Home › انجمن ها › مهدی موعود یا مهدی موهوم؟ › اعتراف علمای اهل سنت بر متواتر بودن احادیث مهدویت و وجوب اعتقاد به آن و فتوا بر کفر کسی که مهدویت را انکار کند!!!!!!!!!!!!
این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط abdozzahra1 در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #1472بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم إنا نشكو إليك فقد نبينا وغيبة ولينا، فامنن علينا بالحجة بظهور الحجة يا ألله.
بسياري از علمای اهل سنت اعتراف کرده اند که احادیثی که در مورد مهدویت وجود دارد متواتر است و فتوا داده اند که هرکس مهدویت را منکر شود کافر است که ما در اینجا بعضی ز آنها را ذکر میکنیم:
قرطبي، تفسير پرداز شهير اهل سنت در تفسير خود در ذيل آيه مبارکه 33 از سوره توبه: «هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ؛ او كسى است كه رسولش را با هدايت و آيين حق فرستاد، تا آن را بر همه آيينها غالب گرداند، هر چند مشركان كراهت داشته باشند!» مينويسد:
وقال السدي: ذاك عند خروج المهدي لا يبقى أحد إلا دخل في الإسلام أو أدى الجزية وقيل: المهدي هو عيسى فقط وهو غير صحيح لأن الأخبار الصحاح قد تواترت على أن المهدي من عترة رسول الله صلى الله عليه وسلم فلا يجوز حمله على عيسى.
سدي گفته: اين وعده خداوند در زمان خروج حضرت مهدي عليه السلام تحقق مييابد، همان زماني که کسي باقي نميماند؛ مگر اين که مسلمان ميشود يا جزيه پرداخت ميکند.گفته شده است که مهدي، همان عيسي عليه السلام است نه کس ديگري. اين سخن درست نيست؛ زيرا روايات صحيح به صورت متواتر نقل شده است که مهدي عليه السلام از نسل رسول خدا صلي الله عليه وآله است؛ پس جايز نيست که آن را بر عيسي عليه السلام حمل کنيم.
الأنصاري القرطبي، ابوعبد الله محمد بن أحمد بن أبي بكر بن فرح (متوفاى671هـ)، الجامع لأحكام القرآن، ج8، ص122، ناشر: دار الشعب القاهرة.أبو الحسين الآبري:
أبو الحسين محمد بن الحسين الآبري السجستاني متوفاي 363هـ در کتاب مناقب الامام الشافعي تصريح کرده است که روايات مهدويت متواتر است. مزي در تهذيب الکمال و ابن قيم الجوزيه در کتاب المنار المنيف نوشتهاند:
قال أبو الحسن الابري: قد تواترت الاخبار استفاضت بكثرة رواتها عن المصطفى صلى الله عليه وسلم، يعني في المهدي، وأنه من أهل بيته، وأنه يملك سبع سنين ويملا الأرض عدلا، وأنه يخرج عيسى بن مريم فيساعده على قتل الدجال بباب لد بأرض فلسطين، وإنه يؤم هذه الامة، وعيسى صلوات الله عليه يصلي خلفه.ابو الحسن الابري گفته: روايات به صورت متواتر و از طريق راويان متعدد از رسول خدا صلي الله عليه وآله در باره حضرت مهدي عليه السلام نقل شده است که او از اهل بيت آن حضرت است، هفت سال حکومت ميکند و زمين را پر از عدل و داد خواهد کرد، او همان کسي است که حضرت عيسي به همراه او خروج کرده و او را در کشتن دجال در دروازهاي که در سرزمين فلسطين وجود دارد، ياري ميکند. او امام اين امت خواهد شد و عيسي پشت سر او نماز ميخواند.
المزي، ابوالحجاج يوسف بن الزكي عبدالرحمن (متوفاى742هـ)، تهذيب الكمال، ج25، ص 149، تحقيق: د. بشار عواد معروف، ناشر: مؤسسة الرسالة – بيروت، الطبعة: الأولى، 1400هـ
لزرعي الدمشقي الحنبلي، شمس الدين ابوعبد الله محمد بن أبي بكر أيوب (مشهور به ابن القيم الجوزية ) (متوفاى751هـ)، المنار المنيف في الصحيح والضعيف،ج 1، ص 142،تحقيق: عبد الفتاح أبو غدة شر: مكتب المطبوعات الإسلامية حلب الطبعة: الثانية،
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8952شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8953خروج حضرت مهدي عليه السلام يکي از علامتهاي قيامت است که روايات در اين باره وارد شده است و مضمون اين روايات متواتر است. يکي از علامتهاي بزرگ قيامت و نخستين آنها اين است که امامي ظهور ميکند که لازم است به گفتار و کردار او اقتدا شود، او خاتم امامت است و هيچ امامي پس از او نخواهد آمد؛ همانطوري که رسول خدا صلي الله عليه وآله خاتم نبوت و رسالت بود و هيچ نبي و رسولي بعد از او نخواهد آمد.
اما نسب او: به درستي که او از خاندان رسول خدا صلي الله عليه وآله است. زيرا روايات بسياري در اين باره وارد شده است که ثابت ميکند او از نسل فاطمه زهرا دختر رسول خدا صلي الله عليه وآله است. در برخي از روايات آمده است که او از نسل عباس است؛ ولي روايات دسته اول صحيحتر هستند.
بعضي از حفاظ و سرشناسان ائمه گفتهاند: اين که حضرت مهدي از نسل رسول خدا صلي الله عليه وآله است، به صورت متواتر نقل شده است؛ پس جايز نيست که ما از آن عدول و به ديگر اقوال توجه کنيم
در باره حضرت مهدي ديدگاههاي متعددي وجود دارد؛ تا جايي که برخي گفتهاند: مهدي همان عيسي است. اما نظر درست که پيروان حق آن را قبول دارند، اين است که مهدي غير از حضرت عيسي عليه السلام است، او قبل از نزول عيسي خروج ميکند. روايات در اين باره بسيار زياد است؛ به طوري که به حد تواتر معنوي ميرسد. اين روايات در علماي اهل سنت منتظر شده و از اعتقادات آنها شده است
امام و حافظ ابن اسکاف با سند مقبول از جابر بن عبد الله نقل کرده است که رسول خدا صلي الله عليه وآله فرمود: هر کس (خروج) دجال را تکذيب کند، کافر شده است، هر کس (خروج) حضرت مهدي عليه السلام را تکذيب کند، به درستي که کافر شده است
پس ايمان به خروج مهدي واجب است؛ چنانچه اهل عمل بر همين اعتقاد هستند و از اعتقادات اهل سنت و جماعت نيز به شمار ميرود. همانطوري که شيعيان نيز بر اين مسأله اعتقاد دارند؛ اما گمان کردهاند که حضرت مهدي همان محمد بن الحسن العسکري عليهما السلام است
السفاريني الحنبلي، محمد بن أحمد بن سالم (متوفاى1188هـ)، لوامع الأنوار الهيۀ وسواطع الأسرار الأثريۀ، ج2، ص70، 83، ناشر: المکتب الإسلامي.شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8954حمد بن علي الشوکاني: روايات مهدويت بدون شک متواتر هستند
علامه محمد بن علي الشوکاني کتابي با عنوان «التوضيح في تواتر ما جاء في المنتظر والدجال والمسيح» دارد، در اين کتاب تصريح کرده است که روايات مهدويت بدون شک متواتر است. محمد بن جعفر کتاني در کتاب نظم المتناثر سخنان شوكاني نقل كرده است:
وللقاضي العلامة محمد بن علي الشوكاني اليمني رحمه الله رسالة سماها التوضيح في تواتر ما جاء في المنتظر والدجال والمسيح قال فيها والأحاديث الواردة في المهدي التي أمكن الوقوف عليها منها خمسون حديثا في الصحيح والحسن والضعيف المنجبر وهي متواترة بلا شك ولا شبهة بل يصدق وصف التواتر على ما دونها على جميع الاصطلاحات المحررة في الأصول وأما الآثار عن الصحابة المصرحة بالمهدي فهي كثيرة أيضا لها حكم الرفع إذ لا مجال للاجتهاد في مثل ذلك اه.
قاضي علامه محمد بن علي الشوکاني يمني رسالهاي دارد که عنوان او را «التوضيح في تواتر ما جاء في المنتظر والدجال والمسيح» گذاشته است. در اين کتاب گفته: احاديثي که در باره حضرت مهدي عليه السلام که امکان دسترسي به آنها وجود دارد، پنجاه روايت است که برخي از آنها صحيح، برخي حسن و تعداد ديگري ضعيفي است که ضعف آنها قبل جبران است. بدون شک و ترديد اين روايات متواتر است. بلکه گاهي به روايتي که کمتر از روايات مهدويت بوده، بنابر تمام مبناهايي که در علم اصول وجود دارد، متواتر گفته شده است.
اما روايتي که از صحابه آمده و در آن به مهدي تصريح شده است، زياد هستند که به همه آنها حکم مرفوع (روايتي که صحابي از پيامبر نقل ميکند) داده ميشود؛ زيرا محال است که آنها در چنين مسألهاي اجتهاد کرده باشند.
الكتاني، ابوعبد الله محمد بن جعفر (متوفاى: 1345 هـ)، نظم المتناثر من الحديث المتواتر، ج1، ص227، تحقيق: شرف حجازي، ناشر: دار الكتب السلفية – مصر.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8955آقاي آلباني-که وهابيون از او به بخاري دوران ياد مي کنند-در کتاب سلسله الاحاديث الصحيحه درباره کسي که عقيده به خروج مهدي عليه السلام را نداشته و منکر شود، مي گويد:
و ما مثل هؤلاء إلا کمثل من ينکر عقيدة نزول عيسى عليه السلام في آخر الزمان التي تواتر ذکرها في الأحاديث الصحيحة ،… ، و أکاد أقطع أن کل من أنکر عقيدة المهدي ينکرها أيضا ، و بعضهم يظهر ذلک من فلتات لسانه ، و إن کان لا يبين . و ما مثل هؤلاء المنکرين جميعا عندي إلا کما لو أنکر رجل ألوهية الله عز وجل بدعوى أنه ادعاها بعض الفراعنة ! ” فهل من مدکر”
مثل اين ها همانند کساني است که عقيده نزول عيسي عليه السلام در آخر الزمان را – که احاديث صحيح در مورد آن به تواتر رسيده است – منکر مي شوند …. و مطمئناً و قطعا مي گويم که هر کس عقيده مهدي (عليه السلام) را منکر شود ، آن را نيز منکر مي گردد و برخي از آنها نيز اين عقيده را بر ناخواسته (بر اثر لغزش) بيان کرده اند و مَثَل تمامي اين گروه منکر -خروج مهدي عليه السلام-در نزد من همانند کسي است که اولوهيت خداوند متعال را انکار نمايد همانند ادعاي برخي از فراعنه. پس آيا پند گيرنده اي هست؟
سلسله الاحاديث الصحيحه آلباني ج4 ص 43 مکتبه المعارفشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8959با سلام برادرم . اینکه گفته ای (بسياري از علمای اهل سنت اعتراف کرده اند که احادیثی که در مورد مهدویت وجود دارد متواتر است)اولا : چرا خود حدیث پیامبر را نگذاشته ای ؟؟ و پیامبر فرموده است که شخصی که نامش هم نام من و نام پدرش هم نام نام پدر من می باشد خواهد آمد .
و امام زمان شما آیا نام پدرش عبدالله می باشد ؟؟!!!!
و آن شخصی که پیامبر گفته چه ربطی به امام زمان شما دارد ؟؟
و به مصداق ضرب المثل من آنم که رستم بود پهلوان شما چون ادله ی ندارید مجبورید با فریب و نیرنگ عقائد خود را به مردم تحمیل کنید .
دوما : پیامبر اسلام نگفته است که در چه سالی ظهور می کند و چند سال غیبت صغری و کبری دارد !! و اگر امام زمانی طبق عقائد شما وجود می داشت باید همانطوری که وظائف پیامبر و نام پیامبر و … در قران ذکر شده آن هم ذکر می شد .
و اگر شما راست می گویی این سوالی را که می گذارم پاسخ بده تا برای خوانندگان روشن شود که ایا امام زمان شما چه وظائفی دارد و آیا وظائفش را به نحو احسن انجام می دهد یا خیر ؟؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8960و شما بیایید به این سوال پاسخ بدهید که مربوط به عقیده ی خود شما می باشد و طبق عقیده ی شما خداوند از شما سوال می کند .پیامبر اسلام با نام و وظایف مشخص در ایات متعدد قران ، از طرف خداوند معرفی شده است .
و هر زمان که پیروان پیامبر دچار مشکل می شدند برای حل مشکل ، و اگر در مسائل دینی و عبادی دچار اختلاف می شدند به پیامبر رجوع می کردند .
و اگر عالم و یا فرستاده پیامبر اسلام در اطراف و شهرهای دیگر در بیان احکام دین اسلام با مردم آن شهر و دیار ، دچار مشکل می شدند ، هر فردی که می خواست می آمد در مدینه ، بدون واسطه وبدون معطلی نزد پیامبر اسلام و مشکل دینی و … خود را مطرح و جواب صحیح را از پیامبر اسلام می گرفت .
و حتی صحابه پیامبر اگر دچار اختلاف فقهی می شدند به پیامبر رجوع می کردند و پیامبر حکم صحیح شرعی را برایشان بیان می کرد .
و امام زمان که اهل تشیع می گویند بدنیا آمده و زنده هست و برای هدایت مردم هست تا مردم گمراه نشوند ، چرا در مکان مشخصی در دسترس تمام مردم نیست تا مثل پیامبر اسلام جواب سوالات دینی مردم را بدهد .
و یا حداقل اختلافات فقهی بین مراجع را حل و فصل نماید . تا فتوا های متضاد صادر نکنند .
و امروز با توجه به وسائل ارتباط جمعی امام زمان می توانست با یک شبکه تلوزیونی پاسخ هر سوال کننده ای در اقصی نقاط دنیا را بدهد .
و چرا تا امروز حتی کتابهای روایی و حدیثی اهل تشیع را تصحیح نکرده است ، که یک عالم اهل تشیع بگوید این حدیث صحیح است و دیگری بگوید این حدیث ضعیف است . آن هم در زمانی که امام معصوم حی و حاضر است .
و چرا نهج البلاغه را تصحیح نکرده است ؟؟ تا گفتار صحیح حضرت علی برای مردم مشخص کند .
و چرا قران را تفسیر نکرده است تا هرکسی درباره ی ایات قران اظهار نظر نکند و به رای خود تفسیر نکند ؟؟؟و با توجه به اینکه مدت 30 سال می شود که حکومت دست نایب ایشان است آن کتابهای تصحیح شده ، چاپ و منتشر و مردم از اسلام ناب مستفیض می شدند .
آیا این سردرگمی مردم گناهش بر گردن چه کسی می باشد ؟؟؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8961اینکه گفته ای (محمد بن أحمد بن سالم السفاريني الحنبلي متوفاى1188هـ در کتاب لوامع الأنوار البهيۀ، تصريح ميکند که روايات مهدويت متواتر معنوي است، او از فرزندان فاطمه زهرا سلام الله عليها است و سپس ميگويد که بر اساس روايات، هر کس منکر حضرت مهدي عليه السلام شود، کافر است)برادرم فارغ از صحت و سقم و نقل این گفته ای که گذاشته ای ، در کجای این گفته است که فرزند امام حسن عسگری است ؟؟!!
اولا : آن شخص هزار سال پس از فوت پیامبر اگر موضوعی را گفته است حتما با استناد به احادیث پیامبر گفته است .
چرا خود حدیث پیامبر را نگذاشته ای ؟؟ و پیامبر فرموده است که شخصی که نامش هم نام من و نام پدرش هم نام نام پدر من می باشد خواهد آمد .
و امام زمان شما آیا نام پدرش عبدالله می باشد ؟؟!!!!
و آن شخصی که پیامبر گفته چه ربطی به امام زمان شما دارد ؟؟
و به مصداق ضرب المثل من آنم که رستم بود پهلوان شما چون ادله ی ندارید مجبورید با فریب و نیرنگ عقائد خود را به مردم تحمیل کنید .
دوما : پیامبر اسلام نگفته است که در چه سالی ظهور می کند و چند سال غیبت صغری و کبری دارد !! و اگر امام زمانی طبق عقائد شما وجود می داشت باید همانطوری که وظائف پیامبر و نام پیامبر و … در قران ذکر شده آن هم ذکر می شد .
و اگر شما راست می گویی این سوالی را که می گذارم پاسخ بده تا برای خوانندگان روشن شود که ایا وظائف امامان طبق ایات قران چه می باشد ؟؟ و آیات آن را بگذار .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8962و شما بیایید به این سوال پاسخ بدهید که مربوط به عقیده ی خود شما می باشد و طبق عقیده ی شما خداوند از شما سوال می کند .
پیامبر یعنی پیامرسان.
و خداوند وظیفه پیامبر را در قران به صراحت بیان نموده :
(17 یس و 18 عنکبوت و 99 مائده و 12 تغابن و 82 نحل) (وَمَا عَلَيْنَا إِلَّا الْبَلَاغُ الْمُبِينُ)
و نیز 45 ق (نَّحْنُ أَعْلَمُ بِمَا يَقُولُونَ ۖ وَمَا أَنتَ عَلَيْهِم بِجَبَّارٍ ۖ فَذَكِّرْ بِالْقُرْآنِ مَن يَخَافُ وَعِيدِ)
و همچنین پیامبر طبق ایه 44 نحل تبیین کننده ایات قران می باشد .
(الْبَيِّنَاتِ وَالزُّبُرِ ۗ وَأَنزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ وَلَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ)
و نیز (57 فرقان) (قُلْ مَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ إِلَّا مَن شَاءَ أَن يَتَّخِذَ إِلَىٰ رَبِّهِ سَبِيلًا)و چندین آیه دیگر ….1-اگر امامت 12 امام پس از فوت پیامبر از جانب خداوند بوده و منصوص الهی است ، آیاتی که وظیفه ی امامان 12 گانه پس از فوت پیامبر را مشخص می کند در کدام سوره و کدام آیه قران است ؟؟!!!
2- اگر امامت 12 امام پس از فوت پیامبر از جانب خداوند بوده و منصوص الهی است ، آیاتی که غیبت صغری و غیبت کبری امام 12 را مشخص می کند در کدام سوره و کدام آیه قران است ؟؟!!!
3- اگر امامت 12 امام پس از فوت پیامبر از جانب خداوند بوده و منصوص الهی است ، آیاتی که اطاعت از 12 امام پس از فوت پیامبر را مشخص می کند در کدام سوره و کدام آیه قران است ؟؟!!! به لحاظ اینکه در آیات زیادی از قران ، خداوند دستور به اطاعت از پیامبر داده است .
4 – آیاتی در قران که اعتقاد و ایمان به نبوت می باشد ، به صراحت بیان شده . آیاتی که اعتقاد و ایمان داشتن به امامت 12 امام پس از فوت پیامبر بیان شده ، در کدام سوره و ایه قران است ؟؟؟!!
5- آیاتی که اعتقاد نداشتن به نبوت موجب ضلالت و گمراهی می شود ، در قران به صراحت بیان شده . آیاتی که اعتقاد و ایمان نداشتن به امامت 12 امام پس از فوت پیامبر موجب ضلالت و گمراهی می شود در کدام سوره و ایه قران بیان شده است ؟؟!!
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8963اینکه گفته ای (اما نسب او: به درستي که او از خاندان رسول خدا صلي الله عليه وآله است. زيرا روايات بسياري در اين باره وارد شده است که ثابت ميکند او از نسل فاطمه زهرا دختر رسول خدا صلي الله عليه وآله است. در برخي از روايات آمده است که او از نسل عباس است؛ ولي روايات دسته اول صحيحتر هستند.)برادرم اولا : همین که در یک موضوعی اختلاف باشد یعنی ثابت کردن آن امکان پذیر نیست .
دوما : خود پیامبر فرموده است که شخصی که نامش هم نام من و نام پدرش هم نام نام پدر من می باشد خواهد آمد .
و امام زمان شما آیا نام پدرش عبدالله می باشد ؟؟!!!!
و آن شخصی که پیامبر گفته چه ربطی به امام زمان شما دارد ؟؟
و به مصداق ضرب المثل من آنم که رستم بود پهلوان شما چون ادله ی ندارید مجبورید با فریب و نیرنگ عقائد خود را به مردم تحمیل کنید .
سوما : پیامبر اسلام نگفته است که در چه سالی ظهور می کند و چند سال غیبت صغری و کبری دارد !! و اگر امام زمانی طبق عقائد شما وجود می داشت باید همانطوری که وظائف پیامبر و نام پیامبر و … در قران ذکر شده آن هم ذکر می شد .
اینکه گفته ای (بعضي از حفاظ و سرشناسان ائمه گفتهاند: اين که حضرت مهدي از نسل رسول خدا صلي الله عليه وآله است، به صورت متواتر نقل شده است)
خوب است که خود شما اعتراف کرده ای که سرشناسان ائمه فقط گفته اند از نسل رسول خدا و همین که نگفته اند از نسل امام حسن عسکری پس ادعای شما باطل است .
و اگر شما راست می گویی این سوالی را که می گذارم پاسخ بده تا برای خوانندگان روشن شود که ایا امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام طبق ایات قران وجود دارد یا خیر ؟!!!!
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8964و شما بیایید به این سوال پاسخ بدهید که مربوط به عقیده ی خود شما می باشد و طبق عقیده ی شما خداوند از شما سوال می کند .
هنوز یک عالم شیعه پیدا نشده است که بتواند به این سوال ، پاسخ صحیح بدهد . مستند با ایات قران و مستند به ایاتی که امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر را به صراحت مثل توحید و نبوت و معاد ثابت کند ، و دوباره این سوال را می گذارم
چرا برای معرفی دشمنی ابولهب با پیامبر یک سوره کامل با نام ابولهب در قران وجود دارد ولی از امامت که به گفته علمای شما یک اصل دینی است ، یک سوره و یا یک ایه با نام و تعداد امامان وجود ندارد ؟؟
برای معرفی چگونگی تولد عیسی و معرفی داستان یوسف و داستان نوح ایات صریح واضح و روشن در قران وجود دارد ایا مسئله امامت که به اعتقاد علمای شما یک اصل از اصول دین است ارزش ان کمتر از این مسائل بود که با ایات واضح و روشن و با نام و تعداد امامان در قران نیامده است .
اگر جزو ارکان ایمان هم می بود خداوند در ایه 177 سوره بقره ارکان ایمان را به صراحت بیان نموده
1-ایمان به خدا
2- ایمان به رسولان
3- ایمان به کتب الهی
4 – ایمان به ملائکه
5 – ایمان به معاد.
و ایمان نداشتن به همین 5 مورد را در ایه 136 نسا جزو ضلالت و گمراهی دانسته ولی از ایمان به امامت چیزی نگفته است .
و همچنین در اول سوره مومنون و دیگر ایات اوصاف مومنین به صراحت بیان شده ولی باز هم از امامت خبری نیست .
با توجه به اینکه خود خداوند قادر متعال حفاظت قران را تضمین نموده است (9حجر).
منتظر جواب با دلیل و مستند به ایات قران ، در رابطه با امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر مثل آیات نبوت و معاد هستم.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8965اینکه گفته ای (علامه محمد بن علي الشوکاني کتابي با عنوان «التوضيح في تواتر ما جاء في المنتظر والدجال والمسيح» دارد، در اين کتاب تصريح کرده است که روايات مهدويت بدون شک متواتر است.)برادرم فارغ از صحت و سقم و نقل این گفته ای که گذاشته ای ، در کجای این گفته است که فرزند امام حسن عسگری است ؟؟!!
اولا : آن شخص چند صد سال پس از فوت پیامبر اگر موضوعی را گفته است حتما با استناد به احادیث پیامبر گفته است .
چرا خود حدیث پیامبر را نگذاشته ای ؟؟ و پیامبر فرموده است که شخصی که نامش هم نام من و نام پدرش هم نام نام پدر من می باشد خواهد آمد .
و امام زمان شما آیا نام پدرش عبدالله می باشد ؟؟!!!!
و آن شخصی که پیامبر گفته چه ربطی به امام زمان شما دارد ؟؟
و به مصداق ضرب المثل من آنم که رستم بود پهلوان شما چون ادله ی ندارید مجبورید با فریب و نیرنگ عقائد خود را به مردم تحمیل کنید .
دوما : پیامبر اسلام نگفته است که در چه سالی ظهور می کند و چند سال غیبت صغری و کبری دارد !! و اگر امام زمانی طبق عقائد شما وجود می داشت باید همانطوری که وظائف پیامبر و نام پیامبر و … در قران ذکر شده آن هم ذکر می شد .
و اگر شما راست می گویی این سوالی را که می گذارم پاسخ بده تا برای خوانندگان روشن شود که ایا وظائف امامان طبق ایات قران چه می باشد ؟؟ و آیات آن را بگذار .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8966و شما بیایید به این سوال پاسخ بدهید که مربوط به عقیده ی خود شما می باشد و طبق عقیده ی شما خداوند از شما سوال می کند .
پیامبر یعنی پیامرسان.
و خداوند وظیفه پیامبر را در قران به صراحت بیان نموده :
(17 یس و 18 عنکبوت و 99 مائده و 12 تغابن و 82 نحل) (وَمَا عَلَيْنَا إِلَّا الْبَلَاغُ الْمُبِينُ)
و نیز 45 ق (نَّحْنُ أَعْلَمُ بِمَا يَقُولُونَ ۖ وَمَا أَنتَ عَلَيْهِم بِجَبَّارٍ ۖ فَذَكِّرْ بِالْقُرْآنِ مَن يَخَافُ وَعِيدِ)
و همچنین پیامبر طبق ایه 44 نحل تبیین کننده ایات قران می باشد .
(الْبَيِّنَاتِ وَالزُّبُرِ ۗ وَأَنزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ وَلَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ)
و نیز (57 فرقان) (قُلْ مَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ إِلَّا مَن شَاءَ أَن يَتَّخِذَ إِلَىٰ رَبِّهِ سَبِيلًا)و چندین آیه دیگر ….1-اگر امامت 12 امام پس از فوت پیامبر از جانب خداوند بوده و منصوص الهی است ، آیاتی که وظیفه ی امامان 12 گانه پس از فوت پیامبر را مشخص می کند در کدام سوره و کدام آیه قران است ؟؟!!!
2- اگر امامت 12 امام پس از فوت پیامبر از جانب خداوند بوده و منصوص الهی است ، آیاتی که غیبت صغری و غیبت کبری امام 12 را مشخص می کند در کدام سوره و کدام آیه قران است ؟؟!!!
3- اگر امامت 12 امام پس از فوت پیامبر از جانب خداوند بوده و منصوص الهی است ، آیاتی که اطاعت از 12 امام پس از فوت پیامبر را مشخص می کند در کدام سوره و کدام آیه قران است ؟؟!!! به لحاظ اینکه در آیات زیادی از قران ، خداوند دستور به اطاعت از پیامبر داده است .
4 – آیاتی در قران که اعتقاد و ایمان به نبوت می باشد ، به صراحت بیان شده . آیاتی که اعتقاد و ایمان داشتن به امامت 12 امام پس از فوت پیامبر بیان شده ، در کدام سوره و ایه قران است ؟؟؟!!
5- آیاتی که اعتقاد نداشتن به نبوت موجب ضلالت و گمراهی می شود ، در قران به صراحت بیان شده . آیاتی که اعتقاد و ایمان نداشتن به امامت 12 امام پس از فوت پیامبر موجب ضلالت و گمراهی می شود در کدام سوره و ایه قران بیان شده است ؟؟!!
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8967اینکه گفته ای (آقاي آلباني-که وهابيون از او به بخاري دوران ياد مي کنند-در کتاب سلسله الاحاديث الصحيحه درباره کسي که عقيده به خروج مهدي عليه السلام را نداشته و منکر شود،)برادرم فارغ از صحت و سقم و نقل این گفته ای که گذاشته ای ، در کجای این گفته است که فرزند امام حسن عسگری است ؟؟!!
اولا : آن شخص هزار سال پس از فوت پیامبر اگر موضوعی را گفته است حتما با استناد به احادیث پیامبر گفته است .
چرا خود حدیث پیامبر را نگذاشته ای ؟؟ و پیامبر فرموده است که شخصی که نامش هم نام من و نام پدرش هم نام نام پدر من می باشد خواهد آمد .
و امام زمان شما آیا نام پدرش عبدالله می باشد ؟؟!!!!
و آن شخصی که پیامبر گفته چه ربطی به امام زمان شما دارد ؟؟
و به مصداق ضرب المثل من آنم که رستم بود پهلوان شما چون ادله ی ندارید مجبورید با فریب و نیرنگ عقائد خود را به مردم تحمیل کنید .
دوما : پیامبر اسلام نگفته است که در چه سالی ظهور می کند و چند سال غیبت صغری و کبری دارد !! و اگر امام زمانی طبق عقائد شما وجود می داشت باید همانطوری که وظائف پیامبر و نام پیامبر و … در قران ذکر شده آن هم ذکر می شد .
و اگر شما راست می گویی این سوالی را که می گذارم پاسخ بده تا برای خوانندگان روشن شود که ایا اصل امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر را از آیات قران ثابت کن و آیات آن را بگذار .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8968و شما بیایید به این سوال پاسخ بدهید که مربوط به عقیده ی خود شما می باشد و طبق عقیده ی شما خداوند از شما سوال می کند .
هنوز یک عالم شیعه پیدا نشده است که بتواند به این سوال ، پاسخ صحیح بدهد . مستند با ایات قران و مستند به ایاتی که امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر را به صراحت مثل توحید و نبوت و معاد ثابت کند ، و دوباره این سوال را می گذارم
چرا برای معرفی دشمنی ابولهب با پیامبر یک سوره کامل با نام ابولهب در قران وجود دارد ولی از امامت که به گفته علمای شما یک اصل دینی است ، یک سوره و یا یک ایه با نام و تعداد امامان وجود ندارد ؟؟
برای معرفی چگونگی تولد عیسی و معرفی داستان یوسف و داستان نوح ایات صریح واضح و روشن در قران وجود دارد ایا مسئله امامت که به اعتقاد علمای شما یک اصل از اصول دین است ارزش ان کمتر از این مسائل بود که با ایات واضح و روشن و با نام و تعداد امامان در قران نیامده است .
اگر جزو ارکان ایمان هم می بود خداوند در ایه 177 سوره بقره ارکان ایمان را به صراحت بیان نموده
1-ایمان به خدا
2- ایمان به رسولان
3- ایمان به کتب الهی
4 – ایمان به ملائکه
5 – ایمان به معاد.
و ایمان نداشتن به همین 5 مورد را در ایه 136 نسا جزو ضلالت و گمراهی دانسته ولی از ایمان به امامت چیزی نگفته است .
و همچنین در اول سوره مومنون و دیگر ایات اوصاف مومنین به صراحت بیان شده ولی باز هم از امامت خبری نیست .
با توجه به اینکه خود خداوند قادر متعال حفاظت قران را تضمین نموده است (9حجر).
منتظر جواب با دلیل و مستند به ایات قران ، در رابطه با امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر مثل آیات نبوت و معاد هستم.
-
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
سفاريني الحنبلي: روايات مهدويت متواتر معنوي است و منکر آن کافر
محمد بن أحمد بن سالم السفاريني الحنبلي متوفاى1188هـ در کتاب لوامع الأنوار البهيۀ، تصريح ميکند که روايات مهدويت متواتر معنوي است، او از فرزندان فاطمه زهرا سلام الله عليها است و سپس ميگويد که بر اساس روايات، هر کس منکر حضرت مهدي عليه السلام شود، کافر است:
ومنها : أي من أشراط الساعة التي وردت بها الأخبار وتواترت في مضمونها الآثار أي من العلامات العظمى وهي أولها أن يظهر «الإمام» المقتدى بأقواله وأفعاله «الخاتم» للأئمة فلا إمام بعده كما أن النبي صلي الله عليه وسلم هو الخاتم للنبوة والرسالة فلا نبي ولا رسول بعده….
وأما نسبه فإنه من أهل بيت رسول الله صلى الله عليه وسلم.
ثم إن الروايات الكثيرة والأخبار الغزيرة ناطقة أنه من ولد فاطمة البتول ابنة النبي الرسول صلى الله عليه وسلم ورضي عنها وعن أولادها الطاهرين، وجاء في بعض الأحاديث أنه من ولد العباس والأول أصح…
قال بعض حفاظ الأمة وأعيان الأئمة أن كون المهدي من ذريته صلى الله عليه وسلم مما تواتر عنه ذلك فلا يسوغ العدول ولا الالتفات إلى غيره….
قد كثرت الأقوال في المهدي حتى قيل لا مهدي إلا عيسى، والصواب الذي عليه أهل الحق أن المهدي غير عيسى وأنه يخرج قبل نزول عيسى عليه السلام، وقد كثرت بخروجه الروايات حتى بلغت حد التواتر المعنوي وشاع ذلك بين علماء السنة حتى عد من معتقداتهم.
وقد روى الإمام الحافظ ابن الإسكاف بسند مرضي إلى جابر بن عبد الله رضي الله عنهما قال قال رسول الله صلى الله عليه وسلم «من كذب بالدجال فقد كفر ومن كذب بالمهدي فقد كفر»…
فالإيمان بخروج المهدي واجب كما هو مقرر عند أهل العلم ومدون في عقائد أهل السنة والجماعة وكذا عند أهل الشيعة أيضا لكنهم زعموا أنه محمد بن الحسن العسكري كما تقدم.