Home › انجمن ها › خلفای راشدین › ادامه بیرحمی در قتل عثمان… .
این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط عبدالحسین در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9785شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9786
مورد بعد؛
آنجا که در 2/6 نوشته اید ” پاسخ:جواب این روایت ها را داده ام ” . دقیقا کدام جواب؟ شما نوشتی مرسل است و ضعیف و… . ما هم عین مقاله را گذاشتیم که مرسل مالک کالصحیح. شما بعدش چه نوشتید؟ این چیزی که بالاست را نوشتید. به نظر شما حل شده؟
در مورد کتب تاریخ هم بد نیست چیزی را فرابگیرید. تضمین می دانید چیست؟ تایید چطور؟
این آدرس هم جالب بود. چقدر گشتید تا پیدا کردید؟http://www.islampp.com/?id=144&ftwid=13432
نکته بعدی در همین آدرس بالایی است. مثلا از جورجی زیدان و طه حسین گفته که نخوانید. چرا؟ در عوض از ابن کثیر و ابن العربی بخوانید. چرا؟ این دومی همانی نیست که در مورد امام حسین علیه السلام ناصبی بودن خود را نشان داده است؟ بماند برای وقتی که جواب قبلی ها را دادید. چرا ابن اثیر صحیح نیست؟ این بنده خدا که گفته از صحیحترین استفاده کرده.
نکته بعدی؛
حالا مدعی هستید که خدا بر او دعا کرده. دعایش را به کی کرده؟ کی مستجابش کرده؟
پاسخ:شما هم می گید الله هم صلی علی محمد و آل محمد خدا بر او دعا کرده دعایش را به کی کرده؟؟
عزیزم یک انحصار بیاور برای معنای دعا در مورد صلاة و مشتقاتش. مثلا نوشته شده معناه ترحم الله علیه. متوجه هستید؟ یا مثلا تزکیة ایاهم.
بعد دقت ننمودید که من برای صلاة هیچ معنایی مدعی نشدم. بلکه معنای ادعایی طیف شما را مورد ایراد قرار دادم. جواب؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9798بعد ما که دیدیم اما ملتی که شما و طیف شما فکر میکنید نمیبینند یا نمی فهمند یا هنوز در زمان حجر و مجر هستند ببینند و در پایانش عاقلان دانند.
پاسخ:اگر اینطور است قرآن نخوانیم چون در زمان رسول الله بوده است صحیح بخاری نخوانیم چون قدیمی شده است
حالا عزیزم من ادعایی در متن نمیبینم که مبنی بر صحت این نوشته باشد. شما میبینید؟ نشان دهید.ادعیی میبینید که گفته باشد نویسند سنی یا شیعه است؟ نشان دهید.
پاسخ:این شخص شیعه است و صاحب کتاب «الصراط المستقيم»در اثبات امامت ائمه اطهار است.موضوع اصلى اين كتاب، كلام و عقائد است ولى به منظور اثبات امامت و خلافت بلافصل علی بن ابیطالب(ع) بخشى از فضائل و مناقب ائمه را ذكر می كند.
باور نداری؟؟؟
این در جهت شفاف سازی بوده یا برای صعود الی الله؟
پاسخ:در جهت رد روایات این شخص
مدیون هستید اگر که نگویید.
پاسخ:اگر می خواهی بگی که سیدنا عثمان دفن نشد رسول الله هم بعد از چند روز دفن شد «مشهور است که آن حضرت در روز دوشنبه وفات نمود و در شب چهارشنبه دفن گردید». البدایه و النهایه، ج 5، ص 37 – صحیح السیرة النبویه، ص 728.
البته بدون بررسی سند. چرایش را نمی پرسم چون می دانم. اما برای ملت بنویسید تا آنها هم بدانند.
پاسخ:شما سند دادید؟؟فقط سند راویان شیعه را ولی عصر داده
قرینه و دلیل بر اثباتش هم دارد.
پاسخ:بسم الله. بیاورید.
شما دلیل آورده اید؟ کی و کجا؟ نشان دهید.
پاسخ:شما گفتید که برای اهل بیت عثمان بوده من گفتم سند و مدرک بیاورید فک کنم پست هارو اشتباهی می خوانید
چرا حتی در مقام حاکم نیز به جنازه توجهی نمی کند. چرا؟
پاسخ:علی حاکم بود بعد از چه مدت از قتل عثمان مردم با علی بیعت کردند؟
چرا را دو بار نوشتید
آیا برای صعود الی الله بوده که نقص وارد کرده اید؟ برای سوال اول لازم است که بر مبنای عقیده شیعه جواب دهید.
پاسخ:این صعود الی الله قضیه اش چیست که در هر پستتان آن را می نویسید؟؟
لذا بر مبنای عصمت باید جواب دهید. بسم الله.
پاسخ:بر طبق گفته های علمای اهل سنت علی معصوم نیست
آیا یک مسلمان را در حش کوکب دفن می کنند؟
پاسخ:شما هم نمی دانید حش کوکب چیست جوری از این حرفتان تعجب کردید که انگار چی شده؟؟حش کوکب را سیدنا عثمان خریده اند آیا کار خلافی انجام داده؟
یعنی شما از طبری همینجوری و کیلویی متن می آورید
پاسخ:نمی دانستم شما وزن می کنید چه جالب حالا چند کیلو بود؟؟
لَهُ حش كوكب، كَانَتِ اليهود تدفن فِيهِ موتاهم
پاسخ:این روایت از شخصی به نام عمرو بن حماد است این شخص متهم به رافضی است (تقريب التهريب ترجمة5014)شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9799لقد لعن الله أباك الحكم وأنت في صلبه على لسان نبيه فقال : لعن الله الحكم وما ولد
پاسخ:كُنْتُ بين الحَسَنِ والحُسَيْنِ ، ومَرْوَانَ ، والحُسَيْنُ يُسابُّ مَرْوَانَ ، فَنَهاهُ الحَسَنُ ، فقال مَرْوَانُ : أنْتُم أهلُ بَيتٍ مَلْعُوْنُوْنَ ، فقال الحَسَنُ : ويْلكَ قُلْتَ هذا ! واللهِ لقدْ لَعَنَ اللهُ أباكَ على لسانِ نبيِّهِ ، وأنتَ في صُلْبِهِ ، يعني قبلَ أنْ يُسْلِمَ
راوي أبو يحيى النخعي حالا امام ذهبی چی میگه میگه که أبو يحيى مجهول الذهبي سير أعلام النبلاء الصفحة أو الرقم: 3/478
در بخاری ج3ص133
پاسخ:اصل حدیث((أنَّ عليًّا لما بلغه ما فعل عَمرو كان يلعنُ في قنوتِه معاويةَ وعَمرو بنَ العاصِ وأبا الأعورِ السُّلَميَّ وحبيبَ بنَ مسلمةَ والضّحاكَ بنَ قيسٍ وعبدَ الرحمنِ بنَ خالدِ بنِ الوليدِ والوليدِ بنِ عُتبةَ فلما بلغ ذلك معاويةَ كان يلعنُ في قنوتِه عليًّا وحسنًا وحسينًا وابنَ عباسٍ والأشترَ النخَعيَّ))
ابن كثير در کتاب البداية والنهاية 7/295 می نویسد که این حدیث صحیح نیست
دفعه بعد حدیث رو کامل بنویس باشه؟؟
وقال إنها بنت أبي بكر
پاسخ:شما لعن می بینید؟؟ حدیث کامل رو من دارم خیلی بزرگتر از اونیه که شما نوشتید جناب
الان باید چه کرد؟ من ندیده ام یا شما دیده اید اما صلاح کار در چیز دیگری بوده؟
پاسخ:جواب در بالا خواهشا خوب نگاه کنید راستی چرا شیعه هر حدیثی رو میبینه فکر می کنه صحیح هستش؟؟
لذا در هنگام استناد به احادیث وارده در کتابهای اهل سنت
پاسخ:جوابشان را داده ام با حوصله پست های منو بخون راستی اگر کسی از سایت دیگر مطلب می نویسد از نظر شما اشکالی دارد؟؟
یعنی شما اصلا از سایت های ولی عصر و سنت و وهابی این چیزا هیچ چیزی کپی نکردید فک نکنم کرده باشید شما رو چه به کپی ایم مطالب رو خودتون می نویسید پس دوستم راست می گفت شما حجت الاسلام و المسلمین یا آخوند هستید امیدوارم در دروس حوزوی موفق باشید
عینا متن ابن حزم را نوشته اید. احتمالا فراموش کرده اید که او هم دلیلی برای رد صحت نداشته و آمده قضیه را با چنین نوشته ای تمام کرده.
پاسخ:خدا پدر و مادر و خود ابن جزم را رحمت کند که از یک شیعه مثل شما کم تر میدانست
وقتی این را حل کنید متوجه میشوید که چرا ایشان عثمان را دفن نکردند. ” نوشته اید.
پاسخ:چرا دفن نکردند؟خود علی در مراسم بود یعنی شما فکر می کنید علی تقیه کرده؟؟ الله اعلم
قام نفر من الصحابة في يوم قتله بغسله وكفنوه وحملوه على باب، ومنهم: حكيم بن حزام، وحويطب بن عبد العزى، وأبو الجهم بن حذيفة، ونيار بن مكرم الأسلمي، وجبير ابن مطعم، والزبير بن العوام، وعلي بن أبي طالب، وجماعة من أصحابه ونسائه، منهن امرأتاه نائلة وأم البنين بنت عتبة بن حصين، وصبيان، وصلى عليه جبير بن مطعم، وقيل: الزبير بن العوام، وقيل: حكيم بن حزام، وقيل: مروان بن الحكم، وقيل: المسور بن مخرمة البداية والنهاية (7/ 199
وقتی حضرتش فرموده که ” نعثل و شقی “
پاسخ:دیدی پست های من رو نمی خوانید جناب؟؟اگه می خواندید دوباره این را نمی گفتیدشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9800ابونعيم اصفهانى
پاسخ:صاحب رياض العلماء و مير محمد حسين خاتونآبادي به استناد قول مجلسي او را شيعه دانستهاند.نامه دانشوران چاپ جديد قم ج 7 ص 4 – 3 .
یک سال هم دارم
پاسخ:اگه یک سال داری چطور می نویسی و چطور از اینترنت استفاده می کنی؟
این آدرس هم جالب بود. چقدر گشتید
پاسخ:یادم نبود اول باید از شما اجازه می گرفتم ببخشید
چرا ابن اثیر صحیح نیست؟ این بنده خدا که گفته از صحیحترین استفاده کرده.
پاسخ:کتابهای تاریخ تماماً درست و دقیق نیستند و بسیاری از روایات دروغ یا ضعیف را نقل کرده اند، بنابراین زیاد قابل اعتماد نیستند مگر آنکه افرادی متخصص با بررسی دقیق، صحیح را از ضعیف و دروغ جدا کند.
بلکه معنای ادعایی طیف شما را مورد ایراد قرار دادم. جواب؟
پاسخ:معنای الله هم صلی علی محمد و آل محمد چه می شود بدون طیف و بررسی بگوشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9804با سلام .خواهشمندم درباره ی سلامی که درباره ی مهدی گذاشته ای پاسخ بده که آیا کسی که شما برای سلامتیش دعا می خوانید از حضرت علی شجاعتر است ؟؟!!!
و از ده امام دیگر شجاع تر است ؟؟!!
اگر پاسخ مثبت است حالا که حکومت ایران هم در خدمت ایشان می باشد چرا ظهور نمی کند ؟؟؟
و چرا این همه انسان در ظلم و جور به سر می برند و ایشان به قول شما نظاره گر می باشد !!
سوال این است : پیامبر اسلام با نام و وظایف مشخص در ایات متعدد قران ، از طرف خداوند معرفی شده است .
و هر زمان که پیروان پیامبر دچار مشکل می شدند برای حل مشکل ، و اگر در مسائل دینی و عبادی دچار اختلاف می شدند به پیامبر رجوع می کردند .
و اگر عالم و یا فرستاده پیامبر اسلام در اطراف و شهرهای دیگر در بیان احکام دین اسلام با مردم آن شهر و دیار ، دچار مشکل می شدند ، هر فردی که می خواست می آمد در مدینه ، بدون واسطه وبدون معطلی نزد پیامبر اسلام و مشکل دینی و … خود را مطرح و جواب صحیح را از پیامبر اسلام می گرفت .
و حتی صحابه پیامبر اگر دچار اختلاف فقهی می شدند به پیامبر رجوع می کردند و پیامبر حکم صحیح شرعی را برایشان بیان می کرد .
و امام زمان که اهل تشیع می گویند بدنیا آمده و زنده هست و برای هدایت مردم هست تا مردم گمراه نشوند ، چرا در مکان مشخصی در دسترس تمام مردم نیست تا مثل پیامبر اسلام جواب سوالات دینی مردم را بدهد .
و یا حداقل اختلافات فقهی بین مراجع را حل و فصل نماید .
تا فتوا های متضاد صادر نکنند .
و امروز با توجه به وسائل ارتباط جمعی امام زمان می توانست با یک شبکه تلوزیونی پاسخ هر سوال کننده ای در اقصی نقاط دنیا را بدهد .
و چرا تا امروز حتی کتابهای روایی و حدیثی اهل تشیع را تصحیح نکرده است ، که یک عالم اهل تشیع بگوید این حدیث صحیح است و دیگری بگوید این حدیث ضعیف است .
آن هم در زمانی که امام معصوم حی و حاضر است .
و چرا نهج البلاغه را تصحیح نکرده است ؟؟
تا گفتار صحیح حضرت علی برای مردم مشخص کند .
و چرا قران را تفسیر نکرده است تا هرکسی درباره ی ایات قران اظهار نظر نکند و به رای خود تفسیر نکند ؟؟؟
و با توجه به اینکه مدت 30 سال می شود که حکومت دست نائب ایشان است آن کتابهای تصحیح شده ، چاپ و منتشر و مردم از اسلام ناب مستفیض می شدند .
آیا این سردرگمی مردم گناهش بر گردن چه کسی می باشد ؟؟؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9805با سلام .برادرم : شما طلبکارانه مسئولین سایت اسلام تکس را زیر سوال برده اید که چرا تاپیک قبلی را پلمب کرده اند .
برادرم اگر این سایت پلمب می کند پس شما چرا همیشه حضور داری ؟؟
و چرا یک سیات شیعه معرفی نمی کنی که مثل این سایت آزادانه و بدون سانسور مخالفین بتوانند نظرات خود را مطرح کنند .
منتظر پاسخم .
البته ما خوشحال هستیم شما علمای شیعه در این سایت حضور دارید .
اینکه گفته ای (در پایان سوال دارم که نویسنده اولیه چرا مدعی شده که شیعه اعتقاد به بی رحمی دارد؟ در حالیکه استناد از کتب سنی است.)
شما اگر سربرگ لینکی که پلمب شده (http://www.islamtxt.net/?q=content/forum/2240) را خوانده بودی متوجه می شدی که به صراحت گفته بر اساس استنباط شیعه .
یعنی کسانی که به دلخواه خود و با فی قلوبهم زیغ از حوادث و آیات و روایات با توهمات ذهنی مغرضانه استنباط می کنند .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9839اگر اینطور است قرآن نخوانیم….. . با من هستید؟
این شخص شیعه است…… . ما نگفتیم نیست. اما سولل کردیم که کجای مقاله سایت ادعای صحت این موضوع شده؟ می فهمید که سوال چیست؟ احتمالا بله اما صلاح است که نه.
در جهت رد روایات این شخص. عزیزم آره….. . دقت کن که کل نوشته بنده چیست. جالب است که هر دو آدرس با هم در مقاله هستند اما طرف می خواهد بگوید که زرنگ است. عزیزم زرنگ سماور است.
اگر می خواهی بگی که…… . عزیزم فی کناسة بنی فلان مطروحا. مطروحا یعنی چه؟ حش کوکب مطروحا ثلاثا. مطروحا؟
حالا پیامبر هم مطروحا بوده اند؟ عزیزم قبلا گفتم که اینکه صبر کنند همه بیایند یک موضوع است اینکه طرف رو رها کنند در کناسة(می دانید چیست؟) یک چیز دیگر است که خیلی هم خوب نیست.
شما سند دادید؟؟….. . قبلا برای دوست شما نوشته ام که زهرهشک. برای شما مشددش لازم است. عزیزم کدام شیعه؟ شیعه ای که روات احادیش را سنی ها توثیق کرده اند؟ کمی بکشید بد نیست. ترازو هم نمی خواهد فقط کمی عقل می خواهد. خجالت.
بسم الله. بیاورید….. . ناموسا نعثل را ندیدی؟ قرینه از حدیث ام حبیبه واضح تر؟
شما گفتید که….. . همون بالایی.
علی حاکم بود….. . شما بگو. اصلا ایشان نه. کسان دیگری که بودند. آنها عثمان را چه می گنداشتند که مطروحا کردند؟
:این صعود الی الله….. . هاشمی کلمه می داند. بپرسید اگر نگفت معلوم است که آره. البته الان هم معلوم است که آره. در توجیه یک روایت بسیار زیبا و اقراری، گفت که برای صعود الی الله بوده. خلاصه اش اینست که مانند همین کار شماست.
بر طبق گفته های….. . دقت کردید که بحث عقیده شیعه بود؟ لذا مجددا برای سوال اول لازم است که بر مبنای عقیده شیعه جواب دهید. چرا؟ چون من نوشتم که ایشان را معصوم می دانم. لذا بر مبنای عصمت باید جواب دهید. بسم الله.
شما هم نمی دانید…… . به سیاق عمل خودتان به طبری ” کانت الیهود تدفن فیه موتاهم “.
:نمی دانستم شما….. . دقیقا به وزن مطلب بالا. متوجه هستید؟ شما رفتاری با طبری دارید و من هم عین همان را برای شما انجام می دهمد از طبری و چون روش خود شماست حق رد کردنش را ندارید مگر اینکه کل نوشته ها و استنادات خود از طبری را پاک کنید.
این روایت از شخصی….. . دقیقا همان بالایی. سیف بن عمر را به رفیقتان گفتید؟
كُنْتُ بين الحَسَنِ…. . دقیقا همان بالایی. این ابویحیی همان عمیر بن سعید نیست؟ در بخاری حدیث دارد.
شما لعن می بینید؟؟ ….. . یادتان هست که “در مورددوستی صحابه کحه نتیجه اش سب و لعن به یکدیگر بوده هم عجله نکنید. این موارد را حل کنید بعد چاله دیگری برای خود حفر کنید. ” بخاری در ج3ص133 باری سب بود. آره.
اصل حدیث((…… . ابن اثیر که صاحب کتاب است در مقدمه چه نوشته؟ دلیل رد ابن کثیر چه بوده؟ گذشته از اینکه این هم مثل بالایی.
جواب در بالا….. . دقیقا به همان علتی که شما این کار را می کنید. البته من فقط و فقط به منوال شما حرکت کردم
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9840جوابشان را داده ام….. . عزیزم کپی که بی ربط به موضوع باشد به چه درد می خورد؟ آدرس را داده ام. بروند و ببینند که سوال جواب آنجا چیست و این بنده خدا چه کرده. بماند که کلا در این سایت دوستانتان هر وقت می خواستند بگویند من با سوادم می گفتند که طرف مقابلم کپی برداری میکند. ضمن اینکه کپی برداری بنده این نیست که فقط کپی کرده و بی خیال محتوا باشم.
خدا پدر و مادر….. . خیلی ها بودند که از من که هیچ حتی از مخدرات هم کمتر میدانستند. افقه…. . حالا این که نشد جواب. دلیل ابن حزم چی بوده؟
اما یک نکته دیگر که من را یاد سماور می اندازد؛
این نوشته را بخوانید البته با دقت؛
{ اما در کل این مطلب را در جواب ” سادسا در آن حدیث ام حبیبه چیزی را فراموش نکرده اید؟ وقتی حضرتش فرموده که ” نعثل و شقی ” منظورشان چه بوده؟ وقتی این را حل کنید متوجه میشوید که چرا ایشان عثمان را دفن نکردند. ” نوشته اید.
ما بعدا چه نوشتیم؟
” سادسا در آن حدیث ام حبیبه چیزی را فراموش نکرده اید؟ وقتی حضرتش فرموده که ” نعثل و شقی ” منظورشان چه بوده؟ وقتی این را حل کنید متوجه میشوید که چرا ایشان عثمان را دفن نکردند”
همین عبارت ” حضرتش ” نشان می دهد که شما چه مقدار به متن بنده دقت کرده اید.
این به خاطر شتاب زدگی شما بوده و اینکه فکر نکرده خواسته اید جواب دهید و برخی مسائل دیگر….. .}
یادتان آمد کجا دیدید و خواندید؟ در مقابلش چه کرده اید؟ ماست نمالی. اشتباه خود را پیچانده اید و مثلا من هم که خوابم. آره و اینا…. . ” چرا دفن نکردند؟…. ” و به اصطلاح پاسخ بعدی که داده اید. باشه. الان همه خوشحالیم و خوابیم.
صاحب رياض العلماء…. . اون مطالبی که در موردش بود را خواندید؟ چه می کنید؟ به استناد این آدرسhttp://www.ichodoc.ir/p-a/CHANGED/139/HTML/139-32.htm او را شیعه می دانید. قبول باشه.
سوال اینه که شیعه چرا بر مسلم و بخاری المسند المستخرج می نوسید؟ و مثلا در چنین کتابی ” فتاوى اللجنة الدائمة للبحوث العلمية والإفتاء ” که همه از اهل سنت است نام او چه می کند؟
اگه یک سال داری…. . قشنگ بود. حال کردم.
یادم نبود اول….. . مطلبش رو نگرفتی. زیرش نوشته بودم.
کتابهای تاریخ تماماً….. . این بیچاره که میگه این از صحیحترین ها انتخاب شده. یعنی شما به ابن اثیر می گویید که حرف تو را قبول ندارم.(شمای نوعی). اگر این باشد مثلا ابن حبان گفته در الثقات فقط نام افراد ثقه را می آورم. ما میگوییم که نه به افراد خبره می گوییم بررسی کنند و بگویند که این فرد که نامش در الثقات تو آمده ثقه هست یا نه. اون وقت دقت نظر همان خبره ها هم زیر سوال است. چرا؟ به همان دلیلی که دقت نظر مثلا ابن اثیر زیر سوال است.
معنای الله هم….. . من که مدعی نیستم. معنایی ادعا شده و من به آن ایراد دارم. کسی هست که جواب دهد؟ شما هم برو به کتب لغت رجوع کن مشکلت حل میشه. عربی بلدید؟ یکی نوشته بود که روافض عربی بلد نیستند. گفتم بدانید که اگر عربی بلد نباشید به اعتقاد اون بابا رافضی میشید و …. .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9848حدیثی که از بخاری آوردی گفتی که لعن توش بود
او (زينب بنت جحش) به نزد پيامبر ’ آمده و به درشتي سخن گفت ! و افزود كه زنان تو از تو ميخواهند كه عدالت را بين زنان اجرا كني ! و صداي خويش را بالا برد ! و سپس سخن خود را به سوي عائشه متوجه كرده در حالي كه او نشسته بود ، به عائشه دشنام داد ! و كار را به جايي رساند كه پيامبر ’ به عائشه نگاه كرده و فرمودند : آيا پاسخ ميدهي ؟
عائشه شروع به پاسخ كرده آنقدر به زينب جواب داد تا او را مجبور به سكوت كرد !
چه چیز عجیبی در آن است؟
حضرت علی اکیداً از لعن کردن و فحاشی نهی میکنند چنانکه میفرمایند: «( إنّي أكره لكم أن تكونوا سبّابين) =دوست ندارم که شما فحاش باشید، ولي اگر کارها و حالت آنها را بيان مي کرديد و به جاي ناسزا گفتن ، مي گفتيد: …خدایا آنان را هدايت ده تا کسي که حق را نشناخته آن را بداند، و کسي که در گمراهي و سرکشي فرو رفته از آن بيرون بيايد » (نهج البلاغه خطبه 206)
البدایه و النهایه ج8ص285 آورده ام؛الکامل فی التاریخ در ج3ص333
پاسخ:جوابشان را دادم
عزیزم کپی که بی ربط به موضوع باشد به چه درد می خورد؟
پاسخ:این مطالب از کتاب دکتر صلابی است.نمی دانستم خواند و نوشتن کتابی که دکتر صلابی برای من و امثال من نوشتن و قصدش بالا بردن علم ما است میشود کپی
خیلی ها بودند که از من که هیچ حتی از مخدرات هم کمتر میدانستند. افقه.
پاسخ:فکر نکنم شاید هم از امام بخاری بیشتر میدانی که احادیثش را برای خوانندگان تفسیر می کنی
جواب روایت های سایت ولی عصر را دادم و شما دارید موضوع را پیچیده می کنید اگر شبهه جدیدی دارید مطرح کنید تا جواب داده بشود
سه روایتی را که درباره لعن خلفا آوردید هم پاسخ داده شد در ضمن هر کس بحث می کند و راجع به یک چیزی سوال می پرسد در چاله افتادن نیست اگر اینطور باشد گفتگو دو نفر بی فایده است
چرا دفن نکردند؟..
پاسخ:حدیثی را برایت آوردم که خود علی در دفن عثمان حضور داشت کسی را که خودش را به خواب زده نمیتوان بیدار نمیود
یعنی شما به ابن اثیر می گویید که حرف تو را قبول ندارم.
پاسخ:نه جناب من مثل شما نیستم که این جواب را بدهد:خیلی ها بودند که از من که هیچ حتی از مخدرات هم کمتر میدانستند. افقه.
درباره ابو یحیی حدیث را بیاور
راستی به این سوالم پاسخ ندادی که چرا شیعه هر حدیثی را میبیند فکر میکند که صحیح است؟
در ضمن مقداری در نوشتن و اسلوب و نظم نوشتن دقت کنید بد نیست.
چون روش خود شماست حق رد کردنش را ندارید
پاسخ:اگر اینطور است تحقیق در روایت ضعیف و صحیح بی معنا است جناب علم حدیث شناسی نزد اهل سنت مثل بعضی ها بی در و پیکر نیست که هر روایتی را بپذیرد یا نپذیردشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9867هیچ چیز عجیبی در آن نیست. دو نفر که زن پیامبر هستند و اتفاقا صحابیه. همدیگر را آبکشی نموده اند. با چی؟ با آب؟ نه با فحش. این به خاطر دوستی زیاد بین آنها بوده.فَتَكَلَّمَتْ عَائِشَةُ تَرُدُّ عَلَى زَيْنَبَ حَتَّى أَسْكَتَتْهَا قَالَتْ فَنَظَرَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ إِلَى عَائِشَةَ وَقَالَ إِنَّهَا بِنْتُ أَبِي بَكْرٍ
نکته اینه که جواب داده اما با چی؟ بعد چرا نام پدرش مطرح شده؟ چه شباهتی هست؟ بماند. خلاصه اینکه یک مورد برای سب بین اصحاب بود.
یادتان می آید؟ ” شما لعن می بینید؟؟ ….. . یادتان هست که “در مورددوستی صحابه کحه نتیجه اش سب و لعن به یکدیگر بوده هم عجله نکنید. این موارد را حل کنید بعد چاله دیگری برای خود حفر کنید. ” بخاری در ج3ص133 باری سب بود. آره. ”
حضرت علی اکیداً از لعن کردن و فحاشی نهی میکنند….. دقت کردید که عبارت در خودش لعن ندارد؟ بعد فرموده اعمال آنها را بیان کنید. خب حضرتش فرموده که فلانی و فلانی کاذب و آث و غادر و خائن بوده اند. این بیان عمل است. ما همین را هم که می گوییم مدعی میشوند که فحش می دهید.
دقت کردید نوشته بودم مربوط باشد و بی ربط نباشد؟ نه خدا وکیلی دیدید؟ جان من دیدید؟ ناموسا دیدید؟
جواب چی رو دادید؟ ایراد را دیدید؟ جوابش چه شد؟ چرا شماها این مدلی هستید؟
معنای مخدرات و مصداقش را نفهمیدی؟ اکثر الناس افقه من……
جواب شما به روایات سایت این بود؛
من میگم شیعه است. چرا؟ من میگم. می میگم دروغ است. چرا؟ من میگم……. .
آقا گفتی ابونعیم شیعه است به استناد یک سایت. سوال شد مستخرجش در مورد مسلم چه میشود؟ تعریف علماس سنی از او؟…..
در مورد متن الصراط هم که زرنگ بازی درآوردی ما روشن کردیم که قصدت چیست. شما چه کردی؟ جواب دادم. راستی توانستی ادعا را پیدا کنی؟
امام مالک را چه کردید؟
مطروحا؟ تفاوتش با تعظیم کردن یک میت؟
کناسه؟
اینکه چرا از طبری و هر کس دیگری هر چه خواستید آوردید اما ما که آوردیم گفتید بررسی و…. .
نعثل؟ قرینه اش؟
یاری زن و بچه و قرینه اش؟
راوی بخاری ضعیف است؟
البته حواستان نیست که ابن اثیر در ابتدای تاریخش چه نوشته. گفته اینها را از بین چه چیزهایی انتخاب کرده؟
.
ظاهرا این بحث هم مانند مباحث دیگر بی نتیجه است. چرا؟ چون ما سوالاتی از سنی های این سایت داریم که جواب نمی دهند. فکر می کنند هر چه می نویسند و می پرانند جواب است.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9915ابونعيم اصفهانى در كتاب معرفة الصحابة
حدثنا سليمان بن أحمد ، ثنا عمرو بن أبي الطاهر بن السرح ، ثنا عبد الرحمن بن عبد الله بن الحكم ، ثنا عبد الملك الماجشون ، قال : سمعت مالكا ، يقول : قتل عثمان فأقام مطروحا على كناسة بني فلان ثلاثا ، فأتاه اثنا عشر رجلا ، فيهم جدي مالك بن أبي عامر ، وحويطب بن عبد العزى ، وحكيم بن حزام ، وعبد الله بن الزبير ، وعائشة بنت عثمان ، معهم مصباح في حق ، فحملوه على باب وإن رأسه يقول على الباب : طق طق حتى أتوا به البقيع فاختلفوا في الصلاة عليه فصلى عليه حكيم بن حزام أو حويطب بن عبد العزى ، شك عبد الرحمن ، ثم أرادوا دفنه فقام رجل من بني مازن فقال : والله لئن دفنتموه مع المسلمين لأخبرن الناس ، فحملوه حتى أتوا به إلى حش كوكب ، ولما دلوه في قبره صاحت عائشة بنت عثمان ، فقال لها إبن الزبير : اسكتي فوالله لئن عدت لأضربن الذي فيه عيناك ، فلما دفنوه وسووا عليه التراب ، قال لها إبن الزبير : صيحي ما بدا لك أن تصيحي ، قال مالك : وكان عثمان بن عفان قبل ذلك يمر بحش كوكب ، فيقول : ليدفنن ها هنا رجل صالح.
طبرانى در المعجم الكبير
حدثنا عمرو بن أبي الطاهر بن السرح المصري ، ثنا عبد الرحمن بن عبد الله بن عبد الحكم ، ثنا عبد الملك الماجشون
پاسخ:هیثمی همان روایت طبرانی را نقل کرده است همه این روایات شبیه به همه
خب بپردازیم به این روایات روایات طبرانی و اصفهانی همشون از شخصی به اسم عبد الملك بن ماجشون است حالا درباره عبدالملک:هو ابن عبد العزيز الماجشون كان فقيهًا لكنه ضعيف في الحديث، قال أبو داود : كان لا يعقل الحديث، وقال الساجي : ضعيف الحديث صاحب رأي، وقال مصعب الزبيري : كان يفتي وكان ضعيفًا في الحديث
وفيات الأعيان ” 3 / 377 و” ترتيب المدارك ” 2 / 361.
” وفيات الأعيان ” 3 / 378 و” تهذيب الكمال ” لوحة 859
توضیحی درباره روایت اصفهانی در سایت اسلام وب روایت این شخص نوشته حدیث مقطوع و حدیث مقطوع به حدیثی می گویند که بعضی از راویان آن ناشناخته باشند.
عبدالملک شاگرد امام مالک است
عبيد بن الصباح بن صبيح
پاسخ:عبيد بن الصباح ضعيف (الجرح والتعديل5/408).
طبرى در تاريخ خود:حَدَّثَنِي جَعْفَرُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ الْمُحَمَّدِيّ، قَالَ: حَدَّثَنَا عَمْرو بن حماد، وعلي بن حُسَيْن، قَالا: حَدَّثَنَا حُسَيْن بن عِيسَى، عَنْ أَبِيهِ، عن أَبِي مَيْمُونَةَ، عن أبي بشير العابدي
پاسخ:عمرو بن حماد بن طلحة متهم به رافضي (تقريب التهريب ترجمة5014).درباره عبدالله ابن سبأ ما فقط از عمرو بن حماد روایت نداریم جناب
در ضمن خود علی هم در دفن سیدنا عثمان شرکت داشت.به قول شما معصوم است و معصوم اشتباه نمیکند
گفتی که من حق ندارم روایت طبری که سایت ولی عصر آورده را رد کنم اما علت رد روایت رو که گفتم
جناب پس علم حدیث شناسی که در مکاتب اهل سنت تدریس میشود برای چیست؟آیا برای این نیست که حدیث صحیح از حدیث ضعیف را جدا کنند؟؟اگر اینطور باشد که ما هم مثل شیعه میشویم.
-
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
موضوع بعدی؛
کجا و اینکه طرف را در محلی به نام حش کوکب(یا کناسه بنی فلان) رها کنند کجا.
پاسخ:دوباره می نویسم دقت کن هر کس ادعا نماید جسد عثمان سه شبانه روز در میان زبالهها رها شده بود دروغی محض بر زبان رانده است…..
خب دلیل هم ارائه نمودید؟ دوباره ادعایتان را طرح کردید و دلیل را فراموش کردید. من از نوشته خودتان جوابتان را می دهم.
البته قبول این روایات باطل بسیار مورد مطلوب اهل بدعت است….. . حل شد؟
و این موضوع؛
ابونعيم اصفهانى در كتاب معرفة الصحابة
پاسخ:این فرد شیعه است از مهم ترین تالیفات وی چهل حدیث الاربعون حدیثاً فی امر المهدی است که قدیمی ترین چهل حدیث شیعیان پیرامون امام دوازدهم است..
دقت کنید که ابونعیم را شیعه دانسته اید. مسند امام ابوحنیفه نوشته یک شیعه می تواند باشد؟
نویسندگان دیگری که کتابی در مورد ” مهدی ” دارند یا در بخشی از کتب خود به احادیث مربوط به آن پرداخته اند را باید شیعه دانست؟ کتابی هست به نام ” المهدي المنتظر ( ع ) في ضوء الأحاديث والآثار الصحيحة ” نوشته دكتر عبد العليم عبد العظيم البستوي
چاپ المكتبة المكية – مكة المكرمة – السعودية. موضوعش را می دانید؟
خب من عباراتی می گذارم و شما بگویید که از کیست و در مورد کیست؛
أَبُو نُعَيْمٍ أَحْمَد بْنُ عَبْدِ اللَّهِ الأصبهاني صَاحِبُ كِتَابِ ” حِلْيَةِ الْأَوْلِيَاءِ ” ” وَتَارِيخِ أصبهان ” ” وَالْمُسْتَخْرَجِ عَلَى الْبُخَارِيِّ وَمُسْلِمٍ ” و ” كِتَابِ الطِّبِّ ” ” وَعَمَلِ الْيَوْمِ وَاللَّيْلَةِ ” و ” فَضَائِلِ الصَّحَابَةِ ” و ” دَلَائِلِ النُّبُوَّةِ ” و ” صِفَةِ الْجَنَّةِ ” و ” مَحَجَّةِ الْوَاثِقِينَ ” وَغَيْرِ ذَلِكَ مِن المُصَنَّفَاتِ : مِنْ أَكْبَرِ حُفَّاظِ الْحَدِيثِ وَمِنْ أَكْثَرِهِمْ تَصْنِيفَاتٍ وَمِمَّنْ انْتَفَعَ النَّاسُ بِتَصَانِيفِهِ وَهُوَ أَجَلُّ مِنْ أَنْ يُقَالَ لَهُ : ثِقَةٌ ؛ فَإِنَّ دَرَجَتَهُ فَوْقَ ذَلِكَ.
یک سال هم دارم، چرا هر که از اهل سنت اسمی از ابونعیم برده با لفظ حافظ او را ذکر کرده؟ در اهل سنت معنای خاصی دارد؟ بعد چرا یک شیعه باید بای مسلم و بخاری المسند المستخرج بنویسد و نووی آن را ذکر کند؟