Home › انجمن ها › گفتگوی ازاد › اگر یک شیعه این سخنان را می گفت(حنفی ها بخوانند)
این جستار شامل 1 پاسخ ، و دارای 1 کاربر است ، و آخرین بار توسط mohammad در 9 سال، 5 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
جمعه، ۱۲ تیر ۱۳۹۴ در ۱۲:۲۶ ب.ظ #25655
+أَخْبَرَنَا مُحَمَّد بن الحُسَیْن بن الفضل القَطَّان، قَالَ: أَخْبَرَنَا عَبْد الله بن جَعْفَر بن درستویه، قَالَ: حَدَّثَنَا یَعْقُوب بن سُفْیَان، قَالَ: حَدَّثَنِی عَلیّ بن عُثْمَان بن نفیل، قَالَ: حَدَّثَنَا أَبُو مُسْهِر، قَالَ: حَدَّثَنَا یَحْیَى بن حمزة، وَسَعِید یسمع، أَنَّ أَبَا حنیفة، قَالَ: لو أَنَّ رجلا عَبْد هذه النعل یتقرب بها إلى الله، لم أر بذلک بأسا، فَقَالَ سَعِید: هَذَا الکفر صراحا.
تاریخ بغداد،ج15،ص509 ط دار الغرب الاسلامی
المعرفة و التاریخ،ج2،ص784 ط مکتبة الداریحیی بن ابی حمزه در حالی که سعید بن عبد العزیز تنوخی (از علما و فقهای بزرگ اهل سنت) می شنید نقل کرد که ابو حنیفه گفت اگر شخصی این کفش را برای تقرب به خدا بپرستد،در آن مشکلی نمی بینم.پس سعید بن عبد العزیز گفت : این کلام کفر صریح و واضح است.
http://s5.picofile.com/file/8165804234/001.png
http://s4.picofile.com/file/8165804268/002.png
_____________________________________________________________
+البانی
اسناده ضعیف، رجاله ثقات رجال البخاری غیر ابی حنیفة، فأنه علی جلالة فی الفقه ضعفه الا ئمة لسوء حفظهترجمه :
سندهای این روایت ضعیف است ،رجالش همه مورد وثوقند واز رجال بخاری به جز” ابو حنیفه” که با وجودی که در باب فقه بزرگ است اما بزرگان او را به دلیل ضعف حافظه ضعیف میدانند.
کتاب السنه مخلد شیبانی ص 76
_____________________________________________________________
+حَدَّثَنِی مُحَمَّدُ بْنُ أَبِی عَتَّابٍ الْأَعْیَنَ، ثنا مَنْصُورُ بْنُ سَلَمَةَ الْخُزَاعِیُّ، قَالَ: سَمِعْتُ حَمَّادَ بْنَ سَلَمَةَ، «یَلْعَنُ أَبَا حَنِیفَةَ»، قَالَ أَبُو سَلَمَةَ: وَکَانَ شُعْبَةُ ” یَلْعَنُ أَبَا حَنِیفَةَ.السنة لعبد الله بن احمد،ج1،ص211،ر345 ط دار ابن القیم
الضعفاء الکبیر للعقیلی،ج6،ص157 ط دار ابن عباسمنصور بن سلمه می گوید شنیدم که حماد بن سلمه ابوحنیفه را لعن می کرد.اب سلمه گفته است : شعبة هم ابوحنیفه را لعن می کرد.
http://s6.picofile.com/file/8189059818/001.png
http://s3.picofile.com/file/8189059842/002.png
______________________________________________________________
وأما أبو حنیفة فلم یکن مجتهدا لأنه کان لا یعرف اللغة وعلیه یدل قوله ولو رماه بأبو قبیس وکان لا یعرف الأحادیث ولهذا ضری بقبول الأحادیث الضعیفة ورد الصحیح منها ولم یکن فقیه النفس بل کان یتکایس لا فی محله على مناقضة مآخذ الأصول …..المنخول من تعلیقات الأصول،ص471 ط دار الفکر
اما ابوحنیفه او مجتهد نبود چون زبان عربی را نمی دانست و قول او که گفته ” ولو رماه بابو قبیس ” بر این دلالت می کند و احادیث را نمی شناخت و برای همین احادیث ضعیف را قبول می کرد و احادیث صحیح را رد می کرد بلکه کاری می کرد که اصول در تناقض با یکدیگر قرار می گرفتند …..
http://s6.picofile.com/file/8192671850/001.png
http://s3.picofile.com/file/8192671876/002.pngجمعه، ۱۲ تیر ۱۳۹۴ در ۱:۰۵ ب.ظ #25657+قال سمعت الأوزاعی وسفیان یقولان ما ولد فی الإسلام مولود أشام علیهم – وقال الشافعی شر علیهم – من أبی حنیفة.اوزاعی و سفیان می گفتند:در اسلام، فرزندی شوم تر-شافعی میگفت:شر تر- از ابوحنیفه به دنیا نیامده است.و حدثنا الحمیدی قال سمعت سفیان یقول ما ولد فی الإسلام مولود أضر على السلام من أبی حنیفة…سفیان می گفت:در اسلام، فرزندی که ضررش بر اسلام بیشتر از ابوحنیفه باشد، به دنیا نیامده است. تاریخ بغداد لخطیب بغدادی دارالغرب الاسلامی ج15ص549
اسناد صحیح رجاله ثقات________________________________________________________________
+ولید بن مسلم از مالک،امام مالکی ها نقل میکند:قال لی مالک: ایذکر أبو حنیفة ببلدکم؟ قلت: نعم. قال: ما ینبغی لبلدکم أن تسکن.مالک بن أنس به من گفت: آیا در شهر شما، نام ابوحنیفه برده میشود؟ گفتم: بله. گفت: شهری که نام ابوحنیفه در آن برده میشود، شایسته سکونت نیست.تاریخ بغداد خطیب بغدادی ج15ص 551 دارالغرب الاسلامی
-اسناد صحیح رجاله ثقات
http://s4.picofile.com/file/8184584242/001.png
http://s4.picofile.com/file/8184584284/002.png_________________________________________________________________
+قال الاوزاعی،لما مات ابوحنیفه:الحمدالله،ان کان لینقض الاسلام عروه عروه.هنگامی که ابوحنیفه از دنیا رفت،اوزاعی گفت:خدا رو شکر که ابوحنیفه مرد!او اسلام را پاره پاره کرد! تاریخ بغداد ج15 ص548 دارالغرب الاسلامی
-اسناد حسن
________________________________________________________________
+البانی
هذا صریح فی أن عیسی علیه السلام یحکم بشرعنا ، ویقضی بالکتاب والسنه ، لا بغیرهما من الإنجیل أو الفقه الحنفی و نحوهاین روایت صریح است در این که حضرت عیسی علیه السلام به شرع ما وهابی ها حکم می کند و به کتاب و سنت خدا قضاوت می کند ، نه بر اساس انجیل یا “فقه حنفی” .
مختصر صحیح مسلم 548
_______________________________________________________________
+حَدَّثَنِی مُحَمَّدُ بْنُ هَارُونَ أَبُو نَشِیطٍ، ثنا أَبُو صَالِحٍ الْفَرَّاءُ، سَمِعْتُ الْفَزَارِیَّ یَعْنِی أَبَا إِسْحَاقَ، قَالَ: قَالَ لِی الْأَوْزَاعِیُّ إِنَّا لَنَنْقِمُ عَلَى أَبِی حَنِیفَةَ أَنَّهُ کَانَ یَجِیءُ الْحَدِیثُ عَنِ النَّبِیِّ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ فَیُخَالِفُهُ إِلَى غَیْرِهِ.السنة لعبد الله بن احمد،ج1،ص187و188،ر251 ط دار ابن القیم
اوزاعی می گوید ما از ابوحنیفه عیب جویی می کنیم چرا که برای او حدیث پیامبر را می آوردند و او با قولی دیگر با آن مخالفت می کرد.
http://s4.picofile.com/file/8182943392/002.png -
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.