Home › انجمن ها › شرکیات. توسل، شفاعت و بدعت › امامزاده قلقلی
این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط فدای عمر در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #5901شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #5917يا خالق امامزاده قلقلي
سوال: آيا امام زاده قلقلي،صالح،شاهجراغ و… زنده انديا مرده؟ اكر مرده اند آيا ميشنوند يا نه؟واكر ميشنوند قادر به رساندن سود ورفع ضررهستند؟ اصلا اكر بشنوند كه نمي شنوند قادر به فهميدن همه زبانها مثل روسي وهندي وفارسي وتركي وعربي وانكليسي و… هستند؟ خب اكر مي شنوند از جه فاصله اي مي شنوند؟ آيا حتما بايد بيش قبرشان برويم وبول ونذر بدهيم تا بشنوند يا از فاصله دور هم مي شنوند؟ آيا به طورهم زمان امامزاده قلقلي ها قادر به شنيدن صداي جندنفر هستند؟ يك نفر به ده نفر،يك نفر به صدنفرو… آيا اين عبادالله زماني كه زنده بودند قادر به اين امور يعني رساندن سود ورفع ضرر وقادر به فهميدن همه زبانها ولهجه ها و شنيدن حرفها از هزاران كيلومتر دورتر وقادر به شنيدن صداي همزمان هزاران نفر بودند؟ أفلا تعقلون؟
اول:از نهج البلاغه مي كويم واز سخنان حضرت علي(ع) كه ارزش آن نزد شيعه بيشتراز قرآن هست وقرآن را تحريف شده اما نهج البلاغه از تحريف مصون مانده است.
(1)خطبه 111 نهج البلاغه:«فهم جيرة لايجيبون داعياً ولا يمنعون ضيماً ولايبالون مندبةً، إن جيدوا لم يفرحوا، وإن قحطوا لم يقنطوا جميع وهم آحاد، وجيرة وهم أبعاد،متدانون لايتزاورون»مردگان همسايگاني هستند كه هرگاه آنان را بخوانند پاسخي نميدهند و ظلم و ستمي را دفع نمي كنند، و متوجه نوحه سرايي و مداحي نمي شوند، اگر در حق ايشان نيكي شود شاد نگردند، و اگر قحطي شود نااميد نمي شوند، با هم هستند در حالي كه تنها هستند و همسايهاند در حالي كه از هم دورند، به زيارت يكديگر نميروند- نهج البلاغه، خطبه ي 111.
خودقضاوت كنيدآيا نظر علي (ع) با نظر آخوندها وشيعه آنها يكي است اي شيعيان جهان بيدار شويد.(2) خطبه 235نهج البلاغه:«أصبحتْ مساكنهم أجداثاً، وأموالهم ميراثاً، لا يعرفون من أتاهم، ولا يحفلون من بكاهم، ولا يجيبون من دعاهم». رفتگان گورشان خانههايشان گشت و اموالشان به ميراث رفت، كسي را كه بر سرگورشان ميآيد نميشناسند، و به كسي كه برايشان گريه ميكند توجهي ندارند و هر كس كه ايشان را بخواند جواب نميدهند .نهج البلاغه، خطبه ي 235.
سبحان الله حرف حضرت علي(رض) كجا وحرف آخوندا وشيعه آخوندي كجا!!!
آيا شيعه كنوني شيعه وبيرو علي (رض) هست يا شيعه آخوندا وروضه خوانها؟هركه منظورخود از غيرخدا ميطلبد
اوكدايي است كه حاجت زكداميطلبد
زهراست عطاي خلق هرجند كه دوا باشد/حاجت ز كه ميخواهي آنجا كه خداباشد!!!شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #5918دوم:قرآن1) إن الذين تدعون من دون الله عباد أمثالكم فادعوهم فليستجيبوا لكم إن كنتم صادقين ﴿۱۹۴﴾اعراف در حقیقت، کسانى را که به جاى خدا مى خوانید، بندگانى امثال شما هستند. پس آنها را[در گرفتاریها] بخوانید، اگر راست مى گویید باید شما را اجابت کنند. (۱۹۴)2) مردكان دعاي مددخواهان را نمي شنوند وبالفرض اكر بشنوند نميتوانند اجابت كنند ودر روز قيامت اينكار را انكار مي كنند.(إن تدعوهم لا يسمعوا دعاءكم و لو سمعوا ما استجابوا لكم و يوم القيامة يكفرون بشرككم و لا ينبئك مثل خبير ) ﴿۱۴﴾فاطر اگر آنها را بخوانید، دعاى شما را نمى شنوند، و اگر[فرضا] بشنوند اجابتتان نمى کنند، و روز قیامت شرک شما را انکار مى کنند؛ و[هیچ کس ] چون [خداى ] آگاه، تو را خبردار نمى کند. (۱۴)نکته: شایدبگوییداین برای خواندن بت ها نازل شده حال بگوییدآیابت ها درروزقیامت محشورمیشوندتا انکارکنند؟ 3) إنك لا تسمع الموتى و لا تسمع الصم الدعاء إذا ولوا مدبرين ﴿۸۰﴾ البته تو مردگان را شنوا نمى گردانى، و این ندا را به کران-مردگان- نمى توانى بشنوانى. (۸۰) 4)مردكان از غيب خبرندارن حتي رسول الله (ص) جه برسد به قلقلي ها و…(قل لا أملك لنفسي نفعا و لا ضرا إلا ما شاء الله و لو كنت أعلم الغيب لاستكثرت من الخير و ما مسني السوء إن أنا إلا نذير و بشير لقوم يؤمنون) ﴿۱۸۸﴾اعراف بگو: «جز آنچه خدا بخواهد، براى خودم اختیار سود و زیانى ندارم، و اگر غیب مى دانستم قطعا خیر بیشترى مى اندوختم و هرگز به من آسیبى نمى رسید. من جز بیم دهنده و بشارتگر براى گروهى که ایمان مى آورند، نیستم.» (۱۸۸).5) و الذين يدعون من دون الله لا يخلقون شيئا و هم يخلقون ﴿۲۰﴾نحل و کسانى را که جز خدا مى خوانند، چیزى نمى آفرینند در حالى که خود آفریده مى شوند. (۲۰) أموات غير أحياء و ما يشعرون أيان يبعثون ﴿۲۱﴾نحل مردگانند نه زندگان، و نمى دانند کى برانگیخته خواهند شد. (۲۱) 6)احقاف 5و6:و من أضل ممن يدعوا من دون الله من لا يستجيب له إلى يوم القيامة و هم عن دعائهم غافلون ﴿۵﴾احقاف و کیست گمراه تر از آن کس که غیرخدارا مى خواند کسی راکه که تا روز قیامت او را پاسخ نمى دهد، و آنها از دعایشان بى خبرند؟ (۵) و إذا حشر الناس كانوا لهم أعداء و كانوا بعبادتهم كافرين ﴿۶﴾احقاف و چون مردم محشور گردند، دشمنان آنان باشند و به عبادتشان انکار ورزند. (۶)ودرآخر: اي شيعه بيدار به سفسطها ومغلطهاي اين مناديان شرك كوش ندهيد وقلاده هاي تقليد را از كردن بيرون كرده و آزاد شويد وجون حسين وعلي و ساير ائمه آزاده باشيد وازحق بيروي كرده نه از باطل!آيا خدا را رها كرده ودنبال انباز وشريك براي او مي كرديد آيا از عقوبت اين كار نمي ترسيد؟ آيا شيطان شفا دادن برخي مردم توسط خداوند نه امامزادكان را براي شما زينت نبخشيده كويا امامزادكان شفا ميدهند مانند شفاكرفتن هندوها ازتوسل ب كاو ومسيحيان به سه خداي خودساخته و…!شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #5919بشنويد خداوند جه مي كويد:سوره غافر،آيه60:و قال ربكم ادعوني أستجب لكم إن الذين يستكبرون عن عبادتي سيدخلون جهنم داخرين ﴿۶۰﴾غافر و پروردگارتان فرمود: «مرا بخوانید تا شما را اجابت کنم. در حقیقت، کسانى که از پرستش من کبر مى ورزند به زودى خوار در دوزخ درمى آیند.» (۶۰)سوره جن،آيه18:و أن المساجد لله فلا تدعوا مع الله أحدا ﴿۱۸﴾ و مساجد ویژهء خداست، پس هیچ کس را با خدا مخوانید. (۱۸)بازهم قل خوردن بی مورد رافضی
به امیدروزی که همه خدارابه فریادبخوانندونه قلقلی ها وشاهچراغ ها وامام رضا ع وعبدالقادرگیلانی ها وابوبکررض وعمررض وعلی رض و…
پس همه موحدان باهم فریادمیزنیم ومیگوییم یاخدای قلقلی مدد ویا خدای علی مدد ویا خدای رضا مدد…..وآخر دعوانا ان الحمدلله رب العالمینهركه منظورخود از غيرخدا ميطلبداوكدايي است كه حاجت زكداميطلبدزهراست عطاي خلق هرجند كه دوا باشد/حاجت ز كه ميخواهي آنجا كه خداباشد!!
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #59381.هنوز نگفتی که تقسیم بندی رو از کجا آوردی.2.چرا آیه گذاشتی که فقط من را بخوانید بعد میگی توسل جایز است.
3.دعای زن صالحه رو نگفتی.
4.اینکه من از خدا چیزی بخوام یعنی توسل؟
5.در کجا فرموده که ذاتم یا صفاتم یا اسامی من وسیله هستند؟
6.موارد عدم نصرت رو نگفتی.
7.عدم قبول دعای پیامبر رو نگفتی.
8.اینکه از کجا مطمئن میشیم که نماز و روزه و… قبول میشوند و میتوان آنها را وسیله قرار داد.
9.حصر رو در35 مائده و خطبه110 نشان ندادی.
10.خطاب آیه56 اسرا رو نگفتی.
11.اینکه اسم و صفت ذات خدا رو وسیله گرفتی و جای دیگه گفتی که وسیله یعنی جهاد، این رو هم حل نکردی.
اما؛
وَسْئَلْ مَنْ أَرْسَلْنا مِنْ قَبْلِكَ مِنْ رُسُلِنا أَ جَعَلْنا مِنْ دُونِ الرَّحْمنِ آلِهَةً يُعْبَدُونَ. زخرف/45
یه جاهایی گفته که مرده ها نمیشنوند و اینجا گفته از مرده ها سوال کن.
وَلَقَدْ آتَيْنا مُوسَى الْكِتابَ فَلا تَكُنْ في مِرْيَةٍ مِنْ لِقائِهِ وَجَعَلْناهُ هُدىً لِبَني إِسْرائيلَ. (السجده/23)
وَقُلِ اعْمَلُوا فَسَيَرَى اللَّهُ عَمَلَكُمْ وَرَسُولُهُ وَالْمُؤْمِنُونَ وَسَتُرَدُّونَ إِلى عالِمِ الْغَيْبِ وَالشَّهادَةِ فَيُنَبِّئُكُمْ بِما كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ. (التوبه/105)
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #5939وَلا تَحْسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلُوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْياءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُون * فَرِحينَ بِما آتاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَيَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلاَّ خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلا هُمْ يَحْزَنُون * يَسْتَبْشِرُونَ بِنِعْمَة مِّنَ اللَّهِ وَفَضْل وَأَنَّ اللَّهَ لاَ يُضِيعُ أَجْرَ الْمُؤْمِنِينَ . (آل عمران/ 169-171)
وَحَاقَ بِـَالِ فِرْعَوْنَ سُوءُ الْعَذَابِ النَّارُ يُعْرَضُونَ عَلَيْهَا غُدُوًّا وَ عَشِيًّا وَ يَوْمَ تَقُومُ السَّاعَةُ أَدْخِلُواْ ءَالَ فِرْعَوْنَ أَشَدَّ الْعَذَابِ. (غافر/45 – 46)
وَمِمَّنْ حَوْلَكُمْ مِنَ الْأَعْرابِ مُنافِقُونَ وَمِنْ أَهْلِ الْمَدينَةِ مَرَدُوا عَلَى النِّفاقِ لا تَعْلَمُهُمْ نَحْنُ نَعْلَمُهُمْ سَنُعَذِّبُهُمْ مَرَّتَيْنِ ثُمَّ يُرَدُّونَ إِلى عَذابٍ عَظيمٍ. (توبه/101)
كَيْفَ تَكْفُرُونَ بِاللَّهِ وَكُنْتُمْ أَمْواتاً فَأَحْياكُمْ ثُمَّ يُميتُكُمْ ثُمَّ يُحْييكُمْ ثُمَّ إِلَيْهِ تُرْجَعُونَ. (بقره/28)
يُثَبِّتُ اللَّهُ الَّذينَ آمَنُوا بِالْقَوْلِ الثَّابِتِ فِي الْحَياةِ الدُّنْيا وَفِي الْآخِرَةِ وَيُضِلُّ اللَّهُ الظَّالِمينَ وَيَفْعَلُ اللَّهُ ما يَشاءُ. (ابراهيم/27)
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #5941در 2 آیه اولی که نوشتی تدعون و تدعوهم به چه معناست؟ و کلا آن دعاتی که نوشته ای یعنی چه؟به ترجمه آیه سوم دقت کنید که چه نوشته اید. تو مردگان را شنوا نمیگردانی. یعنی؟
الا من ارتضی من رسول چی میگه؟
شفا دادن کار خداست؟ کار شیطان است؟ آیا شیطان میتواند وارد حیطه خداوند شود؟(در وحی که توانسته،اینجا هم میتواند). اگر خدا شفا میدهد و گاو هم شفا میدهد بین خدا و گاو فرقی می ماند؟ بین خدا و عسل؟ بین خدا و قرآن؟
باز آیه نوشتی که مرا بخوانید ولی تقسیم بندی رو یادت رفت. دعای مرد صالح.
.
أَنَّ نَبِيَّ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم أَمَرَ يوم بَدْرٍ بِأَرْبَعَةٍ وَعِشْرِينَ رَجُلًا من صَنَادِيدِ قُرَيْشٍ فَقُذِفُوا في طَوِيٍّ من أَطْوَاءِ بَدْرٍ خَبِيثٍ مُخْبِثٍ وكان إذا ظَهَرَ على قَوْمٍ أَقَامَ بِالْعَرْصَةِ ثَلَاثَ لَيَالٍ فلما كان بِبَدْرٍ الْيَوْمَ الثَّالِثَ أَمَرَ بِرَاحِلَتِهِ فَشُدَّ عليها رَحْلُهَا ثُمَّ مَشَى وَاتَّبَعَهُ أَصْحَابُهُ وَقَالُوا ما نُرَى يَنْطَلِقُ إلا لِبَعْضِ حَاجَتِهِ حتى قام على شَفَةِ الرَّكِيِّ فَجَعَلَ يُنَادِيهِمْ بِأَسْمَائِهِمْ وَأَسْمَاءِ آبَائِهِمْ يا فُلَانُ بن فُلَانٍ وَيَا فُلَانُ بن فُلَانٍ أَيَسُرُّكُمْ أَنَّكُمْ أَطَعْتُمْ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فانا قد وَجَدْنَا ما وَعَدَنَا رَبُّنَا حَقًّا فَهَلْ وَجَدْتُمْ ما وَعَدَ رَبُّكُمْ حَقًّا قال فقال عُمَرُ يا رَسُولَ اللَّهِ ما تُكَلِّمُ من أَجْسَادٍ لَا أَرْوَاحَ لها فقال رسول اللَّهِ صلى الله عليه وسلم وَالَّذِي نَفْسُ مُحَمَّدٍ بيده ما أَنْتُمْ بِأَسْمَعَ لِمَا أَقُولُ منهم قال قَتَادَةُ أَحْيَاهُمْ الله حتى أَسْمَعَهُمْ قَوْلَهُ تَوْبِيخًا وَتَصْغِيرًا ونقمة وَحَسْرَةً وَنَدَمًا
بخاري، ج4، ص1461،ح3757 ، ص1476، ح1304، ج1، ص462، ح3802
.
ابن اکثم؟
مسافرت؟
بعد 20 سال؟
یا خدای
وكان … والد … بن … عمه وأخاه لأمه وذلك لأن عمرو بن نفيل كان قد خلف على امرأة أبيه بعد أبيه وكان لها من نفيل أخوه …
البداية والنهاية ابن كثير ، ج 2 ص 237 یا
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #5949حالابادقت بخون
وَلا تَحْسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلُوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْياءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُون * فَرِحينَ بِما آتاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَيَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلاَّ خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلا هُمْ يَحْزَنُون * يَسْتَبْشِرُونَ بِنِعْمَة مِّنَ اللَّهِ وَفَضْل وَأَنَّ اللَّهَ لاَ يُضِيعُ أَجْرَ الْمُؤْمِنِينَ . )آل عمران/ 169-171(
باز قل خوردن بی ربط
1-در آیه آمده عند » عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ « و نه عند قبرهم!!
در تفسیر آیه گفته شده منظور از عند ربهم… بهشت است.. خدا در جای دیگر میفرماید:»ما عندكم ينفذ و ما عندالله باق.. و در جایی دیگر:لهم دارالسلام عند ربهم…)دارالسلام نام یکی از درهای بهشت است(
و در قرآن این چنین آمده :و ما انت بمسمع من فی القبور … و تو شنوا نمیگردانی آنهایی را که در گور هستند.
و انک لا تسمع الموتی ” يعني: تو )اي محمد صلي الله عليه و سلم ( نمي تواني به مردگان چيزي بشنواني.
اگه روحش داخل قبرش نیست چطوری میخواد صدای من رو بشنوه ؟؟ نعوذ بالله خدا نیست که همه جا حضور داشته باشه!! اگه هم بگید داخل قبره میگم: و ما انت بمسمع من فی القبور..
2-خدا در مورد شهدا میفرماید: )فَرِحِينَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ وَيَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِم مِّنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ ﴿آل عمران: ١٧٠﴾« به آنچه خدا از فضل خود به آنان داده است شادمانند، و براى كسانى كه از پى ايشانند و هنوز به آنان نپيوسته اند شادى مى كنند كه نه بيمى بر ايشان است و نه اندوهگين مى شوند »…
میفرماید: » أَلَّا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ « نه ترسی دارند و نه اندوهگین میشوند!!
حالا فکر کنید یک نفر میاد سر قبر امام رضا و میگه: آقا من مادرم مرده ، بابام مرده ، هیچی ندارم ، یه کمکی بکن!!! یکی دیگه میگه آقا من از خوزستان اومدم واسه پابوسی، داخل حرمت جیبم رو زدن هر چی داشتم و نداشتم رو بردند! دیگه با چی برگردم شهرمون!! آقا یه کمکی کن، دستم به دامنت!!!
خب حالا اگه تسلیم بشیم و بگیم امام همه این سخنها را به هر زبانی که باشه میشنوه و میفهمه:یک اشکال لا ینحل پیش میاد.
به فرض اونهایی که میرن مرقد و زیارت و … از هزار نفر 100 نفر حاجت بگیرند) خدایا ما رو ببخش( الباقی چی؟؟ اونها که اومدن دردشون رو به امام گفتن و اون نتونسته کمکشون کنه چی؟؟ آیا خود امام ناراحت نمیشه؟؟ دلش به حال اون بینوای خوزستانی و یا به حال اون مادر مرده نمیسوزه و مگه خدا در مورد شهدا نفرمود:» أَلَّا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ «نه ترسی دارند و نه اندوهگین میشوند.
پس نتیجتاً اگر امام رضا صدای شیعیان رو بشنوه ، شیعیان با این کارهاشون دارن امام رضا رو زجر میدن و ناراحتش میکنند و کدوم آدمیه که خبرهایی به اون غم انگیزی)مادر مردگی( رو بشنوه ومحزون نشه؟
هركه منظورخود از غيرخدا ميطلبد
اوكدايي است كه حاجت زكداميطلبد
زهراست عطاي خلق هرجند كه دوا باشد/حاجت ز كه ميخواهي آنجا كه خداباشد!!!شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #5953بنام خداالسلام علی عبادالله الصالحین
برادر بزرگوار و فرهیخته جناب فدای عمر
ادله محکم جناب عالی و فرارهای برخواسته از وحشت پذیرش حق برخی از حاضرین محصول جماعت ضاله مدعی تشیع به روشنی بر تزلزل پایه های اعتقادی این قوم دلالت دارد.
و نا خواسته بنده را به یاد آیه شریفه ان الذین کفرو سواء علیهم ءانذرتم ام لم تنذرهم لا یومنون 6/البقره می اندازد.
از خداوند توفیقات روز افزون شما برادر گرامی و همه موحدان مصمم خواهانم و همچنین امید هدایت برای خود و همه انسانها اعم از حق جو و معاند و گمراه دارم.
تنها یک مورد در خصوص نام شما برای بنده حل نا شده است.و در نهایت احترام درخواست دارم بفرمایید مجوز چنین نام گذاری هایی چیست و روشن است که نام هایی از این دست حتی در صورت مجاز بودن سبب تحریک متعصبین خواهد بود و امکان پیش داوری در مباحثات وزین و مستدل شما را تقویت می کند.
با تشکر و قدردانی مجدد از تلاش و مجاهدت پر بار و مستدل شما برادر و استاد ارجمند.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #5960وكان … والد … بن … عمه وأخاه لأمه وذلك لأن عمرو بن نفيل كان قد خلف على امرأة أبيه بعد أبيه وكان لها من نفيل أخوه …
البداية والنهاية ابن كثير ، ج 2 ص 237
شجره نامه زید
ﻫﻮ ﺯﻳﺪ ﺑﻦ ﻋﻤﺮﻭ ﺑﻦ ﻧﻔﻴﻞ ﺑﻦ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻌﺰﻱ ﺑﻦ ﺭﻳﺎﺡ ﺑﻦ ﻋﺒﺪ
ﺍﻟﻠﻪ ﺑﻦ ﻗﺮﻅ ﺑﻦ ﺭﺯﺍﺡ ﺑﻦ ﻋﺪﻱ ﺑﻦ ﻛﻌﺐ ﺑﻦ ﻟﺆﻱ ﺍﻟﻘﺮﺷﻲ
ﺍﻟﻌﺪﻭﻱ، ﻭﻛﺎﻥ ﺍﻟﺨﻄﺎﺏ ﻭﺍﻟﺪ ﻋﻤﺮ ﺑﻦ ﺍﻟﺨﻄﺎﺏ ﻋﻤﻪ، ﻭﺃﺧﺎﻩ
ﻷﻣﻪ، ﻭﺫﻟﻚ ﻷﻥ ﻋﻤﺮﻭ ﺑﻦ ﻧﻔﻴﻞ ﻛﺎﻥ ﻗﺪ ﺧﻠﻒ ﻋﻠﻰ ﺍﻣﺮﺃﺓ
ﺃﺑﻴﻪ ﺑﻌﺪ ﺃﺑﻴﻪ، ﻭﻛﺎﻥ ﻟﻬﺎ ﻣﻦ ﻧﻔﻴﻞ ﺃﺧﻮﻩ ﺍﻟﺨﻄﺎﺏ.
(( ﻗﺎﻟﻪ
ﺍﻟﺰﺑﻴﺮ ﺑﻦ ﺑﻜﺎﺭ، ﻭﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﺇﺳﺤﺎﻕ))!!!!خب جناب رافضی روایت تاریخیت قل داره!
زبیر بن بکار
نام اصلی ابوعبدالله زبیر بن بکار بن عبدالله بن مصعب بن ثابت بن عبدالله بن زبیر
زمینهٔ کاری تبارشناسی، تاریخ اسلام، شعر
زادروز((۱۷۲هـ))/۷۸۸-۷۸۹م
مدینه
مرگ((۲۵۶هـ)) /۸۷۰م
مکهمحمد ابن اسحاق
ولادة ((85 هـ))/ 703م
المدينة
وفاة(( 151 هـ))/ 768م
بغداد
مواطنة عربي مؤرخ ومحدث
!!!!!!
تفاوت زمان پیدایش و وفات دو نقل کنندهرسول الله صلی الله علیه وسلم می فرمایند)دو چیز از عادت های زمان جاهلیت است ۱.نوحه خوانی ۲.طعنه زدن در نسب های مردم(رواه اصحاب السنن
نسب حضرت امیرالمومنین عمر فاروق رضی الله تعالی عنه
عمر بن الخطاب بن نفيل بن عبدالعزى بن رياح بن عبدالله بن قرط بن رزاح بن عدي بن كعب بن لؤي القرشي العدوي . أبو حفص
ونسب حضرت عمر الفاروق رضی الله عنه در )کعب( با رسول الله صلی الله علیه وسلم جمع و یکی می شود
دوم نام ونسب مادر الفاروق الاعظم
حنتمه بنت هاشم بن المغيره بن عبدالله بن عمر بن مخزوم . وقيل حنتمه بنت هشام بن المغيره
سوم اسم پدر فاروق الاعظم ونسبش
الخطاب بن نفيل بن عبدا لعزى بن رياح بن عبدالله بن قرط بن رزاح بن عدي بن كعب بن لؤي القرشي العدوي . أمه حيه بنت جابر بن أبي حبيب الفهميه . وولد نفيل بن عبدالعزى : الخطاب بن نفيل,
مادرخطاب حیه بنت جابر و پدرش نفیل بن عبدالعزی
این نسب حضرت عمر فاروق بصورت صحیح وبدون افترا ودروغ اثنی عشریه
أسد ألغابه ج 4 ص 137-
نسب قريش ص 301
نسب قريش ص 347هركه منظورخود از غيرخدا ميطلبد
اوكدايي است كه حاجت زكداميطلبد
زهراست عطاي خلق هرجند كه دوا باشد/حاجت ز كه ميخواهي آنجا كه خداباشد!!!شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #5982قبل از هرچیز؛1.هنوز نگفتی که تقسیم بندی رو از کجا آوردی.
2.چرا آیه گذاشتی که فقط من را بخوانید بعد میگی توسل جایز است.
3.دعای زن صالحه رو نگفتی.
4.اینکه من از خدا چیزی بخوام یعنی توسل؟
5.در کجا فرموده که ذاتم یا صفاتم یا اسامی من وسیله هستند؟
6.موارد عدم نصرت رو نگفتی.
7.عدم قبول دعای پیامبر رو نگفتی.
8.اینکه از کجا مطمئن میشیم که نماز و روزه و… قبول میشوند و میتوان آنها را وسیله قرار داد.
9.حصر رو در35 مائده و خطبه110 نشان ندادی.
10.خطاب آیه56 اسرا رو نگفتی.
11.اینکه اسم و صفت ذات خدا رو وسیله گرفتی و جای دیگه گفتی که وسیله یعنی جهاد، این رو هم حل نکردی.
.
1 جدید. در آیه آمده که احیاء عند ربهم یرزقون. آیه فرموده نزد خدا مرزوق هستند یا اینکه فرموده نزد خدا زنده هستند؟ کیفیت احیاء چگونه است؟
2جدید. چرا رفتی سراغ تفسیر؟ اولا که حسبنا کتاب الله است. ثانیا مگر این قرآن همه و ساده فهم نیست؟ تفسیر برای چیست؟
3جدید. ما عندکم ینفد و ما عند الله باق چه ربطی به توسل مجاز مورد ادعای شما دارد؟
4جدید. ما انت بمسمع. عزیزم نوشتی که تو شنوا نمیگردانی. تو نمیتوانی بشنوانی. این یعنی چی؟ یعنی مرده نمیشنود؟ این رو هم بگو که وَسْئَلْ مَنْ أَرْسَلْنا مِنْ قَبْلِكَ مِنْ رُسُلِنا یعنی سوال از کی بپرس؟ مثلا پیامبر قرار بوده حضرت آدم یا نوح یا ابراهیم با شعیب را کجا گیر بیاورد و از آنها سوال کند؟ اگر سر قبرشان بوده که روحشان در قبر نیست پس نمیشنوند. اگر هم در قبر هست که ما انت بمسمع. نتیجه اینکه خداوند مانند بسیاری از موارد دیگر طبق عقیده شما حرف الکی زده و تکلیف بما لا یطاق نموده.
5 جدید. خدا در مورد شهدا میفرماید. اولا آنچه که از فضلش به آنها داده چیست؟ ثانیا آیا قرآن نفرموده عزیز علیه ما عنتم؟ بعد همین قرآن نفرموده لایحزنک الذین یسارعون فی الکفر؟ الان تکلیف پیامبر چیست؟ اینکه فرموده استغفر لهم او لا تستغفر لهم… این یعنی چی؟ فسیری الله عملکم و رسوله و المومنون یعنی چی؟ پیامبر که الان هم میبیند ناراحت میشود یا نه؟
6 جدید. خود خدا که مثلا من از او مال شفای بیماری میخواهم و نمیدهد دلیل بر ناتوانی اوست؟ از اینکه نداده نارحت و غمگین میشود؟
حرم امام رضا سلام الله علیه که هیچ، جیب پدرم رو همین 20 روز قبل در مسجد النبی زدند. دوربین خودم رو هم در مسجد الحرام از جیب همسفرم زدند.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #5983دوست بامزه و البته تحلیلگر واو را بفرمایید که؛قرآن فرموده در ابتدای سوره نوح چی فرموده؟آیه 7.
و البته یقینا شما مومن هستید چرا که مصداق مطلق آیه 139 آل عمران هستید. اصلا معلومه.
و قطعا مصداق مطلق تر آیه 61 نسا هستید.
و البته قدیم ندیما محکم به چیزی دیگه ای میگفتند.
.
بعد راستی فرموده بودید که مرده نمیشنود و …. .
حدیث بخاری را که دیدید؟ نکند که بخاری افترا به پیامبر زده باشد یا اینکه با نقل روایت خواسته باشد بگوید که من بخاری و پیامبر ما انت بمسمع من فی القبور را قبول نداریم؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #5985((وَسْئَلْ مَنْ أَرْسَلْنا مِنْ قَبْلِكَ مِنْ رُسُلِنا أَ جَعَلْنا مِنْ دُونِ الرَّحْمنِ آلِهَةً يُعْبَدُونَ. زخرف/45
یه جاهایی گفته که مرده ها نمیشنوند و اینجا گفته از مرده ها سوال کن.))
((4جدید. ما انت بمسمع. عزیزم نوشتی که تو شنوا نمیگردانی. تو نمیتوانی بشنوانی. این یعنی چی؟ یعنی مرده نمیشنود؟ این رو هم بگو که وَسْئَلْ مَنْ أَرْسَلْنا مِنْ قَبْلِكَ مِنْ رُسُلِنا یعنی سوال از کی بپرس؟ مثلا پیامبر قرار بوده حضرت آدم یا نوح یا ابراهیم با شعیب را کجا گیر بیاورد و از آنها سوال کند؟ اگر سر قبرشان بوده که روحشان در قبر نیست پس نمیشنوند. اگر هم در قبر هست که ما انت بمسمع. نتیجه اینکه خداوند مانند بسیاری از موارد دیگر طبق عقیده شما حرف الکی زده و تکلیف بما لا یطاق نموده.))
___________
زخرف5 4
به معراج اگه اعتقاد داشتی سوالات بچه گانه نمی پرسیدیﺩﺭ ﺭﻭﺍﻳﺘﻲ ﺍﺯ ﺍﺑﻦ ﻋﺒﺎﺱ : ﻫﻔﺖ ﺻﻒ ﺍﺯ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻥ ﭘﺸﺖ
ﺳﺮ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﻪ ﺻﻠﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﻤﺎﺯ ﺧﻮﺍﻧﺪﻧﺪ ، ﺳﻪ ﺻﻒ
ﻣﺮﺳﻠﻴﻦ ﻭ ﭼﻬﺎﺭ ﺻﻒ ﻧﺒﻴﻴﻦ ﻭ ﭘﺸﺖ ﺳﺮ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﻪ ﺻﻠﻲ ﺍﻟﻠﻪ
ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺳﻠﻢ ﺍﺑﺮﺍﻫﻴﻢ ﺧﻠﻴﻞ ﺍﻟﻠﻪ ﻭ ﺍﺳﻤﺎﻋﻴﻞ ﻃﺮﻑ ﺭﺍﺳﺖ ﻭ
ﺍﺳﺤﺎﻕ ﻃﺮﻑ ﭼﭗ ، ﺳﭙﺲ ﻣﻮﺳﻲ ﻭ ﺑﻘﻴﻪ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻥ ﭘﺶ ﺳﺮ
ﺣﻀﺮﺕ ﺍﻳﺴﺘﺎﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ ، ﭘﺲ ﺩﻭ ﺭﮐﻌﺖ ﺑﻪ ﺍﻣﺎﻣﺖ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﻪ
ﺻﻠﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺳﻠﻢ ﺧﻮﺍﻧﺪﻧﺪ ، ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺗﻤﺎﻡ ﺷﺪﻥ ﻧﻤﺎﺯ
ﺣﻀﺮﺕ ﻓﺮﻣﻮﺩ : ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﻪ ﻣﻦ ﻭﺣﻲ ﮐﺮﺩ ﮐﻪ ﺁﻳﺎ ﮐﺴﻲ ﺍﺯ
ﺷﻤﺎ ﺑﺮﺍﻱ ﺩﻋﻮﺕ ﺑﻪ ﻏﻴﺮ ﺧﺪﺍ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ، ﭘﺲ
ﻫﻤﮕﻲ ﮔﻔﺘﻨﺪ : ﺍﻱ ﻣﺤﻤﺪ ﻣﺎ ﺷﻬﺎﺩﺕ ﻣﻲﺩﻫﻴﻢ ﮐﻪ ﻫﻤﮕﻲ
ﺑﺮﺍﻱ ﺩﻋﻮﺕ ﺑﻪ ﻳﮏ ﭼﻴﺰ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻩ ﺷﺪﻳﻢ ﻭ ﺁﻥ ﮐﻠﻤﻪ) ﻻ ﺍﻟﻪ ﺍﻻ
ﺍﻟﻠﻪ ( ﻫﻴﭻ ﻣﻌﺒﻮﺩﻱ ﺟﺰ ﺍﻟﻠﻪ ﻧﻴﺴﺖ ﻭ ﻫﺮ ﻣﻌﺒﻮﺩﻱ ﺟﺰ ﺍﻭ ﺑﺎﻃﻞ
ﺍﺳﺖ ﻭ ﺗﻮ ﺧﺎﺗﻢ ﺍﻧﺒﻴﺎﺀ ﻭ ﺳﺮﻭﺭ ﻣﺮﺳﻠﻴﻦ ﻫﺴﺘﻲ ﻭ ﺍﻳﻦ ﺑﺎ
ﺍﻣﺎﻣﺖ ﺗﻮ ﺑﺮ ﻣﺎ ﺭﻭﺷﻦ ﺷﺪ ﻭ ﻫﻴﭻ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﻱ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺗﻮ ﺗﺎ ﺭﻭﺯ
ﻗﻴﺎﻣﺖ ﻧﻴﺴﺖ ﻣﮕﺮ ﻋﻴﺴﻲ ﺑﻦ ﻣﺮﻳﻢ ﮐﻪ ﻣﺄﻣﻮﺭ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺩﻳﻦ
ﺗﻮ ﭘﻴﺮﻭﻱ ﮐﻨﺪ.
ﺳﻌﻴﺪ ﺑﻦ ﺟﺒﻴﺮ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ : ﺍﺯ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻥ ﻣﺎ ﻛﻪ ﭘﻴﺶ ﺍﺯ
ﺗﻮ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻫﺎﻳﻢ ﺑﭙﺮﺱ ، ﻣﻲﮔﻮﻳﺪ : ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺷﺐ ﻣﻌﺮﺍﺝ ﺑﺎ
ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻥ ﻣﻼﻗﺎﺕ ﮐﺮﺩ ﻭ ﻭﻟﻴﺪ ﺑﻦ ﻣﺴﻠﻢ ﺩﺭﻣﻮﺭﺩ ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ
ﻣﻲﮔﻮﻳﺪ : ﺍﺯ ﺧﻠﻴﺪ ﺑﻦ ﺩﻋﻠﺞ ﺩﺭﻣﻮﺭﺩ ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ ﭘﺮﺳﻴﺪﻡ ، ﭘﺲ ﺍﺯ
ﻗﺘﺎﺩﻩ ﺑﺮﺍﻱ ﻣﻦ ﭼﻨﻴﻦ ﻧﻘﻞ ﮐﺮﺩ : ﮐﻪ ﺷﺐ ﻣﻌﺮﺍﺝ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺑﺎ
ﺍﻧﺒﻴﺎﺀ ﻣﻼﻗﺎﺕ ﮐﺮﺩ ، ﺑﺎ ﺣﻀﺮﺕ ﺁﺩﻡ ﻭ ﻣﺎﻟﮏ ﺧﺎﺯﻥ ﺁﺗﺶ ﻣﻼﻗﺎﺕ
ﮐﺮﺩ .
ﻧﻈﺮ ﻣﻦ ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺗﻔﺴﻴﺮ ﺻﺤﻴﺢ ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ ﻫﻤﻴﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﺎ
ﺫﮐﺮ ﮐﺮﺩﻳﻢ .
ﺍﻷﻧﺼﺎﺭﻱ ﺍﻟﻘﺮﻃﺒﻲ، ﺍﺑﻮﻋﺒﺪ ﺍﻟﻠﻪ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﺃﺣﻤﺪ ﺑﻦ ﺃﺑﻲ ﺑﻜﺮ
ﺑﻦ ﻓﺮﺡ ) ﻣﺘﻮﻓﺎﻯ 671 ﻫـ( ، ﺍﻟﺠﺎﻣﻊ ﻷﺣﻜﺎﻡ ﺍﻟﻘﺮﺁﻥ، ﺝ16 ،
ﺹ94 ، ﺹ 95، ﻧﺎﺷﺮ: ﺩﺍﺭ ﺍﻟﺸﻌﺐ – ﺍﻟﻘﺎﻫﺮﺓ
باز قل خوردن بی ربطهركه منظورخود از غيرخدا ميطلبد
اوكدايي است كه حاجت زكداميطلبد
زهراست عطاي خلق هرجند كه دوا باشد/حاجت ز كه ميخواهي آنجا كه خداباشد!!!شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #5986تشکر حبیب جان اسمو چند ماه دوستم عضو شده بود استفاده نمی کردهفته پیش دادبه من .و من ن بلدم بسازم ن عوض کنم میشه راهنمایی کنید؟شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #5987((بعد راستی فرموده بودید که مرده نمیشنود و …. .
::
داستان سخن گویی حضرت شعیب با مرده گان است ایشان یکبار به قوم تازه مرده، قوم تازه دچار عذاب شده، گفت : من شما را نصیحت کرده بودم اما شما پند دهندگان را دوست ندارید. او فقط یک بار در شرح یک حادثه عظیم ) عذاب قوم ( این را گفت .
حالا شیعه همین را دلیل گرفته و داد میزنه یا علی مدد!! یا علی پسرم مریضه!! یا علی امتحان دارم!! یا علی …………
و باید بدانیم كه مخاطب قراردادن اشیاء بیجان وافراد غایب و مردگان لزوما برای شنیدن آنان و درخواست پاسخ از آنان نمی باشد.بلكه نوعی حدیث نفس و ابراز تاثر و یا اظهار شادی و نشان دهنده حالتهای روحی شخص است.كه گاه برای آرامش خود گاه برای عبرت و تاثیر گذاری بردیگران وگاه برای اظهار تاسف وزمانی برای دعا یا نفرین در حق كسی صورت می گیرد.در قرآن كریم آمده وقتی قوم ثمود به علت نافرمانی وعناد مشمول عذاب الهی شدند وبا زلزله ای شدید نابود گشتند پیامبرشان حضرت صالح از آنها روی گرداند وگفت:
فَتَوَلَّىٰ عَنْهُمْ وَقَالَ يَا قَوْمِ لَقَدْ أَبْلَغْتُكُمْ رِسَالَةَ رَبِّي وَنَصَحْتُ لَكُمْ وَلَٰكِن لَّا تُحِبُّونَ النَّاصِحِينَ ﴿الأعراف: ٧٩﴾
»ای قوم من پیام خداوند را به شما رساندم و برای شما خیر خواهی نمودم اما شما خیر خواهان را دوست ندارید«
!.وهمین ماجرا در مورد حضرت شعیب وقومش نیز اتفاق افتاد در این مورد نیز خداوند می فرماید : »فَتَوَلَّى عَنْهُمْ وَقَالَ یا قَوْمِ لَقَدْ أَبْلَغْتُكُمْ رِسَالَاتِ رَبِّی«…)الاعراف:98( »پس از آنان روی برگرداند وگفت ای قوم من به یقین پیامهای خداوندم را برشما رساندم… «همانطور كه پیداست در هر دو آیه این دو پیامبر بزرگوار واقعیت وحقیقت را با خود به عنوان حدیث نفس زمزمه نموده ویا برای عبرت دیگران بیان داشته اند نه اینكه قصد تكلم با هلاك شدگان را داشته ومعتقد به شنیدن آنها باشند وعبارت )فَتَوَلَّى عَنْهُمْ وَقَالَ یا قَوْمِ( در ابتدای هر دو آیه كه به معنی )از ایشان روی بر گرداند وگفت( می باشد بزرگترین قرینه براین تفسیر است زیرا چنانچه معتقد به شنیدن آنها بودند و قصد صحبت با آنان داشت می بایست به آنها روی می آوردند وسخن می گفتند نه اینكه پشت نمایند! -
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
پیامبر و امام و امامزاده که هیچ، خود خدا هم ناتوان از برخی کارهاست. مثلا
إِنَّا لَنَنْصُرُ رُسُلَنا وَ الَّذينَ آمَنُوا فِي الْحَياةِ الدُّنْيا وَ يَوْمَ يَقُومُ الْأَشْهاد 51 غافر
ثُمَّ نُنَجِّي رُسُلَنا وَ الَّذينَ آمَنُوا كَذلِكَ حَقًّا عَلَيْنا نُنْجِ الْمُؤْمِنين 103 یونس
لَقَدْ أَرْسَلْنا رُسُلَنا بِالْبَيِّناتِ وَ أَنْزَلْنا مَعَهُمُ الْكِتابَ وَ الْميزانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ 25 حدید
أَ فَكُلَّما جاءَكُمْ رَسُولٌ بِما لا تَهْوى أَنْفُسُكُمُ اسْتَكْبَرْتُمْ فَفَريقاً كَذَّبْتُمْ وَ فَريقاً تَقْتُلُونَ 87 بقره
قُلْ فَلِمَ تَقْتُلُونَ أَنْبِياءَ اللَّهِ مِنْ قَبْل 91 بقره
خب خدایی که وعده نصرت و نجات داده آن هم به رسولانش چرا آن را عملی نکرده؟ ناتوان بوده یا ان الله لا یخلف المیعاد یا الا ان وعد الله حق الکی است؟ یحیی رو چه کارش کردند؟ بنی اسرائیل با انبیا چه کردند؟ ضمن اینکه به اولین مطلبی که نوشته اید مراجعه کنید و ببینید در انتهای آن در مورد عدم اجابت چه نوشته اید.
.
بعد اینکه شما میگی توسل جایز است. بعد آیه میذاری که فقط من را بخوانید. بعد تقسیمات توسل را مینویسی.
خب نگفتی تقسیم بندی را از کجا آوردی. توی سایت هم که نچرخیدی. در خطبه یگانه امیرالمومنین عالم نیز دلیلی بر انحصار ندادی.
یه سندی هم بده که نماز و روزه و جهاد و…. مورد قبول واقع میشه. چون بنا بر دقت شما اینها یعنی وسیله. پس برای تقرب به کار می آیند. حالا اگر این وسیله خودش مورد قبول واقع نشود آیا میتواند باعث تقرب بشود؟.
.
مسافرت و ابن اکثم رو هم نگفتی.