این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط mojahed.din در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #10605…شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #10715مجددادداددا؛
اما ابتدائا بفرمایید که گوینده ” بل انبیاء ” در این روایت کیست؟ با توجه به فرد گوینده، علت و میزان و درجه حجیت آن را برای یک شیعه تعیین بفرمایید.
.
یک سوال هم دارم؛
خداوند در قرآن حضرت ابراهیم عیه السلام را نائل به مقام امامت نموده اند. انی جاعلک للناس اماما. سوال اینه که آیا ایشان نبی بوده که خدا امامش هم کرده؟ اگر بوده و بعدا امام شده، چگونه است که نبی یکی از مقامات دون خود را ندارد و خدا چیزی که در مرتبه پایینتری از اوست را به عنوان پاداش به او میدهد؟
اگر هم نبی نبوده، چگونه خداوند بر کسی که نبی نیست وحی کرده و مقامی به او اعطا کرده که در آیات دیگرش هم آن را به برخی از انبیاء داده است؟ از آن جهت پرسیدم که دوستانتان معتقدند که وحی بر پیامبر صورت می گیرد. من که اعتقادم چیز دیگری است.
البته در اینجا یک ” فقط ” جا افتاده. “….دوستانتان معتقدند که وحی ( فقط ) بر پیامبر صورت می گیرد “.
.
چرا جواب نمی دهید؟ چرا وقتی فهمیده اید که رفیقتان چه غلطی کرده و چه حیله ای به کار بسته رفته اید که رفته اید که رفته اید؟
.
ضمن اینکه داجن رو فراموش نمیکنی یکبار بیا و بگو که بر چه اساسی آن آیه مورد نظر در کافی همین آیه ای است که تو منظور داری؟
یک حدیث هم آوردم که پیامبر شما لغو می گوید. در مسلم است. به دیوار میزنیدش؟ حواستان هست که مسلم است؟
.
نکته اینه که قبلا هم نوشتیم که مثل امام مثل کعبه است. حدیثش را آوردیم اما صلاح نبوده برایتان که ببینید. آره؟
شما حدیث را دیدید اما…… . شکمی و کیلویی نبود. مانند فضل الثرید بود بر …. .
.
خب من از دیوار بپرسم میفهمه که وقتی اصلی را قبول ندارد نمی تواند در مورد فرعش حرفی بزند. اما تو…. .
ترجمه آقای مکارم چیست؟ ترجمه است. دلیل شما برای حرفی که از آیه دارید چیست؟ ترجمه همان مفهوم و معنای آیه است؟
.
کدام خدا را شکر میکنی؟ آن که بزغاله حالش رو گرفت؟
.
خب حالا اصل داستان؛
اعتراف علمای شیعه به افضل تر بودن انبیا بر امامان!!!
رفیقتان نوشته. کجاش امامت بعد از رسول است؟
فهمیدید؟رفیق شما نوشته امامت. شما چه نوشتی؟ امامت بعد از رسول. چرا اینجوری هستی؟ فکر کردی همه مثل خودت در نهایت فهم از اون طرف هستند؟
.ما در 5/10 بعد از رو کردن دست رفیق ناصبی شما نوشتیم که ” یک سوال هم دارم؛ ” اما….. . حالا به قول استاد دکتر عالم جلیل القدر جهان اسلام….. .شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #10784با سلام خدمت خوانندگان محترم و فهیم و محترم این سایت .اگر دقت کرده باشید در این تاپیک اعتراف علمای شیعه به بالاتر بودن مقام نبوت بر امامت مطرح شده است .
اما آخوند عبدالحسین که از علما و نخبگان مغلطه باز می باشد به لحاظ اینکه از پاسخ دادن فرار کند در این تاپیک زیر همان کامنت به صورت شفاف و با ذکر تاریخ کامنت طرف مقابل جواب نمی دهد .
و به لحاظ اینکه خواننده متوجه نشود که چطوری عقیدشان با اعتقاد علمایشان باطل می شود زیر اولین پست مطلب می گذارد .
و من از خوانندگان می خواهم که کلمه ی دروغگو و کذاب و کلمه ی رسوا و کلمه ی فریبکاری را در بقیه تاپیک هایی که بین من و آخوند عبدالحسین و دیگران بحث ادامه دارد را سرچ کنند .
آنوقت خواهند دید باطل بودن عقیده ی آنها را چطور با آیات واضح و روشن قران و مرتبط با همان موضوع ثابت کرده ام .
و همین که آخوند عبدالحسین به صورت شفاف زیر همان کامنت پاسخ نمی دهد و فرار می کند نشان دهنده ی بطلان عقیده ی اوست .
و اگر دو مرتبه باز هم همان روش سابق را ارائه دهد من این مطلب را در زیر پست اولیه می گذارم .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #10786اینکه گفته ای (یک سوال هم دارم؛خداوند در قرآن حضرت ابراهیم عیه السلام را نائل به مقام امامت نموده اند. انی جاعلک للناس اماما. سوال اینه که آیا ایشان نبی بوده که خدا امامش هم کرده؟)پاسخ من : 1- یادت باشد که خودت به دنبال بحث تاپیک نیستی .
2- این موضوع حضرت ابراهیم چه ربطی به امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام دارد ؟؟
طبق ضرب المثل من آنم که رستم بود پهلوان !!
3- اول امامت منصوص الهی 12 امام بعد از فوت پیامبر اسلام را با ایات قران و مرتبط با موضوع ثابت کن بعد ادعای ارث کن !!
اینکه گفته ای (البته در اینجا یک ” فقط ” جا افتاده. “….دوستانتان معتقدند که وحی ( فقط ) بر پیامبر صورت می گیرد “.چرا جواب نمی دهید؟)
پاسخ من : مطلبی که مورد ادعای شما در این تاپیک است با ذکر تاریخ آن بگذار تا پاسخت را بدهم .
اینکه گفته ای (ضمن اینکه داجن رو فراموش نمیکنی)
پاسخ من : منظورت همان بچه 5 ساله است که دزدیده و رفته در چاه ؟؟
اینکه گفته ای (یک حدیث هم آوردم که پیامبر شما لغو می گوید.)
پاسخ من : چرا دروغ می گویی ؟؟
متن کامل عربی آن حدیث را بگذار تا پاسخت را بدهم .
اینکه گفته ای (نکته اینه که قبلا هم نوشتیم که مثل امام مثل کعبه است.)
پاسخ من : چون نتوانستی امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام را با ایات قران ثابت کنی حالا متوسل به آجرهای کعبه شده ای ؟؟!!!
کعبه توسط سیل خراب شد
با استناد به گفته شما کدام امام را سیل برده است ؟؟
در داخل کعبه مدتی انواع بت ها بود .
با استناد به گفته شما در داخل کدام امام انواع بت ها بوده است ؟؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #10787اینکه گفته ای (ترجمه آقای مکارم چیست؟ ترجمه است.)
پاسخ من : آدم فریب کار بدبخت و درمانده شما در تاریخ 24/6/93 گفته بودی (در 59 نسا رفتی مصداق ” شئ ” رو بیاری و رفتی و رفتی..) و من پاسخ دادم :
در کجای ایه ی 59 سوره ی نساء موضوع امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام مطرح شده است ؟؟
و کلمه شی که در این ایه به کار رفته شامل همه چیز می شود .
(فَإِن تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّـهِ وَالرَّسُولِ إِن كُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّـهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ)
(با ترجمه ایت الله مکارم شیرازی : و هرگاه در چیزی نزاع داشتید، آن را به خدا و پیامبر بازگردانید (و از آنها داوری بطلبید) اگر به خدا و روز رستاخیز ایمان دارید!)
و حالا که در تله گیر افتاده ای خود را طلبکار جلوه می دهی ؟؟!!!
اینکه گفته ای (کدام خدا را شکر میکنی؟ آن که بزغاله حالش رو گرفت؟)
پاسخ من : همین که چهره واقعی خود را عیان کرده ای برای خوانندگان کافی است .
اینکه گفته ای (حالا به قول استاد دکتر عالم جلیل القدر جهان اسلام….. .)
پاسخ من : چرا ترسیده ای و به جای نام ابو الکذاب آفت الله ما یفعلی سنگ پای قزوین نقطه چین گذاشته ای ؟؟
زشته !!! عیبه !!! میفهمن ها !!!
شما که صیغه زاده ما یفعلی هستی چرا از گذاشتن نام پدرت ترسیده ای ؟؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11091به قول استاد دکتر دانشمند عالم جلیل القدر جهان اسلام…..شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11092ابتدا کل مطلب رفیق ناصبی و حقه بازت رو میذارم بعد به مطالب خودت میرسماعتراف علمای شیعه به افضل تر بودن انبیا بر امامان!!!کلینی در کافی که از معتبر ترین کتب شیعه میباشد روایتی به این شکل اورده است
« عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحَكَمِ عَنْ أَبَانٍ قَالَ أَخْبَرَنِي الاحْوَلُ أَنَّ زَيْدَ بْنَ عَلِيِّ بن الحسين (عَلَيْهما السَّلام)…. جعلت فداك أنتم أفضل أم الأنبياء؟ قال: بل الأنبياء» (الكافي1/174 ح رقم 5 كتاب الحجة: باب الإضطرار إلى الحجة). وصحح المجلسي الرواية فقال «موثق كالصحيح 2/277».
محمد ال کاشف غطا نیز یکی از مشهور ترین عالمان شیعه در کتاب اصل شیعه و اصولها به این عقیده اعتراف کرده و می نویسد:
« فالإمام في الكمالات دون النبي وفوق البشر» (أصل الشيعة وأصولها214).
یعنی امام در کمالات پایین تر از نبی و بالاتر از بشر است.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11093تو رو به قرآن چرا این رو نمی بینی؟” مجددادداددا؛
اما ابتدائا بفرمایید که گوینده ” بل انبیاء ” در این روایت کیست؟ با توجه به فرد گوینده، علت و میزان و درجه حجیت آن را برای یک شیعه تعیین بفرمایید.” چرا؟
کجا بحث بر روی امامت منصوص بود؟ چرا لیهجر شدی؟ رفیق ناصبی تو یه حرفی زد و فرار کرد و تو هم که اومدی دیدی چه غلطی کرده با او هم پیاله شدی. چرا؟
اونجا که نوشتم وحی بر پیامبر صورت میگیرد. یک فقط جا افتاده بود. بعد جون عزیزت تا حالا جواب چی رو دادی که این رو بدی؟
آره همون 6 ساله ای که یدلکه دلکا خفیفا. همان 4 پدری که خدای توست. همان که خدای توست. استش ایراد دارد.
عن عائشة قالت دخل على رسول الله صلى الله عليه وسلم رجلان فكلماه بشئ لا ادرى ما هو فأغضباه فلعنهما وسبهما فلما خرجا قلت يا رسول الله من أصاب من الخير شيئا ما اصابه هذان قال وما ذاك قالت قلت لعنتهما وسببتهما قال أوما علمت ما شارطت عليه ربى قلت اللهم إنما انا بشر فأي المسلمين لعنته أو سببته فاجعله له زكاة وأجرا
کدام زن پیامبر فتحشه بوده که پیامبر به او گفته لاتکونی فاحشه؟ بنا به استدلال شما که دنبال زیر بغل مار می گردید باید گفت که پیامبر زنی داشته که فاحشه بوده و از عایشه خواسته که او فاحشه نباشد. غیر اینه؟ حالا کدام زن بوده؟
میبینی که برای عرض ارادت دست من خیلی پر است اما…… .
مصداق میفهمی یعنی چی؟ با بله و خیر جواب بده. بعد میریم پله بعدی.
فهمیدیم که همان خدا را شکر میکنی. خب برو بابای آن خدا رو شکر کن. داجن کوچولو است. اروی و اوعال بزرگ و بالغ هستند.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11094اما ابتدائا بفرمایید که گوینده ” بل انبیاء ” در این روایت کیست؟ با توجه به فرد گوینده، علت و میزان و درجه حجیت آن را برای یک شیعه تعیین بفرمایید.بعد از ابتدائا بفرمایید که آیا کتاب اصل الشیعه و اصولها را دیده اید یا اینکه صرفا از یک جایی که دوستانتان می دانند کجاست کپی نموده اید؟
در کتاب چیزی نوشته که محل کپی برداری شما آن را ننوشته.
در همان صفحه ای که محل کپی برداری شما به آن رجوع کرده 2 پاراگراف مرتبط با هم وجود دارد که از تمام آنها فقط عبارت پایانی را نوشته.
” والإمامة متسلسلة في اثني عشر ، كل سابق ينص على اللاحق . ويشترطون أن يكون معصوما كالنبي عن الخطأ والخطيئة ، وإلا لزالت الثقة به ، وكريمة قوله تعالى : [ إني جاعلك للناس إماما قال ومن ذريتي قال لا ينال عهدي الظالمين ] صريحة في لزوم العصمة في الإمام لمن تدبرها جيدا .
وأن يكون أفضل أهل زمانه في كل فضيلة ، وأعلمهم بكل علم ، لأن الغرض منه تكميل البشر ، وتزكية النفوس وتهذيبها بالعلم والعمل الصالح [ هو الذي بعث في الأميين رسولا منهم يتلوا عليهم آياته ويزكيهم ويعلمهم الكتاب والحكمة ] والناقص لا يكون مكملا ، والفاقد لا يكون معطيا . فالإمام في الكمالات دون النبي وفوق البشر . ”خب فکر میکنم نیاز به توضیح نیست که آیه مورد اشاره در کدام سوره است و منظورش از آن رسول و امیین چه کسانی می باشد. مرحوم کاشف الغطاء هم با توجه به آیه نوشته ” النبی “. خب تعیین نوع ” ال ” مورد استفاده بماند با شخص شما.
البته بگذریم از اینکه نظر ایشان در اعلی درجه هم که باشد کلام معصوم نیست که حجت قطعیه باشد.
اما یک نکته؛اگر خواستید مطلبی را کپی کنید حتما به منبع اصلی آن سری بزنید و دو خط قبل و بعدش را ببینید و از قاب استناد و استدلال بودنش مطلع شوید. اینطوری خوب نیست که به قول یکی از هم طیف های خودتان، افسار در دهان شده آن سایت با مزه ای که مطالب را از آنجا کپی می کنید باشید. خوبیت نداره.
.
یک سوال هم دارم؛
خداوند در قرآن حضرت ابراهیم عیه السلام را نائل به مقام امامت نموده اند. انی جاعلک للناس اماما. سوال اینه که آیا ایشان نبی بوده که خدا امامش هم کرده؟ اگر بوده و بعدا امام شده، چگونه است که نبی یکی از مقامات دون خود را ندارد و خدا چیزی که در مرتبه پایینتری از اوست را به عنوان پاداش به او میدهد؟
اگر هم نبی نبوده، چگونه خداوند بر کسی که نبی نیست وحی کرده و مقامی به او اعطا کرده که در آیات دیگرش هم آن را به برخی از انبیاء داده است؟ از آن جهت پرسیدم که دوستانتان معتقدند که وحی بر پیامبر صورت می گیرد. من که اعتقادم چیز دیگری است.
.
نکته ادبی؛
افضل تر؟ بر وزن افعل تر. این یک صیغه جدید در باب تفضیل است. دوستان فرا بگیرند.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11150با سلام خدمت خوانندگان محترم و فهیم و محترم این سایت .اگر دقت کرده باشید در این تاپیک اعتراف علمای شیعه به بالاتر بودن مقام نبوت بر امامت مطرح شده است .
اما آخوند عبدالحسین که از علما و نخبگان مغلطه باز می باشد به لحاظ اینکه از پاسخ دادن فرار کند در این تاپیک زیر همان کامنت به صورت شفاف و با ذکر تاریخ کامنت طرف مقابل جواب نمی دهد .
و به لحاظ اینکه خواننده متوجه نشود که چطوری عقیدشان با اعتقاد علمایشان باطل می شود زیر اولین پست مطلب می گذارد .
و من از خوانندگان می خواهم که کلمه ی دروغگو و کذاب و کلمه ی رسوا و کلمه ی فریبکاری را در بقیه تاپیک هایی که بین من و آخوند عبدالحسین و دیگران بحث ادامه دارد را سرچ کنند .
آنوقت خواهند دید باطل بودن عقیده ی آنها را چطور با آیات واضح و روشن قران و مرتبط با همان موضوع ثابت کرده ام .
و همین که آخوند عبدالحسین به صورت شفاف زیر همان کامنت پاسخ نمی دهد و فرار می کند نشان دهنده ی بطلان عقیده ی اوست .
و اگر دو مرتبه باز هم همان روش سابق را ارائه دهد من این مطلب را در زیر پست اولیه می گذارم .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11151اینکه گفته ای (یک سوال هم دارم؛خداوند در قرآن حضرت ابراهیم عیه السلام را نائل به مقام امامت نموده اند. انی جاعلک للناس اماما. سوال اینه که آیا ایشان نبی بوده که خدا امامش هم کرده؟)پاسخ من : 1- یادت باشد که خودت به دنبال بحث تاپیک نیستی .
2- این موضوع حضرت ابراهیم چه ربطی به امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام دارد ؟؟
طبق ضرب المثل من آنم که رستم بود پهلوان !!
3- اول امامت منصوص الهی 12 امام بعد از فوت پیامبر اسلام را با ایات قران و مرتبط با موضوع ثابت کن بعد ادعای ارث کن !!
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11153اینکه گفته ای (کدام زن پیامبر فتحشه بوده که پیامبر به او گفته لاتکونی فاحشه؟ بنا به استدلال شما که دنبال زیر بغل مار می گردید باید گفت که پیامبر زنی داشته که فاحشه بوده و از عایشه خواسته که او فاحشه نباشد. غیر اینه؟ حالا کدام زن بوده؟میبینی که برای عرض ارادت دست من خیلی پر است اما…… .)
پاسخ من : من که چندین جا گفتم شما به ناموس پیامبر توهین می کنید و خدا را شکر می کنم که خود شما اعتراف کرده ای که (میبینی که برای عرض ارادت دست من خیلی پر است اما…… .)
و من قضاوت را به خوانندگان محترم واگذار می کنم .
اینکه گفته ای (فهمیدیم که همان خدا را شکر میکنی. خب برو بابای آن خدا رو شکر کن. داجن کوچولو است. اروی و اوعال بزرگ و بالغ هستند. )
پاسخ من : وقتی شما درمانده شدی و نتوانستی 1- امامت منصوص الهی پس از فوت پیامبر اسلام را با آیات قران ثابت کنی و همچنین نتوانستی2- وظایف امامان را از قران ثابت کنی و نتوانستی 3- امام زمان را ثابت کنی و همچنین نتوانستی 4- تکلیف ائمه بعد از امام حسین را مشخص کنی حالا مجبور شده ای به خدا هم توهین کنی .
قضاوت با خوانندگان .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11278بعدششنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11279بعد از یدلکه دلکا خفیفا؛تو رو به قرآن چرا این رو نمی بینی؟
” مجددادداددا؛
اما ابتدائا بفرمایید که گوینده ” بل انبیاء ” در این روایت کیست؟ با توجه به فرد گوینده، علت و میزان و درجه حجیت آن را برای یک شیعه تعیین بفرمایید.” چرا؟
کجا بحث بر روی امامت منصوص بود؟ چرا لیهجر شدی؟ رفیق ناصبی تو یه حرفی زد و فرار کرد و تو هم که اومدی دیدی چه غلطی کرده با او هم پیاله شدی. چرا؟
باباجون رفیق ناصبی فراری اروی اوعال حقه بازت چی گفته؟
سوال کردم. مبفهمی؟ اگر دون نوبت است چرا بعد از ابتلائات به ابراهیم علیه السلام اعطا شده؟ سرکاری بوده؟
.
.
حقه بازی رفیت چی شد؟ چرا در غلطی که خورده تو هم با او هم پیاله شدی؟ چرا فهمدی چه نوشخوار کرده تو هم مثل او شدی؟ چرا نمینویسی که چه تدلیسی کرده؟ تقطیعی کرده؟ نوش جان.
در انتها هم آره.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11283با استناد به گفته شما کدام امام را سیل برده است ؟؟در داخل کعبه مدتی انواع بت ها بود .
با استناد به گفته شما در داخل کدام امام انواع بت ها بوده است ؟؟
در لهجه شیرازی میشه ….. .
اما نوشتی چرندی را که بال نوشتی. جواب گرفتی مثال زنان نبی را. متوجه شدی؟
حتما زنی داشته که فاحشه بوده و از عایشه خواسته که فاحشه نباشد. معنای فاحشه را هم هاشمی منحصر به عمل خاص کرد. حالا کدام بوده؟
و من قضاوت را به خوانندگان محترم واگذار می کنم .
که توی کتب ایمها چی که نیست برای عرض ارادت. ما میخواهیم فضائل ناموس پیامبر را بخوانیم میبینم که پیامبر ناموسش را گل و بلبل کرده.
مصداق میفهمی یعنی چی؟ با بله و خیر جواب بده. بعد میریم پله بعدی.
خدا گفته که من حافظم بعد یکی گفته که داجن. حالا کی توهین کرده؟ خب خدای اون طرف حتما داجن بوده که در سیرابی خود حافظ بوده. حالا اردی بزرگتر است. لابد قدرتمندتر هم هست. پس شکرش بر شما اوجب است.
.
کل مطلب رفیق ناصبی و حقه بازت رو دوباره میذارم
اعتراف علمای شیعه به افضل تر بودن انبیا بر امامان!!!
کلینی در کافی که از معتبر ترین کتب شیعه میباشد روایتی به این شکل اورده است
« عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحَكَمِ عَنْ أَبَانٍ قَالَ أَخْبَرَنِي الاحْوَلُ أَنَّ زَيْدَ بْنَ عَلِيِّ بن الحسين (عَلَيْهما السَّلام)…. جعلت فداك أنتم أفضل أم الأنبياء؟ قال: بل الأنبياء» (الكافي1/174 ح رقم 5 كتاب الحجة: باب الإضطرار إلى الحجة). وصحح المجلسي الرواية فقال «موثق كالصحيح 2/277».
محمد ال کاشف غطا نیز یکی از مشهور ترین عالمان شیعه در کتاب اصل شیعه و اصولها به این عقیده اعتراف کرده و می نویسد:
« فالإمام في الكمالات دون النبي وفوق البشر» (أصل الشيعة وأصولها214).
یعنی امام در کمالات پایین تر از نبی و بالاتر از بشر است.
-
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.