داره میگه ورد زبون آخونده واسه گمراه کردن عوام ..
پس بذار نظرات کودکانه شو بگه و جواب داده بشه باکمک دوستان تارفع شبهه بشه سوالا من بازم تکرارمی کنم بی جوابیشو فعلا سوالای عبدالحسین1
در کامنت 24؛
من منظورم عمر نبود. حالا اینکه چرا شما به عمر گرفتی با خودت. ضمن اینکه متن اصلا ربطی به عمر نداره. طعنی هم اگر باشد ابن کثیر زده با نقلی که کرده نه من.
______
تقیه!!!!
منظورت کی بود؟دروغگو حافظه ندارد
فقط جای اسم خطاب نقطه چین گذاشتی که حرف عوض کنی و ی سند دادی صفحه یا …و یا فکرکردی پای منبری هرچی باگریه گفتی بدون تحقیق قبول شه؟؟؟
همین روایت بی وسروته یکی از شبهه هایی هست که سایتهاتون پره اینجاجای تقیه نیست با ادب وحالا …هركه منظورخود از غيرخدا ميطلبد
اوكدايي است كه حاجت زكداميطلبد
زهراست عطاي خلق هرجند كه دوا باشد/حاجت ز كه ميخواهي آنجا كه خداباشد!!!شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6140حدیث رو ول کن. مگر من حدیث نوشتم که تو در جواب حدیث آوردی؟ آیه نوشتی که مرده ها نمیشنوند، من هم آیه آوردم که میگه از اونها سوال کن. حدیث کجاش بود؟ این قرآن ساده و همه فهم نیاز به حدیث هم دارد؟ یعنی میخوایی بگی که قرآن را نمیفهمی و نیاز به حدیث داری؟ پس عقل چه میشود؟)یه کم این حرفها آشنا نیست؟(=====
من حدیث آوردم که به ماجرای معراج ربط داره که بهش اعتقادنداری پرسیدن معراج کجا و حاجت خواستن ازقبرکجا عقل اگه بودتفکرداشتی روموضوع پرسیدن ازپیامبرانواسأل من أرسلنا من قبلك من رسلنا أجعلنا من دون الرحمن آلهة يعبدون
ظاهرايه اينكونه نشان ميدهدكه رسول خدا امرشده براي برسيدن ازتوحيدامتهاي كذشته ازبيامبرانيكه بينشان فاصله زماني بسيارطولاني وجود داردمقصود از سوال كردن از انبيا كذشته ،بيامبراني بوده كه درشب اسرا بشت سربيامبر نماز خواندن
تفسيرابن جريرطبري جلد21صفحه611جناب حداقل استنادخود رابه آيات باتفاسير تطبيق بده بعد اشكال وارد كن
خب اكرآيه راتأويل نكنيم طبق نظرشخصي شما وبه براي استناد براي رفتن انحضرت برسرقبرشان بكيريم وحرف زدن با آنهابكيريم اشكال وارد ميشود كه منتظرجوابشان هستيم
اشكال :فاصله زماني بين بيامبرو انبيا كذشته هزاران سال بوده بيامبرخدا كجادنبال قبر نوح بكردد تاباروحش به سوال وجواب ببردازد؟هركه منظورخود از غيرخدا ميطلبد
اوكدايي است كه حاجت زكداميطلبد
زهراست عطاي خلق هرجند كه دوا باشد/حاجت ز كه ميخواهي آنجا كه خداباشد!!!شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6142حدیث رو ول کن. مگر من حدیث نوشتم که تو در جواب حدیث آوردی؟ آیه نوشتی که مرده ها نمیشنوند، من هم آیه آوردم که میگه از اونها سوال کن. حدیث کجاش بود؟ این قرآن ساده و همه فهم نیاز به حدیث هم دارد؟ یعنی میخوایی بگی که قرآن را نمیفهمی و نیاز به حدیث داری؟ پس عقل چه میشود؟)یه کم این حرفها آشنا نیست؟(من حدیث آوردم که ماجرای معراج اثبات شه که بهش اعتقادنداری پرسیدن معراج کجا و حاجت خواستن ازقبرکجا عقل اگه بودتفکرداشتی روموضوع پرسیدن ازپیامبران
واسأل من أرسلنا من قبلك من رسلنا أجعلنا من دون الرحمن آلهة يعبدون
ظاهرايه اينكونه نشان ميدهدكه رسول خدا امرشده براي برسيدن ازتوحيدامتهاي كذشته ازبيامبرانيكه بينشان فاصله زماني بسيارطولاني وجود داردمقصود از سوال كردن از انبيا كذشته ،بيامبراني بوده كه درشب اسرا بشت سربيامبر نماز خواندن
تفسيرابن جريرطبري جلد21صفحه611جناب حداقل استنادخود رابه آيات باتفاسير تطبيق بده بعد اشكال وارد كن
اكرآيه راتأويل نكنيم طبق نظرشخصي شما وبه براي استناد براي رفتن انحضرت برسرقبرشان بكيريم وحرف زدن با آنهابكيريم اشكال وارد ميشود كه منتظرجوابشان هستيمهركه منظورخود از غيرخدا ميطلبد
اوكدايي است كه حاجت زكداميطلبد
زهراست عطاي خلق هرجند كه دوا باشد/حاجت ز كه ميخواهي آنجا كه خداباشد!!!شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6143گرامی دقت کن. ابراهیم برای اینکه با خود حدیث نفس کند به بتها گفت بخورید؟
ما انتم باسمع ما اقول منهم. دیدی؟ بخای گفته.
من در مورد آیه هیچ نظری ندادم. آیه رو شما مطرح کردید و من سوال کردم. جواب داید؟جوابت 2آیه داده شد واضح! و آیات شعیب وصالح دلیل برشنوایی مردگان نمی شه
فک کن الان ی هندوبیادبگه ابراهیم بابت حرف زدپس بتهای ماهم می شنوند !وحاجت می دهند
ولی هندو ی خورده انصاف داره یابگم عقل دارهآیات صریحه !
ﺇﻧَّﮏﻻﺗﺴﻤﻊ ﺍﻟﻤﻮﺗﻲ.ﺍﻟﻨﻤﻞ.80 =ﺑﺮﺍﺳﺘﻲ ﮐﻪ ﺗﻮ ﻧﻤﻲ ﺗﻮﺍﻧﻲ ﻣﺮﺩﮔﺎﻥ ﺭﺍ ﺷﻨﻮﺍ ﺳﺎﺯﻱ.ﻭﻧﻴﺰ ﻣﻲﻓﺮﻣﺎﻳﺪ: *ﻭَﻣﺎ ﻳَﺴْﺘَﻮِﻱ ﺍﻟْﺄَﺣْﻴَﺎﺀ ﻭَﻟَﺎ ﺍﻟْﺄَﻣْﻮَﺍﺕُ ﺇِﻥَّ ﺍﻟﻠَّﻪَ ﻳُﺴْﻤِﻊُ ﻣَﻦ ﻳَﺸَﺎﺀ ﻭَ ما ﺃَﻧﺖَ ﺑِﻤُﺴْﻤِﻊٍ ﻣَّﻦ ﻓِﻲ ﺍﻟْﻘُﺒُﻮﺭِ* ﻓﺎﻃﺮ22
ﻳﻌﻨﻲ: ﻭ ﺯﻧﺪﮔﺎﻥ ﻭ ﻣﺮﺩﮔﺎﻥ ﻳﻜﺴﺎﻥ ﻧﻴﺴﺘﻨﺪ ﺧﺪﺍﺳﺖﻛﻪ ﻫﺮﻛﻪ ﺭﺍ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ ﺷﻨﻮﺍ ﻣﻰﮔﺮﺩﺍﻧﺪ ﻭ ﺗﻮ ﻛﺴﺎﻧﻰ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺩﺭ ﮔﻮﺭﻫﺎﻳﻨﺪ ﻧﻤﻰﺗﻮﺍﻧﻰ ﺷﻨﻮﺍ ﺳﺎﺯﻯ.
وآیاتی که دوستمون عبدالله داد
هركه منظورخود از غيرخدا ميطلبد
اوكدايي است كه حاجت زكداميطلبد
زهراست عطاي خلق هرجند كه دوا باشد/حاجت ز كه ميخواهي آنجا كه خداباشد!!!شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #61444.اینکه من از خدا چیزی بخوام یعنی توسل؟این تدعون هایی که مینویسی را ترجمه کن. بفهم که معنایش چیست.
======= طلب كردن ازخدا يعني دعا ودعا عبادت است جنانجه انحضرت ميفرمايد:الدعامخ العبادة
بس اين خواستن شما عبادت شد وعبادت وسيله براي تقرب به خداوندهركه منظورخود از غيرخدا ميطلبد
اوكدايي است كه حاجت زكداميطلبد
زهراست عطاي خلق هرجند كه دوا باشد/حاجت ز كه ميخواهي آنجا كه خداباشد!!!شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #61459_حصر رو در35 مائده و خطبه110 نشان ندادی.
======حصر درايه وخطبه بسيارواضح است ولي كوجشم بينا وكوش شنوا
حصرتوسل درعبادات هست وانجه كه درخطبه 110آمده همه عبادتند
واكرشمادليلي بر توسل برغيرعبادات داري بفرما تاحصرمنتفي بشود؟هركه منظورخود از غيرخدا ميطلبد
اوكدايي است كه حاجت زكداميطلبد
زهراست عطاي خلق هرجند كه دوا باشد/حاجت ز كه ميخواهي آنجا كه خداباشد!!!شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #61464.عدم قبول دعای پیامبر رو نگفتی.====اولا بفرمائيدمنظورازعدم قبول دعابيامبرجيستاكردعايي بذيرفته نشده بنابرقضاي الهي بوده استاكرمنظورتان دعاي هدايت براي كفارهست اشكالتون بي اساس استبه جند دليل:1_هدايت بصورت ايصال الي المطلوب نزدخداست جنانجه خداوندميفرمايد يهدي من يشائ ويضل من يشاءانك لاتهدي من احببت(براي هركس دعاكني كه بذيرفته نميشود{اللهم اعزالاسلام بإحدي العمرين}درحق ابوجهل بذيرفته نشد)بنابر قضاوقدر2_هدايت نشدن كفاربه خاطر عدم بذيرفتن حق تعنتا وعنادا بودبخاطرهمين بودكه خداوندبه بيامبر وحي كردسواء عليهم أأنذرتهم أم لم تنذرهماكربه اندازه دانه ارزني ازعلم كلام اطلاعي داشته باشي ميداني كه مسلمانان براين اعتقادند كه انسان مختارمحض است نه مكلف برخلاف كروه جبريههركه منظورخود از غيرخدا ميطلبداوكدايي است كه حاجت زكداميطلبدزهراست عطاي خلق هرجند كه دوا باشد/حاجت ز كه ميخواهي آنجا كه خداباشد!!!
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #61478.اینکه از کجا مطمئن میشیم که نماز و روزه و… قبول میشوند و میتوان آنها را وسیله قرار داد.=====
نوع اين سوال نشان ازبي علمي سائل دارد
اما اصل جواب:انسانهاماموربه ظاهرند و نه ماموربه باطن
كذشته ازاين هرعملي كه انسان بدان امرشده براي بذيرش آن علائمي هم ذكرشده هم اكنون به جند نمونه اشاره ميكنم تا دوست عزيزبه بي اساس بودن سوال خويش بي ببرد:
1_زكات دادن مال را زياد ميكند
هركس كه مخلصانه زكات اموالش رابدهد بركت مالش را احساس ميكند
2_الصدقة تدفع البلايا
صدقه دفع بلاست واين واضح است كه به مرات وكرات در زندكي روزمره مشاهده وحس ميكنيم
3_ذكرالله: ألابذكرالله تطمئن القلوب
دلهابايادخدا آرام كيرند
و همجنين اعمال براي قبول وعدم قبول شرايط ظاهري دارند
جنانجه انحضرت به اعرابي فرمودند: قم فصل فإنك لم تصلبلندشو نماز را اعاده كن همانا تو نمازنخوانديودرايات واحاديث مراروتكرارامده كه نمازي كه باخشوع وخضوع وشرايط طاهري انجام نكيرد مانندبارجه سياهي دوباره برجهره نمازكذارقرارميكيرد در روزقيامت وازاوشكايت ميكندكه بارالها اومن راضايع كرد اوراضايع بكردانخلاصه:براي بذيرش وعدم بذيرش اعمال علائم حسي(ظاهري)وغيرحسي(باطني)وجود داردبس اكرعبادت برايت حلاوت ايماني دوري ازمعاصي بودبهترين علامت براي بذيرش اعمالت هست ووسيله تقرب الي الله درغيراينصورت به روش اجراي خودت رجوع كن .جانمهركه منظورخود از غيرخدا ميطلبد
اوكدايي است كه حاجت زكداميطلبد
زهراست عطاي خلق هرجند كه دوا باشد/حاجت ز كه ميخواهي آنجا كه خداباشد!!!شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #614911.اینکه اسم و صفت ذات خدا رو وسیله گرفتی و جای دیگه گفتی که وسیله یعنی جهاد، این رو هم حل نکردی.5.در کجا فرموده که ذاتم یا صفاتم یا اسامی من وسیله هستند؟
=====
_اين همه تجاهل تابه كي
اسامي خداوند همه اذكارند و عبادت وجهادهم عبادت است بس فرقي ندارند
امابستكي به شرايط حال متوسل بستكي دارد؟خواهشا به اين مثال توجه كن وبفهم !
دريك حديث بيامبرخدا درجواب يك صحابه كه ميفرمايد(اي الاعمال افضل)كدام يك عمل افضلتر است بيامبرخداميفرمايد (الصلاة) و درجواب صحابي ديكركه ميفرمايد (أي الاعمال افضل)ميفرمايد(الجهاد)اين جوابهابه ظاهرباهم تعارض دارند ولي هيج تعارضي ندارد جون جوابهابنابرشرح حال سائل داده شده
ولي اشكال شمابي اساست جون اهلسنت معتقد به توسل با عبادات هست وجهاد واسامي خداوند عبادتند بس هيج اشكالي وارد نيستتـوسل به ذات خداي تعالي جايز است، مانند اينكه بگوئي: يا الله.مثل ربنا آتنا فی الدنیا حسنه وفی الاخره حسنه وقنا عذاب النار:که با ربنا یعنی ای خدای ما شروع میشه
و
*وَلِلَّهِ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَی فَادْعُوهُ بِهَا*اعراف
»خداوند دارای نامهای نیکوست بواسطه آنها او را بخوانید.« دعا کردن در اینجا شامل هر دو نوع دعا کردن اعم از دعای درخواست و دعای عبادت می باشد.هركه منظورخود از غيرخدا ميطلبد
اوكدايي است كه حاجت زكداميطلبد
زهراست عطاي خلق هرجند كه دوا باشد/حاجت ز كه ميخواهي آنجا كه خداباشد!!!شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #61506.موارد عدم نصرت رو نگفتی.
7.عدم قبول دعای پیامبر رو نگفتی.
=====
إنا لننصررسلناوالذين امنوافي الحياة الدنيا و يوم يقوم ألاشهاد
جناب شما يابي علمي يا خودت رابه جهالت زده وبا آيات قرآن بازي ميكنيد
نصرت راشما جه معناميكنيد؟
نصرت :يعني قلدربودن بيامبرو اصحابش
نصرت:يعني حرف اول بين مشركين قومش زدن
اكر تسليما معناي شما را ببذيريم
ايرادات زير بوجودميايد
1_خداوند براي بيامبرانش العياذبالله لاف زده
2_خلاف وعده هايش عمل كرده كه نه شيعه به اين معنا قائل است ونه اهلسنت
بس حرف شما بي بايه واساس است به جنددليل:
1_شكست بيامبرومسلمانان درجنكها
2_بذيرفتن مفاد عهدنامه بظاهر ذلت بار درصلح حديبيه وغيرهم
بس درميابيم كه معناي نصرت دراين ايه نصرت دين هست كه انبياء وخصوصا نبي اكرم دراين زمينه به رستكاري كامل نائل آمد
سوال از دوست عبدالحسين:يك نمونه با استنادصحيح بياريدكه يكي ازانبياء برآنجه وظيفه ابلاغ دين بوده نصرت نشده باشد ودينش وابلاغش را به اكمال نرسانده؟هركه منظورخود از غيرخدا ميطلبد
اوكدايي است كه حاجت زكداميطلبد
زهراست عطاي خلق هرجند كه دوا باشد/حاجت ز كه ميخواهي آنجا كه خداباشد!!!شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6151احسنت. عمل مشرکین چی بود؟ بعد اینکه آنها واقعا در الله با مسلمانان مشترک بودند؟ سوره کافرون چه میگوید؟ لا اعبد ما تعبدون. و لا انتم عابدون ما اعبد. پیامبر چه میپستیده که با آنچه کافران میپرستیدند متفاوت بوده است؟ آیات دیگر بماند.فرق مشرک وکافربفهم!مشرک خداروقبول داره درخیلی چیزامشترکه بامسلم*
اینم مشترکات واضح !!!
قُلْ مَنْ یَرْزُقُکُمْ مِنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ أَمَّنْ یَمْلِکُ السَّمْعَ وَالْأَبْصَارَ وَمَنْ یُخْرِجُ الْحَیَّ مِنَ الْمَیِّتِ وَیُخْرِجُ الْمَیِّتَ مِنَ الْحَیِّ وَمَنْ یُدَبِّرُ الْأَمْرَ فَسَیَقُولُونَ اللَّهُ فَقُلْ أَفَلَا تَتَّقُونَ«یونس 31.
»بگو چه کسی شما را از آسمان و زمین روزی می دهد یا کسیت که بر چشمها و گوشها حاکم است؟ و کسیت که زنده را از مرده و مرده را از زنده برمی انگیزد و کیست که کار ]جهان[ را تدبیر می کند، زودا که خواهند گفت: الله؛ بگو پس چرا پروا نمی کنید«
و این فرموده اش
:»قُلْ لِمَنِ الْأَرْضُ وَمَنْ فِیهَا إِنْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ)84(سَیَقُولُونَ لِلَّهِ قُلْ أَفَلَا تَذَکَّرُونَ)85(قُلْ مَنْ رَبُّ السَّمَاوَاتِ السَّبْعِ وَرَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِیمِ)86(سَیَقُولُونَ لِلَّهِ قُلْ أَفَلَا تَتَّقُونَ)87(قُلْ مَنْ بِیَدِهِ مَلَکُوتُ کُلِّ شَیْءٍ وَهُوَ یُجِیرُ وَلَا یُجَارُ عَلَیْهِ إِنْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ)88(سَیَقُولُونَ لِلَّهِ قُلْ فَأَنَّی تُسْحَرُونَ«مؤمنون84- 89.
»بگو، اگر می دانید زمین و هرکس که در آن است، از آن کیست؟ زودا که می گویند از آنِ الله است، بگو آیا پند نمی گیرید؟ بگو پروردگار آسمانهای هفتگانه و عرش عظیم کیست؟ زودا که می گویند اینها از آنِ الله است. بگو پروا نمی کنید؟ بگو اگر می دانید ملکوت همه چیز به دست کیست؟ و کیست که امان می دهد و در برابر او نمی توان به کسی امان داد؟ زودا که می گویند: اینها از آنِ الله است. بگو: پس چگونه فریب داده می شوید؟«
-
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
و اینکه گفته اید (پیامبر و امام و امامزاده که هیچ، خود خدا هم ناتوان از برخی کارهاست.) آیا برادرم به لحاظ اینکه نمی توانید استعانت از مرده را از قران اثبات کنید باید اینطور خداوند را زیر سوال ببرید ؟؟ و خداوند را به ناتوانی متهم کنید ؟؟ پس این جهان را که آفریده ؟؟ آیا این جهان را امام زادگان آفریده اند ؟؟ و خوب است که عقائد خود را بدون تقیه عیان می کنید .