امامزاده قلقلی

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  فدای عمر در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 166)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #5988

    فدای عمر
    کاربر
    و نیز وقتی كه حضرت ابراهیم در آن روز تاریخی كه با بتان خلوت نموده با آنها سخن گفت( فَرَاغَ إِلَىٰ آلِهَتِهِمْ فَقَالَ أَلَا تَأْكُلُونَ) ﴿الصافات/91﴾ ?!پس روی به معبودانشان نهاد وگفت آیا نمی خورید؟! )مَا لَكُمْ لَا تَنطِقُونَ( ﴿٩٢﴾ ?!شما را چه شده كه سخن نمی گویید؟!مسلما حضرت ابراهیم عليه السلام نه برای پذیرائی از بتها و نه برای هم نشینی وهم صحبتی با آنها رفته بود بلكه برای شكستن ونابودی بتها رفته بود.وخود می دانست كه آنها سخن نمی شنوند وقبلا نیز به پدر وقومش این را یاد آوری كرده بود:
    )قَالَ هَلْ يَسْمَعُونَكُمْ إِذْ تَدْعُونَ( ﴿الشعراء: ٧٢﴾!آیا این بتها كه می پرستید وقتی كه می خوانید صدای شما را می شنوند؟!

    حدیث بخاری را که دیدید؟ نکند که بخاری افترا به پیامبر زده باشد یا اینکه با نقل روایت خواسته باشد بگوید که من بخاری و پیامبر ما انت بمسمع من فی القبور را قبول نداریم؟))
    اینجابگوقرآن هم افترازده به پیامبران!!!!!
    فعلا که شماقبولش ندارید آیه رو!

    هركه منظورخود از غيرخدا ميطلبد
    اوكدايي است كه حاجت زكداميطلبد
    زهراست عطاي خلق هرجند كه دوا باشد/حاجت ز كه ميخواهي آنجا كه خداباشد!!!

    #5999

    فدای عمر
    کاربر
    ((10.خطاب آیه56 اسرا رو نگفتی. ))
    خطابش مشرکینه (روافض)که خدارو هم می شناختن (…)ولی بزرگانشون روبعدازمرگشون بت (ضریح )ساخته بودند
    شباهت کم نیست سجده به قبرو حاجت ازقبر و..؟
    جالب اینکه اگر مشکل خیلی بزرگ میبود مشرکین سابقه، واسطه ها را رها میکردند و مستقیما از الله یاری میخواستند الله درباره مکیان میگوید :
    )و إِذَا رَكِبُوا فِی الْفُلْكِ دَعَوُا اللَّهَ مُخْلِصِینَ لَهُ الدِّینَ فَلَمَّا نَجَّاهُمْ إِلَى الْبَرِّ إِذَا هُمْ یشْرِكُونَ( »العنکبوت/65«
    هنگامی که بر سوار بر کشتی شوند، خدا را با اخلاص می خوانند )و غیر او را فراموش می کنند(؛ اما هنگامی که خدا آنان را به خشکی رساند و نجات داد، باز مشرک می شوند!

    مشرکینی که در عصر رسول الله صلی الله علیه وسلم میزیستند وقتی با سوالهای درباره توحید روبرو میشدند به آن سوالها پاسخ درست و صحیح میدادند یعنی همان جواب را میگفتند که موحدین میگویند
    اول سوال ها را ببینید:
    قُلْ مَنْ یرْزُقُكُمْ مِنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ أَمَّنْ یمْلِكُ السَّمْعَ وَالْأَبْصَارَ وَمَنْ یخْرِجُ الْحَی مِنَ الْمَیتِ وَیخْرِجُ الْمَیتَ مِنَ الْحَی وَمَنْ یدَبِّرُ الْأَمْرَ فَسَیقُولُونَ اللَّهُ فَقُلْ أَفَلَا تَتَّقُونَ»یونس/31«
    همانطور که میبینید در این آیه الله پنج سوال مهم زیر را از مشرکین میپرسد
    »چه کسی شما را از آسمان و زمین روزی می دهد؟
    مشرکین جواب میدهند الله
    چه کسی مالک و خالق گوش و چشمهاست؟
    مشرکین جواب میدهند الله
    چه کسی مرده رازنده میکند؟
    مشرکین جواب میدهند الله
    چه کسی زنده را میمیراند؟
    مشرکین جواب میدهند الله
    و چه کسی امور )جهان( را تدبیر می کند؟
    مشرکین جواب میدهند الله
    پس الله با تعجب سوال آخر را میپرسد پس آیا متقی نمیشوید
    یعنی با وجودیکه همه کاره الله را میدانستند باز دنبال لات و عزی حبل و.. میرود
    و همین باعث حیرت است که الله را اداره کننده جهان میدانند باز میگوید یا حسین یا هبل!!
    پس دیدید که بت های مشرکین خدای آنها نبودند و آنها بت و سنگ را نمی پرستیدند، این بت ها مظهر و نماد آدمهای مقدس بودند که از نظر مشرکین نقش واسطه را بین بنده و الله ایفاء میکردند

    #6007

    فدای عمر
    کاربر
    5 تنی را که قوم نوح میپرستید چیزی شبیه به 5 تن شیعه هستند یعنی آن 5 تن قوم نوح هم سجایای اخلاقی داشتند و اعملشان تحسین مردم را بر انگیخته بود

    (إن تدعوهم لا يسمعوا دعاءكم و لو سمعوا ما استجابوا لكم و يوم القيامة يكفرون بشرككم و لا ينبئك مثل خبير ) ﴿۱۴﴾فاطر
    اگر آنها را بخوانید، دعاى شما را نمى شنوند، و اگر[فرضا] بشنوند اجابتتان نمى کنند، و روز قیامت شرک شما را انکار مى کنند؛ و[هیچ کس ] چون [خداى ] آگاه، تو را خبردار نمى کند. (۱۴)

    نکته: شایدبگوییداین برای خواندن بت ها نازل شده حال بگوییدآیابت ها درروزقیامت محشورمیشوندتا انکارکنند؟

    قل أدعوا الذين زعمتم من دونه فلا يملكون كشف الضر عنكم ولا تحويلا56أسرا
    (قل أدعوا الذين زعمتم من دونه)اي محمد!به آن مشركان بكو:آنهايي را بخوانيد كه كمان مي كرديد خدا مي باشند.حسن كفته است:يعني ملايك وعزير وعيسي را بخوانيد كه مي كفتيد:آنها در نزد خدا شفيع ما ميشوند.
    (فلا يملكون كشف الضر عنكم ولا تحويلا)آنها قدرت دفع بلا را از شما ندارند و نمي توانند آن را متوجه ديكري كنند.

    أولئك الذين يدعون يبتغون إلي ربهم الوسيله آيهم أقرب و يرجون رحمته و يخافون عذابه إن عذاب ربك كان محذورا57/اسرا
    (أولئك الذين يدعون يبتغون إلي ربهم الوسيله آيهم أقرب )آن خدايان كه آنها رامي خوانند،تلاش مي كنند خود به خدا تقرب جسته وبه وسيله ي طاعت وعبادت به او توسل مي جويند.بس جكونه آنها را همراه با خدا مي برستيد؟
    (و يرجون رحمته و يخافون عذابه )و از طريق انجام عبوديت اميد برخورداري از رحمت خدا را دارند واز كيفر و عقابش بيمناكند و در جلب رضايتش مسابقه مي دهند.
    ( إن عذاب ربك كان محذورا)عذاب خدايت شديد است وبايد از آن برحذر بود و از حصول آن بايد ترسيد
    هركه منظورخود از غيرخدا ميطلبد
    اوكدايي است كه حاجت زكداميطلبد
    زهراست عطاي خلق هرجند كه دوا باشد/حاجت ز كه ميخواهي آنجا كه خداباشد!!!

    #6016

    sarberah
    کاربر
    اول شک داشتیم قلقلی اهلسنته حالاباورمان شد!!!!!بجای جواب دادن رفته سراغ شجره نامه روایت تاریخ شایدازاونجا راه فرار از شرک باشه !!!!دریغ از یک جوابجواب ساده اما مشرك شكن به ادعاهاي عبدالحسين ازطرف يك عبدالله سوالهاي قبلي رو تكرارميكنم سوالهايي كه به هيج وجه جواب نشنيدم ودر ادامه سوالهاي يازده كانه جناب عبدالحسين را بصورت ساده وقابل فهم درحد توان جواب داده خواهد شدكه فقط بلداست سوال را با سوال جواب دهدو جوابي به جز سوال برسيدن وشاخه عوض كردن و فرار به جلو نداشته!!!سوالهاي ما:سوال 1:آيا امامزاده قلقلي وصالح وشاهجراغ و… زنده اند يا مرده؟ كه آيه درباره شهدا آورد كه هيج ربطي به قلقلي وصالح وشاهجراغ وسي ودوهزار امام زاده ديكر ندارد!سوال2: كفته ايم اكر امامزاده قلقلي وصالح وشاهجراغ و… اكر مرده اند آياميشنوند يا نه؟ باز اينجا سخن كفتن بيامبران با مردكان مثل صحبت كردن بيامبر( ص) درجنك بدر بامردكان وسوال كردن بيامبر (ص) _ بيامبران قبلي را آورده كه جواب سوال من داده نشدو جدا از اينكه بكوييم كه قياس درمذهب شيعه باطله اين جناب بيامبر را با غير نبي قياس كرده وجوابش داده شد قبلاسوال3 پرسیده ایم که اگرامامزاده وشاهچراغ و…اگرقادربه شنیدن هستن که نیستن آیاقادر به رساندن سودودفع ضررهستند؟که بازمتاسفانه جوابی نبود!اگربگوییدهستندمخالف این آیه این آیه قرآن گفته ان وخودراذلیل کرده اندیونس 18و106 حج 121) إن الذين تدعون من دون الله عباد أمثالكم فادعوهم فليستجيبوا لكم إن كنتم صادقين ﴿۱۹۴﴾اعراف در حقیقت، کسانى را که به جاى خدا مى خوانید، بندگانى امثال شما هستند. پس آنها را[در گرفتاریها] بخوانید، اگر راست مى گویید باید شما را اجابت کنند. (۱۹۴)» وَمَا یسْتَوِی الْأَحْیاءُ وَلَا الْأَمْوَاتُ إِنَّ اللَّهَ یسْمِعُ مَنْ یشَاءُ وَمَا أَنْتَ بِمُسْمِعٍ مَنْ فِی الْقُبُورِ« سوره فاطر/22 و هرگز مردگان و زندگان یکسان نیستند! خداوند پیام خود را به گوش هر کس بخواهد می رساند، و تو نمی توانی سخن خود را به گوش آنان که در گور خفته اند برسانی (إن تدعوهم لا يسمعوا دعاءكم و لو سمعوا ما استجابوا لكم و يوم القيامة يكفرون بشرككم و لا ينبئك مثل خبير ) ﴿۱۴﴾فاطر اگر آنها را بخوانید، دعاى شما را نمى شنوند، و اگر[فرضا] بشنوند اجابتتان نمى کنند، و روز قیامت شرک شما را انکار مى کنند؛ و[هیچ کس ] چون [خداى ] آگاه، تو را خبردار نمى کند. (۱۴)نکته: شایدبگوییداین برای خواندن بت ها نازل شده حال بگوییدآیابت ها درروزقیامت محشورمیشوندتا انکارکنند؟ و لا تدع من دون الله ما لا ينفعك و لا يضرك فإن فعلت فإنك إذا من الظالمين ﴿۱۰۶﴾ واز غیر خدا، چیزى را که سود و زیانى به تو نمى رساند، مخوان؛ که اگر چنین کنى، در آن صورت قطعا از جملهء ستمکارانى. (۱۰۶)و يعبدون من دون الله ما لا يضرهم و لا ينفعهم و يقولون هؤلاء شفعاؤنا عند الله قل أ تنبئون الله بما لا يعلم في السماوات و لا في الأرض سبحانه و تعالى عما يشركون ﴿۱۸﴾ و غیرخدا دا نخوانیدآنانکه که نه به آنان زیان مى رساند و نه به آنان سود مى دهد. و مى گویند: «اینها نزد خدا شفاعتگران ما هستند.» بگو: «آیا خدا را به چیزى که در آسمانها و در زمین نمى داند، آگاه مى گردانید؟» او پاک و برتر است از آنچه [با وى ] شریک مى سازند. (۱۸)
    #6017

    sarberah
    کاربر
    يدعوا من دون الله ما لا يضره و ما لا ينفعه ذلك هو الضلال البعيد ﴿۱۲﴾ غیر خدا را مى خواند که نه زیانى به او مى رساند و نه سودش مى دهد. این است همان گمراهى دور و دراز. (۱۲)حجسوال4_كفته ايم كه در جدل بذيرفتيم كه مي شنوند كه نمي شنوند آيا قادر به فهميدن زبانهاي مثل روسي وهندي وفارسي وتركي وانكليسي و… هستند؟ كه باز جوابي نداشتند وجوابي داده نشدو داده نخواهد شد آيا زمان زنده بودن همه زبان ها را بلد بودند؟ سوال5_ كفته ايم اكر ميشنوند از جه فاصله اي ميشنوند آيا حتما بايد بيش قبرشان برويم وبول ونذر بدهيم تا بشنونديا از فاصله دور هم ميشود؟كه باز جوابي كرفته نشد و نخواهد شدو بكوييم كه آيا امامزاده قلقلي ها وبيزن ها و صالح ها و شاهجراغ هاآيا وقت زنده بودنشان از فاصله دور مي شنيدند؟سوال6_ آيا بطور همزمان امامزاده قلقلي ها وبيزن هاو… قادر به شنيدن صداي جندنفر هستند؟يك نفر؟صدنفر؟ هزار نفر؟… الان مثلا همزمان هزار نفر از قلقلي جيزي بخواهند آيا همزمان صداي همه رو ميشنود اكر دريك جمله از يك انسان زنده همزمان هزار نفر جيزهاي مختلفي بخواهند و باهم حرف بزنندآن شخص زنده حرف جند نفر را واضح ميشنود؟ مثلا هزار نفر مي توانندهمزمان صداي موذن را بشنوندولي آيا هزار نفرهمزمان و در فاصله دورونزديك وبطور همزمان ميتوانند با موذن حرف بزنند آن هم حرفهاي كوناكون ودرخواست هاي متفاوت!!!! و موذن حرف جند نفر را ميفهمد آيا موذن واون فرد ديوانه نمي شوند حال مرده جاي خود دارد!!!كه باز هيج جوابي شنيده نشد!؟سوال7_ آيا اين قلقلي ها وبيزن ها وهمه اين سي ودوهزار عبادالله( امامزاده)زماني كه زنده بودند قادر به انجام اين امور يعني رساندن سود ودفع ضرر وقادربه فهميدن همه زبانها ولهجه هاو شنيدن حرفها از هزاران كيلومتر دورتر وقادر به شنيدن صداي همزمان هزاران نفر بوده اند؟ كه باز بي باسخ باسخ ماشد وسكوت و بي جوابي ويا مغلطه وسفسطه !!! سوال8: حضرت علي رضي الله عنه درخطبه 111و235 خطبه نهج البلاغه بطور صريح ميفرمايد كه مردكان نميشنوند وقادر به دفع ضرر ودادن سودنيستند (1)خطبه 111 نهج البلاغه

    حال سوال اينجاست كه آيا شيعه مدعي كنوني آيا واقعا بيرو وشيعه علي است يا شيعه آخوندا؟وروضه خوانها؟

    #6018

    sarberah
    کاربر
    ودر آخر اين قسمت (تکرارحرف حق):اي شيعه بيدار به مغلطه ها وسفسطه هاي اين مناديان شرك كوش ندهيد وقلاده هاي تقليد را از كردن بيرون كرده و آزاد شويدو جون حسين وعلي وساير ائمه آزاده باشيدو از حق بيروي كرده نه از باطل!!!
    آيا خدا را رها كرده ودنبال انباز وشريك براي او مي كرديد آيا از عقوبت اين كار نمي ترسيد؟ آيا

    ((شيطان شفا دادن برخي مردم توسط خداوند نه امامزادكان را))

    ((براي شما زينت نبخشيده كويا امامزادكان شفا ميدهند)) مانند

    ((شفاكرفتن هندوها ازتوسل ب كاو ومسيحيان به سه خداي خودساخته))) و…!
    و این سوالابچه گانه چی هست می پرسی؟؟

    !شفا دادن کار خداست؟ کار شیطان است؟ آیا شیطان میتواند وارد حیطه خداوند شود؟)در وحی که توانسته،اینجا هم میتواند(. اگر خدا شفا میدهد و گاو هم شفا میدهد بین خدا و گاو فرقی می ماند؟ بین خدا و عسل؟ بین خدا و قرآن؟ !

    بادقت بخون بعدالکی سرهم کن
    و عسل که اومده (فیه شفا الناس) شفادهنده هست تو قرآن حالا توبیارکجای قرآن هس که اماماو قلقلیا شفامی دهند؟؟؟

    هركه منظورخود از غيرخدا ميطلبد
    اوكدايي است كه حاجت زكداميطلبد
    زهراست عطاي خلق هرجند كه دوا باشد/حاجت ز كه ميخواهي آنجا كه خداباشد!!!

    #6064

    عبدالحسین
    مشارکت کننده
    سلام علیکم.

    در کامنت 24؛

    من منظورم عمر نبود. حالا اینکه چرا شما به عمر گرفتی با خودت. ضمن اینکه متن اصلا ربطی به عمر نداره. طعنی هم اگر باشد ابن کثیر زده با نقلی که کرده نه من.

    27؛

    حدیث رو ول کن. مگر من حدیث نوشتم که تو در جواب حدیث آوردی؟ آیه نوشتی که مرده ها نمیشنوند، من هم آیه آوردم که میگه از اونها سوال کن. حدیث کجاش بود؟ این قرآن ساده و همه فهم نیاز به حدیث هم دارد؟ یعنی میخوایی بگی که قرآن را نمیفهمی و نیاز به حدیث داری؟ پس عقل چه میشود؟(یه کم این حرفها آشنا نیست؟)

    29؛

    به شیعه چه کار داری؟ یه ادعایی کردی یه تقسیم بندی کردی زیرش زاییدی فرتی رفتی سراغ شیعه؟ بیا و آن مواردی که ادعا کردی و ثابت نکردی را ثابت کن.

    فتولی عنهم یعنی تغییر دادن فیزیکی جهت صورت؟ تا حالا توی همچین شرایط مشابهی قرار نگرفتی؟

    30؛

    گرامی دقت کن. ابراهیم برای اینکه با خود حدیث نفس کند به بتها گفت بخورید؟

    ما انتم باسمع ما اقول منهم. دیدی؟ بخای گفته.

    من در مورد آیه هیچ نظری ندادم. آیه رو شما مطرح کردید و من سوال کردم. جواب داید؟

    31؛

    احسنت. عمل مشرکین چی بود؟ بعد اینکه آنها واقعا در الله با مسلمانان مشترک بودند؟ سوره کافرون چه میگوید؟ لا اعبد ما تعبدون. و لا انتم عابدون ما اعبد. پیامبر چه میپستیده که با آنچه کافران میپرستیدند متفاوت بوده است؟ آیات دیگر بماند.

    در آخر 31 این را نوشتی که ” پس دیدید بتهای مشرکین خدای آنها نبودند…” 3 زمر چه میگوید؟

    ضمن اینکه نقض حرف خودت(یا چیزی که کپی کردی را) در 32 نوشته ای. ذیل” ای محمد به آن مشرکان بگو… . در ذیل 57 اسرا هم نوشتی.

    راستی کجای قرآن خدا فرموده ای محمد؟

    32؛

    این تدعون هایی که مینویسی را ترجمه کن. بفهم که معنایش چیست.

    #6065

    عبدالحسین
    مشارکت کننده
    البته جناب فدای عمر حواسم هست که تنها زرنگ عالم سماور است و بس؛

    .هنوز نگفتی که تقسیم بندی رو از کجا آوردی.

    2.چرا آیه گذاشتی که فقط من را بخوانید بعد میگی توسل جایز است.

    3.دعای زن صالحه رو نگفتی.

    4.اینکه من از خدا چیزی بخوام یعنی توسل؟

    5.در کجا فرموده که ذاتم یا صفاتم یا اسامی من وسیله هستند؟

    6.موارد عدم نصرت رو نگفتی.

    7.عدم قبول دعای پیامبر رو نگفتی.

    8.اینکه از کجا مطمئن میشیم که نماز و روزه و… قبول میشوند و میتوان آنها را وسیله قرار داد.

    9.حصر رو در35 مائده و خطبه110 نشان ندادی.

    10.خطاب آیه56 اسرا رو نگفتی.گفتی اما چه گفتنی

    11.اینکه اسم و صفت ذات خدا رو وسیله گرفتی و جای دیگه گفتی که وسیله یعنی جهاد، این رو هم حل نکردی.

    12. در آیه آمده که احیاء عند ربهم یرزقون. آیه فرموده نزد خدا مرزوق هستند یا اینکه فرموده نزد خدا زنده هستند؟ کیفیت احیاء چگونه است؟

    13. چرا رفتی سراغ تفسیر؟ اولا که حسبنا کتاب الله است. ثانیا مگر این قرآن همه و ساده فهم نیست؟ تفسیر برای چیست؟

    14. ما عندکم ینفد و ما عند الله باق چه ربطی به توسل مجاز مورد ادعای شما دارد؟

    15. ما انت بمسمع. عزیزم نوشتی که تو شنوا نمیگردانی. تو نمیتوانی بشنوانی. این یعنی چی؟ یعنی مرده نمیشنود؟ این رو هم بگو که وَسْئَلْ مَنْ أَرْسَلْنا مِنْ قَبْلِكَ مِنْ رُسُلِنا یعنی سوال از کی بپرس؟ مثلا پیامبر قرار بوده حضرت آدم یا نوح یا ابراهیم با شعیب را کجا گیر بیاورد و از آنها سوال کند؟ اگر سر قبرشان بوده که روحشان در قبر نیست پس نمیشنوند. اگر هم در قبر هست که ما انت بمسمع. نتیجه اینکه خداوند مانند بسیاری از موارد دیگر طبق عقیده شما حرف الکی زده و تکلیف بما لا یطاق نموده.

    16. خدا در مورد شهدا میفرماید. اولا آنچه که از فضلش به آنها داده چیست؟ ثانیا آیا قرآن نفرموده عزیز علیه ما عنتم؟ بعد همین قرآن نفرموده لایحزنک الذین یسارعون فی الکفر؟ الان تکلیف پیامبر چیست؟ اینکه فرموده استغفر لهم او لا تستغفر لهم… این یعنی چی؟ فسیری الله عملکم و رسوله و المومنون یعنی چی؟ پیامبر که الان هم میبیند ناراحت میشود یا نه؟

    17. خود خدا که مثلا من از او مال شفای بیماری میخواهم و نمیدهد دلیل بر ناتوانی اوست؟ از اینکه نداده نارحت و غمگین میشود؟

    #6066

    عبدالحسین
    مشارکت کننده
    33؛

    با اسم من مشکل داری؟ آیه رو که بلدی. میخوایی یقه خدا رو بگیری؟

    …اونجا راه فرار از شرک باشه…

    شرک؟ رفیقت که میگفت شرک نیست. چرا این همه تناقض. کجایی فدای عمر که اینجا یکی اومده و میگه شرک.

    گرامی من رفتم به جلو؟ الان من را ملقب به کاننی اروی کردی؟

    من به جای جواب سوال میکنم؟ جوا بچی رو بدم؟ مگه من گفتم که توسل را قبول دارم که حالا جواب بدم؟

    چون یقین دارم که مطالب رو متوجه نشدی توضیح میدهم که؛

    دوست مشرک شما(معتقد به توسل) در کامنت2 خطبه ای گذاشته و ادعایی کرده. و البته واضح است که البینة علی المدعی است. سوال کردم که این ادعای شما نشتی دارد و رفته که جواب بده.

    توسل را تقسیم بندی کرده بدون مدرک در کامنت4و5و6. بماند که اول یه آیه ای گذاشته که فقط من را بخوانید بعد میگه که توسل مجاز است. این عجب ندارد؟

    بعد حرف از وسیله زده در کامنت8 و اون رو معنا کرده و البته منحصر. رفته که حصر رو ثابت کنه.

    جواب آیات وعده نصرت را که عملی نشده اند نداده.

    …سوالهاي ما:سوال…

    دوست عزیز دقت کن که چی مینویسی. رفیقت گفته سند بهشتی بودن رو بیارید نه زنده بودن. 105 توبه کجاش به شهدا ربط داره؟ رفیقت گفت مرده ها نمیشنوند من براش آیه آوردم در مورد اموات. شهدا هم در بین آنها. شما اشکالی که به حرفتون شده رو بر طرف کنید.

    …سوال2:…

    فکر میکنم آن مومنون 105 توبه کافی باشد. نیست؟ ضمن اینکه از این امامزاده ها بسیاری را اسلاف صالحتان کشته اند.

    بعد چه قیاسی باطل است؟

    …سوال3…

    این سوال را از کی پرسیدید؟ از من؟ من گفتم که ایشان دافع ضرر هستند؟ من اصلا گفتم توسل را قبول دارم که شما از من این سوال را بکنید؟ من ایراد به شما دارم. بعد خودم باید جوابگو باشم؟

    این سوالهای شما از آنجایی ردآمده که یه حرفی زدید و زیرش زاییدید. جواب اشکالات را ندادید و فکر کردید که من هم مثل خودتان هستم. جای جواب شده اید کاننی اروی. جواب که نیست و دائم بحث تازه مطرح میکنید.

    #6067

    عبدالحسین
    مشارکت کننده
    در اکثر آیاتی که مینویسید تدعون یدعون و…. وجود دارد. یعنی چه؟

    …سوال4_...سوال5_…سوال6_…سوال7_…

    عزیزم جدل چرا. قرآن میگه میشنوند. بعد قرآن برای چه کسانی است؟ عرب؟فارس؟ترک؟روس؟لاتین؟

    آن مادر مرده ای که در کانادا مسلمان میشود و پیامبر برای او هم رحمت است(رحمة للعالمین) باید برود عربی یاد بگیرد تا با پیامبر صحبت کند؟ اگر دروغی گفت پیامبر چگونه میفهمد که دروغ گفته؟ زبان پیامبر عربی و زبان او بریتیش است. دقیقا همانطوری که پیامبر میفهمد مومنون هم میفهمند. 105 توبه را که یادت هست.78 حج هم هست. در این قضیه پیامبر ومومنون یکی هستند.

    دقیقا از همان فاصله ای که داستان الجبل الجبل اتفاق افتاد.

    حالا آیا پیامبر و مومنون در زمان حیات این توان را داشتند که عمل ملت الناس را یکجا ببینند؟ اگر نداشتند وقتی که مردند چگونه میتوانند؟

    …سوال8:…

    و من الرفات جیران. یعنی؟

    در 230

    وَ لَا تَغُرَّنَّكُمُ الْحَيَاةُ الدُّنْيَا كَمَا غَرَّتْ مَنْ كَانَ قَبْلَكُمْ مِنَ الْأُمَمِ الْمَاضِيَةِ وَ الْقُرُونِ الْخَالِيَةِ الَّذِينَ احْتَلَبُوا دِرَّتَهَا وَ أَصَابُوا غِرَّتَهَا وَ أَفْنَوْا عِدَّتَهَا وَ أَخْلَقُوا جِدَّتَهَا… حضرت یکسری خصایصی را بیان میکند که ان مرده ها داشته اند. یعنی؟ در 111 هم همین است. حضرتش همه را فرموده؟ عام بودنش را نشان دهید. اینکه خصوصیاتی را بیان کرده اند معنای استثنا کردن نمیدهد؟

    35؛

    اولا من بری خدا شریک نگرفتم. رفقتان مدعی توسل شده پس او مشرک است.

    ثانیا آیه میفرماید خدا در عسل شفا قرار داده یا همینجوری خودش داشته؟ شفا در قرآن را خدا گذاشته یا همینجوری بوده؟ فکر کن. دقت کن. بابا جون تو میگی شیطان شفا گرفتن از گاو را زینت داده. به چه استنادی؟ اصلا شفا مگر کار خدا نیست؟ شیطان چه غلطی میکرده؟ خب همین شیطان نمیتونه شفا در عسل اردبیل رو زینت بده و مردم رو به خرافات اون بکشونه؟ بعد خدا هم میگه من در عسل شفا گذاشتم. این کجاش مغلطه است؟

    یه ذره حیا هم بد نیست. همش حرف مفت میزنید بعد که زیر حرف زانو میزنید خزعبلات خودتون رو به دیگران نسبت میدید.

    به سوالاتی که در مورد ادعاهایتان کردم خوب دقت کنید. من مدعی توسل نشدم. شما مدعی شدید و ادله نیاوردید. من فقط اشکال کردم.

    #6069

    محمد35
    کاربر
    برادرانم قبور اولیاء نه تنها از صدر اسلام تا کنون مورد توجه مسلمانان بوده است که تاریخ پر است از توجه پیامبر خدا صلی الله علیه وآله وسلم به قبر مطهر عمویش حمزه سلام الله علیها وشهدای احد ونیز سوره کهف را مطالعه کنید آنجا که بر محل رحلت اصحاب کهف مسجدی ساخته شد تا سبب تکریم آن اولیاء راستین خدا باشد وعلاوه بر آن این همه از روایاتی که در صحاح نقل شده در مورد زیارت اموات وطلب مغفرت برای انها که اگر بخواهیم مجموع ادله بیان کنیم خود کتابی می شود واین در حقیقت از بدعت های ابن تیمیه بود که زیارت قبور را شرک اعلام کرد وقطعا نظر اهل سنت طبق مذاهب اربعه این نیست چنانکه مجامع روایی اهل سنت که منبع مذاهب اربعه است حاکم است بر مدعای ما علاوه بر آنکه مگر کم است قبور بزرگان اهل سنت که اهل سنت همواره با عظمت این مکانها را نگه داشته است وگنبد وگلدسته برای آن ساخته است به عنوان نمونه مرقد امام حنفیه در بغداد نمونه آن است ودیگر قبوری که خود شما عزیزان اهل سنت از آن با اطلاع هستید واهل سنت به این مکانها رفت وآمد دارند وآن را جزء شعائر خود می دانند البته این هم خود نشان از این مطلب دارد که مسلمانان تا چه اندازه بزرگان خود را تکریم می کنند .
    قبر عمربن عبد العزیز در سوریه،قبر خالدبن ولید در حمص سوریه ،قبر امام بخاری در ازبکستان،قبرزبیربن عوام در عراق،قبر امام شافعی،قبر ابو هریرة وسایر قبور بزرگان اهل سنت که غالبا بارگاه وگنبد وگلدسته دارند همه شاهدی بر مدعای ما است که هم شیعه وهم سنی سعیشان بر تکریم وبزرگداشت بزرگان اعتقادیشان بوده وهست واین فقط در مورد امامزادگان شیعه نیست چنانکه خود شما عزیزان از بارگاههایی که مربوط به بزرگان اهل سنت در ایران است مطلع بوده وحتما به زیارت این اماکن رفته اید چنانکه بسیاری از برادران سنی را من دیده ام که به این اماکن می روند ومثل امام زاده های شیعه بارگاه وگنبد دارند ونیز موقوفاتی دارند.
    علاوه بر اینکه شیعه برای هر امامزاده ای بارگاه نساخته است وامام زادگانی بارگاه دارند که از صالحین روزگار خود بوده اند وعموما وغالبا به دست ظالمین مظلومانه به شهادت رسیده اند یا آنکه کار عظیمی در منطقه ای خاص کرده اند مثل اینکه اشتغال به تبلیغ دین مبین اسلام داشته اند ویا اینکه امام زاده نبوده اند ولی عالمی بوده است که مجاهدتهای عظیم علمی کرده است بنابراین اینجهت بین شیعه وسنی مشترک است که البته پیروان ابن تیمیه با بدعت در اجماع عام وخاص راهی جدا از سنت نبوی را پیمودند وبا هتک حرمت قبور اولیاء خدا راه خود را در این مطلب از مسلمین جدا کرده اند.
    #6094

    abdollah1990
    کاربر

    اینکه گفته اید (توسل که قبلا شرک بود و الان با شرایطی شرک مجاز است و فقط این چیزی است که ما میگوییم برای هر مصداقش سند میخواهد. چرا؟ چون ما میگوییم.) برادرم یا اینکه خدا را قبول ندارید و یا اینکه خود را خدا می دانید یک روز یک چیزی را شرک می دانید و یک روز دیگر غیر شرک . یک روز حلال می کنید و یک روز حرام .

    #6096

    abdollah1990
    کاربر

    شما گفته اید (بعد راستی فرموده بودید که مرده نمیشنود و) برادرم اگر قران را قبول دارید به این آیات قران مراجعه کنید . 20و 21 نحل (وَالَّذِينَ يَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّـهِ لَا يَخْلُقُونَ شَيْئًا وَهُمْ يُخْلَقُونَ ﴿٢٠أَمْوَاتٌ غَيْرُ‌ أَحْيَاءٍ ۖ وَمَا يَشْعُرُ‌ونَ أَيَّانَ يُبْعَثُونَ) (معنی : کسانی را که غیر از خدا می‌خوانند، چیزی را خلق نمی‌کنند؛ بلکه خودشان هم مخلوقند! (۲۰) آنها مردگانی هستند غیر زنده ؛ و نمی‌دانند در چه زمانی محشور می‌شوند! )

    و آیه 22 فاطر (وَمَا يَسْتَوِي الْأَحْيَاءُ وَلَا الْأَمْوَاتُ ۚ إِنَّ اللَّـهَ يُسْمِعُ مَن يَشَاءُ ۖ وَمَا أَنتَ بِمُسْمِعٍ مَّن فِي الْقُبُورِ‌) ( معنی : و هرگز مردگان و زندگان یکسان نیستند! خداوند پیام خود را به گوش هر کس بخواهد می‌رساند، و تو نمی‌توانی سخن خود را به گوش آنان که در گور خفته‌اند برسانی!)

    و 22 سبا (قُلِ ادْعُوا الَّذِينَ زَعَمْتُم مِّن دُونِ اللَّـهِ ۖ لَا يَمْلِكُونَ مِثْقَالَ ذَرَّ‌ةٍ فِي السَّمَاوَاتِ وَلَا فِي الْأَرْ‌ضِ وَمَا لَهُمْ فِيهِمَا مِن شِرْ‌كٍ وَمَا لَهُ مِنْهُم مِّن ظَهِيرٍ‌) (معنی : بگو: «کسانی را که غیر از خدا می‌پندارید و بخوانید! (آنها هرگز گرهی از کار شما نمی‌گشایند، چرا که) آنها به اندازه ذرّه‌ای در آسمانها و زمین مالک نیستند، و نه در (خلقت و مالکیّت) آنها شریکند، و نه یاور او (در آفرینش) بودند.)

    و 5 احقاف (وَمَنْ أَضَلُّ مِمَّن يَدْعُو مِن دُونِ اللَّـهِ مَن لَّا يَسْتَجِيبُ لَهُ إِلَىٰ يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَهُمْ عَن دُعَائِهِمْ غَافِلُونَ ) (چه کسی گمراهتر است از آن کس که غیر خدا را می‌خواند که تا قیامت هم به او پاسخ نمی‌گوید و از خواندن آنها (کاملا) ً بی‌خبر است؟! (و صدای آنها را هیچ نمی‌شنود!)) آیا وقتی آیاتی به این روشنی وجود دارند شما چرا قران را که خداوند نازل کرده رها می کنید و به دنبال احادیث جعلی و موضوعی می روید .

    آیا امام زادگان من دون الله هستند یا نه ؟؟؟

    #6097

    abdollah1990
    کاربر

    شما گفته اید (مگه من گفتم که توسل را قبول دارم که حالا جواب بدم؟) برادرم شما طبق مثل شترمرغ هر دم یکچیزی می گویید و در قسمت سوال اساسی در مورد امامت منصوص الهی هم همین رفتارهای عوام فریبانه را انجام می دهید . و از خوانندگان محترم و بازدیدکنندگان این سایت می خواهم که به قسمت سوال اساسی در مورد امامت منصوص الهی و یک سوال فوق العاده ساده از برادران اهل سنت مراجعه کنید . و قضاوت کنید .

    #6098

    abdollah1990
    کاربر

    و اینکه می گویید (با شرایطی شرک مجاز محسوب میشود فقط این چیزی است که ما میگوییم.) آیا خود را خدا پنداشته اید و یا اینکه برای خدا هم شرایط تعیین می کنید ؟؟؟!!!

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 166)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.