این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط فردین در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #1895بنام خدا
سوالی که در رابطه با جنگ های جمل و صفین، به ذهن بسیاری از مردم چه در گذشته و چه در حال خطور کرده است. این است که تکلیف کشته شدگان در جنگ جمل و صفین چه خواهد شد ؟و تکلیف قاتلین انها؟
ایا هر دو گروه به بهشت میروند؟، و یا هر دو جهنمی اند؟ و یا گروهی به بهشت و گروهی جهنمی اند. و به چه علت؟
در این مورد نظر شیعه که مشخص است.چون گروهی را حق و گروهی را باطل میدانند .حال نظر اهل سنت چیست؟به لحاظ اینکه انها هیچ یک از دو طرف را باطل نمیدانند.پس گناه کشته شدن مردم در جنگ بر گردن کیست؟بر فرض مثال:ایا عمار یاسر صحابی پیامبر با قاتل خود در بهشت خواهد بود ؟ایا طلحه و زبیر با قاتلینشان در بهشت خواهند بود؟اگر عمار یاسر بر حق بوده، پس مقصر کشته شدن او بر گردن قاتلش است، و یا معاویه که به او فرمان جنگ داده؟و اگر طحه و زبیر بر حق بودند ،پس تکلیف قاتلین انها که امام علی(ع)انها را با خود اورده است و زیر فرمان او بودند چه میشود؟؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #10261شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #10278گفته شده که:((پاسخ من : خداوند به صراحت پاسخ شما را در قران داده است (اللَّـهُ يَحْكُمُ بَيْنَكُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ فِيمَا كُنتُمْ فِيهِ تَخْتَلِفُونَ)اولا که:پس با استناد به این ایه، موضوع شهادت جناب خلیفه سوم منتفی شد!و انها گروهی از مسلمین بودند که با هم اختلاف پیدا کردند وهنگام دعوا نا قافل خلیفه سوم کشته شد!!!و این اصلا از نظر اهل سنت اشکالی ندارد و مانند سایر مسلمین در اون دنیا هر دو، هم قاتل و هم مقتول به بهشت خواهند رفت…. دوما:خانم عایشه به چه حقی بر خلاف قران عمل کردند و به جای تلاش برای صلح و اشتی بین ان دو گروه،(یعنی هواداران عثمان و مخالفین انها)به نزاع و جنگ بر خواستند و جنگ و خونریزی به راه انداختند؟؟؟….گفته است:(و اگر آنها باطل می بودند امام حسن به هیچ عنوان خلافت را به آنها واگذار نمی کرد و با آنها بیعت نمی کرد همانطوری که پیامبر هیچ وقت با مشرکین بیعت نکرد و رسالت را به آنها واگذار نکرد)اولا که:خوب شما اشتباهی متوجه شده اید.امام حسن (ع) با کسانی طرف بود که انها قبل از اینکه مشرک باشند،منافق بودند.حالا شما برو بگرد ببین رفتار پیامبر در مدینه با منافقین چگونه بود؟ایا ان اصحابی !را که میخواستند ایشان را به شهادت برسانند،با اینکه میشناختند مجازات کردند؟و یا دیگر منافقان مدینه را به قتل رساندند؟با اینکه میدانسیتند انها منافقند و ایمان نیاورده اند. دوما:بازم اشتباهی متوجه شده اید.ان امامت هست که قابل انتقال به غیر از اهلش نیست.و الا هیچ کدام از امامان ما به غیر از چند سال حکومت امام علی (ع) خلیفه نبودند .و در دورانی زندگی کردند که خلیفه بد ترین ظلم ها را در حق انها روا میداشتند.و ایشان بدترین مصیبت ها را تحمل کردند که کوچکترین انها تحمل سالها زندان و شکنجه بود.ولی انها هیچوقت از مقام امامت و رهبری شیعیانشان دست بر نداشتند تا اینکه همگی به شهادت رسیدند.
گفته است:(پاسخ من : چون شیعه به گفته های خدا در قران اعتقاد ندارد و قران را معیار قرار نمی دهد با ذهن باطل خود داوری می کند)خوب این پاسخ مستدل به سوال نیست .و نتیجه گیری ذهن پریشان شماست. شما خواهشا از روی قران مجازات قاتل را برای ما بیان بفرمایید. یعنی همان کسی که یکی دیگر را به قتل میرساند.چونکه در قران در مورد مجازات کردن دزد و زناکار و ……ایه نازل شده است .و در مورد قاتل هم شاید ایه ای باشد.
و این را در نظر داشته باشید که یا مقتول گناهکار بوده و کار خلافی انجام داده که کشته شده، و یا قاتل او گناهکار است و یا هردو گناهکارند .در این مورد گزینه چهارم نداریم، بدلیل اینکه قتلی اتفاق افتاده و این قتل هم بر اثر رعد و برق نبوده است. پس لازمه اینست که یا یکی گناه کرده که کشته شده و یا گناهکاری او را کشته است.مثلا از سوی یک ((یاغی)).شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #10326با سلام .اینکه گفته ای (پس با استناد به این ایه، موضوع شهادت جناب خلیفه سوم منتفی شد!)
پاسخ من : شما مثل اینکه آیه را با توجه به اینکه با ترجمه هم گذاشتم خوب نخوانده ای !!
این آیه در مورد اختلاف هایی می باشد که ما شاهد آن نبوده ایم و از صحنه ها هم فیلم برداری نشده است که بتوانیم با سند و مدرک ثابت کنیم .
چند صد سال بعد افرادی با روایت هایی این موضوع را نقل کرده اند .
اینکه گفته ای : (و انها گروهی از مسلمین بودند که با هم اختلاف پیدا کردند وهنگام دعوا نا قافل خلیفه سوم کشته شد!!)
پاسخ من : آنها گروهی شورشی بوده اند که به خانه ی خلیفه حمله کردند و این با میدان جنگ که دو لشگر از مومنین با هم جنگیده اند فرق دارد .
اینکه گفته ای (خانم عایشه به چه حقی بر خلاف قران عمل کردند و به جای تلاش برای صلح و اشتی بین ان دو گروه)
پاسخ من : حضرت عایشه و دیگر صحابه برای دستگیری قاتلین خلیفه ی سوم از مکه به سمت بصره حرکت کردند .
و چون ما اهل سنت پیرو واقعی حضرت علی هستیم ،.حضرت علی چون در آن زمان و در صحنه ی جنگ حضور داشتند و آنها را مجازات نکرده اند ما اهل سنت هم عملکرد حضرت علی را زیر سوال نمی بریم .
و این شما هستید که قضاوت حضرت علی را قبول ندارید و حضرت علی را زیر سوال می برید که چرا قاتلینی را که شما در ذهن باطل خود تصور کرده اید مجازات نکرد .
اینکه گفته ای (.حالا شما برو بگرد ببین رفتار پیامبر در مدینه با منافقین چگونه بود؟)پاسخ من : پیامبر هیچ وقت با منافقین بیعت نکرد و رسالت را به آنها واگذار نکرد .
چرا حضرت علی حکمیت به قول شما منافقین را پذیرفت و امام حسن هم با آنها بیعت کرد و خلافت را واگذار کرد ؟؟!!
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #10327اینکه گفته ای (ایا ان اصحابی !را که میخواستند ایشان را به شهادت برسانند،با اینکه میشناختند مجازات کردند؟)
پاسخ من : 1- شما هنوز نمیدانی که خداوند به صراحت گفته است (وَاللَّـهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ)
پس خداوند دروغ گفته است ؟؟
2- شما هنوز نمی دانی کسانی که چنین هدفی می داشتند پیامبر آنها را مثل دیگر منافقین از جمله عبدالله ابن سلول برای دیگران معرفی می کرد ؟؟
اینکه گفته ای (.و الا هیچ کدام از امامان ما به غیر از چند سال حکومت امام علی (ع) خلیفه نبودند .)
پاسخ من : آیا هنوز نمی دانی که امام حسن نیز چند ماه بعد از حضرت علی خلیفه بودند ؟؟؟
خواهشمندم بیشتر از این خودت را رسوا نکن .
اینکه گفته ای (. شما خواهشا از روی قران مجازات قاتل را برای ما بیان بفرمایید. )
پاسخ من : حضرت علی از من و شما بهتر به آیات قران اشنا بودند و همین که آنها را مجازات نکرده اند پس معلوم است که به آیه ی
( وَإِن طَائِفَتَانِ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ اقْتَتَلُوا فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُمَا…)
(ترجمه ایت الله مکارم شیرازی : و هرگاه دو گروه از مؤمنان با هم به نزاع و جنگ پردازند، آنها را آشتی دهید…)
عمل کرده اند .
آیا شما خود را از حضرت علی بالاتر می دانی که عملکرد حضرت علی را قبول نداری ؟؟
اینکه گفته ای (.در این مورد گزینه چهارم نداریم، بدلیل اینکه قتلی اتفاق افتاده )
پاسخ من : چون ما اهل سنت پیرو واقعی حضرت علی هستیم ،.
حضرت علی چون در آن زمان و در صحنه ی جنگ حضور داشتند و آنها را مجازات نکرده اند ما اهل سنت هم عملکرد حضرت علی را زیر سوال نمی بریم .
و این شما هستید که قضاوت حضرت علی را قبول ندارید و حضرت علی را زیر سوال می برید که چرا قاتلینی را که شما در ذهن باطل خود تصور کرده اید مجازات نکرد .
ضمنا حضرت علی اصحاب و طرفداران حضرت عایشه را مجازات نکرد و به قتل نرساند برعکس آن در جنگ نهروان تمام کسانی که با حضرت علی در جنگ جمل و صفین از یاران و طرفداران و لشگریان حضرت علی بودند را مجازات کرد و به قتل رساند .
پس از این عملکرد حضرت علی معلوم می شود که خداوند قاتلین واقعی را برای مردم معرفی کرد .
عقل وفهم و شعور می خواهد که این معجزه را ببیند و بفهمد .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #10374گفته شده:(پاسخ من : آنها گروهی شورشی بوده اند که به خانه ی خلیفه حمله کردند و این با میدان جنگ که دو لشگر از مومنین با هم جنگیده اند فرق دارد) و جالب اینجاست که به معترضین حکومتی میگوید شورشی و به یاغیانی که رسول خدا انها را یاغی نامیده ،میگوید گروه مومنین،،،،((بخاری در صحیح خودش در کتاب الصلوة در جریان ساخت مسجد النبی در مدینه از پیامبر اسلام(ص) نقل کرده است که :ای عمار تو را یک . گروه یاغی می کشند تو آنها را به بهشت می خوانی و آنها تو را به جهنم می خوانند)) وحالا ما مانده ایم پیش بینی رسول خدا(ص)را بپذیریم؟.ویا حدیث بخاری را؟و یا حرفهای 1990را!؟گفته است:(حضرت عایشه و دیگر صحابه برای دستگیری قاتلین خلیفه ی سوم از مکه به سمت بصره حرکت کردند)!!پس حضرت علی(ع)چرا خود را با لشکر به انجا رساندند و انها را به قتل رساندند.ایا نمیتوانستند صبر کنند تا انها قاتلین عثمان را محاکمه نمایند؟؟؟ایا نجنگیدن با قاتلین عثمان از سوی امام با ارزش تر از جان طلحه و زبیر بود؟؟
گفته:(و چون ما اهل سنت پیرو واقعی حضرت علی هستیم ،)..خوب اگر پیرو او هستید او که بانی قتل طلحه و زبیر میباشد. ایشان فرمانده لشکری بود که طلحه و زبیر و اطرافیانش را قتل عام کردند.
گفته است:(حضرت علی چون در آن زمان و در صحنه ی جنگ حضور داشتند و آنها را مجازات نکرده اند ما اهل سنت هم عملکرد حضرت علی را زیر سوال نمی بریم) احمق جون کسانی که به قتل رسیده هستند را چگونه محاکمه میکردند.و اگر منظورت عایشه است، هر دلیلی که برای مجازات نشدن هند جگر خوار از سوی پیامبر رحمت دادید یرای این هم همان جواب را برای خودتان مد نظر داشته باشین(فکر نمیکنم جنایت عایشه بیشتر از هند جگر خوار باشد)
گفته است:(و این شما هستید که قضاوت حضرت علی را قبول ندارید)….اگر قبول نداشتیم که مثل شما برای جنگ هایش فرق قائل میشدیم .ولی می بینی که ما هر سه گروهی که با امام جنگیدند را باطل میدانیم .بدلیل اینکه امام با هر سه گروه جنگیدند.(با ناكثين و مارقين و قاسطين)تا تسلیم حق شوند.
اگر قضاوت و علم امام علی(ع) را قبول داشتید .او را همچون یک ادم ساده لوح تصور نمیکردید که گروهی در لشکر او بودند و او را به هر سو میکشاندند و هر کاری که دلشان میخواست میکردند و علی(ع) فقط نظاره گر قضایا بود!!!!!بقیه در صفحه بعدی…
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #10375گفته است:(چرا حضرت علی حکمیت به قول شما منافقین را پذیرفت و امام حسن هم با آنها بیعت کرد و خلافت را واگذار کرد ؟؟) چرا پیامبر(ص)قرارداد صلح به قول شما مشرکین را پذیرفت.و هر انچه انها گفتند قبول کرد!!!و در باره امام حسن(ع)در کامنت قبلی گفتم که انچه که قابل انتقال به غیراز اهلش نیست امامت است.وامام حسن به خاطر مصلحت جامعه مسلمین صلح کردند.وحکومت را به دیگری واگذار کردند .همانند پدر بزرگوارشان امام علی (ع)!!.گفته که:(شما هنوز نمی دانی .. پیامبر آنها را … برای دیگران معرفی می کرد ؟؟)نام انها را برای اگاهی خوانندگان بیان کنید؟!
گفته که:(پاسخ من : آیا هنوز نمی دانی که امام حسن نیز چند ماه بعد از حضرت علی خلیفه بودند ؟؟؟) عججججب! خوب از کجا بدانیم!ما فکر میکردیم چون معاویه اون چند سال حکومت امام علی(ع)را قبول نداشتند ،خوب حکومت چند ماه امام حسن(ع)را از کجا قبول کنند!!گفته:(حضرت علی از من و شما بهتر به آیات قران اشنا بودند….) بله:خوب حداقل اینحا را راست میگویید .چون اگر بیشتر از همه به ایات قران اشنا نبودند که به جنگ با زن پیغمبر و چند تن از اصحاب او نمیرفتند و انها را به کشتن نمیدادند!!
گفته است:(چون ما اهل سنت پیرو واقعی حضرت علی هستیم حضرت علی چون در آن زمان و در صحنه ی جنگ حضور داشتند و آنها را مجازات نکرده اند ما اهل سنت هم عملکرد حضرت علی را زیر سوال نمی بریم)خوب .ابله جون چه مجازاتی بالا تر از جنگ و کشتن منافق؟امام (ع)با قضاوتشان تشخیص دادند تا با منافقین بجنگند و انها را تا انجایی که مقدور بود به هلاکت رساندند…
حالا یک سوالی؟؟واقعا شما پیرو حضرت علی(ع)هستید؟اگر در ان موقعیت حضور داشتید،قبول میکردید علیه خانم عایشه و معاویه بجنگید؟و اگر موقع جنگ بر حسب اتفاق با معاویه یا عمرو عاص و یا طلحه و زبیر روبرو میشدید؟؟عجب صحنه ای میشد!
گفته:(این شما هستید که قضاوت حضرت علی را قبول ندارید..)اگر قبول نداشتیم که ما هم مثل ابن تیمیه به صراحت نظر خودمان را بیان میکردیم! ((و اما کلام رسول خدا (که فرموده اند): علي قاضي ترين شما است ؛ و قضاوت لازمه اش علم و دين است ؛ پس اين حديث درست نيست و سند ندارد و نمي توان به آن استدلال کرد(منهاج السنّة، ج4 ص138) و علي جنگيد تا از او اطاعت کنند و بتواند در جان و مال مردم تصرف کند ؛ پس چگونه اين را جنگ براي دين قرار مي دهيد ؟ و ابوبکر با کساني جنگيد که از اسلام مرتد شده بودند و نيز با کسانيکه آن چه را خدا واجب کرده بود ترک کرده بودند ؛ تا فقط خدا و رسولش اطاعت شوند ؛ و اين جنگ (جنگهاي امام علي ) براي دين نيست (منهاج السنّة ، ج 8 ص330)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
گفته است:(ضمنا حضرت علی اصحاب و طرفداران حضرت عایشه را مجازات نکرد و به قتل نرساند برعکس آن در جنگ نهروان تمام کسانی که با حضرت علی در جنگ جمل و صفین از یاران و طرفداران و لشگریان حضرت علی بودند را مجازات کرد و به قتل رساند) پس طلحه و زبیر و خیلی های دیگر که کشته شدند ،طرفداران مسی بودند؟!!
گفته است:(پس از این عملکرد حضرت علی معلوم می شود که خداوند قاتلین واقعی را برای مردم معرفی کرد…) بله و خیلی از انها را هم به قتل رساند!مانند خوارج و اصحاب جمل وهمچنین لشکریان یاغیشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #10412با سلام .اینکه گفته ای (و جالب اینجاست که به معترضین حکومتی میگوید شورشی و به یاغیانی که رسول خدا انها را یاغی نامیده ،میگوید گروه مومنین)
پاسخ من : گروه که به خانه ی خلیفه ی سوم حمله کردند عده ی تازه مسلمان عراقی و مصری و عده ای منافق و عده ای سران یهود بودند مثل عبدالله ابن سبا یهودی .
باز هم آن گروه تازه مسلمان جزو گروه مسلمین بودند و به خاطر یک حمله به خانه ی خلیفه ی سوم از دین خارج نشدند و کسانی که در جنگ صفین بودند هم باغی یعنی شورشی بر علیه خلیفه ی وقت حضرت علی بودند و مسلمان بودند و از دین خارج نبودند چون جنگ بین آنها ، جنگ بین کفار و مسلمان نبود همانطوری که در نهج البلاغه حضرت علی می گوید آنها بردران دینی ما بودند .
اینکه گفته ای (پس حضرت علی(ع)چرا خود را با لشکر به انجا رساندند و انها را به قتل رساندند.)
پاسخ من : اگر حضرت عایشه از مکه به سمت مدینه می آمدند و جنگ را شروع می کردند آنوقت می توان گفت که بر علیه وقت چرا شورش کردند اما وقتی که از مکه به سمت بصره عراق برای دستگیری قاتلان خلیفه ی سوم حرکت کردند و حضرت علی هم از مدینه برای دستگیری قاتلین خلیفه ی سوم به بصره رسیدند منافقینی که خود را در لشگر حضرت علی پنهان می کردند در نیمه ی شب جنگ را راه انداختند .
اینکه گفته ای (خوب اگر پیرو او هستید او که بانی قتل طلحه و زبیر میباشد. ایشان فرمانده لشکری بود که طلحه و زبیر و اطرافیانش را قتل عام کردند.)
پاسخ من : حضرت علی برای کشتن طلحه و زببیر و اطرافیانش به سمت بصره حرکت نکردند که بانی قتل آنها باشد .
اینکه گفته ای ( احمق جون کسانی که به قتل رسیده هستند را چگونه محاکمه میکردند.)
پاسخ من : این فحاشی که کرده ای من به حساب نادانی شما می گذارم .
و افراد زیادی پس از خاتمه جنگ زنده مانده بودند که حضرت علی آنها را نه محاکمه کردند و نه آنها را به اسارت گرفتند .
اینکه گفته ای (اگر منظورت عایشه است، هر دلیلی که برای مجازات نشدن هند جگر خوار از سوی پیامبر رحمت دادید یرای این هم همان جواب را برای خودتان مد نظر داشته باشین)
پاسخ من : هند جگر خوار در زمانی آن عمل را انجام داد و مسلمان نبود و پس از فتح مکه که اسلام آورد همانطوری که بقیه افراد وقتی مسلمان می شدند تمام اعمال قبل از اسلامشان را دین اسلام بخشیده است .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #10413اینکه گفته ای (فکر نمیکنم جنایت عایشه بیشتر از هند جگر خوار باشد)پاسخ من : آیات قران جواب شما را به صراحت داده است .
در ایه ی 6 احزاب حضرت عایشه را خداوند مادر مومنین معرفی کرده نه مادر منافقین و…
و در ایه ی 52 سوره احزاب خداوند گفته است که حق طلاق دادن زنان خودت (از جمله حضرت عایشه) را نداری .
اینکه گفته ای (.ولی می بینی که ما هر سه گروهی که با امام جنگیدند را باطل میدانیم .بدلیل اینکه امام با هر سه گروه جنگیدند.)
پاسخ من : به لحاظ اینکه شما نه قران را قبول دارید و نه هم گفته ی حضرت علی را که فرموده است آنها در دین برادر ما هستند ولی بر علیه ما طغیان کرده اند .
اینکه گفته ای (اگر قضاوت و علم امام علی(ع) را قبول داشتید .او را همچون یک ادم ساده لوح تصور نمیکردید که گروهی در لشکر او بودند و او را به هر سو میکشاندند و هر کاری که دلشان میخواست میکردند و علی(ع) فقط نظاره گر قضایا بود!)
پاسخ من : 1- ما قضاوت و علم حضرت علی را در امور احکام دین کاملا قبول داریم و در رفتارهای سیاسیشان هم قبول داریم .
2- از گفته های حضرت علی درباره ی لشگریانش که از دست آنها می نالید مشخص است که افراد منافق در لشگر ایشان نفوذ کرده بودند .
3- حضرت علی اصحاب و طرفداران حضرت عایشه را مجازات نکرد و به قتل نرساند برعکس آن در جنگ نهروان تمام کسانی که با حضرت علی در جنگ جمل و صفین از یاران و طرفداران و لشگریان حضرت علی بودند را مجازات کرد و به قتل رساند .
پس از این عملکرد حضرت علی معلوم می شود که خداوند قاتلین واقعی را برای مردم معرفی کرد .
عقل وفهم و شعور می خواهد که این معجزه را ببیند و بفهمد .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #10414اینکه گفته ای (چرا پیامبر(ص)قرارداد صلح به قول شما مشرکین را پذیرفت.و هر انچه انها گفتند قبول کرد!)پاسخ من : من به صراحت گفتم 1- اگر آنها باطل بودند حضرت علی چرا حکمیت را پذیرفت ؟؟؟
و اگر آنها باطل می بودند امام حسن به هیچ عنوان خلافت را به آنها واگذار نمی کرد و با آنها بیعت نمی کرد همانطوری که پیامبر هیچ وقت با مشرکین بیعت نکرد و رسالت را به آنها واگذار نکرد .
2- من گفتم پیامبر رسالت خود را به مشرکین واگذار نکرد و با مشرکین بیعت نکرد و حکمیت مشرکین را نپذیرفت .
و مثل اینکه شما می خواهی موضوع را عوض کنی .
اینکه گفته ای (.وامام حسن به خاطر مصلحت جامعه مسلمین صلح کردند.)
پاسخ من : اگر آن جامعه مسلمان بودند پس چرا حضرت امام حسن سرپرستی مسلمانان را به گفته ی شما به افراد باطل واگذار کرد ؟؟؟
اینکه گفته ای (.وحکومت را به دیگری واگذار کردند .همانند پدر بزرگوارشان امام علی (ع)!!.)
پاسخ من : خداوند وقتی بخواهد کسی را رسوا کند به دست خودش رسوا می کند .
شما به صراحت در تاریخ 3/7/93 گفته بودی (.و الا هیچ کدام از امامان ما به غیر از چند سال حکومت امام علی (ع) خلیفه نبودند .)
اینکه گفته ای (نام انها را برای اگاهی خوانندگان بیان کنید؟!)
پاسخ من : 1- چرا ترسیده ای و مطلب من را قیچی کرده ای و نقطه گذاشته ای ؟؟؟
من دو مرتبه می گذارم : 1- شما هنوز نمیدانی که خداوند به صراحت گفته است (وَاللَّـهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ)
پس خداوند دروغ گفته است ؟؟
2- شما هنوز نمی دانی کسانی که چنین هدفی می داشتند پیامبر آنها را مثل دیگر منافقین از جمله عبدالله ابن سلول برای دیگران معرفی می کرد ؟؟
اینکه گفته ای (عججججب! خوب از کجا بدانیم!ما فکر میکردیم چون معاویه اون چند سال حکومت امام علی(ع)را قبول نداشتند ،خوب حکومت چند ماه امام حسن(ع)را از کجا قبول کنند!!)
پاسخ من : چون نادانی شما را ثابت کردم که نمیدانی امام حسن هم چند ماه حکومت کردند و در تله گیر افتاده ای حالا فکر و اعتقادات معاویه را سرلوحه فکر خود قرار داده ای ؟؟؟
اینکه گفته ای (.چون اگر بیشتر از همه به ایات قران اشنا نبودند که به جنگ با زن پیغمبر و چند تن از اصحاب او نمیرفتند و انها را به کشتن نمیدادند!!)
پاسخ من : اگر حضرت عایشه از مکه به سمت مدینه می آمدند و جنگ را شروع می کردند آنوقت می توان گفت که بر علیه وقت چرا شورش کردند اما وقتی که از مکه به سمت بصره عراق برای دستگیری قاتلان خلیفه ی سوم حرکت کردند و حضرت علی هم از مدینه برای دستگیری قاتلین خلیفه ی سوم به بصره رسیدند منافقینی که خود را در لشگر حضرت علی پنهان می کردند در نیمه ی شب جنگ را راه انداختند .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #10415اینکه گفته ای (خوب .ابله جون چه مجازاتی بالا تر از جنگ و کشتن منافق؟)
پاسخ من : این فحاشی که کرده ای من به حساب نادانی شما می گذارم .
و افراد زیادی پس از خاتمه جنگ زنده مانده بودند که حضرت علی آنها را نه محاکمه کردند و نه آنها را به اسارت گرفتند .
اینکه گفته ای (حالا یک سوالی؟؟واقعا شما پیرو حضرت علی(ع)هستید؟اگر در ان موقعیت حضور داشتید،قبول میکردید علیه خانم عایشه و معاویه بجنگید؟)
پاسخ من : چون نمی توانی چیزی را ثابت کنی به سوالات مسخره و مضحک رو آورده ای .
در مورد نظر ابن تیمیه فارغ از صحت و سقم نقلی که کردی به سوال اولیه این تاپیک مربوط نیست .
اینکه گفته ای (پس طلحه و زبیر و خیلی های دیگر که کشته شدند ،طرفداران مسی بودند؟)
پاسخ من : و حضرت علی هم از مدینه برای دستگیری قاتلین خلیفه ی سوم به بصره رسیدند منافقینی که خود را در لشگر حضرت علی پنهان می کردند در نیمه ی شب جنگ را راه انداختند .
اینکه گفته ای (بله و خیلی از انها را هم به قتل رساند!مانند خوارج )
پاسخ من : حضرت علی اصحاب و طرفداران حضرت عایشه را مجازات نکرد و به قتل نرساند برعکس آن در جنگ نهروان تمام کسانی که با حضرت علی در جنگ جمل و صفین از یاران و طرفداران و لشگریان حضرت علی بودند را مجازات کرد و به قتل رساند .
پس از این عملکرد حضرت علی معلوم می شود که خداوند قاتلین واقعی را برای مردم معرفی کرد .
عقل وفهم و شعور می خواهد که این معجزه را ببیند و بفهمد .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #10501گفته که:بسیاری از چیزهایی که گفته اند تکرار مکررات است وجواب انها داده شده و در کامنت ها موجود است.پس به اراجیف جدیدشان پاسخ میدهم
گفته که(اگر حضرت عایشه از مکه به سمت مدینه می آمدند و جنگ را شروع می کردند آنوقت می توان گفت…) اون موقع هم میگفتید برای کشتن شورشیانی رفته بودند که به خیالتان در کنار امام علی ع بودند!!!بچه ای آ
گفته که:(حضرت علی هم از مدینه برای دستگیری قاتلین خلیفه ی سوم به بصره رسیدند…..)چرا حضرت علی کشتن قاتلین بصره را به انها واگذار نکردند!!!تا خودشان هم بروند و قاتلین مصری یا یهودی را بکشند.این قاتلین بصری عجب جاذبه ای داشته اند
تو رو خدا دیگر این مورد را بی خیال شو و حداقل ابروی خودت که هیچ ،ابروی هم کیشانت را حفظ کن..تمام کتابهای تاریخ اهل سنت این قضایا را مفصلا نوشته اند !!!و همه خوانده اند
گفته که(هند جگر خوار در زمانی آن عمل را انجام داد و مسلمان نبود و پس از فتح مکه که اسلام آورد…..)خوب اگر توبه فردی مثل هند جگر خوار!!!!!واقعی باشد .وپذیرفته شود ،چرا توبه و پشیمانی این بدبخت بیچاره ها پذیرفته نشود؟؟
گفته که(آیات قران جواب شما را به صراحت داده است.) ایات قران شامل ایات ابتذایی سوره تحریم هم میشود!چرا به انها استناد نکنیم؟ و در ضمن، خداوند در قران هم از عبادت و بندگی شیطان که از ملائک مقرب خداوند بوده،سخن گفته ،و هم از رانده شدن او از درگاه خداوند
گفته که(به لحاظ اینکه شما نه قران را قبول دارید و نه هم گفته ی حضرت علی را که فرموده است آنها در دین برادر ما هستند ولی بر علیه ما طغیان کرده اند) مگر هابیل برادر قابیل نبود؟؟ایا چون قابیل برادرش را کشته،به بهشت میرود؟؟؟؟یا اگر یک شخص که ظاهرا مسلمان است(مانند یزید).یکی از برادران دینی خود را (مانند امام حسین ع)بکشد ،ایا جایگاه او در بهشت ،چونکه فقط برادر دینی خود را کشته است؟؟؟
گفته که(اگر آن جامعه مسلمان بودند پس چرا حضرت امام حسن سرپرستی مسلمانان را به گفته ی شما به افراد باطل واگذار کرد ؟؟؟)چون ان مسلمانان(ظاهری مانند لشکر یزید بن معاویه)اینطوری میخواستند.ولی این خللی در امامت ایشان وارد نمیکند.همچنانکه بردگی یوسف برای یک کافر،خللی در نبوت او ایجاد نمیکرد.
گفته که(خداوند وقتی بخواهد کسی را رسوا کند به دست خودش رسوا می کند...) اخه احمق،تو کنایه حالیت نیست.منظور من حوادث بعد از سقیفه است!
گفته که(چرا ترسیده ای و مطلب من را قیچی کرده ای و نقطه گذاشته ای ؟؟؟)عجب مطلب ترسناکی نوشته اید!!!فلسفه بافی نکن ونام انها را همچنانکه میدانی!!برای خوانندگان بیان کن
گفته که(در تله گیر افتاده ای حالا فکر و اعتقادات معاویه را سرلوحه فکر خود قرار داده ای ؟؟؟) پس قبول دارید که معاویه اعتقادی به خلافت امام علی ع نداشتند.(یک قدم رو به جلو)
گفته که(در مورد نظر ابن تیمیه فارغ از صحت و سقم نقلی که کردی به سوال اولیه این تاپیک مربوط نیست) اولا که یعنی باور کنیم که نظر ابن تیمیه را بررسی نکردید؟؟؟؟؟دوما:چرا ربط نداره .ابن تیمیه به صراحت میگوید.علی برای دین جنگ نمیکرد.یعنی برای بدست اوردن حکومت ادم میکشت!شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #10511با سلام .اینکه گفته ای (.پس به اراجیف جدیدشان پاسخ میدهم)
پاسخ من : چون به تمام شبهاتی که مطرح کرده ای با آیات قران و عمل حضرت علی پاسخ داده ام مجبور شده ای دست پیش بگیری که پس نیفتی .
من از خوانندگان می خواهم که از اول تاپیک مطالعه کنند و خودشان قضاوت کنند .
اینکه گفته ای (اون موقع هم میگفتید برای کشتن شورشیانی رفته بودند که به خیالتان در کنار امام علی ع بودند!!)
پاسخ من : چرا به مغلطه بازی افتاده ای ؟؟
و برای موضوعی که هیچ وقت اتفاق نیفتاده حکم صادر می کنی .
اینکه گفته ای (چرا حضرت علی کشتن قاتلین بصره را به انها واگذار نکردند!)
پاسخ من : هر دو لشگر توافق کرده بودند که شورشیان را سرکوب کنند ولی منافقینی که در لشگر حضرت علی پنهان شده بودند نصف شب آتش بین دو لشگر را شعله ور کردند و همان منافقین بعدا به صورت خوارج ظاهر شدند که به دست حضرت علی در جنگ نهروان کشته شدند . و این هم از معجزات می باشد که بالاخره چهره منافقین روشن شد .
اینکه گفته ای (تو رو خدا دیگر این مورد را بی خیال شو و حداقل ابروی خودت که هیچ ،ابروی هم کیشانت را حفظ کن.)
پاسخ من : مثل اینکه خودت را در آینه دیده ای و خوب است که خوانندگان قضاوت خواهند کرد .
اینکه گفته ای (ایات قران شامل ایات ابتذایی سوره تحریم هم میشود!چرا به انها استناد نکنیم؟)
پاسخ من : در آیات اول سوره ی تحریم فقط موضوع رقابت بین ازواج مطرح شده و هیچوقت به خاطر همچین موضوعی آنها از دین خارج نشده اند .
ضمنا آیات قران جواب شما را به صراحت داده است .
در ایه ی 6 احزاب حضرت عایشه را خداوند مادر مومنین معرفی کرده نه مادر منافقین و…
و در ایه ی 52 سوره احزاب خداوند گفته است که حق طلاق دادن زنان خودت (از جمله حضرت عایشه) را نداری .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #10512اینکه گفته ای ( و در ضمن، خداوند در قران هم از عبادت و بندگی شیطان که از ملائک مقرب خداوند بوده،سخن گفته ،و هم از رانده شدن او از درگاه خداوند)
پاسخ من : خداوند وقتی بخواهد کسی را رسوا کند به دست خودش رسوا میکند .
خودت جواب گفته های خودت را در آخر داده ای که خداوند شیطان را از درگاه خود رانده است پس چطوری در آیه 52 سوره احزاب بر عکس گفته حق طلاق دادن زنان خودت را نداری .
اینکه گفته ای (مگر هابیل برادر قابیل نبود؟)
پاسخ من : شما هنوز نمی دانی که هابیل و قابیل برادر نسبی یکدیگر بوده اند و چه ربطی به آنچه حضرت علی گفته است دارد ؟؟؟!!!
اینکه گفته ای (ایا جایگاه او در بهشت ،چونکه فقط برادر دینی خود را کشته است؟؟؟)
پاسخ من : چون ما علم غیب نداریم حکم صادر نمی کنیم و حضرت علی که در صحنه ی جنگ حضور داشته و به قول شما گفته ی معصوم دروغ نیست و معصوم حکم ظالمانه صادر نمی کند پس وقتی بازماندگان جنگ جمل را محکوم به قتل نکرد معلوم می شود که آنها مسبب جنگ نبوده اند .
اینکه گفته ای (چون ان مسلمانان(ظاهری مانند لشکر یزید بن معاویه)اینطوری میخواستند.)
پاسخ من : مشرکین مکه هم اصل و نسب و صداقت پیامبر را قبول داشتند و طبق ایه 15 سوره یونس فقط میخواستند که پیامبر به دلخواه آنها آیاتی را بگوید اما پیامبر هیچ وقت نبوت خود را به آنها واگذار نکرد و طبق خواست آنها رفتار نکرد پس چرا حضرت امام حسن سرپرستی مردم را به معاویه واگذار کرد ؟؟؟
اینکه گفته ای (اخه احمق،تو کنایه حالیت نیست.منظور من حوادث بعد از سقیفه است!)
پاسخ من : رفتی ابرو را درست کنی چشم خودت را هم کور کردی !!
خلافت امام حسن بعد از خلافت حضرت علی و بعد از سقیفه بوده است .
اینکه گفته ای (عجب مطلب ترسناکی نوشته اید!!!فلسفه بافی نکن ونام انها را همچنانکه میدانی!!برای خوانندگان بیان کن)
من دو مرتبه می گذارم : 1- شما هنوز نمیدانی که خداوند به صراحت گفته است (وَاللَّـهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ)
پس خداوند دروغ گفته است ؟؟
2- شما هنوز نمی دانی کسانی که چنین هدفی می داشتند پیامبر آنها را مثل دیگر منافقین از جمله عبدالله ابن سلول برای دیگران معرفی می کرد ؟؟
اینکه گفته ای (پس قبول دارید که معاویه اعتقادی به خلافت امام علی ع نداشتند.(یک قدم رو به جلو))
پاسخ من : خلافت منصوص الهی نیست و اعتقادی نیست .
اینکه گفته ای (.ابن تیمیه به صراحت میگوید.علی برای دین جنگ نمیکرد.یعنی برای بدست اوردن حکومت ادم میکشت!)
پاسخ من : این یعنی را با عقل ناقص خودت اختراع کرده ای ؟؟!!
و هنوز نمیدانی منظور ابن تیمیه این بوده که جنگ های جمل و صفین در راه عقیده دینی نبوده و بر سر دستگیری قاتلان خلیفه سوم بوده است و جنگ بین کفر و مسلمان نبوده است .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #10513خداوند به صراحت پاسخ شبهه افکنان و کسانی که از طرح این موضوعات که به اصل دین و اعمال مردم امروز ربطی ندارد نان می خورند را در قران داده است (اللَّـهُ يَحْكُمُ بَيْنَكُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ فِيمَا كُنتُمْ فِيهِ تَخْتَلِفُونَ)(ترجمه ایت الله مکارم شیرازی : و خداوند در روز قیامت، میان شما در آنچه اختلاف میکردید، داوری میکند!)
و (تِلْكَ أُمَّةٌ قَدْ خَلَتْ ۖ لَهَا مَا كَسَبَتْ وَلَكُم مَّا كَسَبْتُمْ ۖ وَلَا تُسْأَلُونَ عَمَّا كَانُوا يَعْمَلُونَ)
(ترجمه ایت الله مکارم شیرازی : (به هر حال) آنها امتی بودند که درگذشتند. آنچه کردند، برای خودشان است؛ و آنچه هم شما کردهاید، برای خودتان است؛ و شما مسئول اعمال آنها نیستید. )
باز هم خداوند پاسخ شبهه افکنان و کسانی که از طرح این موضوعات که به اصل دین و اعمال مردم امروز ربطی ندارد نان می خورند را داده است :
( وَإِن طَائِفَتَانِ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ اقْتَتَلُوا فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُمَا…)
(ترجمه ایت الله مکارم شیرازی : و هرگاه دو گروه از مؤمنان با هم به نزاع و جنگ پردازند، آنها را آشتی دهید…)
با توجه به این آیه اگر دو گروه از مومنین بر سر موضوع غیر دینی با هم بجنگند از دین خارج نمی شوند .
و جایگاه مومنین هم طبق آیات اولیه سوره ی مومنون مشخص است .
و حضرت علی هم در نهج البلاغه به صراحت گفته است که آنها در دین با ما هم مشترکند .
و اگر آنها باطل بودند حضرت علی چرا حکمیت را پذیرفت ؟؟؟
و اگر آنها باطل می بودند امام حسن به هیچ عنوان خلافت را به آنها واگذار نمی کرد و با آنها بیعت نمی کرد همانطوری که پیامبر هیچ وقت با مشرکین بیعت نکرد و رسالت را به آنها واگذار نکرد .
-
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
اینکه گفته ای (سوالی که در رابطه با جنگ های جمل و صفین، به ذهن بسیاری از مردم چه در گذشته و چه در حال خطور کرده است. این است که تکلیف کشته شدگان در جنگ جمل و صفین چه خواهد شد ؟)
پاسخ من : خداوند به صراحت پاسخ شما را در قران داده است (اللَّـهُ يَحْكُمُ بَيْنَكُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ فِيمَا كُنتُمْ فِيهِ تَخْتَلِفُونَ)
(ترجمه ایت الله مکارم شیرازی : و خداوند در روز قیامت، میان شما در آنچه اختلاف میکردید، داوری میکند!)
و (تِلْكَ أُمَّةٌ قَدْ خَلَتْ ۖ لَهَا مَا كَسَبَتْ وَلَكُم مَّا كَسَبْتُمْ ۖ وَلَا تُسْأَلُونَ عَمَّا كَانُوا يَعْمَلُونَ)
(ترجمه ایت الله مکارم شیرازی : (به هر حال) آنها امتی بودند که درگذشتند. آنچه کردند، برای خودشان است؛ و آنچه هم شما کردهاید، برای خودتان است؛ و شما مسئول اعمال آنها نیستید. )
اینکه گفته ای (و تکلیف قاتلین انها؟ایا هر دو گروه به بهشت میروند؟، و یا هر دو جهنمی اند؟ و یا گروهی به بهشت و گروهی جهنمی اند. و به چه علت؟)
پاسخ من : باز هم خداوند پاسخ شما را داده است :
( وَإِن طَائِفَتَانِ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ اقْتَتَلُوا فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُمَا…)
(ترجمه ایت الله مکارم شیرازی : و هرگاه دو گروه از مؤمنان با هم به نزاع و جنگ پردازند، آنها را آشتی دهید…)
با توجه به این آیه اگر دو گروه از مومنین بر سر موضوع غیر دینی با هم بجنگند از دین خارج نمی شوند .
و جایگاه مومنین هم طبق آیات اولیه سوره ی مومنون مشخص است .
و حضرت علی هم در نهج البلاغه به صراحت گفته است که آنها در دین با ما هم مشترکند .
و اگر آنها باطل بودند حضرت علی چرا حکمیت را پذیرفت ؟؟؟
و اگر آنها باطل می بودند امام حسن به هیچ عنوان خلافت را به آنها واگذار نمی کرد و با آنها بیعت نمی کرد همانطوری که پیامبر هیچ وقت با مشرکین بیعت نکرد و رسالت را به آنها واگذار نکرد .
اینکه گفته ای (در این مورد نظر شیعه که مشخص است.چون گروهی را حق و گروهی را باطل میدانند .)
پاسخ من : چون شیعه به گفته های خدا در قران اعتقاد ندارد و قران را معیار قرار نمی دهد با ذهن باطل خود داوری می کند .