(ادعاى شیعه) نام امیر المومنین علی (علیه السلام) در قرآن – ۲

Home انجمن ها اهل بیت (ادعاى شیعه) نام امیر المومنین علی (علیه السلام) در قرآن – ۲

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  محمد كبيری در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 5 نوشته (از کل 5)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #1275

    بسم الله الرحمن الرحیم

    قالت أم سلمة: سمعت رسول الله صلى الله عليه و سلم يقول : علي مع القرآن و القرآن مع علي لن يتفرقا حتى يردا علي الحوض .
    هذا حديث صحيح الإسناد و لم يخرجاه
    تعليق الذهبي قي التلخيص : صحيح
    المستدرك على الصحيحين، الحاكم النيسابوري، ج 3 ص 134 ح 4628

    آیه ی دوم
    « وَإِنَّهُ فِي أُمِّ الْكِتَابِ لَدَيْنَا لَعَلِيٌّ حَكِيمٌ » (الزخرف:4)

    حديث يكم
    پدرم از حماد بن عیسی از امام صادق (علیه السلام) نقل می کند که درباره ی « راه راست » فرمود: او امیر المومنین است، و معرفت و دلیل بر این مطلب سخن خداوند است که می فرماید: « همانا او در امّ الکتاب نزد ما هر آینه علیّ حکیم است » و او امیر المومنین می باشد در امّ الکتاب (یعنی سوره ی فاتحه) و در قول « راه راست ».
    حدثني أبي عن حماد عن أبي عبد الله عليه السلام في قوله الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِيمَ قال هو أمير المؤمنين عليه السلام ومعرفته والدليل على أنه أمير المؤمنين قوله وَإِنَّهُ فِي أُمِّ الْكِتَابِ لَدَيْنَا لَعَلِيٌّ حَكِيمٌ وهو أمير المؤمنين عليه السلام في أم الكتاب وفي قوله اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِيمَ .
    تفسير القمي، علي بن إبراهيم القمي، ج 1 ص 28 و 29
    بحار الأنوار، العلامة المجلسي، ج 89 ص 229
    معاني الأخبار، الشيخ الصدوق، ص 32 و 33
    بحار الأنوار، العلامة المجلسي، ج 35 ص 373

    بررسی سند حديث: صحیح
    اسم : حماد بن عيسى الجهني‏
    تقويم : إمامي،ثقة جليل،من ‏أصحاب ‏الإجماع‏
    اسم : إبراهيم بن هاشم القمي‏
    تقويم : إمامي،ثقة جليل‏
    اسم : علي بن إبراهيم بن هاشم‏
    تقويم : إمامي،ثقة جليل‏

    حدیث دوم
    امام رضا (علیه السلام) می فرماید: شنیدم پدرم این آیه را تلاوت می کرد: « همانا او در امّ الکتاب نزد ما هر آینه علیّ حکیم است » و می فرمود: علی بن ابی طالب (علیه السلام).
    عن أحمد بن إدريس، عن عبد الله بن محمّد بن عيسى، عن موسى بن القاسم، عن محمّد بن علي بن جعفر قال: سمعت الرضا (عليه السلام) وهو يقول: قال أبي (عليه السلام) وقد تلا هذه الايه:وَإنَّهُ فِي أُمِّ الكِتَابِ لَدَينَا لَعَليٌّ حَكِيمٌ قال: علي بن أبي طالب (عليه السلام).
    تأويل ما نزل من القرآن الكريم، ابن جحام، ص 315
    تأويل‏ الآيات ‏الظاهرة، استرآبادی، ص 552
    بحارالأنوار، العلامة المجلسي، ج 23 ص 210

    بررسی سند حديث: حسن
    اسم : محمد بن علي بن جعفر العريضي‏
    تقويم : إمامي،مهمل
    اسم : موسى بن القاسم البجلي‏
    تقويم : إمامي،ثقة جليل‏
    اسم : عبد الله بن محمد بن عيسى‏
    تقويم : إمامي،ثقة ‏على ‏التحقيق‏
    اسم : أحمد بن إدريس القمي‏
    تقويم : إمامي،ثقة جليل‏
    اسم : محمد بن العباس بن علي بن مروان‏
    تقويم : إمامي،ثقة جليل

    حدیث سوم
    امام صادق (علیه السلام) در ضمن دعای عید غدیر می فرمایند:
    خدایا شاهد باش که او امام هدایت کننده و راهنما و راه یافته علی امیر المومنین است؛ کسی که تو او را در کتابت یاد کرده ای و گفته ای: « همانا او در امّ الکتاب نزد ما هر آینه علیّ حکیم است ».

    طریق اول
    الحسين بن الحسن الحسيني قال : حدثنا محمد بن موسى الهمداني قال : حدثنا علي بن حسان الواسطي قال : حدثنا علي بن الحسين العبدي قال : سمعت أبا عبد الله الصادق عليه السلام يقول : … فاشهد يا إلهي انه الإمام الهادي المرشد الرشيد علي أمير المؤمنين ، الذي ذكرته في كتابك فقلت وَإنَّهُ فِي أُمِّ الكِتَابِ لَدَينَا لَعَليٌّ حَكِيمٌ .
    تهذيب الأحكام، الشيخ الطوسي، ج 3 ص 145
    طریق دوم
    ما نقلناه من كتاب محمد بن علي الطرازي أيضا باسناده إلى أبى الحسن عبد القاهر بواب مولانا أبى إبراهيم موسى بن جعفر وأبى جعفر محمد بن علي عليهما السلام قال : حدثنا أبو الحسن علي بن حسان الواسطي بواسط في سنة ثلاثمائة قال : حدثني علي بن الحسن العبدي قال : سمعت أبا عبد الله جعفر بن محمد الصادق عليه الصلاة والسلام وعلى آبائه وأبنائه يقول : … فأشهد يا الهي أن الإمام الهادي المرشد الرشيد علي بن أبي طالب صلوات الله عليه أمير المؤمنين ، الذي ذكرته في كتابك فقلت : وَإنَّهُ فِي أُمِّ الكِتَابِ لَدَينَا لَعَليٌّ حَكِيمٌ .
    إقبال الأعمال، السيد ابن طاووس، ج 2 ص 284
    بحار الأنوار، العلامة المجلسي، ج 95 ص 304
    طرق بی سند
    المزار، الشيخ المفيد، ص 91
    مصباح المتهجد، الشيخ الطوسي، ص 748
    مناقب آل أبي طالب، ابن شهر آشوب، ج 2 ص 302
    المزار، محمد بن المشهدي، ص 287
    المصباح، الكفعمي، ص 682
    بحار الأنوار، العلامة المجلسي، ج 35 ص 58

    بررسی سند حديث: ضعیف
    اسم : علي بن الحسن (الحسين) العبدي‏
    تقويم : إمامي،ثقة ‏على ‏التحقيق‏
    اسم : علي بن حسان الواسطي‏
    تقويم : إمامي،ثقة
    طریق اول
    اسم : محمد بن موسى بن عيسى الهمداني‏
    تقويم : ضعيف‏،رمي‏ بالغلو
    اسم : الحسين بن الحسن العلوي الهاشمي‏
    تقويم : إمامي،مهمل
    اسم : محمد بن الحسن بن علي الطوسي‏
    تقويم : إمامي،ثقة جليل‏
    طریق دوم
    اسم : أبو الحسن عبد القاهر
    تقويم : إمامي،مهمل
    اسم : محمد بن علي الطرازي
    تقويم : مجهول
    اسم : علي‏ بن‏ موسى ‏بن‏ جعفر بن ‏طاوس‏
    تقويم : إمامي،ثقة جليل‏

    حدیث چهارم
    امام صادق (علیه السلام) در ضمن زیارت امیر المومنین (علیه السلام) می فرمایند:
    سلام بر صاحب علامت های هدایت و نشانه های خیره کننده و معجزه های پیروزمند، نجات دهنده از هلاکت ها؛ کسی که خداوند او را در آیات محکم یاد کرده و فرموده است: « همانا او در امّ الکتاب نزد ما هر آینه علیّ حکیم است ».

    روي محمد بن خالد الطيالسي ، عن سيف بن عميرة قال : خرجت مع صفوان بن مهران الجمال وجماعة من أصحابنا إلى الغري … وقال صفوان : قال أبو عبد الله عليه السلام : يا صفوان إذا حدث لك إلى الله حاجة فزره بهذه الزيارة… السلام على صاحب الدلالات والآيات الباهرات والمعجزات القاهرات ، المنجي من الهلكات ، الذي ذكره الله في محكم الآيات ، فقال تعالى وَإِنَّهُ فِي أُمِّ الْكِتَابِ لَدَيْنَا لَعَلِيٌّ حَكِيمٌ .
    المزار، محمد بن المشهدي، ص 214 و 215 و 218
    بحار الأنوار، العلامة المجلسي، ج 97 ص 306

    همچنین در زیارت دیگری برای حضرت آمده است:
    سلام بر تو ای خبر بزرگ، سلام بر تو ای کسی که خداوند درباره اش نازل کرده است: « همانا او در امّ الکتاب نزد ما هر آینه علیّ حکیم است ».
    السلام عليك أيها النبأ العظيم ، السلام عليك يا من انزل الله فيه : وَإِنَّهُ فِي أُمِّ الْكِتَابِ لَدَيْنَا لَعَلِيٌّ حَكِيمٌ .
    المزار، محمد بن المشهدي، ص 259
    مصباح الزائر، سيد بن طاووس، ص 76
    بحار الأنوار، العلامة المجلسي، ج 97 ص 303

    بررسی سند حديث: صحیح ولی منقطع
    اسم : صفوان بن مهران الجمال‏
    تقويم : إمامي،ثقة
    اسم : سيف بن عميرة
    تقويم : إمامي،ثقة جليل‏
    اسم : محمد بن خالد الطيالسي‏
    تقويم : إمامي،ثقة على التحقيق‏
    اسم : محمد بن جعفر بن علي المشهدي‏
    تقويم : إمامي،ثقة جليل‏

    حدیث پنجم
    از امام صادق (علیه السلام) درباره ی این سخن خداوند سوال شد: « همانا او در امّ الکتاب نزد ما هر آینه علیّ حکیم است ». فرمود: او امیر المومنین (علیه السلام) می باشد.
    ومن التأويل : ما رواه الحسن بن أبي الحسن الديلمي ( رحمه الله ) بإسناده عن رجاله إلى حماد السندي ، عن أبي عبد الله عليه السلام وقد سأله سائل عن قول الله عز وجل وَإِنَّهُ فِي أُمِّ الْكِتَابِ لَدَيْنَا لَعَلِيٌّ حَكِيمٌ قال : هو أمير المؤمنين عليه السلام .
    تأويل‏ الآيات ‏الظاهرة، استرآبادی، ص 552
    بحارالأنوار، علامه مجلسی، ج 23 ص 210

    علاء می گوید: از امام صادق (علیه السلام) درباره ی این سخن خداوند سوال کردم: « همانا او در امّ الکتاب نزد ما هر آینه علیّ حکیم است ». فرمود: او امیر المومنین علی (صلوات الله عليه) می باشد.
    وبآخر ، العلا ، قال : سألت أبا عبد الله جعفر بن محمد عليه السلام عن قول الله تعالى : وَإِنَّهُ فِي أُمِّ الْكِتَابِ لَدَيْنَا لَعَلِيٌّ حَكِيمٌ قال : هو أمير المؤمنين علي ( صلوات الله عليه ) .
    شرح الأخبار، القاضي النعمان المغربي، ج 1 ص 244

    بررسی سند حديث: منقطع و مرسل

    اکمال – سخن زید بن صوحان و تقریر امیر المومنین (علیه السلام)

    امام صادق (علیه السلام) می فرماید: هنگامی که زید بن صوحان (رحمة الله علیه) در روز جمل بر روی زمین افتاد، امیر المومنین (علیه السلام) آمد و نزد او نشست و فرمود: خدا تو را رحمت کند ای زید، تو کم زحمت و بزرگ کمک بودی. پس زید سرش را به سوی او بلند کرده و گفت: خدا تو را جزای خیر دهد ای امیر مومنان، به خدا قسم تو را نمی شناسم مگر عالم به خدا، و در امّ الکتاب علیّ حکیم، و این که خدا در سینه ی تو بزرگ است. به خدا قسم از روی جهالت به همراه تو نجنگیدم، بلکه از ام سلمه همسر رسول خدا (صلّی الله علیه و آله) شنیدم که گفت: شنیدم رسول خدا (صلّی الله علیه و آله) فرمود: هرکس من مولایش بودم، پس علی مولای اوست. خدایا دوست بدار هر که او را دوست دارد، و دشمن بدار هر که او را دشمن بدارد، و یاری کن هر که او را یاری کند، و خوار کن هر که او را خوار کند. به خدا قسم من نخواستم تو را خوار کنم تا خدا خوارم کند.

    طریق اول
    جبريل بن أحمد ، قال : حدثني موسى بن معاوية بن وهب ، قال : وحدثني علي بن سعد ، عن عبد الله بن عبد الله الواسطي ، عن واصل بن سليمان ، عن عبد الله بن سنان ، عن أبي عبد الله عليه السلام قال : لما صرع زيد بن صوحان رحمة الله عليه يوم الجمل ، جاء أمير المؤمنين عليه السلام حتى جلس عند رأسه ، فقال رحمك الله يا زيد قد كنت خفيف المؤنة عظيم المعونة . قال : فرفع زيد رأسه إليه وقال : وأنت فجزاك الله خيرا يا أمير المؤمنين ، فوالله ما علمتك الا بالله عليما ، وفي أم الكتاب عليا حكيما ، وأن الله في صدرك لعظيم ، والله ما قاتلت معك على جهالة ، ولكني سمعت أم سلمة زوج النبي صلى الله عليه وآله تقول سمعت رسول الله صلى الله عليه وآله يقول : من كنت مولاه فعلي مولاه اللهم وال من والاه ، وعاد من عاداه ، وانصر من نصره ، واخذل من خذله ، فكرهت والله أن اخذلك فيخذلني الله .
    رجال الکشي، الشيخ الکشي، ص 66 و 67
    بحار الأنوار، العلامة المجلسي، ج 32 ص 188 + ج 37 ص 233

    طریق دوم
    حدثنا جعفر بن الحسين المؤمن وجماعة من مشايخنا ، عن محمد بن عبد الله بن جعفر الحميري ، عن أبيه ، عن موسى بن جعفر البغدادي ، عن علي بن معبد ، عن عبيد الله بن عبد الله الدهقان ، عن واصل بن سليمان ، عن عبد الله بن سنان ، عن أبي عبد الله عليه السلام قال : لما صرع زيد بن صوحان يوم الجمل جاء أمير المؤمنين عليه السلام حتى جلس عند رأسه فقال : يرحمك الله يا زيد فقد كنت خفيف المؤونة عظيم المعونة قال : فرفع زيد رأسه إليه ثم قال : وأنت فجزاك الله خيرا يا أمير المؤمنين ما علمتك إلا بالله عليما وفي أم الكتاب عليا حكيما و أن الله في صدرك لعظيم والله ما قاتلت معك على جهالة ولكني سمعت أم سلمة زوجة رسول الله صلى الله عليه وآله تقول : سمعت رسول الله صلى الله عليه وآله يقول : من كنت مولاه فعلي مولاه اللهم وال من والاه وعاد من عاداه وانصر من نصره واخذل من خذله . وكرهت والله أن أخذلك فيخذلني الله .
    الاختصاص، الشيخ المفيد، ص 79
    بحار الأنوار، العلامة المجلسي، ج 32 ص 188

    طریق سوم
    حدّثنا أحمد بن إدريس، عن محمّد بن أحمد بن يحيى، عن إبراهيم بن هاشم، عن علي بن معبد، عن واهل بن سليمان، عن عبد الله بن سنان، عن أبي عبد الله (عليه السلام) قال: لمّا صرع زيد بن صوحان يوم الجمل جاء أمير المؤمنين (عليه السلام) حتّى جلس عند رأسه فقال: رحمك الله يا زيد، قد كنت خفيف المؤونة عظيم المعونة. فرفع زيد رأسه إليه فقال: وأنت جزاك الله خيراً يا أمير المؤمنين، فوالله ما علمتك إلاّ عليماً، وفي أُم الكتاب عليّاً حكيماً، وإنّ الله في صدرك عظيم.
    تأويل ما نزل من القرآن الكريم، ابن جحام، ص 316
    تأويل‏ الآيات ‏الظاهرة، استرآبادی، ص 553
    بحارالأنوار، العلامة المجلسي، ج 23 ص
    211

    بررسی سند حديث: ضعیف
    اسم : عبد الله بن سنان مولى بني هاشم‏
    تقويم : إمامي،ثقة جليل‏
    اسم : واصل‏ بن‏ سليمان‏
    تقويم : مجهول
    اسم : عبيد الله بن عبد الله الدهقان‏
    تقويم : إمامي،ضعيف‏
    اسم : علي بن معبد
    تقويم : إمامي،مهمل
    طریق اول
    اسم : موسى بن جعفر بن وهب البغدادي‏
    تقويم : إمامي،ثقة على ‏التحقيق‏
    اسم : جبرئيل بن أحمد الفاريابي‏
    تقويم : إمامي،ثقة على التحقيق‏
    اسم : محمد بن عمر بن عبد العزيز الكشي‏
    تقويم : إمامي،ثقة جليل‏
    طریق دوم
    اسم : موسى بن جعفر بن وهب البغدادي‏
    تقويم : إمامي،ثقة على ‏التحقيق‏
    اسم : عبد الله بن جعفر الحميري‏
    تقويم : إمامي،ثقة جليل‏
    اسم : محمد بن عبد الله بن جعفر الحميري‏
    تقويم : إمامي،ثقة جليل‏
    اسم : جعفر بن الحسين المؤمن القمي‏
    تقويم : إمامي،ثقة جليل‏
    اسم : محمد بن محمد بن النعمان المفيد
    تقويم : إمامي،ثقة جليل‏
    طریق سوم
    اسم : إبراهيم بن هاشم القمي‏
    تقويم : إمامي،ثقة جليل‏ على ‏التحقيق
    اسم : محمد بن أحمد بن يحيى بن عمران الأشعري‏
    تقويم : إمامي،ثقةجليل‏
    ‏اسم : أحمد بن إدريس القمي‏
    تقويم : إمامي،ثقة جليل‏
    اسم : محمد بن العباس بن علي بن مروان‏
    تقويم : إمامي،ثقة جليل

    #2242

    moslem
    کاربر
    حدیث علی مع القرآن وقرآن مع علی نه در روایت شیعه ونه در روایت اهل حق صحیح نیست

    هم روایت طبرانی وهم روایت مستدرک در هشام بن برید الی اخر یکی هستند اگر چه که در پایین تر از آنان مختلف است.
    (( عن هاشم بن بريد ، عن أبي سعيد التيمي ، عن ثابت مولى آل أبي ذر , عن أم سلمة))
    در این قسمت از حدیث همه یکی هستند، وابی سعید التیمی در موردش چنین گفته شده است:
    النسائي: ليس بالقوي
    وقال الدارقطني: متروك الحديث
    وقال السعدي: غير ثقة انتهى
    وقال النسائي فيما نقله ابن عدي: ليس بثقة
    وقال البخاري: يتكلمون فيه
    وقال ابن عدي: ليس له رواية يعتمد عليها عن الصحابة
    وقال ابن معين: ليس بشيء شر من رشيد الهجري وحبة العرني وأصبغ بن نباتة.
    لذا این حدیث صحیح نیست.
    در کتب شیعه نیز دارای سند ضعیفی است.

    #2283

    لما ذكرت فاطمة أن أباها رسول الله صلى الله عليه وسلم وهبها فدك قال لها : هات أسود أو أحمر يشهد لك بذلك ، فجاءت بأم أيمن ، فشهدت لها بذلك ، فقال : امرأة لا يقبل قولها . وقد رووا جميعا أن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال : أم أيمن امرأة من أهل الجنة ، فجاء أمير المؤمنين فشهد لها بذلك ، فقال : هذا بعلك يجره إلى نفسه ولا نحكم بشهادته لك ، وقد رووا جميعا أن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال : علي مع الحق ، والحق معه يدور معه حيث دار لن يفترقا حتى يردا علي الحوض ، فغضبت فاطمة عليها السلام عند ذلك وانصرفت ، وحلفت أن لا تكلمه ولا صاحبه حتى تلقى أباها وتشكو إليه ، فلما حضرتها الوفاة أوصت عليا أن يدفنها ليلا ولا يدع أحدا منهم يصلي عليها ، وقد رووا جميعا أن النبي صلى الله عليه وسلم قال : يا فاطمة إن الله تعالى يغضب لغضبك ويرضى لرضاك

    الراوي: المحدث: ابن تيميةالمصدر: منهاج السنةالصفحة أو الرقم: 4/226
    خلاصة حكم المحدث: كذب

    حدیث در مصادر اهل سنت ضعیف بلکه باطل است واما حکایتی که از کتب خودتان آوردی مورد قبول خودتان است وقتی نامی از ائمه شما در قرآن نیامده مجبورید ایات را تاویل وتفسیر به میل کنید

    #2284

    دانش
    کاربر

    علي مع القرآن ، و القرآن مع علي ، لن يفترقا حتى يردا علي الحوض

    الراوي: أم سلمة هند بنت أبي أمية المحدث: الألبانيالمصدر: ضعيف الجامعالصفحة أو الرقم: 3802
    خلاصة حكم المحدث: ضعيف

    علي مع القرآن والقرآن مع علي لا يفترقان حتى يردا علي الحوض

    الراوي: أم سلمة المحدث: الهيثميالمصدر: مجمع الزوائدالصفحة أو الرقم: 9/137
    خلاصة حكم المحدث: فيه صالح بن أبي الأسود وهو ضعيف‏‏
    #2286

    به نام ایزد منان

    با سلام خدمت حقیقت جویان

    جناب الهاشمي الحسني، ظاهرا ً شما اصلا متن را نمی خوانید. زیرا در متنی که بنده نوشتم، خبری از حدیثی که شما تضعیفش کردید، وجود ندارد.

    البته این احادیثی که در کتب ما هست، راهی است برای حقیقت جویان، نه منکران و مستکبران. نه آنانی که از ابتدا شرط کرده اند هر حدیثی به نفع علی و آل علی و ادعای شیعیان مبنی بر امامت و افضلیت ایشان است، باطل و دروغ می باشد!!

    ********

    اما جناب دانش، تضعیف حدیث از سوی شما وهابی مسلکان اصلا تعجبی ندارد. زیرا شما تابع شیخ الاسلام تان ابن تیمیه هستید. کسی که حافظ ابن حجر عسقلانی راجع به وی می نویسد:

    وجدته كثير التحامل إلى الغاية في رد الأحاديث التي يوردها بن المطهر وان كان معظم ذلك من الموضوعات والواهيات لكنه رد في رده كثيرا من الأحاديث الجياد التي لم يستحضر حالة التصنيف مظانها لأنه كان لاتساعه في الحفظ يتكل على ما في صدره والإنسان عامد للنسيان وكم من مبالغة لتوهين كلام الرافضي ادته أحيانا إلى تنقيص علي رضي الله عنه.
    لسان الميزان، ابن حجر، ج 6 ص 319

    و آلبانی که بسیار او را دوست می دارید، ذیل حدیث غدیر و پس از شرحی طولانی حول آن و آوردن تعدادی از اسناد و مدارکش، در بیان علت طولانی کردن سخن می نویسد:

    إذا عرفت هذا ، فقد كان الدافع لتحرير الكلام على الحديث و بيان صحته أنني رأيت شيخ الإسلام بن تيمية ، قد ضعف الشطر الأول من الحديث ، و أما الشطر الآخر ، فزعم أنه كذب ! و هذا من مبالغته الناتجة في تقديري من تسرعه في تضعيف الأحاديث قبل أن يجمع طرقها و يدقق النظر فيها .
    السلسلة الصحيحة، الألباني، ج 4 ص 249 ، ح 1750

    حدیث یاد شده را حاکم نیشابوری و حافظ ذهبی که در مورد احادیث فضائل اهل بیت (علیهم السلام) بسیار سخت گیر است، تصحیح کرده اند. پس سخن امثال شما کوچکترین ارزشی ندارد!

    ولی ماه همواره پشت ابر باقی نمی ماند. شما که دو مورد تضعیف حدیث را آوردید، تصحیح آن را هم می آوردید:

    علي مع القرآن ، والقرآن مع علي

    الراوي: أم سلمة المحدث: محمد جار الله الصعديالمصدر: النوافح العطرةالصفحة أو الرقم: 206
    خلاصة حكم المحدث: صحيح

    حدیثی که هیثمی و آلبانی تضعیف نموده اند، در اصل برای طبرانی است. و سند این حدیث با سند حدیث حاکم فرق می کند.

    والسلام

در حال نمایش 5 نوشته (از کل 5)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.