Home › انجمن ها › انتقاد از احادیث شیعه › احادیثی ….ازمعتبرترین کتاب شیعه(الکافی)
این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط ابن تیمیه72 در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #1392زمین لرزه و علتهای آن
از ابو عبدالله مرویست که میگوید آن ماهیای که زمین را حمل میکند با خود گفت که من به وسـیلهی قدرت خودم زمین را حمل میکنم خداوند ماهی کوچکتری را بسوی او فرستاد و از راه بیـنی بـه درون وی رفت و آن را چهل روز بیهوش و درمانده کرد و پس از چهل روز خدا به وی رحم کرده و دسـتور داد که آن ماهی کوچک از درونش بیرون آید و بعد از این واقعه هرگاه خداوند ارادهی زمینلـرزه را داشته باشد آن ماهی کوچک را به نزد وی میفرستد و به محض دیدن آن مضطرب میشود و به لـرزه میافتد . این علم جدید است!!!
و در خصوص باد از ابی عبدالله روایت شده که گفت: باد زیـر کعبه و در زیر این رکن شامی محبوس است و اگر خدا بخواهد چیزی را از آن خارج کند یا از طرف جنـوب است یا شمال و یا باد غربی و یا شرقی میشود و از علائم آن تحرک مدام رکن شامی است در چهار فصل . البته ما هیچگاه حرکت آن را مشاهده نکردیم.
اکثر ما عقیدهی زشت و ناپسندی را که نصاری دارنـد میشناسیم عقیدهای که مشهور به فداء است که مسیحیان باور داشتند که عیسی علیه السلام تمـام خـطاء و اشتباهات بنیآدم را به جان خود خریده و متأسفانه چنین عقیدهای نزد شیعه اثنی عشریه وجود دارد؛ زیـرا کلینی در کتاب الکافی از ابی حسن موسی علیه السلام روایت کرده که میگوید خداوند متعال از شیـعه عصبانی شد و مرا مخیر کرد که آیا من را سزا دهد یا آنها را؟ و من – به خدا سوگند- خود را انتخاب و تمام گناهانشان را بجان خود خریدم .
از سیف تمار منقول است که گفت: ما همراه جمعی با ابی عبدالله علیه السلام بودیم ابی عبدالله گفت: در بین ما جاسوسی وجود دارد و ما هم طرف راست و چپ خود را نگاه و هیچ کدام از ما آن را ندیدیم و گفتیم ما که چیزی را نمیبینیم وی گفت بخدای نگاه کردیم، و گفتیم: بر ما جاسوسی وجود ندارد. او گفت: قسم به پروردگار کعبه و سه بار آن را تکرار نمود اگر من در وسط موسـی و خضر بودم و به شما میگفتم که من از آنان عالمتر هستم و به آنها خبر میدادم اشیائی که در توان آنها نیست چون موسی و خضر معلومات آنچه گذشته بود را دارند و ما علم گذشته و آینده را تا روز قیامت در اختیار داریم و آن را از رسول الله به ارث بردهایم
از علی بن ابی طالب روایت شده که از او در خصوص مدت زمان غیبت مهدی سؤال شد که وی آن را شش روز یا شش ماه و یا شـش سال جواب داد .
میگویم: شیعیان ادعا میکنند که مهدی در سال 260 هجری به چاه افتاده و الآن مـا
در سال 1435 قرار داریم و 1175 سال از زمان به چاه رفتن مهدی میگذرد در حالی که میگویند علـی بن ابی طالب نهایتا شش سال را برای ظهور امام زمان قرار دادهاست.
کلینی از ابی هاشم جعفری روایت کرده که گفت: از نیازمندی و فقر خود پیش ابی محمد علیه السلام شکایت بردم و او هم شلاق خود را به زمین سائید که گمان کردم آن را با عمامه پوشانید و پنجصد دینار را خارج کرد و گفت: ابا هاشم آنها را بگیر و معذرت ما را بپذیر .
ماشاءالله عجب امامان ساحری بودهاند!! ولی بخدا قسم آنان این طوری نبودهاند بلکه تمام این مزخرفات را به آنان نسبت میدهند در حالی که روح آنان از این کارها باخبر نیست.1 – الکافی، ج 8 ص 212.
2 – الکافی، ج 8 ص 227.
3 – الکافی، ج 1 ص 260.
4 – الکافی، ج 1 ص 260.
5 – الکافی، ج 1 ص 338.
6 – الکافی، ج 1 ص 507.شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8082شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8083مصیبت:
از ابو عبدالله u نقل شده که گفت: وقتی که پیامبر خدا r متولد شد چند روز بدون شـیرخوردن زندگی کرد پس از آن ابو طالب وی را بر سینهی خود قرار داد و خداوند شیر را به پستانهای وی نازل کرد و مدتـی پیامبر r ار آن استفاده نمود تا اینکه ابوطالب حلیمهی سعدیه را پیدا کرد و پیامبر را به وی داد.
ماشاء الله! چه عجب کتابی به گفتهی علماء شیعه که آن را نقل کردیم هیچ کتابی در دنیا هم شأن آن نیست؛ ابوطالب به محمد r شیر میدهد و علی عموی فاطمه میشود و در آخر او را به نکاح خود در میآورد. اصلاهیچ انسان عاقلی چنین چیزی را میگوید!!.
تکفیر غیر از شیعه
از رضا u روایت شده گفت: غیر از ما و شیعیان ما کسی دیگر بر دین اسلام نیست.
از ابو عبدالله u مرویست که گفت: فرشتگان از خدا خواستند که به کمک حسین بیایند خداوند هم به آنها اجازه داد و تا خود را آمادهی جنگ و پایین آمدن به زمین کردند حسین شهید شده بود. عرض کردند: یا رب العالمین! به ما اجازهی نزول دادی ولی وی را به سوی خود باز گرداندی؟! خداوند به آنها وحی نمود: ملازم قبرش باشید تا هنگامی که او را ببینید، و بر سر قبرش گریه کنید تا خارج میشود و او را یاری دهید زیرا شما مختص گریه کردن و یاری دادن حسین هستید.
اما مشکل در اینجا است که ملائکه راه را گم کردند؛ برخی به مصر رفتند و بعضی به سوریه رفته، عدهای به عراق رسیده و بعضی سر از افغانستان در آوردند. شنیدهام که در این جاها قبر حسین است!! آنها تا اکنون نمیدانند که قبر حسین کجا است؟.
از ابو عبدالله روایت شده که گفت: ای بشیر! مسلمان هرگاه در روز عرفه به زیارت قبر حسین u برود و در رود فرات غسل کند خداوند برای هر گامی که به سوی آن برداشته حجی را با تمام مناسک برایش حساب میکند و نمیدانم شاید گفت و ثواب یک غزوه را هم برایش در نظر گرفته. (عجب راوی دقیقی)
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8084انار در کافی
از ابو عبدالله علیه السلام روایت شده که گفت: انار یکی از دانههایش از بهشت است و هر گاه کافر از آن بخورد خداوند فرشتهای را میفرستد که آن را از شکم وی بیرون بیاورد.
و باز در همین صفحه از ابوعبدالله روایت شده که گفت: هر کس یک دانه انار بخورد شیطان وسوسه را چهل روز مریض میکند.
خیلی عجیب یعنی هرکس که تمام آن را بخورد پس باید پیامبر شود!!.
و یزید بن عبدالملک از ابو عبدالله روایت کرده که میگوید: ای یزید! اگر مومنی تا آخر اناری را بخورد خدا شیطان را از قلبش تا چهل روز بیرون میکند و اگر دو تا را بخورد خداوند به مدت صد روز شیطان را از قلب وی دور میکند و اگر سه تا را بخورد یک سال، و اگر کسی یک سال شیطان از وی دور باشـد در مدت عمرش به گناه آلوده نمیگردد و داخل بهشت میشود.
رودخانههای کافر و رودخانههای مؤمن
عجائبِ کتاب کافی تمام شدنی نیست؛ کلینی از ابی الحسن علیه السلام روایت کرده که میگوید دو رود مؤمن ودو رود کافر وجود دارند؛ رودهای مومن رود فرات و نیل مصر میباشند و رودهای کافر رود دجله و بلخ.
متأسفانه رودهای میسی سی پی و سیحان و جیحان و غیره فراموش شدهاند یا شایـد نه مسلمان و نه کافر باشند.
باز میگوید اما این بار در خصوص مسئلهیبسیار خطرناک، از ابو جعفر محمد باقر علیه السلام که گفته: بخدا قسم ای ابا حمزه تمام مردم ولد الزنا هستند بجز شیعیان ما. و ظاهرا روایتی دیگر از ابو عبدالله آن را شرح میدهد که ابوعبدالله به ابو بصیر میگوید: شیطان به نزد زنان میرود همچنانکه مردی با زنش نزدیکی میکند و با آنها حرف میزند مانند مردان؛ گفتم: ای ابو عبدالله با چه علائمی آن را بشناسیم[url=http://www.islamtxt.net/#_ftn4][4]؟ گفت: هرکه ما را دوست داشته باشد نطفهی او حلال و هر که از ما متنفر باشد و ما را دوست نداشته باشد نطفهی او از شیطان است[url=http://www.islamtxt.net/#_ftn5][5][/url”>
پس هر کس به این کتاب باور داشته باشد معتقد است که شیطان همراه او با زنش جماع نموده و چنین باوری جز از انسان فاجر و بیخرد از هر کس دیگر بعید است.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8085علاج کسانی که مبتلا به عمل قوم لوط هستند
کلینی از عمر بن یزید روایت کرده که در مجلس ابی عبدالله علیه السلام بوده که مردی از وی سـؤال کرد و گفت: فدایت شوم من پسران را دوست دارم. ابو عبدالله گفت: با آنها چه میکنی؟ آن مرد گفت: آنـان را بـر پشت خود قرار میدهم (یعنی آنان فاعل و خودش مفعول). ابو عبدالله عصبانی شد و دست را بر پیشانـی خود گرفت آن مرد وقتی با عصبانیت ابو عبدالله مواجه شد به گریه افتاد. ابو عبدالله نظری به وی افکند و بـه حال وی ترحم نمود و گفت: هرگاه به دیار خود برگشتی شتر چاقی را بخر و دست و پایش را ببند و با یـک ضربه شمشیر کوهان وی را ببر؛ و پوستش را بکن سپس در حالیکه هنوز بدنش گرم است روی پشتش بنشین تا نجات یابی. آن مرد میگوید: به دیار خود برگشتم و کاری که ابو عبدالله به من گفته بود انجام دادم و هنـوز بر پشت شتر بودم که شیئی مانند کرم از بدنم خارج و آرام شدم[url=http://www.islamtxt.net/#_ftn2][2][/url”>.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8106معلومه که زیرنویس های کلمه رو تک تک خوندی.اونجا بررسی هم میکنن؟
شما میدونید چیه؟
بلدید انجام بدید؟
.
البته با اینکه از نوشته ها شما معلوم است که چه چیزی در چنته دارید، ولی بد نیست که خود را از توصیف خرمگس گونه کلمه برهانید و احادیث را اثبات نمایید.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8116اولا علیک سلام جناب خر مگس !!!!! چون خودت تو همه پستهات اعتراض داری که چرا دوستان بدون سلام وارد میشوند(هر چند اوربان جواب خوبی اونجا بهت داد)بگذریم
بپردازیم ببینیم چی فرمایش کردین!!!!!
نوشته ای/
معلومه که زیرنویس های کلمه رو تک تک خوندی
پاسخ/مگه شما شبکه کلمه را هم میبینید مگه شما به حرف استادتون ایت الله مایفعلی گوش نمی کنین که گفتند ما اون شبکه ها را(وصال کلمه و نور)را اصلا شبکه حساب نمی کنیم وتوصیه میکنیم اونهارا نگاه نکنید
نوشته ای/اونجا بررسی هم میکنن؟شما میدونید چیه؟
بلدید انجام بدید؟
پاسخ/خیلی به بررسی اصرار داری به جای اینکه ما بررسی کنیم پس علمایتان در طول ده قرن گذشته چه غلطی میکردند که بررسی نکردند که کدام احادیث درسته و کدام احادیث غلط
اگه چشماتو باز میکردی ادرسها را نوشته بودم
ودرضمن شبکه کلمه را نمیبینم چون ماهواره ندارم(میدونی که ماهواره چیز خوبی نمیباشد طبق نظر علما عظام کارخانه شیخ سازی قم) وهر چه کلیپ از اون شبکه دیدم تو سایت یوتیوب دیدم
واین چیزهایی هم که نوشته بودم از کتاب سیری در کتاب الکافی نوشته عثمان الخمیس هستش(مسشناسیش که اصلا بررسی کردی این شخص کیه وچه کتابهایی نوشته) این کتابو بخون تا اطلاعاتت زیادتر بشه
این هم لینک دانلودش از کتابخانه عقیدهhttp://www.aqeedeh.com/view/book/1286/سیری-در-کتاب-الکافی/(البته میدونی که سایت کتابخانه عقیده فیلتره به برکت جمهوری اسلامی چون علما بررسی کردند دیدند که این سایت خوبی نمیباشد آخ آخ وباعث میشه شیعیان وهابی بشند)پس ایه فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه را انداختند دور زمر17و18 آخ آخ این کار اونا اصلا کار خوبی نمیباشد)
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8117نوشتهای/البته با اینکه از نوشته ها شما معلوم است که چه چیزی در چنته دارید،پاسخ/بابا اعتماد به نفس بابا روحیه بابا همه استاد همه چی دون
شما که خیلی چیزا درچنته دارین وعلمایتان چیزهای بیشتری در چنته دارند…!!!!!!!یه لطفی بکنند و فرمایش کنن که کدام احادیثتان درست وکدام احادیثتان نادرسته(یعنی بررسی کنند)
تا زحمت بررسی احادیثتان به گردن ما نیفته
البته میدونی چرا شما میتونین همه احادیث را با بررسی از کتب اهل سنت بگید (چون علمای اهل سنت چند صد سال پیش این زحمت را کشیدند واحادیث درست وغلط را بررسی کردند) که علمای شما زحمت همچین کاری به گردن نگرفتند یا اگه کسانی هم که خواستند این کارا بکنند بنده خدا ها را چوب تو آستینشون کردند(آخ آخ این اصلا کار خوبی نمیباشد که با این بنده خداها کردند
و باز نوشته ای(فرمایش کرده ای)/ولی بد نیست که خود را از توصیف خرمگس گونه کلمه برهانید و احادیث را اثبات نمایید.
جناب خرمگس اینجا لفظ خر مگس مصداقش شما هستین میدونی چرا(بهت میگم تا اطلاعاتت بیشتر بشه چون بررسی کردم) به خاطر اینکه به جای اینکه به ادرس احادیث رجوع کنین ویه جوری ماست مالی(آو ببخشیدتوجیه کنید)میگی احادیثو ثابت کن…!!!!آخ آخ این پیچاندن بحث وجواب سوال را با سوال دادن اصلا کار خوبی نمی باشد ودر مورد شبکه کلمه جوابتو دادم(به خاطر پیروی از از دستور مراجع اصلا ماهواره نخریدیم)!!!!!!
شما هم یه بررسی بکن ببین ایا واقعا فیلتر کردن سایتهای اهل سنت وپارازیت انداختن در فرکانس ماهواره برای دیدن شبکه های اهل سنت کار خوبی میباشد یا اصلا کار کی میتونه باشه
من که فکر نمیکنم کار علما و مسولیین نظام جمهوری اسلامی باشه تو چی فکر میکنی
چون اونا به این ایه قران فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه اعتقاد کامل دارند که قول دو طرف باید شنیده بشه
یه بررسی بکن بعد جوابشو به ما هم بگو…. در نری یه وقت چون بررسی کار خوبی میباشد(یا به قول شما جزیره میباشد!!!)یه وقت نری اونجا ساکن بشی وبرنگردی
منتظرتم همینجا قرار ما باشه
در ضمن کتابی که بهت معرفی کردم را هم بخون!!!!!!!!بررسی کن ببین نویسنده وهابی اش!!!!!!! بی جهت به شیعه تهمت نزده باشه
بررسی کن بله آقا بررسی کن بررسی
میدونی که چیه
یه لغت پنج حرفی فارسی میباشد بله میدونم بررسی کار خوبی میباشد
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8142آهان یادم رفت که نظر برخی از علمای شیعه را در مورد الکافی بهت بگم(شاید احادیث را بررسی کرده باشند)و یا شاید هم…..!!!!!!!!!!!عدهای از علماء آنان بر صحیح بودن الکافی اجماع دارند. و عدّه ای هم با توجه به این که در آن احادیث متناقض و خلاف واقع را دیدهاند صحیح بودن تمام آن را منکر شدهاند. در هر حال کافی بهترین و صحیحترین کتاب نزد شیعه میباشد. بعد از این که کلام علماء آنها دربارهی شخص کلینی را نقل کردم در این جا آراء و نظرات آنان را در بارهی الکافی میآورم.
نوری طبرسی صاحب المستدرک میگوید: کتاب الکافی در بین چهار کتاب[1] مهم شیعه مانند خورشید در بین ستارگان است. اگر شخصی منصفانه آن را مطالعه کند علیرغم احادیث آحاد و رجال آن به موثق و صحیح بودن آن اطمینان حاصل خواهد کرد[url=http://www.islamtxt.net/#_ftn2][2][/url”>.
حرّ عاملی گوید: اصحاب چهار کتاب و امثال آنان به درستی بر صحت و ثبوت احادیث داخل کتاب و مصدر و منبع نقل شدهی آنها شهادت دادهاند، پس اگر آنها ثقه بودهاند لازم است که گفتهی آنان، روایت و نقل شان را بپذیریم[3][/url”>.
عبدالحسین شرف الدین موسوی صاحب المراجعات میگوید: کتابهای الکافی و الاستبصار و التهذیب و من لایحضره الفقیه متواتر و مقطوع و محتوای آنان صحیح است و در بین آنها کافی اقدم و اعظم واتقن میباشد[4][/url”>.
محمد صادق صدر میگوید: چیزی که خواننده را به مطالعهی این چهار کتاب وامیدارد آنست که شیعه هر چند بر اعتبار و صحیح بودن آنها اجماع دارند ولی مانند برادران اهل سنت آنها را صحاح ننامیدهاند[5][/url”>.
[
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8143کلینی در جواب کسی که از سبب تألیف این کتابش سؤال نموده بود میگوید: تو میخواهی کتابی را تألیف کنم که کفایت کننده باشد، و در آن تمام فنون و راههای علم و دین را جمع آوری کنم. و افزون بر آن برای متعلّم و مسترشد کافی بوده، و هر کس بخواهد علم دین و عمل به آن را از آثار صحیح و ارزندهی راستگویان اخذ کند به آن مراجعه کند[1]. از این رو محقق – آنان- نائینی گفته: مناقشه در اسناد روایات کتاب الکافی علامت عجز و ناتوانی است[url=http://www.islamtxt.net/#_ftn2][2][/url”>.
محقق خود الکافی که علی اکبر غفاری نام دارد میگوید: امامیه و جمهور شیعیان در تفضیل و برتری آن و اعتبار و اکتفاء به احکامش اتفاق نظر دارند. آنها اقرار میکنند جایگاه و منزلت آن بر کتابهای دیگر مشهود و عیان است؛ زیرا کتاب کافی را مداری میدانند که روایات کسانی که معروف به ضبط احادیث و موثوق به بودهاند در آن جای دارد، و در نزد آنان زیباترین و بهترین کتاب حدیث بحساب میآید[3][/url”>.
مفید گفته: کتاب الکافی عظیمترین و مفیدترین کتاب است[4]. فیض کاشانی دربارهی کتابهای شیعه میگوید: کافی شریفترین و موثقترین و جامعترین آنها میباشد؛ زیرا مشتمل بر اصول، و خالی از زواید و زشتیهاست[url=http://www.islamtxt.net/#_ftn5][5][/url”>.
مجلسی گفته: این کتاب مضبوطترین و جامعترین کتاب حدیث، و زیباترین و بزرگترین کتاب فرقهی ناحیه میباشد[6][/url”>.
محمد امین استرآبادی میگوید: از اساتید و علماء خودمان شنیدهایم که هیچ کتابی در اسلام تألیف نشده که در شأن و منزلت الکافی کلینی باشد[7]. عباس قمی میگوید: الکافی مهمترین کتاب اسلامی و عظیمترین تصنیف امامیه میباشد و برای آنان هیچ کاری بهتر و خوبتر از آن صورت نگرفته[url=http://www.islamtxt.net/#_ftn8][8][/url”>.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8144و قول بعضی از شیعهها که میگویند: تمام کتاب الکافی صحیح نمیباشد و در آن احادیث ضعیف هم وجود دارد، بخاطر فرار از انتقادات اهل سنت و از طرف دیگر رهائی از الزامات شیعههایی مانند اخباریها و شیخیها که به همهی الکافی ایمان دارند میباشد. و در هر صورت همچنانکه بیان نمودیم، کتاب الکافی در مجموع اصلیترین و معتبرترین کتاب شیعه میباشد و آن را با هیچ کتاب اسلامی دیگر موازی نمیدانند. و تیجانی معاصر میگوید: کافی است بدانید که اصول کافی بزرگترین کتاب شیعه میباشد، در حالیکه گفته میشود که هزاران حدیث دروغ در آن وجود دارد[1][/url”>.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8203و در پایان یک الزام از این همه نوشته برای من پیدا کنید.تیکه هایی هم که انداختی رو به حساب ابن تیمیه میذارم. به هر حال از کوزه همان برون تراود که دلار عربستان میرزه توش. اون هم توی مولوی سازی ها.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8599پیامبر اسلام با نام و وظایف مشخص در ایات متعدد قران ، از طرف خداوند معرفی شده است .
و هر زمان که پیروان پیامبر دچار مشکل می شدند برای حل مشکل ، و اگر در مسائل دینی و عبادی دچار اختلاف می شدند به پیامبر رجوع می کردند .
و اگر عالم و یا فرستاده پیامبر اسلام در اطراف و شهرهای دیگر در بیان احکام دین اسلام با مردم آن شهر و دیار ، دچار مشکل می شدند ، هر فردی که می خواست می آمد در مدینه ، بدون واسطه وبدون معطلی نزد پیامبر اسلام و مشکل دینی و … خود را مطرح و جواب صحیح را از پیامبر اسلام می گرفت .
و حتی صحابه پیامبر اگر دچار اختلاف فقهی می شدند به پیامبر رجوع می کردند و پیامبر حکم صحیح شرعی را برایشان بیان می کرد .
و امام زمان که اهل تشیع می گویند بدنیا آمده و زنده هست و برای هدایت مردم هست تا مردم گمراه نشوند ، چرا در مکان مشخصی در دسترس تمام مردم نیست تا مثل پیامبر اسلام جواب سوالات دینی مردم را بدهد .
و یا حداقل اختلافات فقهی بین مراجع را حل و فصل نماید . تا فتوا های متضاد صادر نکنند .
و امروز با توجه به وسائل ارتباط جمعی امام زمان می توانست با یک شبکه تلوزیونی پاسخ هر سوال کننده ای در اقصی نقاط دنیا را بدهد .
و چرا تا امروز حتی کتابهای روایی و حدیثی اهل تشیع را تصحیح نکرده است ، که یک عالم اهل تشیع بگوید این حدیث صحیح است و دیگری بگوید این حدیث ضعیف است . آن هم در زمانی که امام معصوم حی و حاضر است .
و چرا نهج البلاغه را تصحیح نکرده است ؟؟ تا گفتار صحیح حضرت علی برای مردم مشخص کند .
و چرا قران را تفسیر نکرده است تا هرکسی درباره ی ایات قران اظهار نظر نکند و به رای خود تفسیر نکند ؟؟؟و با توجه به اینکه مدت 30 سال می شود که حکومت دست نایب ایشان است آن کتابهای تصحیح شده ، چاپ و منتشر و مردم از اسلام ناب مستفیض می شدند .
آیا این سردرگمی مردم گناهش بر گردن چه کسی می باشد ؟؟؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9687چه ایرادی دارد وقتی عرش و آشمانها و….روی شاخ اوعال قرار دارد یا بین دست و پای آنهاست، باد هم زیر کعبه باشد، زمین هم روی ماهی باشد.4723 حدثنا محمد بن الصباح البزاز ، ثنا الوليد بن أبي ثور ، عن سماك ، عن عبد الله بن عميرة ، عن الأحنف بن قيس ، عن العباس بن عبد المطلب قال : كنت في البطحاء في عصابة فيهم رسول الله صلى الله عليه وسلم ، فمرت بهم سحابة ، فنظر إليها ، فقال : ( ما تسمون هذه ) ؟ قالوا : السحاب ، قال : ( والمزن ) قالوا : والمزن ، قال : ( والعنان )
قالوا : والعنان ، قال أبو داود : لم أتقن العنان جيدا ، قال : ( هل تدرون ما بعد ما بين السماء والأرض ) ؟ قالوا : لا ندري ، قال : ( إن بعد ما بينهما إما واحدة أو اثنتان أو ثلاث وسبعون سنة ، ثم السماء فوقها كذلك ) حتى عد سبع سماوات : ( ثم فوق السابعة بحر بين أسفله وأعلاه مثل ما بين سماء إلى سماء ، ثم فوق ذلك ثمانية أوعال بين أظلافهم وركبهم مثل ما بين سماء إلى سماء ، ثم على ظهورهم العرش بين أسفله وأعلاه مثل ما بين سماء إلى سماء ، ثم الله تبارك وتعالى فوق ذلك ) .سنن ابن داود ج2ص418
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9688فداءربطش به فداء چیست؟ اصل داستان فداء چیست؟ فرق این موضوع با فداء چیست؟ در فداء عیسی علیه السلام برای چه چیزی فداء میشود؟ آن موضوع اولیه که در فداء وجود دارد و عیسی که پسر خداست برای آن به زمین می آید تا دنباله ماجرا را قطع کند چیست؟
.
گیر شما احتمالا اعلم بودن از موسی و خضر و دانستن گذشته و آینده است. نکته اینست که فرموده به ارث برده ایم. اگر هم فکر میکنید که پیامبر هم نداشته یک نگاهی به حدیث حذیفه بندازید که میگه رسول الله ما را جمع کرد و تا قیامت را به ما گفت.
.
. گیر شما با آن عبارت بداءات و ارادات و غایات و نهایات حل میشود. بداء که میدانید چیست؟
ضمنا کجا شیعه گفته که حضرت به چاه افتاده؟ البته با منظوری که شما نوشتید.
.از این سحر و جادوگری ها در قرآن زیاد آمده. انجام دهنده اش مهم نیست که خدا یا پیامبر باشد مهم اینست که انجام چنین اموری را شما ساحری می دانید.
اما نکته اینست که اگر خداوند چنین قدرتی را به کسی بدهد، از نظر شما چه ایرادی دارد؟ اینکه خدا این توان را به کسی بدهد ممکن نیست یعنی خدا نمی تواند کسی را اینکونه نیرویی دهد؟ یا اینکه هیچ کس توان دریافت چنین نیرویی را ندارد؟
-
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
روايتي در مورد سرزمین مصر
روایت کردهاند از ابوالحسن الرضا علیه السلام که گفت: رسول الله r فرموده: سر خود را به خاک مصر غسل نشویید؛ زیرا غیرت را از انسان میزداید و دیوثی را برای انسان به ارمغان میآورد.
– الکافی، ج 6 ص 501.
خروس و شیعه
ابو عبدالله گفته: خروس سفید دوست من و دوست هر مؤمنی میباشد.
و در همین صفحه کافی از ابوالحسن u مرویست که گفت: خروس پنج صفت از صـفات انبیاء را دارا میباشد: 1- سخاوت 2- شجاعت 3- قناعت 4- شناخت اوقات نماز 5- کثرت جماع و غیرت.
از ابوعبدالله روایت شده که گفت: «جماعت اندک به جماعت زیاد سلام کند، و سواره بر پیاده سلام کند (تا اینجا معقول است) و کسی که بر قاطر سوار است خرسوار را سلام کند و اسبسوار بر کسی که سوار قاطر است سلام کند» و شما میتوانید تعلیق بزنید آن که ماشین مرسدیس دارد باید بر صاحب بی إم دبلیو و … سلام کند.
– الکافی، ج 6 ص 550.
– الکافی، ج 6 ص 550.
خبر خندهدار دیگر
از ابی عبدالله علیه السلام روایت شده که گفت: نه فاطمه و نه هیچ زن دیگر به حسین شیر نداده، بلکه رسول الله r پیش وی میآمد و انگشت ابهامش را به دهان وی میگذاشت و حسین آن را میمکید به قدری که برای دو الی سه روز کفایت میکرد و بدین سبب گوشت و خون حسین از رسول الله r میباشد.
پس چه کسی حسین را شیر داد؟ پیامبر خدا r؟!
– الکافی، ج 1 ص 465.