اثبات غضب الهی فاطمه از ابوبکر و عمر

Home انجمن ها خلفای راشدین اثبات غضب الهی فاطمه از ابوبکر و عمر

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  گمنام385 در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 8 نوشته (از کل 8)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #1647

    گمنام385
    کاربر

    به نام خدا

    به مناسبت ایام فاطمیه مقاله زیر را در باب اثبات غضب الهی فاطمه از ابوبکر و عمر تا پایان عمر نگاشتم تا روشنگر واقعیت در راه اسلام جویان باشد:

    اسنادی که در ذیل ارائه میشود همگی از منابع برادران اهل تسنن میباشد که به شرح زیر است:

    (فوجدت فاطمه علی ابی بکر فی ذلک فهجرته فلم تکلمه حتی توفیت ……

    {در ماجرای اختلاف مالی و مواجهه با عکس العمل ناعادلانه خلیفه} فاطمه بر ابوبکر خشمگین شد پس با او قطع رابطه کرد و با او سخن نگفت تا از دنیا رفت…. صحیح بخاری حدیث3913 و نقل مشابه صحیح مسلم حدیث شماره3304 )

    برای پرهیز از طولانی شدن مقاله بقیه منابع را که حاوی مطالبی مشابه هستند بدون ذکر متن و با ذکر منبع نقل میکنم:

    صحیح بخاری احادیث 2862 و 6230 مسند احمد ابن حنبل احادیث 25 و 52 تاریخ المدینه ج1 صفحه 197 جامع الاصول ج10 ص 386 تاریخ الاسلام ص21 تاریخ الخمیس ج2 ص 173 مشکل الاثار ج1 ص 47و 48 سنن بیهقی ج6 ص300 صحیح ابن حبان ج11 ص152 و 153 المصنف ج5 ص472 مسند ابی عوانه ج4 ص251

    که در تمامی منابع فوق به غیر از مسند احمد ابن حنبل اشاره شده که سخن نگفتن فاطمه که نتیجه غضب بود تا پایان عمر ادامه داشته است در جواب بعضی که ذبا استناد به احادیثی از جمله حدیث مرسل مدعی میشوند فاطمه از ابوبکر راضی شد باید گفت که این مسئله اینقدر دارای اهمیت است که باید در منابع بالا در صورت واقعیت به آن اشاره میشد در حالی که در تمامی منابع بالا به غیر از یک منبع غضب فاطمه را تا پایان عمر جاری میدانند به علاوه اگر فاطمه راضی شده بود چرا وصیت کرد او را شبانه دفن کنند؟

    اسناد وصیت به دفن شبانه به قرار زیر است:

    المصنف ج3 ص 521 تاویل مختلف الحدیث ص300 انساب الاشراف ج2 ص34 الاستیعاب ج4 ص 1898

    ابن ابی الحدید معتزلی(در اثبات تعصب مذهبی او همین بس که وی جلد دوازدهم از شرحش بر کتاب نهج البلاغه را به دفاع از عمر ابن خطاب و ذکر فضائل او اختصاص داده است) در ارزیابی نقل های وصیت فاطمه به دفن شبانه می نویسد:

    روایات مستفیضه (=متعدد) که در حد تواتر است دلالت می کند که ایشان وصیت نمود که وی را شبانه دفن کنند برای آن که آن دو مرد {ابوبکر و عمر} بر او نماز نخوانند. و به این خواسته اش تصریح فرمود و بر انجام آن پیمان گرفت….

    شرح حدیدی ج16 ص281

    و در پایان باید این نکته مهم را اضافه کنیم که غضب و قهر فاطمه رنگ و بویی خدایی داشته زیرا:

    {ان الله عز وجل یغضب لغضب فاطمه و یرضی لرضاها } همانا خدای عز وجل به غضب فاطمه غضب میکند و به خشنودی او خشنود می شود. یعنی هرگونه خشم و غضبی که از سوی فاطمه ابراز گردد عملکردی خداپسندانه است و به دور از هرگونه تمایلات شخصی و انگیزه های دنیایی می باشد این اصل از تواتر معنوی برخوردار می باشد زیرا هنگامی که صفحات منابع معتبر اهل سنت را ورق می زنیم با احادیث متعددی از رسول خدا صلی الله علیه وآله مواجه می شویم که همگی انها همین مضمون را یادآوری می نمایند. برخی از مشاهیر اهل سنت که این قبیل احادیث را نقل یا ثبت کرده اند عبارتند از:

    (ابن مثنی بصری متوفای252 ر.ک: ذخائر العقبی ص82-83 )(ابوبکر بن ابی عاصم متوفای287 ر.ک:الاصابه ج8 ص 57 شرح المواهب ج4 ص330 )(ابو یعلی موصلی متوفای 307 ر.ک: کنز العمال ج12 ص111 ح34238 مسند ابی یعلی ج1 ص190 )(ابوالقاسم طبرانی متوفای360 ر.ک: معجم الکبیر ج1 ص108 ح182 ج22 ص 401 ح1001)(حاکم نیشابوری متوفای 405 ر.ک: المستدرک علی الصحیحین ج3 ص167 ح4730 ) ………………

    به همین مقدار بسنده میکنیم باشد که چراغ راه هدایت باشد و الله یهدی من یشاء

    #4245

    abdollah.hanafi
    کاربر
    شما که از کتب دلیل می آورید پس به این لینک بروید: چه کسی فاطمه را غضبناک کرد؟ ‏http://www.islamtxt.net/?q=question/475‎‏ و شما به جای کپی پست لینک رو بدید تا ما0هم نه از سایت دیگه بلکه از همین سایت لینک را می دهیم… ببخشید جناب خوارج وشیعه و معتزلی از زمره اهلسنت نیستند. فهمیدین؟ ‏‎
    #4315

    farid_die
    کاربر
    بنده لینک شما برادر عزیز را مطالعه کردم.

    1. در آن لینک به بحارالانوار مراجعه شده و بحار الانوار را فقط با دانستن علم رجال می توان خواند و نقل حدیث برای غیر متخصص با سند ضعیف چیزی را اثبات نمی کند. اگر نویسنده مطلب کوچکترین شناختی از این کتاب داشت این کار را نمی کرد.

    2. مسلما برخی در این میان سعی بر جعل احادیث کرده اند. بالاخره یکی از این بین دروغ می گوید و می بینید که برادر گمنام اسناد بیشتری از کتبی چون مسلم و … نقل کرده است که برادران اهل سنت معتقد به صحیح بودن آن ها هستند.

    3. مسئله فدک آن قدر متواتر است که انکارش نشانه دروغ گوینده است و همیشه تاریخ محل بحث بوده است.

    4. ثالثا حضرت فاطمه سیده النسا العالمین با این همه القاب که حتی قرآن نام کوثر را بر او نهاده دختر حسود تیتیش مامانی نیست نعوذبالله که با دیدن یک کنیز خشمگین شود. این قصه ها برای شما می گویند تا خوابتان کنند

    #5593

    عبدالحسین
    مشارکت کننده
    سلام علیکم.

    مقاله ای که آدرس داده بودید را خواندم.

    از حدیث مرحوم صدوق این را جا انداخته بودید که اینجا برایتان میگذارم

    فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص يَا عَلِيُّ أَ مَا عَلِمْتَ أَنَّ فَاطِمَةَ بَضْعَةٌ مِنِّي وَ أَنَا مِنْهَا فَمَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِي وَ مَنْ آذَانِي فَقَدْ آذَى اللَّهَ وَ مَنْ آذَاهَا بَعْدَ مَوْتِي كَانَ كَمَنْ آذَاهَا فِي حَيَاتِي وَ مَنْ آذَاهَا فِي حَيَاتِي كَانَ كَمَنْ آذَاهَا بَعْدَ مَوْتِي قَالَ فَقَالَ عَلِيٌّ بَلَى يَا رَسُولَ اللَّهِ قَالَ فَمَا دَعَاكَ إِلَى مَا صَنَعْتَ فَقَالَ عَلِيٌّ وَ الَّذِي بَعَثَكَ بِالْحَقِّ نَبِيّاً مَا كَانَ مِنِّي مِمَّا بَلَغَهَا شَيْ‏ءٌ وَ لَا حَدَّثَتْ بِهَا نَفْسِي فَقَالَ النَّبِيُّ صَدَقْتَ وَ صَدَقَتْ فَفَرِحَتْ فَاطِمَةُ ع بِذَلِكَ وَ تَبَسَّمَتْ حَتَّى رُئِيَ ثَغْرُهَا فَقَالَ أَحَدُهُمَا لِصَاحِبِهِ إِنَّهُ لَعَجَبٌ لِحِينِهِ مَا دَعَاهُ إِلَى مَا دَعَانَا هَذِهِ السَّاعَة

    حالا شما بگرد دنبال اینکه احدهما کی بوده و چرا پیامبر آنها را هم احضار نمودند.

    بحار مرحوم علامه را هم دیدم. در آدرس اول ناموسا کجاش گفته که دلیل غضب یا صدور این حدیث حضرت امیر المومنین سلان الله علیه بوده؟

    آدرس دوم هم که این تکه ایست که استناد کرده اید

    فَدَخَلَتْ فَاطِمَةُ ع يَوْماً فَنَظَرَتْ إِلَى رَأْسِ عَلِيٍّ ع فِي حَجْرِ الْجَارِيَةِ فَقَالَتْ يَا أَبَا الْحَسَنِ فَعَلْتَهَا فَقَالَ لَا وَ اللَّهِ يَا بِنْتَ مُحَمَّدٍ مَا فَعَلْتُ شَيْئاً فَمَا الَّذِي تُرِيدِينَ قَالَتْ تَأْذَنُ لِي فِي الْمَصِيرِ إِلَى مَنْزِلِ أَبِي رَسُولِ اللَّهِ ص فَقَالَ لَهَا قَدْ أَذِنْتُ لَكِ فَتَجَلْبَبَتْ بِجِلْبَابِهَا وَ تَبَرْقَعَتْ بِبُرْقِعِهَا وَ أَرَادَتِ النَّبِيَّ ص‏

    کجاش غضب اومده؟

    #5594

    عبدالحسین
    مشارکت کننده

    جوابش هم در ادامه آمده

    فَهَبَطَ جَبْرَئِيلُ ع فَقَالَ يَا مُحَمَّدُ إِنَّ اللَّهَ يُقْرِئُكَ السَّلَامَ وَ يَقُولُ لَكَ إِنَّ هَذِهِ فَاطِمَةُ قَدْ أَقْبَلَتْ إِلَيْكَ تَشْكُو عَلِيّاً فَلَا تَقْبَلْ مِنْهَا فِي عَلِيٍّ شَيْئاً فَدَخَلَتْ فَاطِمَةُ فَقَالَ لَهَا رَسُولُ اللَّهِ ص جِئْتِ تَشْكِينَ عَلِيّاً قَالَتْ إِيْ وَ رَبِّ الْكَعْبَةِ فَقَالَ لَهَا ارْجِعِي إِلَيْهِ فَقُولِي لَهُ رَغِمَ أَنْفِي لِرِضَاكَ فَرَجَعَتْ إِلَى عَلِيٍّ ع فَقَالَتْ لَهُ يَا أَبَا الْحَسَنِ رَغِمَ أَنْفِي لِرِضَاكَ تَقُولُهَا ثَلَاثاً فَقَالَ لَهَا عَلِيٌّ ع شَكَوْتِينِي إِلَى خَلِيلِي وَ حَبِيبِي رَسُولِ اللَّهِ ص وَا سَوْأَتَاهْ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ ص أُشْهِدُ اللَّهَ يَا فَاطِمَةُ أَنَّ الْجَارِيَةَ حُرَّةٌ لِوَجْهِ اللَّهِ وَ أَنَّ الْأَرْبَعَمِائَةِ دِرْهَمٍ الَّتِي فَضَلَتْ مِنْ عَطَائِي صَدَقَةٌ عَلَى فُقَرَاءِ أَهْلِ الْمَدِينَةِ ثُمَّ تَلَبَّسَ وَ انْتَعَلَ وَ أَرَادَ النَّبِيَّ ص فَهَبَطَ جَبْرَئِيلُ‏ فَقَالَ يَا مُحَمَّدُ إِنَّ اللَّهَ يُقْرِئُكَ السَّلَامَ وَ يَقُولُ لَكَ قُلْ لِعَلِيٍّ قَدْ أَعْطَيْتُكَ الْجَنَّةَ بِعِتْقِكَ الْجَارِيَةَ فِي رِضَا فَاطِمَةَ وَ النَّارَ بِالْأَرْبَعِمِائَةِ دِرْهَمٍ الَّتِي تَصَدَّقْتَ بِهَا فَأَدْخِلِ الْجَنَّةَ مَنْ شِئْتَ بِرَحْمَتِي وَ أَخْرِجْ مِنَ النَّارِ مَنْ شِئْتَ بِعَفْوِي فَعِنْدَهَا قَالَ عَلِيٌّ ع أَنَا قَسِيمُ اللَّهِ بَيْنَ الْجَنَّةِ وَ النَّار

    خب حالا اگر هم ایشان باعث غضب شده باشند که نشدند چه غضب با برکتی بوده که نتیجه آن شده قسیم نا و جنت.

    آدرس سوم هم که سه راوی دارد. یکی از آنها ابن زبیر و دیگری معاویه. او البته بر همگان واضح و مبرهن است که این دو از ثقات و اعظم محدثین و معتبرین شیعه هستند بر منکرش صلوات.

    اگر من اینکار رو میکردم حنجره پاره نمیکردی که آی وای ددم وای تقطیع و تحریف و……؟

    حالا چه کسی حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها را غضبناک کرده؟

    #5595

    عبدالحسین
    مشارکت کننده
    در حدیث بخاری در مورد خواستگاری از دختر ابو جهل و تقریبا در همه آنها حضرت آقای مسور بن مخرمه وجود دارد.

    قال الزبير بن بكار: كانت [الخوارج] تغشاه وينتحلونه.

    الذهبي،، ج 3، ص 391

    و جالب ناکتر اینکه

    قال يحيى بن بكير وكان مولده بعد الهجرة بسنتين وقدم المدينة في ذي الحجة بعد الفتح سنة ثمان وهو غلام أيفع بن ست سنين.

    العسقلاني، ، ج 6، ص 119

    و خب در بخاری آمده که فَسَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم يَخْطُبُ النَّاسَ فِي ذَلِكَ عَلَى مِنْبَرِهِ هَذَا وَأَنَا يَوْمَئِذ مُحْتَلِمٌ

    یعنی علم پیشرفت کرده و من در 6 سالگی محتلم می شده ام. عجبا

    و البته تر اینکه خدا فرموده راحت باشید و با هر کی خواستید نکاح کنید اما……

    فَانْكِحُوا ما طابَ لَكُمْ مِنَ النِّساءِ مَثْنى‏ وَ ثُلاثَ وَ رُباع‏ ». النساء/3

    حالا چه کنیم؟

    #5597

    habib
    مشارکت کننده
    بنام خدا

    السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

    استفاده کردم و آن اینکه نتیجه ای که بنده از بیانات شما گرامیان می گیرم این است که هیچ عملی از انسان بی پاسخ نخواهد ماند.

    چه عملی که از ابتدا درست باشد و چه بازگشت از خطایی.

    و بنا به ثقل عمل نزد الله سبحانه و تعالی محسوب و ماجور می باشد.

    البته اینکه روایات منقولتان در چه درجه از صحت است در نتیجه گیری بنده تاثیری نداشت.

    والسلام علی من اتبع الهدی

    #5605

    عبدالحسین
    مشارکت کننده
    سلام علیکم.

    آقاجان اصلا متوجه حرف شما نشدم.

    واضح میفرمایید؟

در حال نمایش 8 نوشته (از کل 8)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.