Home › انجمن ها › خلفای راشدین › از نگاه برادران اهل سنت خلیفه اول وخلیفه دوم بسیار دانا تر از رسول خداصلی الله علیه وآله بوده اند؟!
این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط محمد35 در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7064شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7065با سلام برادرم . اگر شما می توانید به این سوالات تک تک پاسخ روشن و واضح بده و فلسفه بافی نکن .
1- علمای شما و شما که مدعی هستید امام زمان زنده است چرا مثل پیامبر اسلام در دسترس مردم و علما نیست ؟؟
2- در زمان حیات رسول خدا اگر در بین شاگردان مکتب اسلام اختلافی درباره ی احکام اسلام به وجود می آمد پیامبر رفع می کرد .
3- با وجود امام معصوم چرا در بین تمام مراجع شیعه درباره ی احکام اختلاف است و در رساله های عملیه شان موجود است ولی امام زمان رفع نمی کند ؟؟؟
4- چرا با گذشت هزار و چند صد سال کتاب روایی و حدیثی شیعه را تصحیح نمی کند ؟؟ تا روایات جعلی ، ضعیف و صحیح مشخص شود و علما و مراجع و مردم از سردرگمی بیرون بیایند . و ….
اگر به این ها پاسخ دهی سوالات بعدی را هم مطرح می کنم . چون میخواهم خیلی به اعصابت فشار وارد نشود .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7499سلاممی خواستم در باره اینکه پیامبر به عایشه و دیگران قبل از ارتحال که با ابابکر یا دو نفر بعد من بیعت کنید :
اولا به گفته خلیفه دوم در خدیث قرطاس وقتی پیامبر فرمودند قلم و کاغذ بیاورید تا بنویسم چیزی که تا قیامت گمراه نشید گفت : این مرد مریضی بهش غلبه کرده و حزیان می گوید و طبق گفته خلیفه دوم به حرف کسی که حزیان می گوید اعتباری نیست و هر وصیتی بکند باطل است .
دوما : اگر پیامبر دو نفر را انتخاب کرده باشد پس شما عثمان و دیگر خلقا را از کجا آوردید؟
سوما : در حال حاضر خلیفه پیامبر که خود پیامبر انتخاب کرده باشد کیست لطفا معرفیش کنید تا ما هم از وجودشان بهره مند شویم.با سند معتبر.
چهارما : در باره قرآن که چرا در قرآن راجع به امامت بلا فصل مولا امیرالمومنین حیدر کرار غیر فرار چیزی نیامده لازم است بگویم آیات زیادی در شأن مولا آمده که شما نمیخواهید ببینید و اینکه میگویید همه چیز باید در قرآن باشد بفرمائید که بر چه مبنایی نماز صبح را دو رکعت می خوانید و وقت نماز را بر چه اصولی پیدا می کنید و اگر همه چیز دین خدا باید در قرآن باشد لطف کنید یک آیه بیاورید که خلافت خلفا را تأییدکند نه اینکه کی بد بوده وکی خوب و پیامبر این همه صحابه داشته از جمله سلمان فارسی چرا اسمی از ایشان در قرآن نیست و ….
در آخر اینکه خودتان را به آنراه نزنید به جای اینکه به فکر این باشید که سریع جواب بدهید کمی تأمل کنید و بعد پاسخ بگویید.
یا علی مدد
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7500سلامآقای محترم نهج البلاغه یک جلد بیشتر نیست اگر می خواهی مطلبی را جعل کنی حداقل تحقیق کن که اینجوری اهل سنت …. !!!!!!!.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8770با سلام برادرم . مثل اینکه شما در قسمتهای مختلف ان سایت موضوع امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر را نخوانده ای .و هنوز علمای شما نتوانستند عقیده ی خود را ثابت کنند .
و اینکه گفته ای (اولا به گفته خلیفه دوم در خدیث قرطاس وقتی پیامبر فرمودند قلم و کاغذ بیاورید تا بنویسم چیزی که تا قیامت گمراه نشید)
برادرم طبق ایه 48 عنکبوت (وَمَا كُنتَ تَتْلُو مِن قَبْلِهِ مِن كِتَابٍ وَلَا تَخُطُّهُ بِيَمِينِكَ) پیامبر خط نمی توانست بنویسد .
و در تاریخ هم جایی نیامده که پیامبر توانسته باشد بنویسد .
و همچنین
. اولا : این یک توهین بزرگ برای حضرت علی می باشد که با ان شجاعت و فاتح خیبر بودن نتوانست کسی که به گفته شما به پیامبر توهین کرد ، ان را به قتل برساند و از ان شخص ترسید !!!
و چرا شما همیشه حضرت علی را ترسو و کسی که نمی تواند از خود پیامبر و از ناموس پیامبر و از ناموس خودش دفاع کند معرفی می کنید . (و می گویند بدترین دشمنی دفاع بد از شخص می باشد . )
و دوما : زمان مریضی پیامبر چند روز طول کشید اگر پیامبر می خواست چیزی را بگوید می توانست در حضور حضرات علی ، عباس ، ابوذر ، سلمان ، عمار و … بگوید .
چون به گفته شما همه اینها ترسو بودند و در حضور ان شخص که از او می ترسیدند نمی گفت !!!
و سوما : شما که می گویید در روز غدیر دین به اتمام رسیده و کامل شده چطور باز پیامبر می خواست چیز جدیدی را بنویسد !!!
چهارما : در این 70 روزی که پیامبر پس از حجت الوداع زنده بود چرا یک خطبه و امامت نماز جمعه را به حضرت علی نداد ؟؟!!
و در حضور مردم در مسجد قلم و دوات نخواست که نام و تعداد امامان را بنویسد ؟؟!!
و دیگر اختلافی وجود نداشت نه در اصل امامت که منصوص الهی است و نه در بین اهل تشیع که بر سر تعداد امامان اختلاف دارند .( زیدیه 3 امامی ، اسماعیلیه ، 12 امامی و …. )
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8771اینکه گفته ای (در حال حاضر خلیفه پیامبر که خود پیامبر انتخاب کرده باشد کیست لطفا معرفیش کنید)من چندین بار توضیح دادم خلافـــــــــت منصوص الهی نیست و یک اصل از اصول دیــــــــــــــن نیست حتی از ارکان ایــــــــــــــمان هم نیست و حتی فروع دیــــــــــــــن هم نیــــــــــــــست خلافت سرپرستی و اداره امور افراد یک سرزمین می باشد که به روشهای مختلف هر زمانی با امکانات و روشها و رسم رسوم ان زمان شخصی به خلافت می رسد.
و اگر اهلسنت ادعای منصوص بودن الهی خلافت را کرده بودند پس باید علمای اهل سنت می گفتند اصول دین توحید ، نبوت ، معاد و خلافت می باشد در حالیکه همه اهل سنت به سه اصل اعتقاد دارند توحید ، نبوت ومعاد و چون پاسخ روشن و مستند از قران به اصل امامت منصوب الهی ندارید دیگران را به دروغ متهم می کنید به چیزی که قبول ندارند .
و خلافت یعنی سرپرستی یک جامعه و مردم یک سرزمین معین ، که با ساز و کارهای انتخابی هر زمان و مکان ، و یا غیر انتخابی حاکم می شوند مثل خلافت عثمانی در ترکیه و دارالخلافه در زمان زندیه و قاجاریه در ایران .
و همین حالا هم در یزد به کسانی که در کاری تبهر ، دارند خلیفه می گویند و چند شیرینی فروشی خلیفه وجود دارد .
آیا این شیرینی فروشی ها در یزد خلیفه پیامبرند ؟؟؟!!!
اینکه گفته ای (لازم است بگویم آیات زیادی در شأن مولا آمده که شما نمیخواهید ببینید)
برادرم اگر راست می گویی و کذاب نیستی یک ایه از قران بیاور که جانشینی 12 امام پس از فوت پیامبر را بیان کرده باشد .
اینکه گفته ای (و اینکه میگویید همه چیز باید در قرآن باشد بفرمائید که بر چه مبنایی نماز صبح را دو رکعت می خوانید)
برادرم اصل نماز چندین بار در قران به صراحت بیان شده است .
و بیان احکام نماز و تعداد رکعات آن را پیامبر در طول 23 سال در هر روز 5 وعده در حضور مردم انجام می دادند .
اگر شما امامت را مثل رکعات نماز میدانی به صراحت بگذار تا من چند سوال مطرح کنم .
به طور نمونه : نماز 4 رکعتی را در مسافرت دو رکعت خواند ایا 12 امام را در مسافرت می شود 6 امام قبول داشت ؟؟؟
نماز اگر قضا شود می توان بعدا قضایی خواند ایا امامت را می توان قضایی قبول داشت ؟؟
-
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
برادرم اولا : هیچ وقت و هیچ کجا خلفای راشدین ادعای منصوص الهی بودن را نکرده اند .
دوما : ادعای عصمت و معصومیت نکرده اند .
سوما : ادعای ولایت تکوینی نکرده اند . و … من چندین بار گفتم که خلافت اصول دین نیست .
و من چندین بار توضیح دادم خلافـــــــــت منصوص الهی نیست و یک اصل از اصول دیــــــــــــــن نیست حتی از ارکان ایــــــــــــــمان هم نیست و حتی فروع دیــــــــــــــن هم نیــــــــــــــست خلافت سرپرستی و اداره امور افراد یک سرزمین می باشد که به روشهای مختلف هر زمانی با امکانات و روشها و رسم رسوم ان زمان شخصی به خلافت می رسد.
و اگر اهلسنت ادعای منصوص بودن الهی خلافت را کرده بودند پس باید علمای اهل سنت می گفتند اصول دین توحید ، نبوت ، معاد و خلافت می باشد در حالیکه همه اهل سنت به سه اصل اعتقاد دارند توحید ، نبوت ومعاد و چون پاسخ روشن و مستند از قران به اصل امامت منصوب الهی ندارید دیگران را به دروغ متهم می کنید به چیزی که قبول ندارند .
و خلافت یعنی سرپرستی یک جامعه و مردم یک سرزمین معین ، که با ساز و کارهای انتخابی هر زمان و مکان ، و یا غیر انتخابی حاکم می شوند مثل خلافت عثمانی در ترکیه و دارالخلافه در زمان زندیه و قاجاریه در ایران .
و همین حالا هم در یزد به کسانی که در کاری تبهر ، دارند خلیفه می گویند و چند شیرینی فروشی خلیفه وجود دارد .
آیا این شیرینی فروشی ها در یزد خلیفه پیامبرند ؟؟؟!!!