این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط فردین در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #1952در بحث با اهل سنت ،هر کجا که بخواهید روایاتی از کتب صحیح و معتبرشان(به زعم خودشان) در ذم و نکوهش برخی خلفا و صحابه بیاورید.حدیث صحیح خودشان را از ریشه ساقط میکنند.و در اینجا صحیح بخاری و یا مسلم(دقت شود صحیح..)به نا صحیح تبدیل میشود.و هر کجا نتوانستند با حدیث صحیح خودشان مقابله کنند،ان را در مقابل ایاتی از قران قرار میدهند(مرتبط یا بی ربط فرقی ندارد) و حدیث را به دیوار میکوبند.
یکی از احادیث کتاب صحیح:
من، فرداي قيامت در كنار حوض مي آيم و تعدادي از صحابه مي خواهند نزد من بيايند، ولي آنها را از طرف حوض بر مي گردانند به سوي ديگر. گفتم: اينها را كجا مي بريد؟ ميگويند: به خدا قسم! اينها را به سمت آتش جهنم مي بريم. عرضه مي كنم: مگر آنها چه كار كرده اند؟ خطاب مي آيد: درست است كه اصحاب تو هستند، ولي بعد از تو مرتد شدند و بدعتها گذاشتند و به دوران جاهليت برگشتند. سپس گروه ديگري را اينگونه به سمت آتش مي برند و … ، و از اينها هيچكس از آتش نجات پيدا نمي كند، مگر به اندازه هَمَل نعم. صحيح بخاري، ج7، ص208، ح6587، كتاب الرقاقحال این ایات کدامند که با استناد به ان، حدیث صحیح تبدیل به نا صحیح میشود.
شاخصترین این ایات،ایه 100سوره توبه میباشد:((وَالسَّابِقُونَ الْأَوَّلُونَ مِنَ الْمُهَاجِرِينَ وَالْأَنْصَارِ وَالَّذِينَ اتَّبَعُوهُم بِإِحْسَانٍ رَضِيَ اللّهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ و پيشگامان نخستين از مهاجران و انصار و كسانى كه با نيكوكارى از آنان پيروى كردند خدا از ايشان خشنود و آنان [نيز] از او خشنودند و براى آنان باغهايى آماده كرده كه از زير [درختان] آن نهرها روان است هميشه در آن جاودانهاند اين است همان كاميابى بزرگ))
به اعتقاد شیعیان،با استناد به دیگر ایات قران کریم (که به برخی ذیلا اشاره میشود) و روایات صحیح ،این رضایت خداوند شامل کسانی است که بر ایمان راستین تا اخرین لحظه عمر باقی ماندند و منحرف نشدند، ولی برخی از کسانی که در اول شامل این ایه بودند .وبعدا از راه حق منحرف شدند از شمولیت این ایه خارج میشوند.اما به اعتقاد اهل سنت همه السابقون الاولون از مهاجرین و انصار شامل این ایه هستند.
ایات قران کریم درباره مومنین:
افرادى كه ايمان آوردند و اعمال صالح انجام دادند، بهترين مخلوقات (خدا) يند!. پاداش آنها نزد پروردگارشان باغهاى بهشت جاويدان است كه نهرها از زير درختانش جارى است هميشه در آن مىمانند! (هم) خدا از آنها خشنود است و (هم) آنها از خدا خشنودند و اين (مقام والا) براى كسى است كه از پروردگارش بترسد البینه 7و8
اى كسانى كه ايمان آورده ايد خدا شما را به چيزى از شكار كه در دسترس شما و نيزه هاى شما باشد خواهد آزمود تا معلوم دارد چه كسى در نهان از او مىترسد پس هر كس بعد از آن تجاوز كند براى او عذابى دردناك خواهد بود. مائده94
اما كسانى كه ايمان آورده و كارهاى شايسته كرده اند در گلستانى شادمان مىگردند. روم15
اى كسانى كه ايمان آورده ايد [زنهار] اموال شما و فرزندانتان شما را از ياد خدا غافل نگرداند و هر كس چنين كند آنان خود زيانكارانند. منافقون9
اى كسانى كه ايمان آورده اايد خدا را اطاعت كنيد و از پيامبر [او نيز] اطاعت نماييد و كرده هاى خود را تباه مكنيد! محمد33
.همچنان که ایات قران به روشنی تصریح دارند،خداوند مومنان را به حال خود رها نکرده که هر کاری بکنند مهم نیست و به بهشت میروند.با استناد به ایات قران مومنین همیشه در معرض امتهان قرار دارند،و باید همیشه مراقب اعمال خود باشند .زیرا هر اینه ممکن است فریب وسوسه شیطان شوند.زیرا خداوند حتی با پیغمبر خود هم تعارف ندارد.و حتی پیغمبر خود را از بهشت اخراج میکند:
. و گفتيم: «اى آدم! تو با همسرت در بهشت سكونت كن و از (نعمتهاى) آن، از هر جا مىخواهيد، گوارا بخوريد (اما) نزديك اين درخت نشويد كه از ستمگران خواهيد شد.
پس شيطان باعث لغزش آنها از بهشت شد و آنان را از آنچه در آن بودند، بيرون كرد. و (در اين هنگام) به آنها گفتيم: «همگى (به زمين) فرود آييد! در حالى كه بعضى دشمن ديگرى خواهيد بود. و براى شما در زمين، تا مدت معينى قرارگاه و وسيله بهره بردارى خواهد بود.
سپس آدم از پروردگارش كلماتى دريافت داشت (و با آنها توبه كرد) و خداوند توبه او را پذيرفت چرا كه خداوند توبهپذير و مهربان است بقره87و88حال سوال اینست که: یکی از شاخصترین پیشگامان نخستین از مهاجرین،جناب اقای ((عبیدالله ابن جحش))همسر ام المومنین ام حبیبه بوده است.و همه خوب میدانند که این پیشگام نخستین مهاجر، در حبشه منحرف و مرتد شد . و از دین اسلام خارج شد . و بعدا پیامبر ص با خانم ام حبیبه ازدواج کردند.حال تکلیف این پیشگام نخستین از مهاجرین مرتد شده چه خواهد شد؟ایا او هم مقیم بهشت خواهد بود؟؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11416شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11418با سلام خدمت دست اندر کاران سایت اسلام تکسوخوانندگان عزیز وبرادرhabib
واقای فردین(دارای مرض در قلب)!!!!!!!!!!!!!!
که ایشان(جناب فردین)یاوه گوئی هایی کردند که انشاءالله بی جواب نخواهد ماند
ایشان(جناب فردین)فرموده اند/در بحث با اهل سنت ،هر کجا که بخواهید روایاتی از کتب صحیح و معتبرشان(به زعم خودشان) در ذم و نکوهش برخی خلفا و صحابه بیاورید.حدیث صحیح خودشان را از ریشه ساقط میکنند.و در اینجا صحیح بخاری و یا مسلم(دقت شود صحیح..)به نا صحیح تبدیل میشود..
پاسخ/گفتی کتب صحیح———شما(روافض)هم کتب حدیث صحیح دارین؟؟؟؟؟؟؟؟وخدا را شکر اهل سنت در زمینه احادیث موضع خودشان را چندین قرن است که مشخص کرده اند(مثل احادیث صحیحین)
وسلسله احادیث الصحیحه واحادیث الضعیفه البانی رح
ولی روافض……………………….
اگه جوابی داشتی به این لینکها هم رجوع کن
1-تناقض در روایات منسوب به ائمه!!!!!!!!
http://www.islamtxt.net/?q=content/forum/22752-قصور کتب تراجم شیعه- شرح حال- در معرفی راویان!!!!!!
http://www.islamtxt.net/?q=content/forum/2276
3-تناقض جرح و تعدیل در روایات شیعه!!!!!!!!
http://www.islamtxt.net/?q=content/forum/2273
4-نگاهی به موضوع تناقض جرح و تعدیل در مورد راویان شیعه!!!!!
http://www.islamtxt.net/?q=content/forum/2274
5-اهل بیت مشهورترین یاران خود را تکذیب و لعن و نفرین می
فرستند!!!!!!!!!!!
http://www.islamtxt.net/?q=content/forum/2285
و…………………………….
فرمودین هر کجا که حدیثی در ذم ونکوهش اصحاب———حدیث را از ریشه ساقط میکنند
پاسخ/میشه مثال بزنی؟؟؟؟
واگه منظورت حدیثیه که ارائه کردی
جوابتو در سطور پایین بگیر
واینکه فرمودین/ و هر کجا نتوانستند با حدیث صحیح خودشان مقابله کنند،ان را در مقابل ایاتی از قران قرار میدهند(مرتبط یا بی ربط فرقی ندارد) و حدیث را به دیوار میکوبند
پاسخ/به نظر شما منبع اصلی در دین اسلام قران هست(از نظر مسلمانان البته)روافض را شما بگو!!!!!!!!
که معیار درستی حدیث قرانه؟؟
یا معیار درستی قران حدیثه؟؟؟
وشما که مثلا در معتبرترین کتابتان امده(که قرانی که جبرئیل برای محمد اورد هفده هزار ایه بوده!!!!!!!!
اصول کافی ج2ص634
شما این حدیث را حاضری بکوبی به دیوار؟؟؟وبر معتقدینش از جمله(کلینی-فیض کاشانی-نعمت الله جزائری-میرزا حسین نوری طبرسی و.و.و.و.و…………..)لعن بفرستی؟؟؟؟؟؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11419ایشان فرموده اند(حدیث حوض را)/من، فرداي قيامت در كنار حوض مي آيم و تعدادي از صحابه مي خواهند نزد من بيايند، ولي آنها را از طرف حوض بر مي گردانند به سوي ديگر. گفتم: اينها را كجا مي بريد؟ ميگويند: به خدا قسم! اينها را به سمت آتش جهنم مي بريم. عرضه مي كنم: مگر آنها چه كار كرده اند؟ خطاب مي آيد: درست است كه اصحاب تو هستند، ولي بعد از تو مرتد شدند و بدعتها گذاشتند و به دوران جاهليت برگشتند. سپس گروه ديگري را اينگونه به سمت آتش مي برند و … ، و از اينها هيچكس از آتش نجات پيدا نمي كند، مگر به اندازه هَمَل نعم. صحيح بخاري، ج7، ص208، ح6587، كتاب الرقاق
پاسخ/ جناب رافضی بقیه احادیث را نیاوردند!!!!! چون در احادیث دیگه امده که پیامبر بعد از فوت شان خبر نداشتند که چه اتفاقاتی افتاده(=که توسل شیعه را زیر سوال میبرد)وجناب فردین بنا بر مصالحی!!!!!!!!!!ان احادیث را ندیدند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اصل حدیث
کل احادیثی که در صحیح بخاری در این مورد امده است را ببینید
صحيح البخاري » كتاب الرقاق » باب في الحوض
/مساله /الجزءالخامس
6205وحدثني حدثنا محمد بن جعفر حدثنا عن قال سمعت عن رضي الله عنه عن النبي صلى الله عليه وسلم قال أنا فرطكم على الحوض وليرفعن معي رجال منكم ثم ليختلجن دوني فأقول يا رب أصحابي فيقال إنك لا تدري ما أحدثوا بعدك تابعه عاصم عن أبي وائل وقال حصين عن أبي وائل عن عن النبي صلى الله عليه وسلم
http://library.islamweb.com/newlibrary/display_book.php?bk_no=0&ID=3642&idfrom=6307&idto=6322&bookid=0&startno=1شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11420رضايت خدا از اصحاب:
﴿لَّقَدۡ رَضِيَ ٱللَّهُ عَنِ ٱلۡمُؤۡمِنِينَ إِذۡ يُبَايِعُونَكَ تَحۡتَ ٱلشَّجَرَةِ فَعَلِمَ مَا فِي قُلُوبِهِمۡ فَأَنزَلَ ٱلسَّكِينَةَ عَلَيۡهِمۡ وَأَثَٰبَهُمۡ فَتۡحٗا قَرِيبٗا ١٨﴾ [الفتح: ١٨].
استوارى اصحاب بر تقوا:
﴿إِذۡ جَعَلَ ٱلَّذِينَ كَفَرُواْ فِي قُلُوبِهِمُ ٱلۡحَمِيَّةَ حَمِيَّةَ ٱلۡجَٰهِلِيَّةِ فَأَنزَلَ ٱللَّهُ سَكِينَتَهُۥ عَلَىٰ رَسُولِهِۦ وَعَلَى ٱلۡمُؤۡمِنِينَ وَأَلۡزَمَهُمۡ كَلِمَةَ ٱلتَّقۡوَىٰ وَكَانُوٓاْ أَحَقَّ بِهَا وَأَهۡلَهَاۚ وَكَانَ ٱللَّهُ بِكُلِّ شَيۡءٍ عَلِيمٗا ٢٦﴾ [الفتح: ٢٦].
تمجيد اصحاب در تورات و انجيل:
﴿مُّحَمَّدٞ رَّسُولُ ٱللَّهِۚ وَٱلَّذِينَ مَعَهُۥٓ أَشِدَّآءُ عَلَى ٱلۡكُفَّارِ رُحَمَآءُ بَيۡنَهُمۡۖ تَرَىٰهُمۡ رُكَّعٗا سُجَّدٗا يَبۡتَغُونَ فَضۡلٗا مِّنَ ٱللَّهِ وَرِضۡوَٰنٗاۖ سِيمَاهُمۡ فِي وُجُوهِهِم مِّنۡ أَثَرِ ٱلسُّجُودِۚ ذَٰلِكَ مَثَلُهُمۡ فِي ٱلتَّوۡرَىٰةِۚ وَمَثَلُهُمۡ فِي ٱلۡإِنجِيلِ كَزَرۡعٍ أَخۡرَجَ شَطَۡٔهُۥ فََٔازَرَهُۥ فَٱسۡتَغۡلَظَ فَٱسۡتَوَىٰ عَلَىٰ سُوقِهِۦ يُعۡجِبُ ٱلزُّرَّاعَ لِيَغِيظَ بِهِمُ ٱلۡكُفَّارَۗ وَعَدَ ٱللَّهُ ٱلَّذِين ءَامَنُواْ وَعَمِلُواْ ٱلصَّٰلِحَٰتِ مِنۡهُم مَّغۡفِرَةٗ وَأَجۡرًا عَظِيمَۢا ٢٩﴾ [الفتح: ٢٩
بهشت، بدون قيد و شرط براى مهاجرين و انصار:
﴿وَٱلسَّٰبِقُونَ ٱلۡأَوَّلُونَ مِنَ ٱلۡمُهَٰجِرِينَ وَٱلۡأَنصَارِ وَٱلَّذِينَ ٱتَّبَعُوهُم بِإِحۡسَٰنٖ رَّضِيَ ٱللَّهُ عَنۡهُمۡ وَرَضُواْ عَنۡهُ وَأَعَدَّ لَهُمۡ جَنَّٰتٖ تَجۡرِي تَحۡتَهَا ٱلۡأَنۡهَٰرُ خَٰلِدِينَ فِيهَآ أَبَدٗاۚ ذَٰلِكَ ٱلۡفَوۡزُ ٱلۡعَظِيمُ ١٠٠﴾ [التوبة: ١٠٠].
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #114216211حدثنا حدثنا حدثنا عن عن النبي صلى الله عليه وسلم قال ليردن علي ناس من أصحابي الحوض حتى عرفتهم اختلجوا دوني فأقول أصحابي فيقول لا تدري ما أحدثوا بعدک
http://library.islamweb.com/newlibrary/display_book.php?bk_no=0&ID=3642&idfrom=6307&idto=6322&bookid=0&startno=7حدثنا حدثنا حدثني عن قال قال النبي صلى الله عليه وسلم إني فرطكم على الحوض من مر علي شرب ومن شرب لم يظمأ أبدا ليردن علي أقوام أعرفهم ويعرفوني ثم يحال بيني وبينهم قال فسمعني النعمان بن أبي عياش فقال هكذا سمعت من سهل فقلت نعم فقال أشهد على لسمعته وهو يزيد فيها فأقول إنهم مني فيقال إنك لا تدري ما أحدثوا بعدك فأقول سحقا سحقا لمن غير بعدي وقال سحقا بعدا يقال سحيق [ ص: 2407 ] بعيد سحقه وأسحقه أبعده وقال أحمد بن شبيب بن سعيد الحبطي حدثنا أبي عن يونس عن ابن شهاب عن سعيد بن المسيب عن أنه كان يحدث أن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال يرد علي يوم القيامة رهط من أصحابي فيحلئون عن الحوض فأقول يا رب أصحابي فيقول إنك لا علم لك بما أحدثوا بعدك إنهم ارتدوا على أدبارهم القهقرىhttp://library.islamweb.com/newlibrary/display_book.php?bk_no=0&ID=3642&idfrom=6307&idto=6322&bookid=0&startno=8
==========================================================شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #114226214
حدثنا حدثنا قال أخبرني عن عن أنه كان يحدث عن أصحاب النبي صلى الله عليه وسلم أن النبي صلى الله عليه وسلم قال يرد على الحوض رجال من أصحابي فيحلئون عنه فأقول يا رب أصحابي فيقول إنك لا علم لك بما أحدثوا بعدك إنهم ارتدوا على أدبارهم القهقرى وقال شعيب عن الزهري كان يحدث عن النبي صلى الله عليه وسلم فيجلون وقال عقيل فيحلئون وقال الزبيدي عن الزهري عن محمد بن علي عن عبيد الله بن أبي رافع عن عن النبي صلى الله عليه وسلم6215
حدثنا حدثنا محمد بن فليح حدثنا قال حدثني عن عن عن النبي صلى الله عليه وسلم قال بينا أنا قائم إذا زمرة حتى إذا عرفتهم خرج رجل من بيني وبينهم فقال هلم فقلت أين قال إلى النار والله قلت وما شأنهم قال إنهم ارتدوا بعدك على أدبارهم القهقرى ثم إذا زمرة حتى إذا عرفتهم خرج رجل من بيني وبينهم فقال هلم قلت أين قال إلى النار والله قلت ما شأنهم قال إنهم ارتدوا بعدك على أدبارهم القهقرى فلا أراه يخلص منهم إلا مثل همل النعماول در حدیث امده که رهط من اصحابی
ورهط در لغت عرب یا ده نفر است یا کمتر از چهل نفر(
رهط: الرَّهْطُ بالفَتْحِ ویُحَرَّکُ نَقَلَهُ ———–یُقَالُ : هُوْ رَهْطُه دِنْیَهٌ قالَهُ الجَوْهَرِیّ . وقِیل : الرَّهْطُ : عَدَدٌ یجْمَع من ثلاثَهٍ إِلَى عَشَرَهٍ أو من سبعَهٍ إِلَى عشرَهٍ وقالَ ابنُ دُرَیْدٍ : وربَّما جاوَزَ ذلِکَ قلیلاً وما دونَ السَّبْعَهِ إِلَى الثَّلاثَهِ : النَّفَرُ أَو الرَّهْطُ : مَا دونَ العَشَرَهِ من الرِّجال —-؛ وقالَ غیرُه : إِلَى الأَرْبَعینَ ولا تکونُ فیهم امرأهٌ . ورَوَى الأّزْهَرِیّ عن أَبی العبَّاس : الرَّهْط مَعْنَاهُ : الجَمْعُ ولا واحِدَ له من لَفْظِهِ وکَذلِکَ المَعْشَر والنَّفَرُ والقَوْمُ وهو للرِّجالِ دونَ النِّساءِ . و………..
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11423در حدیث امده رهط=گروهی از اصحاب!!!!!!شیعه میگوید کل اصحاب!!!!!!!!!
ونکته بسیار مهم دیگری که در حدیث به ان اشاره شده است(فيقال إنك لا تدري ما أحدثوا بعدك——– فأقول أصحابي فيقول لا تدري ما أحدثوا بعدك—– فأقول يا رب أصحابي فيقول إنك لا علم لك بما أحدثوا بعدك——و………..)
سوال ما اين است كه چطور اين حديث مورد استناد شماست؟ مگر شما عقيده نداريد كه پيامبر و امامان پس از مرگ نيز از احوال ما باخبرند و در واقع زنده اند، پس چطور در اين حديث پيامبر(ص) از ياران خودش هم بي خبر است؟ و حتي از حوادث پس از رحلت خويش اطلاعي ندارد.
واین حدیث(البته اگر شیعه انرا قبول داشته باشد!!!!) خدا را شکر کل عقیده توسل انها را زیر سوال میبرد
واگر قسمتی که به نفعشان باشد را قبول کنند وقسمت دیگر را نادیده بگیرند!!!!!!من برای شفای عاجلشان دعا میکنم!!!!!!!!!
ایشان فرموده اند/شاخصترین این ایات،ایه 100سوره توبه میباشد:((وَالسَّابِقُونَ الْأَوَّلُونَ مِنَ الْمُهَاجِرِينَ وَالْأَنْصَارِ وَالَّذِينَ اتَّبَعُوهُم بِإِحْسَانٍ رَضِيَ اللّهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ
پاسخ/فقط این ایه نیست ایات شاخص دیگری هم هست
اصحاب در قران
آنان همان كسانى هستند كه توسّط رسول خدا ص پاك شدند و تربيت يافتند: ﴿كَمَآ أَرۡسَلۡنَا فِيكُمۡ رَسُولٗا مِّنكُمۡ يَتۡلُواْ عَلَيۡكُمۡ ءَايَٰتِنَا وَيُزَكِّيكُمۡ وَيُعَلِّمُكُمُ ٱلۡكِتَٰبَ وَٱلۡحِكۡمَةَ وَيُعَلِّمُكُم مَّا لَمۡ تَكُونُواْ تَعۡلَمُونَ ١٥١﴾ [البقرة: ١٥١].—————/
ايمان اصحاب، معيار تمام ايمانها ﴿فَإِنۡ ءَامَنُواْ بِمِثۡلِ مَآ ءَامَنتُم بِهِۦ فَقَدِ ٱهۡتَدَواْۖ وَّإِن تَوَلَّوۡاْ فَإِنَّمَا هُمۡ فِي شِقَاقٖ﴾ [البقرة: ١٣٧].————–
–ايمان اصحاب و ايمان پیامبر ص:
﴿ءَامَنَ ٱلرَّسُولُ بِمَآ أُنزِلَ إِلَيۡهِ مِن رَّبِّهِۦ وَٱلۡمُؤۡمِنُونَۚ كُلٌّ ءَامَنَ بِٱللَّهِ وَمَلَٰٓئِكَتِهِۦ وَكُتُبِهِۦ وَرُسُلِهِۦ لَا نُفَرِّقُ بَيۡنَ أَحَدٖ مِّن رُّسُلِهِۦۚ وَقَالُواْ سَمِعۡنَا وَأَطَعۡنَا﴾ [البقرة: ٢٨٥].—————–
اصحاب، برترين مردم:
خداوند به آنها مىفرمايد:
﴿كُنتُمۡ خَيۡرَ أُمَّةٍ أُخۡرِجَتۡ لِلنَّاسِ تَأۡمُرُونَ بِٱلۡمَعۡرُوفِ وَتَنۡهَوۡنَ عَنِ ٱلۡمُنكَرِ وَتُؤۡمِنُونَ بِٱللَّهِ﴾ [آل عمران:١١٠].
وعده بخشش گناهان گذشته مهاجرین:
﴿فَٱلَّذِينَ هَاجَرُواْ وَأُخۡرِجُواْ مِن دِيَٰرِهِمۡ وَأُوذُواْ فِي سَبِيلِي وَقَٰتَلُواْ وَقُتِلُواْ لَأُكَفِّرَنَّ عَنۡهُمۡ سَئَِّاتِهِمۡ وَلَأُدۡخِلَنَّهُمۡ جَنَّٰتٖ تَجۡرِي مِن تَحۡتِهَا ٱلۡأَنۡهَٰرُ﴾ [آلعمران: ١٩٥].
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11424اصحاب، مؤمنان واقعى:
﴿وَٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ وَهَاجَرُواْ وَجَٰهَدُواْ فِي سَبِيلِ ٱللَّهِ وَٱلَّذِينَ ءَاوَواْ وَّنَصَرُوٓاْ أُوْلَٰٓئِكَ هُمُ ٱلۡمُؤۡمِنُونَ حَقّٗاۚ لَّهُم مَّغۡفِرَةٞ وَرِزۡقٞ كَرِيمٞ ٧٤﴾ [الأنفال: ٧٤].——————
ذكر اصحاب با نام پیامبر ص:
خداوند در بسيارى از آيات – همچون آيه فوق و چند نمونه ديگر كه گذشت – نام اصحاب را بلافاصله با پيامبرش ص آورده است و اين چنين، آنها را مورد تجليل خويش قرار مىدهد:
﴿لَّقَد تَّابَ ٱللَّهُ عَلَى ٱلنَّبِيِّ وَٱلۡمُهَٰجِرِينَ وَٱلۡأَنصَارِ﴾ [التوبة: ١١٧]
﴿إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ ٱللَّهُ وَرَسُولُهُۥ وَٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ﴾ [المائدة: ٥٥].
﴿وَلِلَّهِ ٱلۡعِزَّةُ وَلِرَسُولِهِۦ وَلِلۡمُؤۡمِنِينَ﴾ [المنافقون: ٨].
﴿فَأَنزَلَ ٱللَّهُ سَكِينَتَهُۥ عَلَىٰ رَسُولِهِۦ وَعَلَى ٱلۡمُؤۡمِنِينَ﴾ [الفتح: ٢٦].
﴿يُخۡرِجُونَ ٱلرَّسُولَ وَإِيَّاكُمۡ أَن تُؤۡمِنُواْ بِٱللَّهِ رَبِّكُم﴾ [الـممتحنة: ١].
﴿يَوۡمَ لَا يُخۡزِي ٱللَّهُ ٱلنَّبِيَّ وَٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ مَعَهُ﴾ [التحريم: ٨].
بخشش گناهان اصحاب:
﴿وَٱلَّذِينَ هَاجَرُواْ فِي ٱللَّهِ مِنۢ بَعۡدِ مَا ظُلِمُواْ لَنُبَوِّئَنَّهُمۡ فِي ٱلدُّنۡيَا حَسَنَةٗۖ وَلَأَجۡرُ ٱلۡأٓخِرَةِ أَكۡبَرُۚ لَوۡ كَانُواْ يَعۡلَمُونَ ٤١ ٱلَّذِينَ صَبَرُواْ وَعَلَىٰ رَبِّهِمۡ يَتَوَكَّلُونَ ٤٢﴾ [النحل: ٤١-٤٢].
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11425اصحاب در نهج البلاغه
1 – لَقَد رأَیتُ أَصحابَ مُحَمَّد (ص) فَما رَأی أَحَدَا مِنکُم یُشَبِّههُ لَقَد کَانُوا یُصَّحُونَ شَعثَا غَبرَا وَقَد بَاتُو ا سُجَّدَا وَ قِیَامَا یُرَاوِحُونَ جِبَاهُهُم وَخُدُودُهُم وَیَقِفُونَ عَلی مَثلِ الجَمَرِ مِن ذِکر هَمِلَت أعیُنُهُم رَکِبَ المُعزِی مِن طُولِ سُجُودِِهِم إذَا ذُکِرَاللهَ العَاصِفَ خَوفَا مِنَ العِقَابِ وَرِجَآءَ لِلثَّوَابِ .
وآن طوری که من اصحاب محمد ( ص ) را دیدم یکی از شما ها را آن طور نمی بینم آنان ———شب را به سجده وقیام بسر می آوردند—-وبه یاد قیامت ومعاد خود بودند ——-وبین دو چشمان شان از طول سجده شان همچون زانوی بز ها پینه بسته بود—- همین که نام خداوند سبحان به میان می آمد ( از سوز عشق ودرد فراق ) چنان اشک از چشمان شان سیلان می کرد که جیب ودامان شان تر می گردید واز خوف ، عقاب وامید به ثواب خداوند——بر خویش می لرزیدند
حال این افراد با همچنین صفاتی را روافض میگویند منافق(نعوذ با لله)
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11426ایشان فرموده اند/افرادى كه ايمان آوردند و اعمال صالح انجام دادند، بهترين مخلوقات (خدا) يند!. پاداش آنها نزد پروردگارشان باغهاى بهشت جاويدان است كه نهرها از زير درختانش جارى است هميشه در آن مىمانند! (هم) خدا از آنها خشنود است و (هم) آنها از خدا خشنودند و اين (مقام والا) براى كسى است كه از پروردگارش بترسد البینه 7و8
پاسخ/خب اصل سوال همین جاست جناب رافضی
خب مگر خداوند نمیدانست که اینها در اینده چکار میکنند
ووعده بهشتی بودن انان را داده مگه خداوند خلاف وعده میکنه به نظر شما؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وایاتی که در مورد اصحاب نوشتم را هم بخوان………..شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11427ایشان فرموده اند/حال سوال اینست که: یکی از شاخصترین پیشگامان نخستین از مهاجرین،جناب اقای ((عبیدالله ابن جحش))همسر ام المومنین ام حبیبه بوده است.و همه خوب میدانند که این پیشگام نخستین مهاجر، در حبشه منحرف و مرتد شد . و از دین اسلام خارج شد . و بعدا پیامبر ص با خانم ام حبیبه ازدواج کردند.حال تکلیف این پیشگام نخستین از مهاجرین مرتد شده چه خواهد شد؟ایا او هم مقیم بهشت خواهد بود؟؟
پاسخ/بحث ارتداد را مطرح کردین
چیز خوبی یادم اومد
قضیه مرتد شدن بعضی را خداون در قران کریم پیش بینی کرده
يَأَيهَُّا الَّذِينَ ءَامَنُواْ مَن يَرْتَدَّ مِنكُمْ عَن دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتىِ اللَّهُ بِقَوْمٍ یحبهم ویحبونه أَذِلَّةٍ عَلىَ الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلىَ الْكَافِرِينَ يجَُاهِدُونَ فىِ سَبِيلِ اللَّهِ وَ لَا يخََافُونَ لَوْمَةَ لَائمٍ ذَالِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَن يَشَاءُ وَ اللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيم . المائده / 54
به نظر شما مصداق این ایه چه کسانی هستند در طول تاریخ؟؟؟؟
چه کسی با مرتدین جنگیده؟؟؟؟؟؟
این ایه میگوید
این قوم که می ایند اذله علی المومنین واعزه علی الکافرین هستند
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11428حال همین رابا این ایه مقایسه کنید تا مصادیقش براتون مشخص بشه
﴿مُّحَمَّدٞ رَّسُولُ ٱللَّهِۚ وَٱلَّذِينَ مَعَهُۥٓ أَشِدَّآءُ عَلَى ٱلۡكُفَّارِ رُحَمَآءُ بَيۡنَهُمۡۖ تَرَىٰهُمۡ رُكَّعٗا سُجَّدٗا يَبۡتَغُونَ فَضۡلٗا مِّنَ ٱللَّهِ وَرِضۡوَٰنٗاۖ سِيمَاهُمۡ فِي وُجُوهِهِم مِّنۡ أَثَرِ ٱلسُّجُودِۚ ذَٰلِكَ مَثَلُهُمۡ فِي ٱلتَّوۡرَىٰةِۚ وَمَثَلُهُمۡ فِي ٱلۡإِنجِيلِ كَزَرۡعٍ أَخۡرَجَ شَطَۡٔهُۥ فََٔازَرَهُۥ فَٱسۡتَغۡلَظَ فَٱسۡتَوَىٰ عَلَىٰ سُوقِهِۦ يُعۡجِبُ ٱلزُّرَّاعَ لِيَغِيظَ بِهِمُ ٱلۡكُفَّارَۗ وَعَدَ ٱللَّهُ ٱلَّذِين ءَامَنُواْ وَعَمِلُواْ ٱلصَّٰلِحَٰتِ مِنۡهُم مَّغۡفِرَةٗ وَأَجۡرًا عَظِيمَۢا ٢٩﴾ [الفتح: ٢٩
و+اینجاها را هم ملاحظه بفرمائید
http://rahedoosti.net/1930/1930
ابن تیمیه72شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11437اینکه گفته ای (اول اینکه ،اقایون مسئول سایت،این پست چه مغایرتی با قوانین سایت داشت که حذف کردین؟؟)پاسخ من : چرا در روز روشن دروغ می گویی ؟؟؟
و مطالبت که در سایت موجود است و اگر عقیده شیعه باطل نیست یک سایت اهل تشیع معرفی کن که مثل این سایت همه آزادانه بتوانند در همان لحظه مطالب خود را بگذارند .
اینکه گفته ای (یکی از احادیث کتاب صحیح: )
پاسخ من :1- در کجای این حدیث پیامبر مهاجرین و انصار را و سابقین در اسلام را مورد خطاب قرار داده اند ؟؟
2- در اول این حدیث به صراحت آمده « رهط »
و رهط در لغت عرب یا ده نفر است یا کمتر از چهل نفر .
3- خود خداوند هم در ایه 10 حدید کسانی که قبل از فتح مکه و بعد از فتح مکه مسلمان شده اند را مشخص نموده است .
و به کسانی که بعد از فتح مکه مسلمان شده اند هم صحابه گفته می شود .
اینکه گفته ای (به اعتقاد شیعیان،با استناد به دیگر ایات قران کریم (که به برخی ذیلا اشاره میشود) و روایات صحیح ،این رضایت خداوند شامل کسانی است که بر ایمان راستین تا اخرین لحظه عمر باقی ماندند و منحرف نشدند،)
پاسخ من : آیا خداوند که از اول و آخر همه آگاه است از چه کسی ترسید که بدون قید و شرط این آیه 100 سوره توبه را نازل کرد ؟؟
و امروز شیعیان با عقل ناقص خود برای خداوند تعیین تکلیف می کنند و برای آیه قید ایجاد می کنند !!
اینکه گفته ای (.همچنان که ایات قران به روشنی تصریح دارند،خداوند مومنان را به حال خود رها نکرده که هر کاری بکنند مهم نیست و به بهشت میروند.با استناد به ایات قران مومنین همیشه در معرض امتهان قرار دارند،)
پاسخ من : آدم ناقص العقل خداوندی که از گذشته و اینده خبر داشته و مهاجرین و انصار را امتحان نموده آیه 100 سوره توبه را بدون قید و شرط نازل کرده است .
اینکه گفته ای (.زیرا هر اینه ممکن است فریب وسوسه شیطان شوند.زیرا خداوند حتی با پیغمبر خود هم تعارف ندارد.و حتی پیغمبر خود را از بهشت اخراج میکند:)
پاسخ من : خدا را شکر می کنم که به دست خودت اعتقاد به معصوم بودن 12 امام را باطل کرده ای !!
اینکه گفته ای (حال سوال اینست که: یکی از شاخصترین پیشگامان نخستین از مهاجرین،جناب اقای ((عبیدالله ابن جحش))همسر ام المومنین ام حبیبه بوده است.و همه خوب میدانند که این پیشگام نخستین مهاجر، در حبشه منحرف و مرتد شد . و از دین اسلام خارج شد .)
پاسخ من : آدم ناقص العقل و فریب کار آیه 100 سوره توبه در مدینه نازل شد.
و چندین سال بعد از مرتد شدن عبیدالله ابن جحش این آیه نازل شده است .
این هم لینکش : http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A7%D9%85%E2%80%8C%D8%AD%D8%A8%DB%8C%D8%A8%D9%87
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #11480بنام خداچنان این نظریه بهشتی بودن جمیع مهاجرین وانصار از پیشگامان نخستین با ارتداد یکی از انها به هم ریخته(البته در خیلی از کتابهایشان نام های دیگری هم هست ) که با هزاران سفسطه گری و مغلطه بازی قابل شستن نیست.انچنان فشاری اورده که بدبخت 1990 اصلا فراموش کرده که پیشگامان نخستین از مهاجرین چه کسانی بودند؟؟؟
به همین دلیل من نمیتوانم جواب های بی ربط به موضوع را پاسخ دهم ،چون این پست جای انها نیست.
این سوال ،آنچنان و آنچنان وآنچنان واضح و صریح و روشن میباشد که فقط نیازمند یک جواب صریح میباشد.
و اما خلاصه سوال:(برای توضیحات بیشتر به سوال اولیه رجوع شود)
اهل سنت(کدام سنت!) با استناد به ایه 100توبه همه پیشگامان نخستین از مهاجر و انصار را بدون هیچ قید و شرطی بهشتی میدانند!
و حال ما از انها میپرسیم:یکی از شاخصترین این پیشگامان نخستین از مهاجرین،((عبیدالله ابن جحش)) همسر ام المومنین ام حبیبه بوده است.و همه خوب میدانند که این پیشگام نخستین مهاجر، در حبشه منحرف و مرتد شد . و از دین اسلام خارج شد . و بعدا پیامبر ص با خانم ام حبیبه ازدواج کردند.حال تکلیف این پیشگام نخستین از مهاجرین مرتد شده چه خواهد شد؟ایا او هم مقیم بهشت خواهد بود؟؟فقط در اینجا به چند تا از سوالات مهد کودکی 1990جواب میدهم که نه ابروی خودش براش مهم است و نه ابروی هم کیشانش.و دارد از کیسه خلیفه خرج میکند!
اول اینکه ،نخود نشسته وقتی از چیزی خبر نداری چرا همینجوری از روی نادانی خودتو پرت میکنی توی هر موضوعی؟من این پست را پریشب گذاشتم، ولی بعد از چندین ساعت حذف شد و مسئولین سایت خود میدانند.
دوم اینکه: ابله کودن بفهم چی داری میگی و موجبات توهین به خدا را فراهم نکن ،مگه به ایه اخراج حضرت ادم اشا ره نکردم،جان مادرت اینقدر خودت را به …….یت نزن
مگه خدا از اینده خبر نداشت؟چرا حضرت ادم ر ا ساکن بهشت کرد؟با اینکه از اینده خبر داشت !و بعدا انها رااخراج باید اخراج میکرده!!
مگه خدا از اینده خبر نداشت؟ایا از اینده شیطان خبر نداشت؟؟مگر شیطان را برای کاری غیر از عبادت افریده بود؟چرا بعد هزاران سال عبادت خدا،به امر خدا اعتنا نکرد؟ایا خدا این را نمیدانست؟
گفته که(آدم ناقص العقل و فریب کار آیه 100 سوره توبه در مدینه نازل شد)!!!!وای وای ،خدایا این موجود را چقدر نادان افریده ای؟ ابله ،سخن از پیشگامان نخستین از مهاجرین است !!و میگویی این ایه در مدینه نازل شده! پیدا کنید پرتقال فروش را.
ضمناّ،اقای حبیب که فقط پند و اندرز کرده اند،که نصایحشان فقط به درد 1990میخورد. -
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
السلام علی عبادالله الصالحین
هر چه بیشتر در احوال مدعبان تشیع دقت شود و پراکنده گویی هاشان شنیده شود به عمق جهل و استضعاف مقلدین کور در بند شیادان مبلغ شرک و استحمار پی می بریم.
معروف است که قافیه چو تنگ آید شاعر به جفنگ آید و قافیه مدعی علی الدوام تنگ است.
چرا که به جای تلاش بایسته در فهم بر موهومات و متصورات اسلاف بیمار خود همواره حیرانند.
و هیچ گاه به شعور و فطرت خدادادی خود بهایی نمی دهند و قابلیت فهم را بنا بر القائات تحمیلی شان بر خود مجاز نمیدانند و تنها واگوی اراجیف مراجع تحریف خود مانده اند و به تشویق مزورانه و مکارانه استثمار گرانه مفلوکانی دل بندند که از هیچ اقدامی در جهت انحراف دین مبین ووهن انبیا و اولیا و ائمه و اصحاب علیهم السلام نداشته و ندارند.
کافی است تنها به پاسخ این پرسش برسند که بر چه اساس و برهانی ارتداد و کفر را اثبات میکنند.
آیا جز با شناخت مفاهیم و مبانی ایمانی راهی وجود دارد؟
و آیا شناخت با تقلید کور سازگاری دارد؟
آیا از روش تخریب یزرگان و امنای موید دین راه موثرتری به سوی انحطاط و سقوط در رذائل مذموم و منذور سراغ می توان کرد؟
بهتر است به خود آییم ودست از اشتغال به رذیله داوری ناحق و بی حاصل گذشتگان برداریم و به دعوت دین حق در شنیدن اقوال و استفاده از بهترین ها تلاش لازم داشته باشیم.
والسلام علی من اتبع الهدی