مدافعین حرم:اهل البیت زنان پیامبر را شامل نمیشود

Home انجمن ها امهات المومنین مدافعین حرم:اهل البیت زنان پیامبر را شامل نمیشود

این جستار شامل 15 پاسخ ، و دارای 6 کاربر است ، و آخرین بار توسط  noor.haq در 2 سال، 9 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 16)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #23054

    noor.haq
    مشارکت کننده

    گفتی: حُرِّمَتْ عَلَيْكُمُ الْمَيْتَةُ وَالْدَّمُ وَلَحْمُ الْخِنْزِيرِ وَمَا أُهِلَّ لِغَيْرِ اللّهِ بِهِ وَالْمُنْخَنِقَةُ وَالْمَوْقُوذَةُ وَالْمُتَرَدِّيَةُ وَالنَّطِيحَةُ وَمَا أَكَلَ السَّبُعُ إِلاَّ مَا ذَكَّيْتُمْ وَمَا ذُبِحَ عَلَى النُّصُبِ وَأَن تَسْتَقْسِمُواْ بِالأَزْلاَمِ ذَلِكُمْ فِسْقٌ الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذِينَ كَفَرُواْ مِن دِينِكُمْ فَلاَ تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمُ الإِسْلاَمَ دِينًا فَمَنِ اضْطُرَّ فِي مَخْمَصَةٍ غَيْرَ مُتَجَانِفٍ لِّإِثْمٍ فَإِنَّ اللّهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ
    بر شما حرام شده است مردار و خون و گوشت‏خوك و آنچه به نام غير خدا كشته شده باشد و [حيوان حلال گوشت] خفه شده و به چوب مرده و از بلندى افتاده و به ضرب شاخ مرده و آنچه درنده از آن خورده باشد مگر آنچه را [كه زنده دريافته و خود] سر ببريد و [همچنين] آنچه براى بتان سربريده شده و [نيز] قسمت كردن شما [چيزى را] به وسيله تيرهاى قرعه اين [كارها همه] نافرمانى [خدا]ست امروز كسانى كه كافر شده‏اند از [كارشكنى در] دين شما نوميد گرديده‏اند پس از ايشان مترسيد و از من بترسيد امروز دين شما را برايتان كامل و نعمت‏خود را بر شما تمام گردانيدم و اسلام را براى شما [به عنوان] آيينى برگزيدم و هر كس دچار گرسنگى شود بى‏آنكه به گناه متمايل باشد [اگر از آنچه منع شده است بخورد] بى ترديد خدا آمرزنده مهربان است (۳)

    بی شک این ایه معترضه است زیرا با هیچ عقل سالمی نمیپذیرد که با حرام شدن چند چیز دین کامل شود و اینکه تفسیرش چسیت ما کاری نداریم زیرا فقط مثالی بود تا آیه معترضه را درک کنند. جواب:عجب مثالی! این آیه میخواد بگوید که با نزول این احکام دیگه حکمی نمیاد و تمام شد وکاملا یک بحث است. چطور رسیدی به اون استدلال بی سر وته؟ گفتی: حال به سراغ استدلال ها میرویم:

    ابتدا باید بگوییم اهل البیت و کسی که کمی عربی بداند میداند مقصود یک خانه ی خاص است نه چند خانه،زیرا طبق شواهد تاریخی پیامبر خدا یک اتاق کنار مسجد النبی داشت و بعضی اوقات در انجا به عبادت می پرداخت نزدیک ترین خانه ها به این اتاق،خانه ی امیرالمومنین علی بن ابیطالب بود و بعد طبق شواهد تاریخی هر کدام از ازواج نبی خانه هایی جداگانه داشتند که طبق چیز هایی که نقل شده پیامبر هر شب به یکی از خانه ها میرفته و هر خانه بنام آن زن معروف بوده.

    یا در ایه امده اهل البیت یعنی اهل یک خانه ی مشخص(یک خانه ی مشخص)در حالی که پیامبر نه زن داشت و هرکدام یک خانه مشخص با خانه حضرت علی ده خانه مشخص است. جواب:‏كَمَا أَخْرَجَكَ رَبُّكَ مِنْ بَيْتِكَ بِالْحَقِّ وَإِنَّ فَرِيقًا مِنَ الْمُؤْمِنِينَ لَكَارِهُونَ‏(5 انفال) پرفسور شیعه تو هنوز ندانستی چرا بیت آمده ن بیوت؟ جناب تمام خانه های امهات المومنین متعلق به رسول هم بود کما اینکه خدا در آیه ذکر شده به رسول میگه از خانه خارج شدی. ایا رسول در خانه علی میخوابید؟ ودر جای دیگر خطاب به مومنان:وَمَنْ يُهَاجِرْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ يَجِدْ فِي الْأَرْضِ مُرَاغَمًا كَثِيرًا وَسَعَةً وَمَنْ يَخْرُجْ مِنْ بَيْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللَّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ يُدْرِكْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا‏ .اگر مومنی چهار زن داشت کدام خانه اش بیتش است جهت خارج شدن؟ در قضیه ی زلیخا که در خانه عزیز مصر بود:وَرَاوَدَتْهُ الَّتِي هُوَ فِي بَيْتِهَا عَنْ نَفْسِهِ وَغَلَّقَتِ الْأَبْوَابَ وَقَالَتْ هَيْتَ لَكَ قَالَ مَعَاذَ اللَّهِ إِنَّهُ رَبِّي أَحْسَنَ مَثْوَايَ إِنَّهُ لَا يُفْلِحُ الظَّالِمُونَ‏. بیتها خانه زن عزیز مصر وهمسرش نبود؟ در بحث شیر دادن به موسی منظور خواهر موسی از اهلبیت مادر موسی است یا غیر؟وَحَرَّمْنَا عَلَيْهِ الْمَرَاضِعَ مِنْ قَبْلُ فَقَالَتْ هَلْ أَدُلُّكُمْ عَلَى أَهْلِ بَيْتٍ يَكْفُلُونَهُ لَكُمْ وَهُمْ لَهُ نَاصِحُونَ‏ . پس خانه ها مشترک بین رسول و زنانش بود و هر دو اهل ان خانه اند. گفتی:اما استدلال شما به رجز و اصحاب بدر:الرجز ” مطلقا بر اضطراب و سستی است حال عده ای میگویند یعنی چه؟عده ای در جنگ بدر میگفتند تعداد ما اندک است و کفار چون سیل و قطعا ان ها پیروز خواهند شد و خداوند آن ها را از رجز شیطان پاک کرد تا مانند بقیه جنگ ها فرار نکنند. جواب:مگر قبلش جنگی بوده که اصحاب به زعم تو فرار کرده باشند؟نمیشد بجای رجس از خوف وبعد لیطمئن ویاغیر استفاده میکرد؟ گفتی: ابتدا انما بعضی میگویند حصر است و چگونه آن را به امامان خود بعد امام حسین تفسیر میکنید؟

    حال پاسخ می دهیم حصر به چی است؟حصر به اهل البیت است و امامان ما همگی جز اهلبیت هستند .قبول حصر به اهلبیت اولا تو اثبات کن اهلبیت کیا هستن بعد امامانت داخلش کن وچطور از سوالی که روش بحث است به جوابت میرسی؟چطور امامان شما جز خانه ای بودن که حضور نداشتند وآیا فاطمه جز اهلبیت رسول بود قبول آیل فاطمه وسایر زنان امامان جز اهلبیت همسرانشان بودند؟ام البنین اهلبیت علی بود؟

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 16)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.