Home › انجمن ها › اهل بیت › آیا می توانیم از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله بخواهیم برای ما استغفار کنند؟
این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط کامبيز در 10 سال، 11 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2526شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2674* حاکم الحسكاني النيسابوري، المستدرک علي الصحيحين، ج 3، * أبوبكر بن محمد الحصني الدمشقي، دفع الشبه عن الرسول وغیرهشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2818متاسفانه تشیع اگر بفهمد خدایانش نمی شنوند از غصه دق می کند!
نه ! شاید هدایت نصیبش گردد…
نه ابدا نمی توانید از پیامبر بخواهید برایتان استغفار کند.
اگر زنده بود بله از او هم ميشد طلب دعاى خیر و مغفرت می نمود و او هم حتما طعاى خيرش موجب آرامشمان ميشد.
در ضمن شهدا و لفظ شهید در قاموس تشیع اشتباه است!
شهدا یعنی زنده شدگان و گواه طلبان در روز قیامت.
در این دنیا فقط الله تعالی شهید است و ما شهید هستیم تا روزی که زنده ایم.
پیامبر تا روزیکه زنده بود ” شهید ” بود ولی الآن شهید نیست و فقط در روز قیامت که دوباره زنده شد باز ” شهید ” می شود.
اواخر سوره المائدة را بخوانيد كه عيسى تا روزيكه زنده بود خود را ” شهيد ” معرفى كرد و بعد از وفاتش الله تعالى را ” شهيد ” و مراقب خواند.شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2863گمان مبر آنان كه در راه خدا كشته شده اند، مردگانی هستند، بلكه آنان زنده و در بارگاه پروردگارشان بهره مندند.169 ال عمرانشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2864و یا در آیه ای دیگر می فرماید : ((و لا تقولوا لمن یقتل فی سبیل الله اموات بل احیاء و لكن لاتشعرون)) كه در این آیه نیز به زنده بودن شهید اشاره نموده است.شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2865همان کسی که سلام شما را در نماز میشنود وجواب میدهد دعا ما را هم میشنود و نزد خدا برای ما شفاعت میکندشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2974گمان مبر آنان كه در راه خدا كشته شده اند، مردگانی هستند، بلكه آنان زنده و در بارگاه پروردگارشان بهره مندند.169 ال عمران
بله سخن آفریدگار متعال درست است: … أحياءٌ عند ربهم يُرزقون … زنده و در نزد پروردگارشان بهره مندند.
نه در نزد شما و نه در مشهد يا كربلا يا نجف كنار هزاران زائر بى خبر! … زنده بودن نزد خداوند متعال امريست حقيقى و ما معتقديم انسان بعد از خروج ” جان ” از دنياى مادى خارج مى شود و بى خبر از دنيا و اهلش مى رود. انبياء هم خبرى از امتهايشان بعد از وفاتشان ندارند و ذكر عيسى در سوره ى مائده همين است كه او مى گوید:… تا وقتی درمیانشان بودم برآنان شهید (گواه ) بودم و وقتی مرا میراندی خودت بر آنان شهید (گواه ) بودی…شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #3087و از أبي هريره در باره قصه حضرت آدم نقل شده است :يا آدم هؤلاء صفوتي… فإذا كان لك لي حاجة فبهؤلاء توسل، فقال النبي: نحن سفينة النجاة من تعلق بها نجا ومن حاد عنها هلك، فمن كان له إلى الله حاجة فليسألنا أهل البيت .
فرائد السمطين ، ج1 ، ص 36 ح 1.
اي آدم ! اينها ( اهل بيت ) برگزيدگان من هستند … هر وقت حاجتي داشتي اينها را واسطه قرار بده . پيامبر اسلام (صلي الله عليه وآله وسلم) فرمودند : ما كشتي نجات هستيم ، هر كس سوار اين كشتي شد ، نجات خواهد يافت و هر كس سر پيچي كند ، هلاك ميشود ، هر كسي حاجتي به سوي خداوند دارد ، بايد ما اهل بيت را واسطه قرار دهد .
و سيوطي نقل ميكند كه حضرت آدم به درگاه خداوند چنين استغاثه ميكرد :
اللهمّ إنّي أسألك بحقّ محمد وآل محمد سبحانك لا إله إلا أنت، عملت سوءً، وظلمت نفسي فاغفر لي إنّك أنت الغفور الرحيم، فهؤلاء الكلمات التي تلقى آدم .
الدر المنثور ، ج1 ، ص 60.
بار خدايا ! از تو درخواست ميكنم به حق محمد و آل محمد كه تو پاك و منزهي و غير از تو خدايي نيست ، من كاري بدي كردم و به خود ظلم نمودم ؛ پس مرا ببخش كه تو بخشنده و مهربان هستي … .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #3088توسل صحابه به پيامبر اکرم بعد از وفات ايشانأصاب الناس قحط في زمن عمر بن الخطاب فجاء رجل إلى قبر النبي صلى الله عليه وسلم فقال : يا رسول الله استسق الله لأمتك فإنهم قد هلكوا . فأتاه رسول الله صلى الله عليه وسلم في المنام فقال : إيت عمر فأقره مني السلام وأخبرهم أنهم مسقون ، وقل له عليك بالكيس الكيس . فأتى الرجل فأخبر عمر فقال : يا رب ما آلوا إلا ما عجزت عنه . وهذا إسناد صحيح .
در زمان عمر بن الخطاب قحطي آمد ، بلال بن حارث آمد كنار قبر پيامبر عرضه داشت :امت تو نابود شدند ، از خداي عالم باران رحمت طلب كن .بعد پيامبر به خوابش آمد و گفت برو پيش عمر و سلام مرا به او برسان و به او خبر بده كه باران رحمت نازل خواهد و به او بگو كه نسبت به مردم بذل و بخششت بيشتر باشد . اين شخص آمد خدمت عمر . عمر خيلي گريه كرد كه ما قابل اين سلام نبوديم . و گفت : هيچ خدمتي را نسبت به مسلمانان كه از دستم بر بيايد كوتاهي نخواهم كرد .
ابن حجر عسقلاني از استوانه هاي علم رجال اهل سنت در آخر مي گويد : سند اين حديث صحيح است .
فتح الباري ، ج2 ، ص412
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #3089اگر ما مدعى پيروى از سلف هستيم، اين سلف صالح به قبر پيامبر ـ صلى الله عليه و سلّم ـ متوسل شد. چنان چه مسعودى مى گويد:«فى سنة ثلاث و خمسين هلك زياد بن أبيه… و قد كان كتب الى معاوية أنه قد ضبط العراق بيمينه، و شماله فارغة فجمع له الحجاز مع العراقين. واتصلت و لايته بأهل المدينة، فاجتمع الصغير و الكبير بمسجد رسول الله ـ صلى الله عليه و سلّم ـ و ضبحوا الى الله، و لاذوا بقبر النبى ـ صلى الله عليه و سلّم ـ ثلاثة ايام لعلمهم بما هو عليه من الظلم و العسف، فخرجت فى كفه بثره ثم حكها ثم سرت و اسودت فصارت أكلة سوداء، فهلك بذلك.»
مروج الذهب 3: 32 -
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
اسلام تکس بانک مقالات اسلامی و پاسخ به شبهات
جناب هاشمی الحسنی سخن را بر زبان جار یمی کنند بدون آنکه تأملی بر آن داشته باشند.
شما از طرز صحبت ایشان دلخور نشوید.