Home › انجمن ها › گفتگوی ازاد › اخلاق و علم عمری
این جستار شامل 7 پاسخ ، و دارای 2 کاربر است ، و آخرین بار توسط mohammad در 9 سال، 6 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
سه شنبه، ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ در ۸:۲۵ ب.ظ #25492
+عمر همسرش را در شب به باد کتک می گیرد .حَدَّثَنَا سُلَيْمَانُ بْنُ دَاوُدَ يَعْنِي أَبَا دَاوُدَ الطَّيَالِسِيَّ ، قَالَ : حَدَّثَنَا أَبُو عَوَانَةَ ، عَنْ دَاوُدَ الْأَوْدِيِّ ، عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ الْمُسْلِيِّ(یحیی بن معین ثقه و ابن حجر عسقلانی مقبول،مصنفوا تحرير تقريب التهذيب ثقة) ، عَنِ الْأَشْعَثِ بْنِ قَيْسٍ ، قَالَ : ضِفْتُ عُمَرَ ، فَتَنَاوَلَ امْرَأَتَهُ ، فَضَرَبَهَا ، وَقَالَ : يَا أَشْعَثُ ، احْفَظْ عَنِّي ثَلَاثًا حَفِظْتُهُنَّ عَنْ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : ” لَا تَسْأَلْ الرَّجُلَ فِيمَ ضَرَبَ امْرَأَتَهُ ، وَلَا تَنَمْ إِلَّا عَلَى وَتْرٍ ” ، وَنَسِيتُ الثَّالِثَةَ. مسند أحمد بن حنبل، ج 1، ص 20، ح122،
_http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?bk_no=121&hid=120&pid=60219
+روى البخاري: بإسناده عَنْ عُبَيْدِ بْنِ حُنَيْنٍ، أَنَّهُ سَمِعَ ابْنَ عَبَّاسٍ رضى الله عنهما يُحَدِّثُ أَنَّهُ قَالَ مَكَثْتُ سَنَةً أُرِيدُ أَنْ أَسْأَلَ عُمَرَ بْنَ الْخَطَّابِ عَنْ آيَةٍ، فَمَا أَسْتَطِيعُ أَنْ أَسْأَلَهُ هَيْبَةً لَهُ، حَتَّى خَرَجَ حَاجًّا فَخَرَجْتُ مَعَهُ فَلَمَّا رَجَعْتُ وَكُنَّا بِبَعْضِ الطَّرِيقِ عَدَلَ إِلَى الأَرَاكِ لِحَاجَةٍ لَهُ قَالَ: فَوَقَفْتُ لَهُ حَتَّى فَرَغَ سِرْتُ مَعَهُ فَقُلْتُ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ مَنِ اللَّتَانِ تَظَاهَرَتَا عَلَى النَّبِيِّ صلى الله عليه وسلم مِنْ أَزْوَاجِهِ فَقَالَ تِلْكَ حَفْصَةُ وَعَائِشَةُ. قَالَ فَقُلْتُ وَاللَّهِ إِنْ كُنْتُ لأُرِيدُ أَنْ أَسْأَلَكَ عَنْ هَذَا مُنْذُ سَنَةٍ، فَمَا أَسْتَطِيعُ هَيْبَةً لَكَ.
صحيح البخاري: 69/6، ح 4913، كتاب التفسير، باب تَبْتَغِي مَرْضَاةَ أَزْوَاجِكَ
+رهبر جامعه اسلامی مقدار دیه جنین را نمی داند.قال المغيرة: إنّ عمر نشد الناس من سمع النبى (ص) قضى في السقط وقال المغيرة: أنا سمعته قضى فيه بغرة عبد أو امة قال: ائت من يشهد معك على هذا فقال محمد بن مسلمة: أنا أشهد.صحيح بخارى، ج 9 ص 14
+معنی کلمه اب را نمی داند:حاكم نيشابورى در مستدرك ج 3 ص 559 در تفسير سوره عبس با سند صحيح از انس نقل مىكند كه عمر بن الخطاب چنين گفت:«فَأَنْبَتْنا فيها حَبّا وَعِنَبا وَقَضْبا وَزَيْتُونا وَنَخْلاً وَحَدائِقَ غُلْبا وَفاكِهَةً وَاَبّا.» سوره عبس آيات 31 – 27.
قال: فكل هذا قد عرفناه فما الاب؟ ثمّ نقض عصا كان في يده فقال: هذا لعمر اللّه التكلف اتبعوا ما تبين لكم من هذا الكتاب
+جزیه از مجوس را نمی داند:ولم يكن عمر اخذ الجزية من المجوس حتى شهد عبد الرحمن بن عوف أنّ رسول اللّه (ص) اخذها من مجوس هجر.صحيح بخارى، ج 4 ص 117
+عمر نمیداند در نماز عید چه سوره ای خوانده می شود:قال: سألنى عمر بن الخطاب عما قرأ به رسول اللّه (ص) في يوم العيد؟ فقلت: باقتربت الساعة وق والقرآن المجيد.صحيح مسلم، ج 2 ص 607،
+طی داستانی بلند عمر نمی داند اموال کعبه را نباید تقسیم کند خلاصه داستان:عن أبي وائل قال: جلست مع شيبة على الكرسى في الكعبة فقال لقد جلس هذا المجلس عمر فقال لقد هممت أن لا أدع فيها صفراء ولا بيضاء إلاّ قسمته. قلت أنّ صاحبيك لم يفعلا. قال: هما المرآن اقتدى بهما.صحيح بخارى، ج 2 ص 183
+ روزى ابو موسى اشعرى با وقت قبلى خواست وارد بر عمر شود. سه بار سلام كرد و اجازه ورود خواست. عمر كه صداى او را شنيده بود به او اجازه نداد. ابو موسى برگشت. عمر از پى او فرستاد. ابو موسى برگشت. عمر به او گفت: چرا برگشتى؟ گفت: سه بار اجازه گرفتم و اجازه داده نشد و رسول خدا صلىاللهعليهوآله فرمود: اجازه خواستن سه بار است اگر اجازه داده شد كه داخل مىشوى وإلاّ برمىگردى و لذا من برگشتم. عمر گفت: گر چه من تو را متهم نمىدانم ولى از آنجا كه نقل روايت از رسول خدا صلىاللهعليهوآله مهم است بايد برگفته خود شاهد بياورى وإلاّ بر پشت و شكمت خواهم زد….صحيح بخارى، ج 3 ص 72سه شنبه، ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ در ۸:۳۴ ب.ظ #25493من این مطالب را برای عیب جویی از عمر نیاوردم طبیعی است که یک نفر از یک سری مسائل اگاه نباشد هدف من مقایسه ای بود بین عمر و حضرت علی که کدام علم بیشتری دارد(در تالار گفتمان بخش جانشینی مطلبی با عنوان”جانشین رسول خدا عالم ترین فرد امت است و ان حضرت علی است”علم حضرت علی را بررسی کردم.و اینکه احادیثی مثل:ابن عمر مىگويد: از رسول خدا (ص) شنيدم كه فرمود: در خواب ديدم كه كاسهاى شير به من داده شد. آن را نوشيدم و بقيه آن را به عمر دادم. گفتند تعبيرش چيست؟ فرمود: علم.
صحيح بخارى، ج 1 ص 31، كتاب العلم .کاملا جعلی است.سه شنبه، ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ در ۳:۵۷ ب.ظ #25532نوشته اید:مسند أحمد بن حنبل، ج 1، ص 20، ح122
پاسخ:ضِفتُ عمرَ فتَناولَ امرأتَهُ فضربَها وقالَ : يا أشعَثُ احفظ عنِّي ثلاثًا حَفِظْتُهنَّ عن رسولِ اللَّهِ صلَّى اللَّهُ عليهِ وسلَّمَ لا تَسألِ الرَّجلَ فيما ضَربَ امرأتَهُ ولا تنَم إلَّا علَى وِترٍ ونَسيتُ الثَّالثةَ
الراوي:الأشعث بن قيس المحدث:أحمد شاكر المصدر:مسند أحمد الجزء أو الصفحة:1/77 حكم المحدث:إسناده ضعيف
نوشته اید:رهبر جامعه اسلامی مقدار دیه جنین را نمی داند
معنی کلمه اب را نمی داندقال: فكل هذا قد عرفناه فما الاب؟ ثمّ نقض عصا كان في يده فقال: هذا لعمر اللّه التكلف اتبعوا ما تبين لكم من هذا الكتاب
+جزیه از مجوس را نمی داند:ولم يكن عمر اخذ الجزية من المجوس حتى شهد عبد الرحمن بن عوف أنّ رسول اللّه (ص) اخذها من مجوس هجر.صحيح بخارى، ج 4 ص 117
+عمر نمیداند در نماز عید چه سوره ای خوانده می شود:قال: سألنى عمر بن الخطاب عما قرأ به رسول اللّه (ص) في يوم العيد؟ فقلت: باقتربت الساعة وق والقرآن المجيد.صحيح مسلم، ج 2 ص 607،
+طی داستانی بلند عمر نمی داند اموال کعبه را نباید تقسیم کند خلاصه داستان:عن أبي وائل قال: جلست مع شيبة على الكرسى في الكعبة فقال لقد جلس هذا المجلس عمر فقال لقد هممت أن لا أدع فيها صفراء ولا بيضاء إلاّ قسمته. قلت أنّ صاحبيك لم يفعلا. قال: هما المرآن اقتدى بهما.صحيح بخارى، ج 2 ص 183
+ روزى ابو موسى اشعرى با وقت قبلى خواست وارد بر عمر شود. سه بار سلام كرد و اجازه ورود خواست. عمر كه صداى او را شنيده بود به او اجازه نداد. ابو موسى برگشت. عمر از پى او فرستاد. ابو موسى برگشت. عمر به او گفت: چرا برگشتى؟ گفت: سه بار اجازه گرفتم و اجازه داده نشد و رسول خدا صلىاللهعليهوآله فرمود: اجازه خواستن سه بار است اگر اجازه داده شد كه داخل مىشوى وإلاّ برمىگردى و لذا من برگشتم. عمر گفت: گر چه من تو را متهم نمىدانم ولى از آنجا كه نقل روايت از رسول خدا صلىاللهعليهوآله مهم است بايد برگفته خود شاهد بياورى وإلاّ بر پشت و شكمت خواهم زد….صحيح بخارى، ج 3 ص 72پاسخ:می داند طبق حدیث صحیح بينا أنا نائمٌ إذ رأيتُ قدحًا أتيتُ بِهِ فيهِ لبنٌ فشرِبتُ منْهُ حتَّى إنِّي لأرى الرِّيَّ يجري في أظفاري ثمَّ أَعطيتُ فضلي عمرَ بنَ الخطَّاب. قالوا فما أوَّلتَ ذلِكَ يا رسولَ اللَّهِ؟ قالَ: العِلمَ
الراوي:أبو هريرة المحدث:مسلم المصدر:صحيح مسلم الجزء أو الصفحة:2391 حكم المحدث:صحيح
یعنی: از رسول الله صلی الله علیه وسلم شنیدم که میفرمود: «در عالم رویا و خواب، یک لیوان شیر به من داده شد. شیر را نوشیدم تا آنکه خوب سیر شدم تا جائی که سیری از ناخنهایم بیرون میآمد. سپس باقیماندة آن را به عمر بن خطاب دادم». صحابه عرض کردند: یا رسول الله! این خواب را چگونه تعبیر فرمودید؟ رسول الله صلی الله علیه وسلم فرمود: «آن را به علم تعبیر نمودم».رسول خدا صلی الله علیه وسلم فرمود: (بینما أنا نائم رأیت الناس عرضوا علی وعلیهم قمص فمنها ما یبلغ الثدی ومنها ما یبلغ دون ذلک، وعرض علی عمروعلیه قمیص اجتره).
«در خواب دیدم که مردم در حالی که جامههایی پوشیده بودند بر من عرضه میشدند. جامههای بعضی تا سینه و جامههای عدهای بلندتر بود. عمر را در حالی دیدم که جامهاش مماس با زمین بود». حاضرین گفتند: آنرا چگونه تعبیر نمودی؟ فرمود: تعبیرش دین است. مسلم (2390).
از islampp
عالمترین صحابه چه کسانی بودند؟
http://www.islamtape.com/View.php?ArticleID=106سه شنبه، ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ در ۷:۳۸ ب.ظ #25536+الراوي:الأشعث بن قيس المحدث:أحمد شاكر المصدر:مسند أحمد الجزء أو الصفحة:1/77 حكم المحدث:إسناده ضعيف
_دو راوی اول راویان صحیح.داوود(ابن حجر و احمد وغیره:ثقه)عبدالرحمان در حدیث بررسی کردم اشعث صحابی.سند متصل
http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?bk_no=121&pid=60223&hid=120
__________________________________________________________________________________________________
+می داند طبق حدیث صحیح بينا أنا نائمٌ إذ رأيتُ قدحًا أتيتُ بِهِ فيهِ لبنٌ فشرِبتُ…
_در مطلب دوم پاسخ دادم.حدیث جعلی چون با واقعیت ناسازگاره.در کتب اهل سنته برای من حجت نیست.
__________________________________________________________________________________________________
+رسول خدا صلی الله علیه وسلم فرمود: (بینما أنا نائم رأیت الناس عرضوا علی وعلیهم قمص…
_خود گویی خود خندی عجب مرد هنرمندی.در کتب اهل سنت بعد جواب به شیعه؟فرد دیندار همسرش را کتک نمیزند.ان هم شب وقت ارامش ان هم جلوی دیگران.
__________________________________________________________________________________________________
+عالمترین صحابه چه کسانی بودند؟http://www.islamtape.com/View.php?ArticleID=106
_چونکه ابن تیمیه گفته ابوبکر و عمر عالمتر هستند و 4 تا حدیث از کتب خود اهل سنت اورده پس علی عالم ترین نیست.خسته نباشی واقعا.
__________________________________________________________________________________________________سه شنبه، ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ در ۷:۵۱ ب.ظ #25537+امام حسن علیه السلام
آن حضرت (ع) پس از شهادت امیر مومنان (ع) ، خطبه ای خوانده و فرمودند :
لقد فارقكم رَجُلٌ بِالأَمْسِ لم يَسْبِقْهُ الأَوَّلُونَ بِعَلْمٍ وَلاَ يُدْرِكُهُ الآخِرُونَ كان رسول اللَّهِ صلى الله عليه وسلم يَبْعَثُهُ بِالرَّايَةِ جِبْرِيلُ عن يَمِينِهِ وَمِيكَائِيلُ عن شِمَالِهِ لاَ يَنْصَرِفُ حتى يُفْتَحَ له
شما ديشب مردي را از دست داديد که گذشتگان در علم از او پيشي نگرفتند و آيندگان نيز به او نخواهند رسيد. رسول خدا صلي الله عليه وآله پرچم را به دست او داد ؛ در حالي که جبرئيل از طرف راست و ميکائل از طرف چپ ، آن حضرت را همراهي مي کردند، او باز نميگشت؛ مگر اين که فتح و پيروزي نصيبش ميشد.
مسند احمد بتحقیق شاکر – ج 2 ص 344 ح 1719 و 1720 با تصحیح محقق کتاب
http://s5.picofile.com/file/8114430334/مسند_احمد_بتحقیق_شاکر_ج_2_ص_344.jpg
السلسلة الأحادیث الصحیحة للألبانی – ج 5 ص 660 ح 2496
http://shamela.baharsound.ir/43369/5/660
_________________________________________________________________________________________________________
+سعد بن ابی وقاص
وی در جواب شخصی که به امام علی (ع) فحش می داد ، گفت: آیا علی (ع) اعلم الناس نبود ؟!
المستدرک علی الصحیحین بتعلیق الذهبی – ج 3 ص 571 ح 6121 با تصحیح حاکم و ذهبی
http://shamela.ws/browse.php/book-2266/page-3468#page-6674
_________________________________________________________________________________________________________
+عمر بن خطاب
قال عمر : أَقْضَانَا عَلِيٌّ
قاضي ترين ما علي (ع) است
صحيح البخاري – كتاب التفسير – سورة البقرة – باب قوله ما ننسخ من آية أو ننسها – ح 4211
http://library.islamweb.net/newlibrary/display_book.php?flag=1&bk_no=52&ID=8066
__________________________________________________________________________________________________________
+پیامبر اکرم (ص)
حَدَّثَنَا الْحُسَيْنُ بْنُ إِسْحَاقَ التُّسْتَرِيُّ ، ثنا عُثْمَانُ بْنُ أَبِي شَيْبَةَ ، ثنا مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ الأَسَدِيُّ ، ثنا خَالِدُ بْنُ طَهْمَانَ ، عَنْ نَافِعِ بْنِ أَبِي نَافِعٍ ، عَنْ مَعْقِلِ بْنِ يَسَارٍ ، قَالَ : وَضَّأْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ذَاتَ يَوْمٍ ، فَقَالَ لِي : ” هَلْ لَكَ فِي فَاطِمَةَ ” ؟ يَعْنِي ابْنَتَهُ ، قُلْتُ : نَعَمْ ، فَقَامَ مُتَوَكِّئًا عَلَيَّ ، فَقَالَ : ” أَمَا إِنَّهُ سَيَحْمِلُ الثِّقْلَ غَيْرُكَ وَيَكُونُ الأَجْرُ لَكَ ” ، فَكَأَنَّهُ لَمْ يَكُنْ عَلَيَّ شَيْءٌ ، حَتَّى دَخَلْنَا عَلَى فَاطِمَةَ ، فَقَالَ لَهَا : ” كَيْفَ تَجِدِينَكِ ؟ ” فَقَالَتْ : وَاللَّهِ لَقَدِ اشْتَدَّ حُزْنِي ، وَاشْتَدَّتْ فَاقَتِي ، وَطَالَ سُقْمِي ، فَقَالَ : ” أَمَا تَرْضَيْنَ أَنْ زَوَّجْتُكِ أَقْدَمَ أُمَّتِي سِلْمًا ، وَأَكْثَرَهُمْ عِلْمًا ، وَأَحْلَمَهُمْ حِلْمًا ” ؟
مجمع الزوائد – ج 9 ص 101-102 ح 14596 رواه الطبراني ، وهو مرسل صحيح الإسناد
http://library.islamweb.net/newlibrary/display_book.php?bk_no=87&ID=2911&idfrom=14722&idto=14736&bookid=87&startno=1
مجمع الزوائد – ح 14595 رواه أحمد والطبراني وفيه خالد بن طهمان وثقه أبو حاتم وغيره وبقية رجاله ثقات
http://library.islamweb.net/newlibrary/display_book.php?idfrom=14722&idto=14736&bk_no=87&ID=2911
مجمع الزوائد – ح 14669 رواه أحمد والطبراني برجال وثقوا
http://library.islamweb.net/newlibrary/display_book.php?idfrom=14796&idto=14797&bk_no=87&ID=2916سه شنبه، ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ در ۷:۵۵ ب.ظ #25538+حَدَّثَنَا عَبْدَةُ بْنُ سُلَيْمَانَ ، عَنْ عَبْدِ الْمَلِكِ بْنِ أَبِي سُلَيْمَانَ ، قَالَ : قُلْتُ لِعَطَاءٍ : كَانَ ” فِي أَصْحَابِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَحَدٌ أَعْلَمَ مِنْ عَلِيٍّ ؟ ، قَالَ : لَا , وَاللَّهِ مَا أَعْلَمَهُ
المصنّف لابن ابی شیبة – ح 31428
______________________________________________________________________________________________________________________
+شمس الدین سخاوی
وی پس از ذکر احادیث قاضی ترین بودن امام علی (ع) ، می گوید :
قضاء علي ، وعلمه ، وشجاعته ، من المتواترات ، فليس في الصحابة من يفوقه في ذلك
قضاوت علی (ع) ، علمش و شجاعتش از متواترات است ، پس در میان صحابه کسی در این مقامات از علی (ع) بالاتر نیست !
المقاصد الحسنة – ذیل حدیث 139
http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?hflag=1&bk_no=1849&pid=908553سه شنبه، ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ در ۹:۴۱ ب.ظ #25539نوشته اید:_دو راوی اول راویان صحیح.داوود(ابن حجر و احمد وغیره:ثقه)عبدالرحمان در حدیث بررسی کردم اشعث صحابی.سند متصل
پاسخ:جناب صحیح بودن راوی برای ثابت کردن یک حدیث کافی نیست انگار که من دارم با دیوار حرف میزنم
نوشته اید:می داند طبق حدیث صحیح بينا أنا نائمٌ إذ رأيتُ قدحًا أتيتُ بِهِ فيهِ لبنٌ فشرِبتُ…
_در مطلب دوم پاسخ دادم.حدیث جعلی چون با واقعیت ناسازگاره.در کتب اهل سنته برای من حجت نیست.پاسخ:مرحبا جعلی یا غیر جعلی بودنش ربطی به شما ندارد سیدنا عمر فاروق عالم بودند
وجه مشترک در تشابه شیر با علم این است که هر دو بسیار سودمند و مقوی میباشند. با این تفاوت که شیر غذای جسم و علم غذای روح است. و این حدیث حامل فضیلت بزرگی برای عمر میباشد. ضمناً بیانگر این مطلب است که خوابها را نباید حمل بر ظاهر کرد بلکه نیاز به تعبیر دارند. و مراد از علم در اینجا علم سیاست در برخورد با مردم در روشنی قرآن و سنت است. و عمر در اینباره موفقترین فرد خلفای راشدین محسوب میشود. چرا که سالهای خلافت ابوبکرصدیق بسیار اندک بود و فتوحات آن چنانیای در دوران ایشان نصیب دولت اسلامی نشد، اما در زمان عمر فتوحات زیادی نصیب مسلمانان گردید و با وجود گسترش روز افزون قلمرو اسلام، هیچگونه اختلاف و دو دستگی اتفاق نیفتاد. اما در زمان عثمان ترتیب امور به هم ریخت و اختلافات زیادی به وجود آمد و فتنهها برپا گردید تا جایی که به کشته شدن خلیفه انجامید و علی بر سر کار آمد و اختلافات هم چنان رو به افزایش گذاشت.
نوشته اید:رسول خدا صلی الله علیه وسلم فرمود: (بینما أنا نائم رأیت الناس عرضوا علی وعلیهم قمص…
_خود گویی خود خندی عجب مرد هنرمندی.در کتب اهل سنت بعد جواب به شیعه؟فرد دیندار همسرش را کتک نمیزند.ان هم شب وقت ارامش ان هم جلوی دیگران.پاسخ:حدیث کتک زدن ضعیف است
نوشته اید:چونکه ابن تیمیه گفته ابوبکر و عمر عالمتر هستند و 4 تا حدیث از کتب خود اهل سنت اورده پس علی عالم ترین نیست.خسته نباشی واقعا.
پاسخ:ممنون شما هم خسته نباشید
نوشته اید:امام حسن علیه السلام
آن حضرت (ع) پس از شهادت امیر مومنان (ع) ، خطبه ای خوانده و فرمودند :
لقد فارقكم رَجُلٌ بِالأَمْسِ لم يَسْبِقْهُ الأَوَّلُونَ بِعَلْمٍ وَلاَ يُدْرِكُهُ الآخِرُونَ كان رسول اللَّهِ صلى الله عليه وسلم يَبْعَثُهُ بِالرَّايَةِ جِبْرِيلُ عن يَمِينِهِ وَمِيكَائِيلُ عن شِمَالِهِ لاَ يَنْصَرِفُ حتى يُفْتَحَ له
شما ديشب مردي را از دست داديد که گذشتگان در علم از او پيشي نگرفتند و آيندگان نيز به او نخواهند رسيد. رسول خدا صلي الله عليه وآله پرچم را به دست او داد ؛ در حالي که جبرئيل از طرف راست و ميکائل از طرف چپ ، آن حضرت را همراهي مي کردند، او باز نميگشت؛ مگر اين که فتح و پيروزي نصيبش ميشد.
مسند احمد بتحقیق شاکر – ج 2 ص 344 ح 1719 و 1720 با تصحیح محقق کتابپاسخ:مگر کسی گفت حیدر کرار سیدنا علی عالم نیست؟؟
احمد شاکر همونی نیست که حدیث کتک رو ضعیف قلمداد کرد و شما حرفش را رد کردید؟؟
حدیث آخر و اثبات عالم بودن سیدنا عمرقد كانَ يَكونُ في الأممِ قبلَكم محدَّثونَ فإن يَكن في أمَّتي منْهم أحدٌ فإنَّ عمرَ بنَ الخطَّابِ منْهم
همه روایاتی که آورده اید ثابت می کند اهل سنت سیدنا علی را دوست دارند و ایشان عالم است
سه شنبه، ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ در ۱۱:۳۲ ب.ظ #25545+جناب صحیح بودن راوی برای ثابت کردن یک حدیث کافی نیست انگار که من دارم با دیوار حرف میزنم
_اقای محترم دلیل ضعف حدیث چیه؟
+مرحبا جعلی یا غیر جعلی بودنش ربطی به شما ندارد سیدنا عمر فاروق عالم بودند
_پس به کی ربط داره؟احکام ساده دین اسلام را نمیدونه،بعد شده عالم تر ازعلی با دو حدیث جعلی.
_به جوجه گفتند منار تو … گفت یک چیزی بگو بگنجه.شما هم یک چیزی بگو بگنجه.حالا خوبه شاهکارهای علمی!!! عمر تو کتب معتبر اهل سنت پر، مخصوصا قضاوتش
______________________________________________________________________________________
+مگر کسی گفت حیدر کرار سیدنا علی عالم نیست؟؟
_احادیث را درست بخوان و به قول معروف خودتو به کوچه علی چپ نزن بحث سر عالمترین صحابه نه علم حضرت علی.
______________________________________________________________________________________
+احمد شاکر همونی نیست که حدیث کتک رو ضعیف قلمداد کرد و شما حرفش را رد کردید؟؟
_برای بار هزارم تصحیح یا رد یک حدیث دلیل می خواهد.شما دلیل رد احمد شاکر بر حدیث را بیاور اگر درست بود من قبول میکنم.دعوا که نداریم.
______________________________________________________________________________________
+حدیث آخر و اثبات عالم بودن سیدنا عمر
_بحث بر سر عالمترینه نه عالم بودن.درک میفرمایید یا نه؟
______________________________________________________________________________________
_عبد الرئوف مناوی عالم بزرگ اهل سنت می گوید :
وقد شهد له بالأعلمية الموافق والمخالف والمعادي والمحالف
دوست و دشمن ، همه به أعلمیت علی علیه السلام شهادت داده اند !
فيض القدیر للمناوی – ج 3 ص 46 ذیل ح 2705 -
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.