Home › انجمن ها › شرکیات. توسل، شفاعت و بدعت › امامزاده قلقلی
این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط فدای عمر در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #1759سوال :لطفاسندبهشتی بودن اولا ودوما سند شفاعت دادن وسند امامزاده بودن قلقلی وبیژن وعین وغین رو به مردمی که میروندو با قل خوردن به خدا توسل میجویندرو به مردم نشان دهیدوآیاساختن این همه امامزاده دلیلی جز ایجادشغل برای طلاب حوزه ها وارضای حس شهوت طلبی آخوندا بنام صیغه وحس قدرت طلبی وزراندوزی آخوندابنام خمس ونذورات داره!!!!؟افلا تعقلون؟شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #5872شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #5884حضرت علی ع به چه چیزهایی متوسل میشدندوبه آن سفارش میکردند؟آیااهلسنت شیعه وپیرو واقعی علی رض هستندیاآخوندا وشیعیان آنها؟ 110- و من خطبة له ( عليه السلام )
إِنَّ أَفْضَلَ مَا تَوَسَّلَ بِهِ الْمُتَوَسِّلُونَ إِلَي اللَّهِ سُبْحَانَهُ وَ تَعَالَي الْإِيمَانُ بِهِ وَ بِرَسُولِهِ وَ الْجِهَادُ فِي سَبِيلِهِ فَإِنَّهُ ذِرْوَةُ الْإِسْلَامِ وَ كَلِمَةُ الْإِخْلَاصِ فَإِنَّهَا الْفِطْرَةُ وَ إِقَامُ الصَّلَاةِ فَإِنَّهَا الْمِلَّةُ وَ إِيتَاءُ الزَّكَاةِ فَإِنَّهَا فَرِيضَةٌ وَاجِبَةٌ وَ صَوْمُ شَهْرِ رَمَضَانَ فَإِنَّهُ جُنَّةٌ مِنَ الْعِقَابِ وَ حَجُّ الْبَيْتِ وَ اعْتِمَارُهُ فَإِنَّهُمَا يَنْفِيَانِ الْفَقْرَ وَ يَرْحَضَانِ الذَّنْبَ وَ صِلَةُ الرَّحِمِ فَإِنَّهَا مَثْرَاةٌ فِي الْمَالِ وَ مَنْسَأَةٌ فِي الْأَجَلِ وَ صَدَقَةُ السِّرِّ فَإِنَّهَا تُكَفِّرُ الْخَطِيئَةَ وَ صَدَقَةُ الْعَلَانِيَةِ فَإِنَّهَا تَدْفَعُ مِيتَةَ السُّوءِ وَ صَنَائِعُ الْمَعْرُوفِ فَإِنَّهَا تَقِي مَصَارِعَ الْهَوَانِ أَفِيضُوا فِي ذِكْرِ اللَّهِ فَإِنَّهُ أَحْسَنُ الذِّكْرِ وَ ارْغَبُوا فِيمَا وَعَدَ الْمُتَّقِينَ فَإِنَّ وَعْدَهُ أَصْدَقُ الْوَعْدِ وَ اقْتَدُوا بِهَدْيِ نَبِيِّكُمْ فَإِنَّهُ أَفْضَلُ الْهَدْيِ وَ اسْتَنُّوا بِسُنَّتِهِ فَإِنَّهَا أَهْدَي السُّنَنِ .
خطبه 110-
همانا بهترين چيزي كه انسانها مي توانند با آن به خداي سبحان متوسل شوند، ايمان به خدا و ايمان به پيامبر (ص) و جهاد در راه خداست، كه جهاد قله بلند اسلام، و يكتا دانستن خدا، بر اساس فطرت انساني است، برپا داشتن نماز آيين ملت اسلام، و پرداختن زكات تكليف واجب الهي، و روزه ماه رمضان سپري برابر عذاب الهي است، و حج و عمره، نابودكننده فقر و شستشودهنده گناهان است. و صله رحم مايه فزوني مال و طول عمر، و صدقه هاي پنهاني نابودكننده گناهان، و صدقه آشكارا، مرگهاي ناگهاني و زشت را باز مي دارد، و نيكوكاري، از ذلت و خواري نگه مي دارد.
به ياد خدا باشيد كه نيكوترين ذكر است، و آنچه پرهيزگاران را وعده دادند آرزو كنيد كه وعده خدا راست ترين وعده هاست، از راه و رسم پيامبرتان پيروي كنيد كه بهترين راهنماي هدايت است، رفتارتان را با روش پيامبر (ص) تطبيق دهيد كه هدايت كننده ترين روشهاست. !!!!!چرا حضرت علی اسمی از قبوراءمه وامامزادگان جهت توسل نمیبرد آیاغیرازاین است که شیعه این توسلهای جایز رو رهاکرده وبه توسلهای ناجایزمتمسک میشود مگه علی رض نفهمیدکه قبور اءمه وامامزاده قلقلی ها وبیژن ها وعین وغین ها شفامیدهدووسیله تقرب هست ولی آخوندها فهمیدندآیاغیرازاین است که گنبدهاوبارگاههاامامزادگانی که ماهیانه برتعدادشان افزوده میشودوامامزادگانی براساس خواب ورویا ورمالی سرازخاک برمی آوردو وسیله تقرب به خدامیشودآیا این گنبدهاوامامزاده سازی منبع تامین شغل آخونداوتامین حقوق وحس قدرت طلبی وزراندوزی آخوندا بنام خمس ونذورات وسهم امام و منبع تامین حس شهوت رانی آنها بنام صیغه نیست چراعلی واءمه هنگام مصاءب وگرفتاری به نماز ودعا و…متوسل میشدندونه به قبر ابوطالب وپیامبران پیشین وحضرت محمدص وخدیجه رض و…ای شیعیان جهان بیدارشوید افلا تعقلون!!!!؟شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #5886سلام علیکم.توی اساسنامه مرامنامه یا هر چیزی دیگه ای که اول ثبت نام توی سایت هست چیزی از رعایت یه سری موارد نوشته.
میتوانید اسم تاپیک را اصلاح کنید یا اینکه مثلا ما هم در مقابل بنویسیم صحابی…. صحابیه…. خلیفه…. امام اعظم…
.
قبلا توسل قطعا شرک بود. فعلا توسل شرک است اما موارد جایزی هم دارد. توسل که قبلا شرک بود و الان با شرایطی شرک مجاز محسوب میشود فقط این چیزی است که ما میگوییم. توسل که قبلا شرک بود و الان با شرایطی شرک مجاز است و فقط این چیزی است که ما میگوییم برای هر مصداقش سند میخواهد. چرا؟ چون ما میگوییم.
حال شما یه سند برای رد چیزی که خواستی بیار.
موارد ناموفق. یه پیامبری هست که مستجاب بوده هر دعایی که میکرده. رحمت هم هست برای عالمین. بعد خدا میگوید براشون استغفار نکن که قبول نمیکنم حتی 70 مرتبه. این موارد ناموفق را بذارید کنار این مورد ناموفق.
شما در این خطبه انحصار توسل به این موارد را نشان بده بعد من میگویم که حضرتش به چه چیزی متوسل میشده است. اصلا بالاتر از قول و عمل ایشان را نشان میدهم.
.
کمی قبلتر میگفتن که توسل عین شرک است. آهای اهل سنت دنیا بیدار شوید که عده ای پیدا شده اند و میگویند توسل جایز. این همان شرک جایز است. چرا مذهبتان این همه تضاد و تناقض دارد. چرا اساس مذهبتان را با تناقض ساخته اید. چرا درصدد فریب دادن مردم هستید. یه کم این حرفها آشنا نیست؟
توسل شرک هست یا نیست؟ اگر هست مجاز و غیر مجاز دارد؟ اگر نیست آیا تمام مصادیقش معلوم شده؟ این احصاء و انحصار را نشان ما هم بدهید.
.
اینم چون بند کردی به متعه؛
اگر رفتی سفر و در شهر مقصد مرد متاهلی را دیدی که او هم مسافر است و بدون خانواده سفر کرده، برایش یک کار خدا پسندانه میکنی؟
یا مثلا رفتی سفر و 20 سال بعد برگشتی دیدی همسرت باردار شده(کار خداست دیگه) چیکار میکنی؟
یا مثلا فکر کن در زمان یحی ابن اکثم زندگی میکنی و 15 ساله هستی. کجا میری؟
بر اساس فتاوای موجود عمل میکنی؟
.
ببین عزیزم متعه مسئله ای فقهی است که سیعه بر اساس فقه خود برای آن جواب دارد. همانطور که شما برای تکتف در نماز جواب داری(نداری). همانطور که برای وطئ غلام جواب داری(مثلا) همانطور که برای طواف نسا جواب داری(مثلا).
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #5887قبلا توسل قطعا شرک بود. فعلا توسل شرک است اما موارد جایزی هم دارد. توسل که قبلا شرک بود و الان با شرایطی شرک مجاز محسوب میشود فقط این چیزی است که ما میگوییم. توسل که قبلا شرک بود و الان با شرایطی شرک مجاز است و فقط این چیزی است که ما میگوییم برای هر مصداقش سند میخواهد. چرا؟ چون ما میگوییم.!کمی قبلتر میگفتن که توسل عین شرک است. آهای اهل سنت دنیا بیدار شوید که عده ای پیدا شده اند و میگویند توسل جایز. این همان شرک جایز است. چرا مذهبتان این همه تضاد و تناقض دارد. چرا اساس مذهبتان را با تناقض ساخته اید. چرا درصدد فریب دادن مردم هستید. یه کم این حرفها آشنا نیست؟
توسل شرک هست یا نیست؟ اگر هست مجاز و غیر مجاز دارد؟ اگر نیست آیا تمام مصادیقش معلوم شده؟ این احصاء و انحصار را نشان ما هم بدهید.
.واقعا نظرت رااز قلقلی گرفتی یا نظراهلسنته؟؟؟؟؟
دوست من تا ازعقایداهلسنت اطلاعی نداری لطفا اظهارنظری نکن بهت بخندند کی گفته اهلسنت توسل رو قبول نداره بدان ما اهلسنت توسل جایز ومشروع وتوسل ناجایز وغیرمشروع داریم که جهت اطلاع شما اینجا ذکرمیکنم اصلیترین بحث شما همین بود ولی بقیه قسمتها جواب ساده ای داره که درنوبت بعدان شاء الله جواب میدم توسل مشروع و جايز1- تـوسل به ذات خداي تعالي جايز است، مانند اينكه بگوئي: يا الله.
2- توسل به يكي از اسماء الله: يا رحمن، يا رحيم، يا حي، يا قيوم .
3- توسل به صفات بارىتعالي: اللهم برحمتك أستغيث خدايا به رحمت تو دادرسي و استغاثه مىكنم (فرياد رسي مىكنم). و مانند اينها.
4- توسل به دعاي مرد صالحي كه زنده است و وجود دارد، مثلاً مىگوئيم: اي شيخ برايم دعا كن، و ماننـد اين، چنانكه صحابـه y از رسول الله e طلب باران مىكردند .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #58885- توسل به عمل نيك و صالح: مانند قصة اصحاب غاري كه صخره اي درِ غار را بر روي آنها بست، و خدا را با اعمال صالحي كه انجام داده بودند دعا كردند، خداوند مشكل آنها را بر طرف كرد و از غار بيرون آمدند.ویاخطبه 110نهج البلاغه که حضرت علی بهترین چیزهایی که میشه به آن توسل کرد اعمال صالحه مثل نمازوروزه وزکات وصدقه و…است اما سؤال و طلب از مردگان و يا شخص غير حاضر بطور مباشر، شرك اكبر بشمار مىرود.و خداوند بندگان را ارشاد و راهنمائي كرده تا فقط او را بخوانند، و غير از او را نخوانند، و وعده به اجابت داده است، فرمودند: )وَإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ أُجِيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ فَلْيَسْتَجِيبُواْ لِي وَلْيُؤْمِنُواْ بِي لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُونَ((186) سورة البقرة.[وهنگاميكه بندگانم از تو درباره من بپرسند من نزديكم و دعاي دعا كننده را هنگاميكه مرا بخواند پاسخ مىگويم پس آنان هم دعوت مرا بپذيرند و به من ايمان بياورند تا آنان راه يابند].و فرمودند: )وَقَالَ رَبُّكُمُ ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ((60) سورة غافر.[پروردگار شما مىگويد: مرا بفرياد خوانيد تا بپذيرم].و ما را راهنمائي كرده تا تنها از او كمك بخواهيم، و ما در هر ركعت نماز چنين مىگوييم: )إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ((5) سورة الفاتحة.[پروردگارا تنها تو را مىپرستيم، و از تو ياري مىجوييم].با اينحال مىبينيي كه بيشتر نمازگزاران اگر اجابت دعايشان به تأخير افتاد، بسوي قبرها و ضريح رو مىآورند و به آنها توسل مىجويند، در حاليكه خداوند تواناست كه فوراً دعاي آنها را اجابت كند، ولي اين يك نوع ابتلاء و امتحان براي بندگانش مىباشد، چون حكمت الهي موجب شده تا بندگان خود را امتحان كند، و ممكن است اجابت بنده را بتأخير انداخته تا صدق و راستي او را بداند، چون اگر صادق باشد بر شدائد و مصيبتها صبر كرده استوار مىشود، و بجز خدا كس ديگري را نخواهد خواند، اشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #5889گر هم كوهها بر سرش پايين آيد، و يا زمين شكافته شده او را ببلعد، و اين گونه اشخاص اعتماد و توكلشان بر خدا قوي و محكم است.پس مطمئاً خدا درخواست او را بدون جواب نمىگذارد و فرد ديگر در اين امتحان به فتنه افتاده و فريفته مىشود، ايمان او ضعيف شده، و شيطان اينكار را برايش زينت داده تا او را از دايره اسلام خارج نمايد، و سوگند خود را برآورده كند هنگامي كه گفت: )قَالَ فَبِعِزَّتِكَ لأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ(82)إِلاَّ عِبَادَكَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصِينَ((83) سورة ص.[گفت به عزت و عظمتت سوگند كه (در پرتو عمر جاويدان وتلاش بي امان) همه آنان را گمراه خواهم كرد، مگر بندگان مخلص تو از ايشان را (كه بر آنان سلطه وقدرتي نداشته و وسوسه ام در ايشان نمىگيرد)].و مصداق آن ابتلا و امتحاني كه براي بشريت است، خداوند مىفرمايد: )أَحَسِبَ النَّاسُ أَن يُتْرَكُوا أَن يَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لاَ يُفْتَنُونَ(2)وَلَقَدْ فَتَنَّا الَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ فَلَيَعْلَمَنَّ اللَّهُ الَّذِينَ صَدَقُوا وَلَيَعْلَمَنَّ الْكَاذِبِينَ(3)( سورة العنكبوت.[آيا مردمان گمان برده اند همين كه بگويند ايمان آورده ايم به حال خود رها مىشوند و ايشان (با تكاليف و وظايف و رنجها و سختيهايي كه بايد در راه آئين آسماني تحمل كرد) آزمايش نميگردند؟ ما كساني را كه قبل از ايشان بوده اند (با انوع تكاليف و مشقات و با اقسام نعمتها و محنتها) آزمايش كرده ايم، آخر بايد خدا بداند چه كساني راست مىگويند، و چه كساني دروغ مىگويند].شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #5890هنوز منتظرم تا عنوان مطلب را عوض کنی.نظرم را از آن بابایی گرفتم که 4 نفر درباره یه قضیه کاملا پیش پا افتاده ای سرش دعوا داشتند. افتاد؟
مطلب رو با دقت بخون. شماها تا یه موردی در احادیث شیعه پیدا میکنید که نقضش هم در احادیث دیگر وجود دارد گلو پاره میکنید که مذهب تناقض و….. . خواستم بفهمید که تفاوت نظر لزوما به معنای تناقض نیست.
اما یه چرخ کوچولو توی همین سایت بزنی مطلب میاد دستت که نظر اهل سنت چیه.
عنوان این شاخه از تالار چیه؟ شرکیات،توسل،شفاعت و بدعت. بعد زیرش چی نوشته؟ امور شرک آمیز در مذهب تشیع.
موارد 1و2و3 که عین هم یگه است و تکراری و احتمالا خواستید شاخه رو زیاد کنید زدید اصل درخت رو تکه تکه کردید.
مورد 4، به استناد همان آیه ای که نوشتی چرا توسل به غیر خدا مجاز شده؟ چرا تقسیم بندی شده؟ آیه فرموده که من اجابت میکنم. بعد شما چرا میگی که توسل به دعای مرد صالحی که زنده است؟ گذشته از این به دعای زن صالحه نمیشود؟
بعد لطف کن بگو که این تقسیم بندی برای توسل رو از کجا آوردی؟ آیه ای در قرآن دارد که گفته باشد توسل یعنی این و اینها هم نمونه هایش است؟ حدیثی از یامبر دارد که فرموده باشد؟ باد موسمی است؟ یه چیزی پروندی؟
.
یحی ابن اکثم رو نگفتی.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #5893به نام الله
بنظرم قلقلی اهلسنت هست جای جواب دادن اومدی راجع ب توسل اهلسنت تحقیق کنی !!!!سوال من واضح نبود بنظرم .تحقیق که چه عرض کنم …بقیه روبه خود بخندونی
{هنوز منتظرم تا عنوان مطلب را عوض کنی.}
ترفندجدیدبرای جواب ندادن
اسم چیوعوض کنم بیژن شد بی جن می خوای قلقلی هم عوض کنم؟؟چی خوبه نظرشمامحترمهفقط در دو آيه کلمه وسيله آمده، يکى آيه ٣٥ سوره مائده، ديگر آيه ٥٧ سورۀ اسرا ء.
آيه سورۀ مائده همان آيه مورد نظر ملایان شیعه است ، آيه اينطور است:
»يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسِيلَةَ وَجَاهِدُوا فِي سَبِيلِهِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ«)مائدة: 35(.
)اى ايمان آوردندگان! از خدا بترسيد به سوى خدا وسيله بجوييد و در راهش جهاد کنيد شايد که نجات يابيد(.
در خود آيه هم اگر ملا ها مردم را گمراه نکنند معنى وسيله معلوم است. در اينجا وسيله يعنى جهاد، اما چون که ذهن مردم را مغشوش کرده اند معنى وسيله را درست درک نمیکنن !
درحاليکه آيه واضح است.
فرض کنيد پدرتان، شما را نصيحت کند و بگويد: اى پسر مرا راضى کن و درس بخوان تا موفق شوى. واضح است که وسيله موفقيت و راضى کردن پدر، درس خواندن است، حالا اگر ملاهای شیعه از جمله )مرا راضى کن( را اينطور تفسير کنند که برو سر قبر و زارى کن در حقيقت به ريش شما و به کم سوادى شما خنديدهاند.
آيه واضح مى گويد: اى مؤمنان به سوى خدا وسيله بجويد و جهاد کنيد تا موفق شويد! وملا آمده عجب تفسيرى کرده عجب قبرى ساخته، عجب دم دستگاهى درست کرده،هركه منظورخود از غيرخدا ميطلبد
اوكدايي است كه حاجت زكداميطلبد
زهراست عطاي خلق هرجند كه دوا باشد/حاجت ز كه ميخواهي آنجا كه خداباشدشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #5894کلمه وسيله يکبار ديگر هم در سوره اسراء آيه ٥٧ آمده و در آيه اينطور نوشته :
»قُلِ ادْعُوا الَّذِينَ زَعَمْتُمْ مِنْ دُونِهِ فَلا يَمْلِكُونَ كَشْفَ الضُّرِّ عَنْكُمْ وَلا تَحْوِيلاً * أُولَئِكَ الَّذِينَ يَدْعُونَ يَبْتَغُونَ إِلَى رَبِّهِمُ الْوَسِيلَةَ أَيُّهُمْ أَقْرَبُ وَيَرْجُونَ رَحْمَتَهُ وَيَخَافُونَ عَذَابَهُ إِنَّ عَذَابَ رَبِّكَ كَانَ مَحْذُوراً«)اسراء: 56- 57(.
اين آيه لقمه را جويده و در دهانت گذاشته ! آيه واضح ميگه:
)اى محمد( بگو بخوانيد به جز الله آنانى را که گمان ميکنيد )کاره اى هستند( پس نمى توانند ضررى را از شما دفع کنند نه حال شما را عوض کنند، آنانيکه شما مى خوانيد آنها خود شان دنبال وسيله ميگردند هر کدام که مقرب تر باشد ]بيشتر دنبال وسيله اند[ آنها خود شان اميدوار به رحمت رب هستند و از عذا ب رب مى ترسند.
آيه واضحاست ! خيلى واضح است ، آيه وسيله را معنى کرده. شیعه ها میگویند : وسيله ما حضرت محمد -صلى الله عليه وسلم- و حضرت علي و امام رضا هستند.
آيه مى گويد آنها خود شان بيشتر دنبال وسيله هستند،
وسيله حضرت محمد -صلى الله عليه وسلم- چى بود؟ معلوم است عمل صالح، صدقه، جهاد، امر به معروف.
به عظمت قرآن تعظيم کنیم و براى الله به سجده بیافتیم. آيه چقدر واضح است،
اين آخوندها اگر شما را نادان فکر نمى کردند چرا معنی را 180 درجه عوض میکنند!؟
اینارو حفظی خودتهركه منظورخود از غيرخدا ميطلبد
اوكدايي است كه حاجت زكداميطلبد
زهراست عطاي خلق هرجند كه دوا باشد/حاجت ز كه ميخواهي آنجا كه خداباشدشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #5895…………حالا جواب قل خوردن بی موردت1- تـوسل به ذات خداي تعالي جايز است، مانند اينكه بگوئي: يا الله.مثل ربنا آتنا فی الدنیا حسنه وفی الاخره حسنه وقنا عذاب النار:که با ربنا یعنی ای خدای ما شروع میشه
2- توسل به يكي از اسماء الله: يا رحمن، يا رحيم، يا حي، يا قيوم .این نوع توسل داخل در فرموده خداوند متعال می باشد که می فرماید:*وَلِلَّهِ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَی فَادْعُوهُ بِهَا*اعراف 180
»خداوند دارای نامهای نیکوست بواسطه آنها او را بخوانید.« دعا کردن در اینجا شامل هر دو نوع دعا کردن اعم از دعای درخواست و دعای عبادت می باشد.3- توسل به صفات بارىتعالي: اللهم برحمتك أستغيث خدايا به رحمت تو دادرسي و استغاثه مىكنم (فرياد رسي مىكنم). و مانند اينها. (و نجنا برحمتك من القوم الكافرين ﴿۸۶﴾یونس
«و ما را به رحمت خویش، از گروه کافران نجات ده.» (۸۶)4- توسل به دعاي مرد صالحي كه زنده است و وجود دارد، مثلاً مىگوئيم: اي شيخ برايم دعا كن، و ماننـد اين، چنانكه صحابـه y از رسول الله e طلب باران مىكردند .ویا درخواست دعای برادران یوسف ازحضرت یعقوب ع: قالوا يا أبانا استغفر لنا ذنوبنا إنا كنا خاطئين ﴿۹۷﴾
گفتند: «اى پدر، براى گناهان ما آمرزش خواه که ما خطاکار بودیم.» (۹۷)5- توسل به عمل نيك و صالح: مانند قصة اصحاب غاري كه صخره اي درِ غار را بر روي آنها بست، و خدا را با اعمال صالحي كه انجام داده بودند دعا كردند، خداوند مشكل آنها را بر طرف كرد و از غار بيرون آمدند.ویاخطبه 110نهج البلاغه که حضرت علی بهترین چیزهایی که میشه به آن توسل کرد اعمال صالحه مثل نمازوروزه وزکات وصدقه و…است
هركه منظورخود از غيرخدا ميطلبد
اوكدايي است كه حاجت زكداميطلبد
زهراست عطاي خلق هرجند كه دوا باشد/حاجت ز كه ميخواهي آنجا كه خداباشد…..وآخر دعوانا ان الحمدلله رب العالمینشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #5896ﺍﻣﺎﻣﺰﺍﺩﻩ » ﻗﻞﻗﻠﻲ« ﮐﺠﺎﺳﺖ؟ﻧﺎﻡ ﺍﺻﻠﻲﺍﺵ » ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﺣَﻨﻔﻴﻪ « ﺍﺳﺖ؛ ﺍﻣﺎﻣﺮﺩﻡ ﻣﺤﻠﻲ ﺁﻥ ﺭﺍ » ﺍﻣﺎﻣﺰﺍﺩﻩ ﻗﻞﻗﻠﻲ« ﻳﺎ» ﻏﻠﺘﺎﻥ « ﻧﺎﻣﻴﺪﻩﺍﻧﺪ، ﺣﮑﺎﻳﺖ ﺍﻳﻦ ﻧﺎﻡ ﻫﻢ ﺩﺭﺭﻭﺍﻳﺖ ﺑﺮﺧﻲ ﻣﺮﺩﻡ ﺭﻳﺸﻪ ﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﻣﻌﺘﻘﺪﻧﺪﺑﺮﺍﻱ ﺣﺎﺟﺖ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﺑﺎﻳﺪ ﻣﺴﻴﺮﻱ ﺭﺍ ﻏﻠﺘﺎﻥ ﻃﻲﮐﺮﺩ .ﺑﻪ ﮔﺰﺍﺭﺵ ﺍﻳﺴﻨﺎ ﺍﻣﺎﻣﺰﺍﺩﻩ ﺣﻨﻔﻴﻪ ﻳﺎ ﻗﻞﻗﻠﻲ ﺭﺍﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﻗﺰﻭﻳﻦ – ﮔﻴﻼﻥ ﻣﻲﺗﻮﺍﻥ دید .ﺷﮑﻞ ﺁﻥ ﺷﺒﻴﻪ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺍﻣﺎﻣﺰﺍﺩﻩﻫﺎﻳﻲ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭﺷﻤﺎﻝ ﮐﺸﻮﺭ ﺩﻳﺪﻩ ﻣﻲﺷﻮﺩ، ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻧﻲ ﺁﺟﺮﻱ ﻭﻣﮑﻌﺒﻲﺷﮑﻞ ﺑﺎ ﺩﺭﻫﺎ ﻭ ﭘﻨﺠﺮﻩﻫﺎﻱ ﻓﻠﺰﻱ ﺳﺒﺰﺭﻧﮓ ﻭ ﮔﻨﺒﺪ ﻭ ﻣﻨﺎﺭﻩﻫﺎﻳﻲ ﻃﻼﻳﻲ .ﺍﻣﺎﻣﺰﺍﺩﻩ ﺣﻨﻔﻴﻪ ﺭﺍ ﺑﻴﺸﺘﺮ، ﻣﺮﺩﻡ ﻣﺤﻠﻲ ﻭﮔﻴﻠﮏﻫﺎ ﻣﻲﺷﻨﺎﺳﻨﺪ؛ ﻭﻟﻲ ﺑﺎ ﻫﻤﺎﻥ ﻧﺎﻡ»ﻗﻞﻗﻠﻲ « . ﻫﺮ ﺳﺎﻝ ﻫﻢ ﺟﻤﻌﻴﺖ ﺯﻳﺎﺩﻱﺑﻪﻣﻨﺎﺳﺒﺖ ﺭﺣﻠﺖ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﮐﺮﻡ) ﺹ( ﺑﺮﺍﻱ ﺯﻳﺎﺭﺕﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﺍﻣﺎﻣﺰﺍﺩﻩ ﻣﻲﺁﻳﻨﺪ، ﺧﻴﻠﻲﻫﺎ ﻫﻢ ﺍﻳﻦ ﺑﺎﻭﺭﺭﺍ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﻱ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﺣﺎﺟﺖﺷﺎﻥ ﺑﺎﻳﺪ ﺩﺭ ﺍﻳﻦﺍﻣﺎﻣﺰﺍﺩﻩ ﻏﻠﺖ ﺑﺰﻧﻨﺪ . ﺍﻧﺪﮎ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪﺍﻳﻦ ﺍﻣﺎﻣﺰﺍﺩﻩ ﺭﺍ ﻣﻲﺗﻮﺍﻥ ﺩﺭ ﭘﻮﺭﺗﺎﻝ ﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭﻱﮔﻴﻼﻥ ﺭﻭﺩﺑﺎﺭ ﭘﻴﺪﺍ ﮐﺮﺩ، ﺍﻟﺒﺘﻪ ﻧﻪ ﺑﺎ ﻧﺎﻡ ﺍﻣﺎﻣﺰﺍﺩﻩﻗﻞﻗﻠﻲ ﻳﺎ ﻏﻠﺘﺎﻥ، ﺑﻠﮑﻪ ﺑﺎ ﻫﻤﺎﻥ ﻧﺎﻡ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦﺣﻨﻔﻴﻪ؛ ﻭﻟﻲ ﻫﻤﻴﻦ ﻧﺎﻡ ﻋﺠﻴﺐ ﻣﺤﻠﻲﺍﺵ ﺍﺳﺖ ﮐﻪﺗﺎ ﺑﻪ ﺣﺎﻝ ﺗﻮﺟﻪ ﺧﻴﻠﻲﻫﺎ ﺭﺍ ﺟﻠﺐ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺣﺘﻲﺑﻪ ﺁﻥ ﻣﮑﺎﻥ ﮐﺸﺎﻧﺪﻩ ﺍﺳﺖ، ﻧﺎﻣﻲ ﮐﻪ ﺍﺯﺭﻭﺍﻳﺖﻫﺎﻱ ﺩﻫﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﺎﻗﻲ ﻣﺎﻧﺪﻩ ﻭﻇﺎﻫﺮﺍ ﻫﻢ ﻫﻴﭻ ﺳﻨﺪ ﻣﮑﺘﻮﺏ ﻭ ﻣﺴﺘﻨﺪﻱ ﮐﻪﺗﺄﻳﻴﺪﮐﻨﻨﺪﻩ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﻣﺮﺩﻡ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺍﻣﺎﻣﺰﺍﺩﻩ ﺑﺮﺍﻱﮔﺮﻓﺘﻦ ﺣﺎﺟﺖﺷﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ، ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪﺍﺭﺩ .ﺭﻭﺍﻳﺖ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﺩﻟﻴﻞ، ﺍﻳﻦ ﺍﻣﺎﻣﺰﺍﺩﻩ ﺭﺍﻗﻞﻗﻠﻲ ﻣﻲﻧﺎﻣﻨﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﺣﻴﺎﺕ ﺣﻨﻔﻴﻪ،ﺍﻳﺸﺎﻥ ﺩﺍﺧﻞ ﭼﺎﻩ ﻣﻲﺍﻓﺘﺪ ﻳﺎ ﺷﺎﻳﺪ ﺑﻪ ﭼﺎﻩ ﺍﻧﺪﺍﺧﺘﻪﻣﻲﺷﻮﺩ، ﺍﺳﺐ ﺍﻳﺸﺎﻥ ﻃﻨﺎﺏ ﺭﺍ ﺩﺍﺧﻞ ﭼﺎﻩﻣﻲﺍﻧﺪﺍﺯﺩ ﻭ ﺑﺎ ﻏﻠﺘﻴﺪﻥ، ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﺣﻨﻔﻴﻪ ﺭﺍ ﺑﻴﺮﻭﻥﻣﻲﺁﻭﺭﺩ . ﻧﻘﻞ ﺩﻳﮕﺮﻱ ﻫﻢ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ؛ ﺑﻴﻦ ﻳﮑﻲﺍﺯ ﺍﻣﺎﻣﺰﺍﺩﮔﺎﻥ ﻭ ﮐﻔﺎﺭ ﺩﺭﮔﻴﺮﻱ ﻣﻲﺷﻮﺩ ﻭ ﺩﺭﻣﺤﻠﻲ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺷﻬﻴﺪﮔﺎﻩ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﺍﺳﺖ، ﺑﻪ ﺍﻳﺸﺎﻥ) ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﺣﻨﻔﻴﻪ( ﺿﺮﺑﻪ ﻭﺍﺭﺩ ﻣﻲﺷﻮﺩ ﻭ ﺍﺯﺍﺳﺐ ﻣﻲﺍﻓﺘﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺣﺎﻟﺖ ﻏﻠﺘﺎﻥ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻣﮑﺎﻥ ﺑﻪﻣﺤﻞ ﺩﻓﻦ ﮐﻨﻮﻧﻲﺍﺵ ﻣﻲﺭﺳﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺷﻬﺎﺩﺕﻣﻲﺭﺳﺪ . ﺑﺮﺍﻱ ﻫﻤﻴﻦ ﺳﺎﻝﻫﺎ ﺍﺳﺖ ﻣﺮﺩﻣﻲ ﮐﻪﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﺍﻣﺎﻣﺰﺍﺩﻩ ﻣﻲﺁﻳﻨﺪ، ﻃﺒﻖ ﻫﻤﻴﻦ ﺭﻭﺍﻳﺖﻫﺎ،ﻣﺴﻴﺮﻱ ﺭﺍ ﻏﻠﺖ ﻣﻲﺯﻧﻨﺪ ﺗﺎ ﺣﺎﺟﺖ ﺑﮕﻴﺮﻧﺪشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #5897.ﺁﻥﻫﺎ ﺟﻠﻮﻱ ﻭﺭﻭﺩﻱ ﺍﻣﺎﻣﺰﺍﺩﻩ ﺩﺭﺍﺯ ﻣﻲﮐﺸﻨﺪ،ﻧﻴﺖ ﻣﻲﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﺳﭙﺲ ﻏﻠﺖ ﻣﻲﺯﻧﻨﺪ ﻭ ﺍﺯ ﭘﻠﻪﻫﺎﭘﺎﻳﻴﻦ ﻣﻲﺭﻭﻧﺪ، ﻫﻤﺎﻥﻃﻮﺭ ﻫﻢ ﻏﻠﺖﺯﻧﺎﻥ ﺑﻪ ﺳﺮﺟﺎﻱ ﺍﻭﻝﺷﺎﻥ ﺑﺮﻣﻲﮔﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﻣﻌﺘﻘﺪﻧﺪ ﺍﮔﺮ ﺩﺭ ﺍﻳﻦﻏﻠﺖ ﺯﺩﻥ ﺁﺳﻴﺐ ﻧﺒﻴﻨﻨﺪ، ﺣﺎﺟﺖ ﺧﻮﺩ ﺭﺍﻣﻲﮔﻴﺮﻧﺪ ….!!!!!امان ازاین همه تضاد وخرافات .اگه دفع ضرر وسودمیداد این قلقلی .توچاه نمیفتاد وازخودش دفع ضرر میکرد ویا بر کفار پیروز میشد کسی که به گفته قران مالک قطمیر(پوسته نازک هسته خرما)نیست چطورمیتواندشفادهدوبچه دعدوثروت ومقام دهدو کسی که خودش موقع زنده بودن چنین کارهایی ازدستش برنمی اومد حال که مرده چطور تواناترشده وکارهای خارق العاده میکند؟شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #5899اگر نظرم محترمه؛وكان … والد … بن … عمه وأخاه لأمه وذلك لأن عمرو بن نفيل كان قد خلف على امرأة أبيه بعد أبيه وكان لها من نفيل أخوه …
البداية والنهاية ابن كثير ، ج 2 ص 237 یا 296
در 35 مائده حصر وجود دارد؟ بماند که نقش واو بعد از وسیله چیست.
بعد اینکه شما میگی مورد توسل اینجا معلوم شده. قبول. حالا شما که وسیله رو معلوم کردی اون تقسیم بندی رو از کجا آوردی؟ دعای مرد صالح جهاد است؟ اسم و صفت و ذات خدا جهاد است؟
خطاب آیه 56 اسرا به کیست؟ آنها چه کار میکردند؟ نگاهی به 3 زمر بندازید. بعد اینکه این آیه کار کدام گروه را نفی میکند؟
اینکه شما خدا را بخوانی میشود توسل به خدا؟ یعنی خدا خودش میشود وسیله؟ برای چی اونوقت؟
نگفتید که به دعای زن صالحه میشود متوسل شد یا نه؟
.
در مورد توضیحاتی که داده اید یک جمله ای دارد که نوشته “هیچ سند مکتوب و مستندی…. وجود ندارد”
خب حالا این عمل مردم را لزوما یک آخوند طراحی کرده؟ و اینکه آیا هر حرکتی که گروهی از مردم مرتکب میشوند قابل تعمیم است؟ معنایش اینست که این عمل لزوما مورد تایید است؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #5900اگر نظرم محترمه؛وكان … والد … بن … عمه وأخاه لأمه وذلك لأن عمرو بن نفيل كان قد خلف على امرأة أبيه بعد أبيه وكان لها من نفيل أخوه …
البداية والنهاية ابن كثير ، ج 2 ص 237 یا 296
در 35 مائده حصر وجود دارد؟ بماند که نقش واو بعد از وسیله چیست.
بعد اینکه شما میگی مورد توسل اینجا معلوم شده. قبول. حالا شما که وسیله رو معلوم کردی اون تقسیم بندی رو از کجا آوردی؟ دعای مرد صالح جهاد است؟ اسم و صفت و ذات خدا جهاد است؟
خطاب آیه 56 اسرا به کیست؟ آنها چه کار میکردند؟ نگاهی به 3 زمر بندازید. بعد اینکه این آیه کار کدام گروه را نفی میکند؟
اینکه شما خدا را بخوانی میشود توسل به خدا؟ یعنی خدا خودش میشود وسیله؟ برای چی اونوقت؟
نگفتید که به دعای زن صالحه میشود متوسل شد یا نه؟
.
در مورد توضیحاتی که داده اید یک جمله ای دارد که نوشته “هیچ سند مکتوب و مستندی…. وجود ندارد”
خب حالا این عمل مردم را لزوما یک آخوند طراحی کرده؟ و اینکه آیا هر حرکتی که گروهی از مردم مرتکب میشوند قابل تعمیم است؟ معنایش اینست که این عمل لزوما مورد تایید است؟
-
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
السلام علی عبادالله الصالحین
قرار بود که برای 32000امامزاده که در سطح ایران ساخته و پرداخته شده اند سایت اینترنتی مخصوص طراحی و راه اندازی شود.بنده درحال حاضر اطلاعی از آن ندارم.ولی وزیر وقت ارتباطات این خبر را در شبکه خبر ایران اعلام کرد.و قرار شد که تخصص کرامات هر کدام به تفضیل با موارد موفق ذکر شود.
تا قبل از آن تصور می شد تعداد این مراکز 11000مورد است.
از جایی شنیدم که تعداد مراجعه کنندگان به اینگونه مراکز 55ملیون نفر می باشد.
و مواردی در مورد درآمدهای حاصله منتشر شده که بسیار قابل توجه و تکان دهنده است و نشان دهنده علت اصلی ایجاد و توسعه و تجهیز چنین مراکز در کنار تحمیق و القای خرافات با ترفندهای مختلف از جمله تخصصی کردن امام زادگان دارد.واین آخری end مکاشفات عدیده است.
کاش موارد ناموفق مراجعات و توسلات و دخیل بستن ها و نتایج معکوس اخذ شده توسط این متخصصین خاموش و اتوماتیک و سوپر شارژ هم احصا می شد.
والسلام علی من اتبع الهدی