Home › انجمن ها › شرکیات. توسل، شفاعت و بدعت › امامزاده قلقلی
این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط فدای عمر در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7077شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7078
و اینکه گفته ای (در پرستش چه کسی گفته که منحصر به خدا نیست؟) برادرم شما و امثال شما فعلا چون در ایاک نستعین گیر افتاده اید و جوابی ندارید به ایاک نعبد کاری ندارید .
و اگر بتوانید حتما ایاک نعبد را هم خدشه دار خواهید کرد تا به نان و نوایی برسید .
و ایاک نستعین آنچنان لرزه به اندام شما انداخته که حتی حاضر نشدی ایاک نستعین را کامل بنویسی و این گونه نوشتی (نستیعین).
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7079واینکه به ایه (وَمَا أَرْسَلْنَا مِن رَّسُولٍ إِلَّا لِيُطَاعَ بِإِذْنِ اللَّـهِ ۚ وَلَوْ أَنَّهُمْ إِذ ظَّلَمُوا أَنفُسَهُمْ جَاءُوكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّـهَ وَاسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّـهَ تَوَّابًا رَّحِيمًا) (معنی : ما هیچ پیامبری را نفرستادیم مگر برای این که به فرمان خدا، از وی اطاعت شود. و اگر این مخالفان، هنگامی که به خود ستم میکردند (و فرمانهای خدا را زیر پا میگذاردند)، به نزد تو میآمدند؛ و از خدا طلب آمرزش میکردند؛ و پیامبر هم برای آنها استغفار میکرد؛ خدا را توبه پذیر و مهربان مییافتند.) (با ترجمه ایت الله مکارم شیرازی برایت گذاشتم تا نگویی که من به دلخواه خود ترجمه کرده ام) استناد کردی .
برادرم اولا : این ایه خیلی واضح و روشن می باشد که در زمان حیات پیامبر بوده و هیچ کجای این ایه نگفته بعد از فوت پیامبر بر سر قبرش بروید .
و دوما : به صراحت گفته (و از خدا طلب آمرزش میکردند) . من چندین جا در این سایت برایت گفتم برو به کلاس عربی شرکت کن و اگر به شعور و عقل دیگران رحم نمی کنی لااقل به شعور و عقل خودت رحم کن .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7080و اینکه گفته ای (اینجا خداوند فرموده برید از نبی کمک بگیرید تا بخشیده شوید.)
برادرم در کجای ایه 64 نساء به صراحت گفته برید از نبی کمک بگیرید ؟؟!! چرا از خداوند شرم نمی کنید و ایات خداوند را به دلخوه خود ترجمه می کنید .
و اینکه به ایه (وَمَن يَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلَّا اللَّـهُ) استناد کرده ای . کجایش با ایه 64 نساء متضاد می باشد ؟؟
آنجا هم گفته (فَاسْتَغْفَرُوا اللَّـهَ) و در ایه (قَالُوا يَا أَبَانَا اسْتَغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا إِنَّا كُنَّا خَاطِئِينَ ﴿٩٧﴾ قَالَ سَوْفَ أَسْتَغْفِرُ لَكُمْ رَبِّي ۖ إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ) (معنی : گفتند: «پدر! از خدا آمرزش گناهان ما را بخواه، که ما خطاکار بودیم!» (۹۷) گفت: «بزودی برای شما از پروردگارم آمرزش میطلبم، که او آمرزنده و مهربان است!») (با ترجمه ایت الله مکارم شیرازی برایت گذاشتم تا نگویی که من به دلخواه خود ترجمه کرده ام)
کجایش با ایاک نستعین و یا 64 نساء متضاد است ؟؟؟ و همه در زمان حیات بوده و در کجای این ایات گفته پس از فوت نزد قبر پیامبر بروید ؟؟؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7081و اینکه گفته ای (یه آیه دیگر هم هست که میگه هر کی این کار رو نکند منافق است. میدونی که؟)
برادرم فریب کاری نکن و مغلطه بازی در نیار .
اگر یک ایه که سهل است یک چهارم ایه هم وجود می داشت شما و امثال شما تابلویه چند متری می ساختید و در هر مقبره چند تا نصب می کردید و جیب مردم بیچاره را خوب خالی می کردید .
و حتی به عنوان دستور خدا مردم را دور مقبره ها به طواف وادار می کردید و احکام و مناسک مقبره ها می ساختید .
و هزاران امام زاده دیگر هم در خواب می دیدید و انواع و اقسام نام ها برایشان می تراشیدید .
و امام زاده سیار هم در ماشینهای کفی می گذاشتید تا نذورات بیشتری جمع نمایید .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7084و اینکه گفته ای (احتمالا حصر در اینجا شکسته شده. نه؟ یا در زندگی روز مره نیز که کلا شکسته شده. آیا این استعانت همان کمک و یاری نیست؟ اگر باشد که خود خدا هم دنبال یاری از غیر است. لینصرن الله من ینصره. این چیه؟ خدایی که میگه فقط از من استعانت بخواهید چرا دنبال کمک ملت رفته؟)
برادرم چرا اول و آخر ایه را قیچی می کنی و به دلخواه خود معنی می کنی .
من کل آیه را با ترجمه ایت الله مکارم شیرازی می گذارم تا خوب شیر فهم شوی و ان شا الله به دست خودت رسوا شوی .
(الَّذِينَ أُخْرِجُوا مِن دِيَارِهِم بِغَيْرِ حَقٍّ إِلَّا أَن يَقُولُوا رَبُّنَا اللَّـهُ ۗ وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّـهِ النَّاسَ بَعْضَهُم بِبَعْضٍ لَّهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِيَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ يُذْكَرُ فِيهَا اسْمُ اللَّـهِ كَثِيرًا ۗ وَلَيَنصُرَنَّ اللَّـهُ مَن يَنصُرُهُ ۗ إِنَّ اللَّـهَ لَقَوِيٌّ عَزِيزٌ) (معنی : همانها که از خانه و شهر خود، به ناحق رانده شدند، جز اینکه میگفتند: «پروردگار ما، خدای یکتاست!» و اگر خداوند بعضی از مردم را بوسیله بعضی دیگر دفع نکند، دیرها و صومعهها، و معابد یهود و نصارا، و مساجدی که نام خدا در آن بسیار برده میشود، ویران میگردد! و خداوند کسانی را که یاری او کنند (و از آیینش دفاع نمایند) یاری میکند؛ خداوند قوی و شکست ناپذیر است.)
و انشا الله که همین قدر رسوا شده ای برایت کافی باشد.
و هر چه بیشتر از این مغلطه کاری ها بکنی خودت را بیشتر رسوا می کنی.
چون با وجود تکنولوژی امروز هر مطلبی را که بخواهی با یک سرچ در دسترس مردم قرار میگیرد و مثل صد سال گذشته نیست و مردم شما را خوب شناخته اند و فریب کاری های شما را می دانند .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7085و اینکه گفته اید (توسل به مرده توسط امیرالمومنین در کتب خود شما که هست. شما دیگه چرا. سایر صحابه هم که هست.) برادرم مثل اینکه شرم و حیا را کنار گذاشته ای و اگر راست میگویی که همچنین روایت صحیح السندی وجود دارد اعلام کن تا همه مراجعه کنند و اگر میداشتی حتما گذاشته بودی .
ومن منتظرم که ان روایت صحیح السند را بگذاری .
و اینکه گفته ای (جان شما میدانم که معنای خواندن هم میدهد. اما چه خواندنی؟) برادرم خدا را شکر که شیر فهم شدی و معنای خواندن را فهمیدی .
البته شما و امثال شما دنبال حقیقت نیستید چون مامورید و معذور .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7086و اینکه گفته ای (بعد یه نکته بگم که چرا فکر کردید چون یه نفر مرجع تقلید میشه هر چی بگه میشه وحی منزل؟ اینجا مکتب اهل سنت نیست که.)
برادرم یک نفر مرجع تقلید چیزی نگفته است فقط و فقط قران را ترجمه کرده است.
وچون کلمه یدعون به دلخواه شما نبوده حالا ایت الله مکارم شیرازی را نیز دیگر قبول ندارید .
و اگر به ترجمه های دیگر افراد هم مراجعه کنی می فهمی که یدعون یعنی خواندن . ان شا الله که زیادتر بخوانی بیشتر شیر فهم شوید .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7087و اینکه گفته ای (خدا اموات شما را بیامرزد. این که عین حرف ما است.)
برادرم مثل اینکه خجالت و شرم پیش شما لنگ انداخته.
و چقدر پررویی و خجالت نمی کشی اخر کامنت من موجود است و من دو مرتبه گفته ی خودت و جواب که داده ام را می گذارم تا خوانندگان قضاوت کنند و شما چه گفته بودی و جواب من چه بوده .
و اینکه گفته اید (چرا خدا به شما مثلا حاجتی را در مورد اموالتان نمیدهد؟ این یعنی ناتوانی؟)
شما مثل اینکه هنوز نمیدانی خواسته های ما هیچ ربطی به توانایی خداوند ندارد . یک مثال کوچک و پیش پا افتاده برایت میزنم ، تا شیر فهم شوی .
اگر فرزند ده ساله ای یک فرد میلیاردر و ثروتمند ، به پدرش بگوید برایم یک ماشین پراید بخر تا رانندگی کنم و پدر می داند که خواسته ی این بچه به صلاحش نمی باشد ایا این ناتوانی مالی پدر را می رساند ؟؟؟!!! یا دانستن خیر و صلاح فرزندش ؟؟؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7088و اینکه گفته ای (کجا رفت و سوال کرد؟ اگر سر قبر رفته باشد پس مشرک است. اگر جای دیگر رفته باشد پس پیامبران قبل یا نمرده اند یا مرده آنها با سایر مردم متفاوت است. کدام؟ اگر اولی باشد که خب پیامبر هم شیعه و رافضی و مشرک بوده. اگر دومی باشد که خب بر چه اساسی مرده آنها با سایرین فرق میکند؟ یا اینکه اصلا آنها نمرده اند؟)
اولا : که پیامبر بر سر هیچ قبری نرفته است و اگر سندی صحیحی داری ارائه کن .
دوما : اگر بر فرض محال بر سر قبری می رفت باز هم مشرک و رافضی نمی شد چون دستور صریح خداوند بوده و کسی که به دستور خدا عمل کند بعدا خداوند بابت ان دستور شخص را مواخذه نمی کند .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7090و اینکه گفته ای (شما از کجا محدودش میکنی به زمان حیات؟ ورایاتتون یه چیز دیگه میگه. جدای از روایت چگونه به زمان حیات محدود میشود؟ کجاش آورده؟ اگر برای زمان حیات رسول باشد به خدا هم سرایت میکند؟)
برادرم اولا : ایات قران خیلی واضح و روشن است و مشخص است که در زمان حیات پیامبر بوده و اگر آیاتی برای بعد از فوت پیامبر باشد به صراحت بیان می کند .
(وَمَا مُحَمَّدٌ إِلَّا رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِن قَبْلِهِ الرُّسُلُ ۚ أَفَإِن مَّاتَ أَوْ قُتِلَ انقَلَبْتُمْ عَلَىٰ أَعْقَابِكُمْ ۚ وَمَن يَنقَلِبْ عَلَىٰ عَقِبَيْهِ فَلَن يَضُرَّ اللَّـهَ شَيْئًا ۗ وَسَيَجْزِي اللَّـهُ الشَّاكِرِينَ) ( معنی : محمد (ص) فقط فرستاده خداست؛ و پیش از او، فرستادگان دیگری نیز بودند؛ آیا اگر او بمیرد و یا کشته شود، شما به عقب برمیگردید؟ (و اسلام را رها کرده به دوران جاهلیّت و کفر بازگشت خواهید نمود؟) و هر کس به عقب باز گردد، هرگز به خدا ضرری نمیزند؛ و خداوند بزودی شاکران (و استقامتکنندگان) را پاداش خواهد داد.)
دوما : هر روایتی که خلاف ایات نص قران باشد پیامبر گفته بزنید به دیوار .
و سوما : مثل اینکه تو هنوز نمیدانی که هیچ وقت مرگ به خداوند سرایت نمی کند . (وَتَوَكَّلْ عَلَى الْحَيِّ الَّذِي لَا يَمُوتُ وَسَبِّحْ بِحَمْدِهِ ۚ وَكَفَىٰ بِهِ بِذُنُوبِ عِبَادِهِ خَبِيرًا) و از خداوند شرم کن .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7091و در مورد اهانتی که به قران و عترت رسول خدا کرده ای .
و اینکه گفته ای (متن کامل من چی بود؟ در پی چه چیزی این رو گذاشتم؟ به عترت گفتم که شما بند کرده اید یا به شما گفتم که به عترت بند کرده اید؟)
برادرم خودت این مطلبی را که نوشته ای چند بار بخوان و خودت خجالت بکش از این مغلطه بازی ها .
و خواهشمندم از اینگونه کارها دست بردار .
و من بی ادبی شما را گفتم.
که به من گفتی چرا به قران و عترت بند کرده ای .
اگر چه با سابقه ای که از شما سراغ دارم و در این سایت برای همه اشکار شده خجالت پیش شما لنگ انداخته ولی خدا را شکر با این کارها بیشتر خودت را رسوا می کنی و دیگر هیچ فردی به مطالب و اراجیف تو اعتنا نمی کند .
و اگر فردی ضعیف النفسی هم مقداری تحت تاثیر شبهه افکنی های تو قرار می گرفت دیگر متوجه می شود . که چقدر مغلطه کاری .
و تا معذرت خواهی نکنی دست بردار نیستم و در تمام صفحات این سایت پیگیر تو هستم .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7417سلام علیکم.چون در بحث حالگی اثبات شد که آره… چیزی نمینویسم.
در فاطر که خودش فرموده یسمع من یشاء. چرا شامل اموات نشود؟
و برای نحل و سبا و احقاففکر کنم قرار بود معنای یدعوا معلوم شود. شد؟ پستم را پیدا نکردم که دقیقش رو بذارم.
در ایاک نعبد. ما غیر خدا چه کسی را پرستیدیم؟
ایاک نستعین. خدا نفرموده که و استعینوا بالصبر و الصلاة؟ حالا ما هم میگیم ایاک نعبد و ایاک نستعین. یعنی چه؟
و قبلا هم نوشتم که ” شما برای اینکه خداوند گناهت را ببخشد از او میخواهی یا غیر او؟ قطعا از او. حالا یه جایی خداوند گفته که اگر یه کاری کردند و خواستند که برگردند بیایند از تو ای پیغمبر کمک بگیرند. لو انهم اذ ظلموا انفسهم جاؤک فاسغفر الله و استغفر لهم الرسول لوجدو الله توابا رحیما. یعنی؟ اینجا خداوند فرموده برید از نبی کمک بگیرید تا بخشیده شوید.
نکته اینجاست که وقتی در مغفرت که منحصر به خداوند است میشود رفت سراغ غیر چرا در امور دنیوی نمیشود؟ ومن یغفر الذنوب الا الله. یا ابانا استغفر لنا انا کنا خاطئین. یا آیه بالایی. چه کنیم؟ اینها از غیر خدا طلب آمرزش نکرده اند بلکه از غیر خدا برای آمرزش کمک خواسته اند. یکجا امر خداست و جای دیگر نه خدا و نه رسول او نهی نکرده اند. یه آیه دیگر هم هست که میگه هر کی این کار رو نکند منافق است. میدونی که؟
احتمالا حصر در اینجا شکسته شده. نه؟ یا در زندگی روز مره نیز که کلا شکسته شده. آیا این استعانت همان کمک و یاری نیست؟ اگر باشد که خود خدا هم دنبال یاری از غیر است. لینصرن الله من ینصره. این چیه؟ خدایی که میگه فقط از من استعانت بخواهید چرا دنبال کمک ملت رفته؟ ” چرا؟
فکر نمیکنی که معنای آن استعانت در حمد چیز دیگری باشد؟
جان هر کی دوست داری یک تعریف از حصر ارائه بده. تو رو خدا. تو رو به جلالت الله قسم میدم که یک تعریف از حصر ارائه بده. بعد حصر 35 مائده رو هم نشان بده.
در مورد نهج البلاغه بله جواب گرفتم. اینکه ان افضل یعنی حصر. باباجون حصر این خطبه را نشان بده. ان افضل یعنی فقط همین ها وسیله هستند؟
اگر باشد هم که با 35 مائده که شما مدعی آن هستی نمیسازد.
57 اسرا فرموده که توسل نکنید؟ گفته اونها هم دنبال این وسیله هستند. معنای مورد اراده شما را میدهد؟
خلی خنده داری. فعلا درز نستعین را پر کن تا به نعبد هم برسیم.
بکوبیم به دیوار؟
گوشت سگ حلال نیست. در قرآن محرمات از ماکولات را گفته. گوشت سگ کجاشه؟ بکوبیم به دیوار؟
من نگفتم که پیامبر فوت نمیکند. نگفتم که خداوند فوت میکند. این تحلیل هایی است که شما میبافید اما… .
این را هم فراموش کردید که آیات دیگری هست که ایشان را شاهد میداند. چه کنیم؟
ایراد دیگری که آیه داری فسیری الله است. یعنی اون موقع نمیدیده و قرار است در آینده نزدیک ببیند؟
پیگیر باش. در کتب آمده که پیگیر باش. من اهانتی نکردم که بخواهم معذرت خواهی کنم. یه چیزی به یه بابایی گفتم که اون بابا هم برای اینکه بگه ما هم آره… قضیه رو چسبوند به یه چیز دیگه ای که جالبه که هیچ ربطی به مذهبش نداره.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7418خب پیامبر در کجا از موسی سوال کرد؟ قرار بود این را معلوم کنید. چه شد؟ 3 حالت بود. کدام را میپسندید؟عزیزم شما عدم اجابت توسط خدا را گذاشتی به حساب خیر و صلاح. من هم عدم استجابت توسط امام را میکذارم به حساب خیر و صلاح. اون چرا آره اما این نه؟
ضمن اینکه خدا فرموده ادعونی استجب لکم. قید هم گذاشته؟ گفته اگر صلاح شما بود اجابت میکنم؟
عزیزم مکتب خلفاست که علما بت میشوند. اینجا اینطوری نیست. حالا شما بگو که این خواندن یعنی چی؟ چه خواندنی؟
من که ادعای سند نکردم. ومن كلام له (عليهالسلام ) قَالَهُ وَهُوَ يَلِي غُسْلَ رَسُولِ اللَّهِ (صلىاللهعليهوآله) وَتَجْهِيزَهُ «بِأَبِي أَنْتَ وَأُمِّي يَا رَسُولَ اللَّهِ
إبن أبيالحديد.شرح نهج البلاغة، ج13، ص13
نتکه ای که برای سوره حمد بود را اشتباه گرفتید. ضمن اینکه ایرادتون چیه؟ خدا گفته اگر من رو یاری کنید من هم یاریتون میکنم. گفتم این خدا خودش دنبال یاری گرفتنه بعد میگه ایاک نستعین. تازه میگه و استعینوا بالصبر و الصلاة.
این که میگی تکنولوژی یه کم خنده داره. پیش رو گرفتی که پس نیفتی.
برای تابلو به 5 منافقون مراجعه کنید.
بماند که من نگفتم تضاد دارند.
البته اگر مینوشتم که خداوند راه را نشان داده برای آمرزش بهتر بود. اما با عنایت به اینکه در قصص قرآن آیاتی برای صاحبان فهم است حرف اول من هم ایرادی ندارد.
ضمن اینکه خدا مگه نگفته ایاک نستعین؟ خب خدا یه جای دیگه میگه اگر بیایند پیش تو لوجدوا الله… . گفته ایاک نستعین اما یا ابانا رو هم آورده. چرا منعشون نکرده از استعانت خواستن از دیگران؟
همین نشان میدهد که حصر شکسته شده. حالا بحث شما روی مرده و زنده متمرکز شده این یه چیز دیگه است.
آیاتی که میگن مرده نیستند و زنده هستند و لکن لا تشعرون رو چه کنیم؟ شاهد بودن پیامبر؟
پسر خوب دقت کن که با نقاشی فقط تاپیک رو طولانی میکنی.
من نگفتم که از غیر خدا آمرزش خواستند. حرف چیز دیگری بود که شما صلاح ندیدی که متوجه بشی.
سوال اینه که چرا خداوند این امتیاز را برای ما قائل نشود؟ برای کسانی که با دنیایی از معجزه روبرو شدند و بعد ایمان آوردند این امتیاز را قائل شده اما برای کسانیکه حضرت را ندیده اند و ایمان آورده اند قائل نشده؟ کاری به عدل و فضل خداوند ندارم. حرفم اینه که خداوند راه را نشان داده البته برای افراد بینا.
بعد یه سوالی هم دارم؛
مرده پیامبر با مرده مثلا یک حیوان برابر است؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7427با سلام برادرم . جواب موضوع هضم را نداده اید و دوباره می گذارم تا پاسخ بدهی .اینکه گفته اید (بیچاره تر هاضمه من) .
هنوز تازه متوجه شده اید و ان شا الله کم کم عادت می کنید و تحملش برایت آسان می شود.
و هضم آن هم آسان می شود .
و اگر دیدید حال شما بد شده و بالا می آورید مشکلی نیست .
تمام افرادی که حامله می شوند این مشکل را دارند و اسم مریضی شما ویار است ! نیاز به پزشک نیست .
به این لینک مراجعه کن کاملا برات توضیح داده : http://www.beytoote.com/wedlock/bardari/treatment-longing.html
و همچنین مشکل دیگری که در سال 1393 برای شما به وجود آمده و درخواست کمک کرده بودید را هم در اینجا می گذارم که ان شا الله مفید فایده افتد . و کار از محکم کاری عیب بر نمی دارد . و این مطلب و مطالب دیگر در لینک : http://islamtxt.net/?q=content/forum/2015 موجود است . و خوانندگان مطالعه کنند و قضاوت کنند .
و اینکه گفته ای (من هم شربت معده خواستم چون دچار استفراغ شدم از این نوع بحث شما و به خاطر فهم شما. اسهال گرفتم به خاطر توهم کار بلد بودن شما.)
شما قبلا فقط از معده خود می نالیدی و حالا با استفراغ از سوزش گلو و با اسهال از سوزش مقعد خود !!!
این سوال آنقدر مشکل هست که از مغز شما هم دود بلند شده ! و به فحاشی و به توهین رو آورده ای .
و همین موضوع نشان می دهد که به سوال اساسی من پاسخی نداری .
و به همین زودی اسهال شما بصورت استفراغ بالا می اید مطمئن باش .
و از سوزش مقعد نجات پیدا می کنی !!!
-
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
برادرم اولا از همین پاسخ دادن به یک ایه روشن که مطرح کردم مشخص می شود که شما و امثال شما به یک ایه کوچک از سوره حمد (إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ) نمی توانید پاسخی بدهید .
دوما : درباره ی ایه 35 مائده اگر مثل همیشه اول و اخر ایه را قیچی نکنی خیلی واضح است که مقصود وسیله جهد و کوشش است در راه خدا.
و همچنین در ایه 57 سوره اسرا خداوند جواب شما و امثال شما را داده (أُولَـٰئِكَ الَّذِينَ يَدْعُونَ يَبْتَغُونَ إِلَىٰ رَبِّهِمُ الْوَسِيلَةَ أَيُّهُمْ أَقْرَبُ وَيَرْجُونَ رَحْمَتَهُ وَيَخَافُونَ عَذَابَهُ ۚ إِنَّ عَذَابَ رَبِّكَ كَانَ مَحْذُورًا) (معنی : کسانی را که آنان میخوانند، خودشان وسیلهای (برای تقرب) به پروردگارشان میجویند، وسیلهای هر چه نزدیکتر؛ و به رحمت او امیدوارند؛ و از عذاب او میترسند؛ چرا که عذاب پروردگارت، همواره در خور پرهیز و وحشت است!) با ترجمه ایت الله مکارم شیرازی برایت گذاشتم .
و خدا را شکر که درباره ی خطبه 109 نهج البلاغه جواب خود را گرفتید .