Home › انجمن ها › گفتگوی ازاد › حقانیت شیعه و سوالات ما از اهل سنت
این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط مسلمان حقیقی در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ در ۱:۱۸ ق.ظ #9478دوشنبه، ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ در ۴:۵۲ ب.ظ #9483با سلام .
برادرم مثل اینکه عنوان سربرگ تاپیکی که باز کرده ای یاد شما رفته است .
شما میخواهی که حقانیت شیعه را ثابت کنی پس باید با آیات قران و مرتبط با موضوع امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام را ثابت کنی .
از اینکه فلان شخص در موردی گفته است (که اگر فلانی نبود من هلاک می شدم) امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام ثابت نمی شود !!
مثلا من در بیابان بدون آب مانده باشم و فردی برایم آب داده باشد و من بگویم اگر فلانی نبود من هلاک می شدم .
و وقتی علمای شما ادعای منصوص بودن امامت 12 امام پس از فوت پیامبر را از طرف خدا می دانند باید با ایات مرتبط با همان موضوع و همان اشخاص از قران ثابت کنند .
نه اینکه به آیاتی که درباره ی اوصاف اشخاص دیگری آمده است .
به مصداق من آنم که رستم بود پهلوان .
درباره ی داعش و جنایات همه گروه های که افراد بی گناه را می کشند در این لینک پاسخ داده شده است :
http://www.islamtxt.net/?q=content/forum/2234
اینکه گفته ای (پس آنان در هیچ شرایطی حتی برای به اصطلاح اصلاح امت حق سر پیچی از فرمانده مومن خود علی را نداشتند)
برادرم آنها برای دستگیری قاتلان خلیفه ی سوم از مکه که برای حج حضور داشتند به بصره رفتند و نه از مدینه .
اینکه گفته ای ( این چه صلح و اصلاحی بوده که با لشکری مجهز و آماده حرکت میکنند)
برادرم آنها قبل از شهادت حضرت عثمان از مدینه برای انجام مناسک حج به مکه رفته بودند و علم غیب هم نداشتند که بعدا خلیفه به شهادت خواهد رسید و آنها به بصره خواهند رفت .
و همچنین در آن زمان کاروانیان چه تجاری و چه زیارتی با شتر و اسب و با شمشیر بودند و مثل حالا لشگر نظامی نبوده که تانک و توپ به همراه داشته باشد .
و مجددا تاکید می کنم شما میخواهی که حقانیت شیعه را ثابت کنی پس باید با آیات قران و مرتبط با موضوع امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام را ثابت کنی .
و قضاوت را به خوانندگان محترم واگذار می کنم .
جمعه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۳ در ۱۲:۲۹ ب.ظ #9505با سلام اما بعد : شما گفتی مثلا من در بیابان بدون آب مانده باشم و فردی برایم آب داده باشد و من بگویم اگر فلانی نبود من هلاک می شدم برادرم آیا خلفای شما در بیابان گیر کرده بودن یا در برابر کوچکترین سوالات به علی مرتضی متوسل میشدند ؟؟؟؟؟؟؟ قضاوت با مردم. و اما گفتی برادرم آنها قبل از شهادت حضرت عثمان از مدینه برای انجام مناسک حج به مکه رفته بودند و علم غیب هم نداشتند که بعدا خلیفه به شهادت خواهد رسید و آنها به بصره خواهند رفت برادرم این که گفتی قبل از شهادت خلیفه تان به مکه رفتند درست اما آیا قصد بازگشت به مکه را نداشتند؟ چرا داشتند اما وقتی فهمیدند مردم با علی مرتضی بیعت کرده اند بخاطر کینه ای که با او داشتند مانند توصیه علی به رسول خدا در باره ی طلاق عایشه تصمیم به قتال با علی گرفتند و باز گفتی آنها برای دستگیری قاتلان خلیفه ی سوم از مکه که برای حج حضور داشتند به بصره رفتند و نه از مدینه برادرم آن ها به این دلیل به مدینه نرفتند که در آنجا از مجاهدان مدینه میترسیدند و برای این به بصره رفتند که طلحه و زبیر طرفداران زیادی در آن شهر داشتند و با توجه به جو بعد از قتل عثمان و احساسات مردم بهتر میتوانشتند مردم را بر علیه علی تحریک کنند و باز گفتی مجددا تاکید می کنم شما میخواهی که حقانیت شیعه را ثابت کنی پس باید با آیات قران و مرتبط با موضوع امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام را ثابت کنی برادرم در کامنت های پائینی دلایل اثبات امامت از قرآن را گذاشتم. والسلامشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #1880اول چرا پیامبر خلیفه ای تعین نکرد ولی ابوبکر خلیفه مشخص کرد دوم چرا قبر صدیقه طاهره فاطمه زهرا پنهان است سوم چرا علی در دوران ابوبکر و عمر و عثمان در هیچ جنگی شرکت نکرد مگر او از بهترین مبارزان و جنگجویان زمان پیامبر نبود چهارم علت مرگ اباذر صحابی بزرگ پیامبر چه بود مگر نمی گویید همه ی صحابه درستکارند پس خلیفه تان عثمان چرا وی را تبعید کرد پنجم چرا عایشه با توجه به مضمون این جمله ( زنان پیامبر در خانه هایشان بنشینند ) مقابل خلیفه ی وقت ایستاد ششم علت مرگ مالک اشتر چه بود آیا با سم اتباع معاویه کشته نشد هفتم علت مرگ محمد بن ابی بکر چه بود شما که میگویید معاویه فقط بر سر مساله ی قصاص عثمان با علی مشکل داشت پس چرا والیان او را میکشت و به شهر های تحت حاکمیت خلیفه مسلمین شبیخون میزد هشتم چرا حسن مجتبی به صورت ناگهانی و در سن 47 سالگی وفات کرد آیا مسموم نشد از جانب کسی که میخواست بعد از خود یزید را به گرده ی مسلمین سوار کند و حسن مزاحمش بود نهم چرا معاویه در زمانی که در جنگ لشکرش در ضعیف ترین موضع بود و لشکر علی نزدیک به پیروزی بود پیشنهاد صلح داد ایا قصدی جز فتنه داشت دهم پیامبر خدا با چه کسی پیمان برادری بست با علی یا ابابکر و عمر !!!!!! آیا برای پیامبر شایسته است تا افضلتر یعنی به قول شما ابی بکر و عمر وجود دارد با فرد افضل یعنی علی پیمان برادری بندد یازدهم چرا خلیفه دوم شما هنگام مرگش تنها شش نفر را کاندید خلافت کرد و آن را به مسلمین واگذار نکرد مگر نمی گویید پیامبر در حالی وفات کرد که جانشینی مشخص نکرد و حتی شورای شش نفره نیز مشخص ننمودند آیا این کار انحراف از سنت پیامبر نبود ؟؟؟؟ دوازدهم چرا ابی بکر عمر را برای خلافت بعد از خودش انتخاب کرد اگر کارش جایز بوده پس چرا برای پیامبر جایز نبوده و اگر کارش غلط بوده دچار انحراف از سنت پیامبر شده در واقع انتخاب خلفای اول و دوم و سوم شما هیچ شباهتی به سنت رسول خدا ندارد آیا این طور نیست؟؟؟؟؟؟ سیزدهم آیا کسی که شما به او میگویید خال المومنین چرا با توجه به مخالفت فرزندان صحابه از جمله حسین بن علی و ابن عمر و عبدارحمن ابن ابی بکر و ابن زبیر با خلافت یزید او را انتخاب کرد اگر اجتهاد کرده چرا برای کس دیگری نبوده شاید هم خیالی دیگر داشته و میخاسته به هر نحوی فرزندش خلیفه شود چهاردهم چرا عمر و عثمان گفته اند اگر علی نبود (عمر-عثمان) هلاک میشد آیا این دال بر برتری علی نیست در حالی که علی یکبار نگفت اگر عمر یا عثمان نبود هلاک میشدم دلیل چیست؟؟؟ چرا معاویه وقتی عمار کشته شد با توجه به روایت رسول خدا ( عمار به دست گروه ستمگر کشته مشود ) دست از جنگ نکشید و حتی قاتل اصلی وی را کسی معرفی کرد که اور آورده پس طبق گفته ی او حمزه را نیز آن کس که آورده بود کشته نعوذ بالله اگر باز میگویید اجتهاد کرده چرا همیشه اجتهاداتش بر ضد مواضع علی بوده و یا اصلا این اجتهاد خوب توجیهی شده برای ستمکاران لابد اسرائیل نیز با اجتهاد غزه را به خاکا خون میکشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یا تمام ظالمان دشمنانشان را با اجتهاد میکشند ؟؟؟؟ شانزدهم چرا اصحاب جمل به سوی بصره حرکت کردند اگر میگویید برای اصلاح رفتند پس چرا با لشکر مجهز حرکت کردند آیا کسی که به دنبال صلح و اصلاح است با نیروی نظامی کجهز حرکت میکند سخن آخر : این شانزده سوال گلچینی از هزازان سوال ما از شما است لطفا پاسخ دهید البته پاسخ معقول لطفا و در تاپیک بعدی قصد دارم پاسخ چند شبهه ی وارد بر شیعه را بدهم والسلامشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6299با سلام .اینکه گفته ای (برادرم دلایل حقانییت شیعه را من در همیین کامنت گذاشته ام)
پاسخ من : چندین بار از شما خواستم امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام با ایات قران و مرتبط با موضوع ثابت کنید اما شما چون پاسخی نداری طفره می روی و همین نشان دهنده ی درماندگی شما می باشد .
اینکه گفته ای (باز سوال اینجاست آیا ما برای بندگی و اطاعت خدا نباید الگو ها و نمونه های خوبی داشته باشیم ؟)
پاسخ من : جواب شما را خداوند به صراحت در قران داده است :
(لَّقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّـهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ)
و ما اهل سنت پیرو قران و الگوی ما سنت صحیح مبتنی بر قران رسول الله می باشد .
و کسانی که این دو مرجع را قبول ندارند به دنبال الگوهای مثل مالک اشتر و عبدالله ابن سبا یهودی می باشند .
اینکه گفته ای ( بنابرایم ما باید صحابه را آن طور که بودند پبذیریم)
پاسخ من : ما صحابه ی مهاجر و انصار پیامبر اسلام را آنطوری که قران در آیات 100 سوره ی توبه و 74 انفال و ده ها آیه ی دیگر به صراحت معرفی کرده است قبول داریم .
و کسانی که قران را قبول ندارند و خداوند را آگاه و خبیر به گذشته و آینده قبول ندارند گفته های عبدالله ابن سبا یهودی را بر قران ترجیح می دهند .
اینکه گفته ای (بلکه من تمام جواب هایت را با استدلال محکم رد کردم)
پاسخ من : چرا دروغ می گویی ؟؟
با استدلال شکمی و کیلویی و آبکی ؟؟!!
من از خوانندگان می خواهم که تمام مطالب را مطالعه کنند و قضاوت کنند و در ماندگی این آخوندها را ملاحظه کنند که نمی توانند امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام را با ایات قران و مرتبط با موضوع ثابت کنند .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8127با سلام اما بعد : گفتی علت مرگ محمد ابن ابوبکر ربطی به دین اسلام … برادرم دوباره کم آوردی و زدی جاده خاکی . و اما در جوابتان به سوالات 8و9 یک نکته اساسی مطرح کردید به این مضمون( اگر امامان شما علم غیب داشته اند چرا در مقابل کار هایی که به ضررشان بوده کاری نمیکردند) در جوابتان میگویم امامان ما باذن الله از غیب خبر داشتند ولی راضی بودند به قضا وقدر الهی و هیچ گاه از این ویژگی خود سو استفاده نمیکردند به این مثال خوب توجه کنید طبق عقیده ی ما وشما الله از تمام غیب ها آگاه است اما باز مخلوقاتی خلق میکند که روی زمین معصیت و گناه میکنند پس آیا میتوان نعوذ بالله خدا را به نادانی و جهالت متهم کرد؟؟؟؟؟؟؟ امیدوارم فهمیده باشید و اما در جوابتان به سوال دهم گفتید ( پیامبر اسلام بین مهاجرین و انصار پیمان برادری منعقد کرد و پیامبر و حضرت علی هر دو مهاجر بودند پس باید این موضوع را جعلی دانست .) و اما من میگویم طبق کتب خودتان بین ابابکر و عمر نیز پیمان برادری بسته شد آیا قبول میکنید که این داستان هم جعلی است زیرا هر دو مهاجرند؟؟؟؟؟ اما در جواب سوال یازده گفتید( چون موضوع خلافت سیاسی بود و دینی نبود و اگر مشروعیت نداشت پس چرا حضرت علی عضویت در آن شوری به قول شما ناحق را پذیرفت ؟؟؟) اما پاسخ من اولا جواب و عواقب سیاسی بودن خلافت را در پاسخ به جواب سوال اول شما گفتم لطفا دوباره مراجعه کنید دوما برادرم علی عضویت در شورا را نپذیرفت و نمی خواست بلکه عمر او را جز شورا کرد با تصمیم خودش فقط و علی نیز از روی مصلحت اسلام پذیرفت اما در جواب به سوال 12 گفتید (پیامبر الهی یعنی پیامرسان الهی . و پیامبر اگر جانشین می داشت پس خاتم النبیین معنا نداشت) در پاسخ به جواب شما باید بگویم که ما نیز قبول داریم که پیامبر یعنی پیامرسان الهی اما گفتی پیامبر اگر جانشین می داشت پس خاتم النبیین معنا نداشت اما خاتم النبیین بود پیامبر ربطی به جانشینی ایشان ندارد زیرا دو بحث جدا از هم است پیامبر خاتمه دهنده نبوت بوده و علی آغاز کننده ی امامت بوده و در واقع خودت جواب خودت را دادی زیرا با پایان نبوت الهی امامت شروع میشده والسلامشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8259با سلام اما بعد : گفتی این مطالبی که گذاشته ای عینا از مورخه ی 30/4/93 کپی برداری کرده ای و من در تاریخ 31/4/93 پاسخ داده ام و دوباره می گذارم تا خوانندگان قضاوت کنند . برادم مجددا تکرار میکنم این سوالات را به این دلیل تکرار کردم زیرا جواب هایی را که داده بودی همه را با استدلال قوی رد کردم و به معنی بهتر جواب هایی که شما میدهی هیچکدام جواب هایی منطقی نیست اما ادامه ی پاسخ جواب های آبکی تان . اینکه گفتی برادرم طبق احادیث شما در اصول کافی و …. اما جوابت اولا تعدادی از صحابه در خط علی ماندند دوما حضرت طبق وصیت پیامبر که به سکوت امر شده بودند عمل کردند سوما ایشان با بزرگواری خاص خودشان میخواستند حداقل دین اسلام را در آن زمان های سخت حفظ کرده و برای آیندگان باقی گذارند و باز گفتی اینگونه موضوعات تاریخی اکثرا جعلی است برادرم شما با این حرفتان کتاب های خودتان را نفی میکنید کافی است منابع اصلی اهل سنت را بخوانی تا ببینی موضوع همین است !!!!!!!!! خواهشا مطالعه بیشتری داشته باشید . و باز گفتی برادرم علمای شما که می گویند خلفا غاصب بودند و مرتد بودند اما جوابت برادرم جواب شما را قبلا دادم باز تکرارمیکنم ( هر مسلمانی از بیت المال حقی دارد از مخالف و موافق حاکم زیرا بیت المال از آن خداست نه حاکم و مدعای این جمله رفتار ایشان برابر خوارج است که تا خوارج شروع به قتل و غارت نکردندد با اینکه حتی علی را کافر میدانستند ایشان سهمهیه خوارج را قطع نکرد ) و در آخر گفتی پس فرزندان امام حسین را چه نامی بر آنها می گذارید؟ اما جوابت: بدان حسین و فرزندان حسین و برادر حسین و پدر و مادر حسین و در راسشان جد حسین اسمشان آقا و سرور من است ما اسم آنها را سروران خود میدانیم اما نمیدانم شما نواصب به آنان چه میگویید بدان علاقه ی ما به علی و فرزندانش به قدریست که اگر در زمان آن بزرگوار بودیم غاصبان حقش را و نیرنگ باز شام را و آن زنی که با اوجنگید را همه را میکشتیم . والسلامشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8296با سلام اما بعد : گفتی پیامبر اسلام هیچ وقت ادعای پایه گذاری و …در مدینه هم فقط دفاع می کردند . برادم دروغ به این بزرگی میگویی آیا فتح مکه نیز فقط دفاع از مدینه بود ؟؟؟؟ و باز گفتی پس مراجع شما می گویند سیاست عین دیانت است دروغ می گویند ؟؟ اما جوابت برادرم خودت جواب را دادی میگویی مراجع میگویند سیاست ما عین دیانت ما یعنی در واقع سیاست را به شکل مورد نظر دینی در می آورند و باز گفتی من کجا گفته ام خلافت از سیاست سرچشمه گرفته ؟؟ من گفته ام موضوع خلافت منصوص الهی نیست و یک موضوع سیاسی و سرپرستی یک جامعه می باشد . برادرم کمی بیشتر در جمله هایت تامل کن که اینطور ضایع نشوی ؟ مضمون دو جمله ات یکیست خدا را شکر که حداقل این حرفت را پس گرفتی و باز گفتی گمان باطل شما ملاک نیست . برادرم گمان کسی باطل است که سعی میکند حرف خود را با زیرکی پس بگیرد . والسلامشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8354با سلام اما بعد : شما گفتی (من تا حالا چندین بار از شما خواستم به گفته ی خود پایبند باشید و حقانیت شیعه را (امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام با ایات قران و مرتبط با موضوع) اول ثابت کنید . ) برادرم دلایل حقانییت شیعه را من در همیین کامنت گذاشته ام و شما نیز نتوانستید آنها را رد کنید و گفتی پاسخ من : من درباره ی چگونگی قتل مالک اشتر و … برادرم پاسخ شما را در باره ی این جواب همیشگیتان در میدهم لطفا خوب توجه کنید و اما پاسخ : برادرم اگر گفته ی شما را بپذیرم که از اعمال پیشینیان ما سوال نمیشود باز سوال اینجاست آیا ما برای بندگی و اطاعت خدا نباید الگو ها و نمونه های خوبی داشته باشیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مسلما جواب مثبت است پس بنابراین ما باید از گذشتگان پند بگیریم همانند جمله ی معروفی که میگوید ( گذشته چراغ راه آینده است) بنابرایم ما باید صحابه را آن طور که بودند پبذیریم نه آنچنان که میخواهیم و اما در ادامه گفتی : و این مطالبی که گذاشته ای عینا از مورخه ی 30/4/93 کپی برداری کرده ای و من در تاریخ 31/4/93 پاسخ داده ام و دوباره می گذارم تا خوانندگان قضاوت کنند برادرم من به این دلیل دوباره سوالات را مطرح کردم زیرا شما نتوانستید جوابی منطقی به سوالات دهید بلکه من تمام جواب هایت را با استدلال محکم رد کردم اما مجددا نیز جواب پاسخ هایتان را میدهم تا خوانندگان عزیز بین ما قضاوت کنند والسلامشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9461با سلام و عرض ادب خدمت شما .امیدوارم به قولی که در قسمت اوربان داده ای وفادار مانده و امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام را از ایات قران و مرتبط با موضوع مثل ایات نبوت ثابت کنی .
1- اینکه گفته ای (چرا پیامبر خلیفه ای تعین نکرد ولی ابوبکر خلیفه مشخص کرد)
برادرم چون پیامبر الهی یعنی پیامرسان الهی .
و وظائف پیامبر در قران به صراحت شده است (وَمَا عَلَى الرَّسُولِ إِلَّا الْبَلَاغُ الْمُبِينُ) و ده ها ایه دیگر
و خلیفه چون منصوب الهی نیست و یک موضوع سیاسی اجتماعی می باشد ربطی به دین ندارد .
2-اینکه گفته ای (چرا قبر صدیقه طاهره فاطمه زهرا پنهان است)
برادرم قبر خیلی از همسران پیامبر و بزرگان اسلام و دیگر دختران پیامبر هم معلوم نیست و هیچ ربطی به دین اسلام و عقیده و عمل ما ندارد و خداوند در قیامت از ما سوال نمی کند .
3- اینکه گفته ای (چرا علی در دوران ابوبکر و عمر و عثمان در هیچ جنگی شرکت نکرد)
برادرم حضرت علی چون وزیر و مشاور ارشد بود و تعداد لشکریان اسلام زیاد بود نیازی به حضور حضرت علی در جنگ نبود .
همینطوری که امروز اکثر وزرای دفاع و فرمانده کل قوا در خط مقدم جبهه شرکت نمی کنند .
و اگر حضرت علی آن جنگ ها را قبول نمی داشت پس چرا از عنائم آن استفاده می کرد و دختر پادشاه ایران را که به اسارت گرفتند به امام حسین داد .
پس اگر آن جنگ ها غاصبانه بوده پس ازدواج امام حسین با آن دختر هم غاصبانه بوده است .
و استفاده از بیت المال هم غاصبانه بوده است .
4- اینکه گفته ای (علت مرگ اباذر صحابی بزرگ پیامبر چه بود)
علت مرگ اباذر ربطی به دین اسلام و عقیده و عمل ما ندارد و خداوند در قیامت از ما سوال نمی کند .
و امروز هم که حکومت به دست نائب امام زمان است علت مرگ ایت الله منتظری و صدها نفر در کوی دانشگاه و زندان رجایی شهر و قزل حصار و موضوع کهریزک و صدها موضوع دیگر وجود دارد .
5- اینکه گفته ای (چرا عایشه با توجه به مضمون این جمله ( زنان پیامبر در خانه هایشان بنشینند ))
برادرم شما تمام ایه ی 33 احزاب را مطالعه کن خداوند نگفته است که برای حج به مکه نروید و یا حق خون خواهی ندارید .
6- اینکه گفته ای (علت مرگ مالک اشتر چه بود)
علت مرگ مالک اشتر ربطی به دین اسلام و عقیده و عمل ما ندارد و خداوند در قیامت از ما سوال نمی کند .
و مالک اشتر هیچگونه موقعیت دینی نداشت .
و پس از فوت پیامبر اسلام با زور شمشیر حضرت عمر مسلمان شد .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #94627 – اینکه گفته ای (علت مرگ محمد بن ابی بکر چه بود)
علت مرگ محمد ابن ابوبکر ربطی به دین اسلام و عقیده و عمل ما ندارد و خداوند در قیامت از ما سوال نمی کند .
و امروز هم که حکومت به دست نائب امام زمان است علت مرگ ایت الله منتظری و صدها نفر در کوی دانشگاه و زندان رجایی شهر و قزل حصار و موضوع کهریزک و صدها موضوع دیگر وجود دارد .
8 – اینکه گفته ای (چرا حسن مجتبی به صورت ناگهانی و در سن 47 سالگی وفات کرد آیا مسموم نشد)
برادرم علمای شما که معتقد هستند امامان علم غیب دارند پس چرا غذای مسموم را خوردند ؟؟
آیا این با استدلال شما خود کشی نیست ؟؟
و خود کشی را در قران خداوند گناه کبیره دانسته .
9- اینکه گفته ای (چرا معاویه در زمانی که در جنگ لشکرش در ضعیف ترین موضع بود و لشکر علی نزدیک به پیروزی بود پیشنهاد صلح داد ایا قصدی جز فتنه داشت)
برادرم علمای شما که معتقد هستند امامان علم غیب دارند پس آیا حضرت علی با استدلال شما همکار و همدست فتنه گر بود ؟؟!! با توجه به اینکه علم غیب داشت !!
10- اینکه گفته ای (دهم پیامبر خدا با چه کسی پیمان برادری بست با علی یا ابابکر و عمر)
برادرم موضوع پیمان برادری پس از مهاجرت از مکه به مدینه صورت گرفت و پیامبر اسلام بین مهاجرین و انصار پیمان برادری منعقد کرد و پیامبر و حضرت علی هر دو مهاجر بودند پس باید این موضوع را جعلی دانست .
و همچنین از این موضوع امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام ثابت نمی شود .
11- اینکه گفته ای (چرا خلیفه دوم شما هنگام مرگش تنها شش نفر را کاندید خلافت کرد و آن را به مسلمین واگذار نکرد)
برادرم چون موضوع خلافت سیاسی بود و دینی نبود و اگر مشروعیت نداشت پس چرا حضرت علی عضویت در آن شوری به قول شما ناحق را پذیرفت ؟؟؟
پس با استدلال شما اولین مجرمین اعضای آن شوری 6 نفره هستند .
و در همین زمان ما امام خمینی هم خبرگان رهبری را بنیان نهاد و به رای مستقیم مسلمین واگذار نکرد .
12- اینکه گفته ای (چرا ابی بکر عمر را برای خلافت بعد از خودش انتخاب کرد اگر کارش جایز بوده پس چرا برای پیامبر جایز نبوده)
پیامبر الهی یعنی پیامرسان الهی . و پیامبر اگر جانشین می داشت پس خاتم النبیین معنا نداشت و همانطوری که وظائف پیامبر در قران مشخص شده اگر جانشین می داشت وظائف آن هم در قران بیان می شد .
و خلیفه چون منصوب الهی نیست و یک موضوع سیاسی اجتماعی می باشد ربطی به دین و عقیده و اعمال ما ندارد .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #946313- اینکه گفته ای (آیا کسی که شما به او میگویید خال المومنین چرا با توجه به مخالفت فرزندان صحابه)
خداوند از ما سوال نمی کند طبق این ایه قران (تِلْكَ أُمَّةٌ قَدْ خَلَتْ ۖ لَهَا مَا كَسَبَتْ وَلَكُم مَّا كَسَبْتُمْ ۖ وَلَا تُسْأَلُونَ عَمَّا كَانُوا يَعْمَلُونَ ) و همچنین (وَلَا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَىٰ)
و بحث کردن بر سر موضوعات آن زمان که ما حضور نداشتیم و شاهد و ناظر نبودیم هیچ سودی به اعمال ما ندارد .و به عقیده ی ما ربطی ندارد.14- اینکه گفته ای (چرا عمر و عثمان گفته اند اگر علی نبود (عمر-عثمان) هلاک میشد)
برادرم چون صحابه ی مهاجر و انصار نسبت به یکدیگر الفت و مهربانی داشتند و در کارها با یکدیگر مشورت می کردند اگر به همدیگر راهنمایی و کمک می کردند از صدق دل می پذیرفتند و تشکر می کردند .
و همین نشان دهنده ی شخصیت آنها می باشد .
15- اینکه گفته ای (چرا معاویه وقتی عمار کشته شد با توجه به روایت رسول خدا)
برادرم حکمیتی که حضرت علی پذیرفت نشان دهنده ی این است که جنگ دینی نبوده و جنگ سیاسی بین مسلمین بوده و خداوند حکمش را به صراحت بیان نموده (وَإِن طَائِفَتَانِ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ اقْتَتَلُوا فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُمَا) (9حجرات)
درباره ی اینکه گفته ای (لابد اسرائیل نیز با اجتهاد غزه را به خاکا خون میکشد؟)
برادرم اشتباه گرفته ای !
حزب الات و نصر الشیطان فعلا در سوریه با اجتهاد اهل سنت را به قتل می رسانند و در عراق با فتواهای علمای شما اهل سنت را به خاک و خون می کشند .
و همان اشخاص در زمان اشغال عراق برای جنگ با کفار آمریکایی حکم جهاد نمی دادند !!
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #946416 – اینکه گفته ای (چرا اصحاب جمل به سوی بصره حرکت کردند اگر میگویید برای اصلاح رفتند)و در مورد جنگ جمل : و موضوع رفتن حضرت عایشه و صحابه پیامبر از مکه که مناسک حج را انجام داده بودند ، به سمت بصره به خون خواهی و دستگیری قاتلین حضرت عثمان بوده.
و شورش بر علیه خلیفه نبوده .
در زمان به خلافت رسیدن حضرت علی در مدینه حضور نداشته اند .
و در مکه در مناسک حج بوده اند.
و اگر می خواستند بر علیه خلیفه شورش کنند باید از مکه به مدینه می امدند نه اینکه به بصره در تعقیب قاتلین حضرت عثمان بروند .
و حضرت علی هم وقتی در مدینه از موضوع مطلع گشتند به سمت بصره حرکت کردند و در آنجا طرفداران همان منافقینی ، که حضرت عثمان را به قتل رسانده بودند و در داخل لشگر حضرت علی پنهان شده بودند در نصف شب بین دو لشگر آتش جنگ را بر افروختند .
و اگر حضرت عایشه شورش بر علیه خلیفه می کردند حضرت علی ایشان را محترمانه به خانه ی پیامبر نمی فرستادند .
و حضرت علی آنقدر عقل و شعور داشتند و از شما بهتر می فهمیدند و اشخاص را می شناختند .
و چون حضرت عایشه بی گناه بودند ایشان را با احترام به خانه ی پیامبر برگرداندند .
و اگر گناهکار می بودند حضرت علی به عنوان حاکم آنها را تحت عنوان جنایتکار جنگی مورد محاکمه قرار می داد و از خون آن همه انسان نمی گذشت .
اینکه گفته ای (این شانزده سوال گلچینی از هزازان سوال ما از شما است لطفا پاسخ دهید)
برادرم این شانزده سوالی که مطرح کرده ای را پاسخ دادم و این خوانندگان هستند که قضاوت می کنند .
و هیچ کدام ربطی به دین و عقیده و عمل ما ندارد و خداوند در قیامت از ما سوال نمی کند .
و ما اهل سنت عقیده ی خود را از ابوبکر و عمر و عثمان و علی و حسن و حسین نمی گیریم بلکه از قران می گیریم .
و شما هم که معتقد به امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام هستید و علمای شما معتقد هستند که در قیامت از ما سوال می کند خواهشمندم به این سوالاتی که می گذارم جداگانه زیر هر کامنت پاسخ بدهید تا خوانندگان قضاوت کنند و به حقیقت برسند .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9465شما بیایید به این سوال پاسخ بدهید که مربوط به عقیده ی خود شما می باشد و طبق عقیده ی شما خداوند از شما سوال می کند .
هنوز یک عالم شیعه پیدا نشده است که بتواند به این سوال ، پاسخ صحیح بدهد . مستند با ایات قران و مستند به ایاتی که امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر را به صراحت مثل توحید و نبوت و معاد ثابت کند ، و دوباره این سوال را می گذارم
چرا برای معرفی دشمنی ابولهب با پیامبر یک سوره کامل با نام ابولهب در قران وجود دارد ولی از امامت که به گفته علمای شما یک اصل دینی است ، یک سوره و یا یک ایه با نام و تعداد امامان وجود ندارد ؟؟
برای معرفی چگونگی تولد عیسی و معرفی داستان یوسف و داستان نوح ایات صریح واضح و روشن در قران وجود دارد ایا مسئله امامت که به اعتقاد علمای شما یک اصل از اصول دین است ارزش ان کمتر از این مسائل بود که با ایات واضح و روشن و با نام و تعداد امامان در قران نیامده است .
اگر جزو ارکان ایمان هم می بود خداوند در ایه 177 سوره بقره ارکان ایمان را به صراحت بیان نموده
1-ایمان به خدا
2- ایمان به رسولان
3- ایمان به کتب الهی
4 – ایمان به ملائکه
5 – ایمان به معاد.
و ایمان نداشتن به همین 5 مورد را در ایه 136 نسا جزو ضلالت و گمراهی دانسته ولی از ایمان به امامت چیزی نگفته است .
و همچنین در اول سوره مومنون و دیگر ایات اوصاف مومنین به صراحت بیان شده ولی باز هم از امامت خبری نیست .
با توجه به اینکه خود خداوند قادر متعال حفاظت قران را تضمین نموده است (9حجر).
منتظر جواب با دلیل و مستند به ایات قران ، در رابطه با امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر مثل آیات نبوت و معاد هستم.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9466خداوند وظیفه پیامبر را در قران به صراحت بیان نموده :
(17 یس و 18 عنکبوت و 99 مائده و 12 تغابن و 82 نحل) (وَمَا عَلَيْنَا إِلَّا الْبَلَاغُ الْمُبِينُ)
و نیز 45 ق (نَّحْنُ أَعْلَمُ بِمَا يَقُولُونَ ۖ وَمَا أَنتَ عَلَيْهِم بِجَبَّارٍ ۖ فَذَكِّرْ بِالْقُرْآنِ مَن يَخَافُ وَعِيدِ)
و همچنین پیامبر طبق ایه 44 نحل تبیین کننده ایات قران می باشد .
(الْبَيِّنَاتِ وَالزُّبُرِ ۗ وَأَنزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ وَلَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ)
و نیز (57 فرقان) (قُلْ مَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ إِلَّا مَن شَاءَ أَن يَتَّخِذَ إِلَىٰ رَبِّهِ سَبِيلًا)و چندین آیه دیگر ….1-اگر امامت 12 امام پس از فوت پیامبر از جانب خداوند بوده و منصوص الهی است ، آیاتی که وظیفه ی امامان 12 گانه پس از فوت پیامبر را مشخص می کند در کدام سوره و کدام آیه قران است ؟؟!!!
2- اگر امامت 12 امام پس از فوت پیامبر از جانب خداوند بوده و منصوص الهی است ، آیاتی که غیبت صغری و غیبت کبری امام 12 را مشخص می کند در کدام سوره و کدام آیه قران است ؟؟!!!
3- اگر امامت 12 امام پس از فوت پیامبر از جانب خداوند بوده و منصوص الهی است ، آیاتی که اطاعت از 12 امام پس از فوت پیامبر را مشخص می کند در کدام سوره و کدام آیه قران است ؟؟!!! به لحاظ اینکه در آیات زیادی از قران ، خداوند دستور به اطاعت از پیامبر داده است .
4 – آیاتی در قران که اعتقاد و ایمان به نبوت می باشد ، به صراحت بیان شده . آیاتی که اعتقاد و ایمان داشتن به امامت 12 امام پس از فوت پیامبر بیان شده ، در کدام سوره و ایه قران است ؟؟؟!!
5- آیاتی که اعتقاد نداشتن به نبوت موجب ضلالت و گمراهی می شود ، در قران به صراحت بیان شده . آیاتی که اعتقاد و ایمان نداشتن به امامت 12 امام پس از فوت پیامبر موجب ضلالت و گمراهی می شود در کدام سوره و ایه قران بیان شده است ؟؟!!
-
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
۲٫ “وَ جَعَلْنَاهُمْ أَئمَّةً یَهْدُونَ بِأَمْرِنَا وَ أَوْحَیْنَا إِلَیْهِمْ فِعْلَ الْخَیرْاتِ وَ إِقَامَ الصَّلَوةِ وَ إِیتَاءَ الزَّکَوةِ وَ کاَنُواْ لَنَا عَابِدِینَ”؛[۳] و آنان را پیشوایانى قرار دادیم که به فرمان ما، (مردم را) هدایت مى کردند و انجام کارهاى نیک و برپاداشتن نماز و اداى زکات را به آنها وحى کردیم و تنها ما را عبادت مى کردند.
۳٫ “وَ جَعَلْنَا مِنهُمْ أَئمَّةً یهْدُونَ بِأَمْرِنَا لَمَّا صَبرُواْ وَ کَانُواْ بِایَاتِنَا یُوقِنُونَ”؛[۴] و از آنان امامان (و پیشوایانى) قرار دادیم که به فرمان ما (مردم را) هدایت مىکردند، چون شکیبایى نمودند، و به آیات ما یقین داشتند.
۴٫ “یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک من ربک…”؛[۵] ای پیامبر! آن چه را از سوی پروردگارت نازل شده است به طور کامل (به مردم) برسان، و اگر انجام ندهی، رسالت او را انجام نداده ای، و خداوند تو را از (خطرهای احتمالی) مردم نگاه می دارد، و خداوند جمعیت کافران لجوج را هدایت نمی کند”.
خداوند متعال پیامبرش را با شدّت هر چه تمام تر، امر فرمود که رسالت خود را ابلاغ نماید و طبق روایات، پیامبر اکرم (ص) به دنبال نزول این آیه، در جایی به نام غدیر خم، حضرت علی (ع) را با عبارت مشهور «هر کس من مولای او هستم علی مولای اوست.» به جانشینی خود برگزید.[۶]
۵٫ “انما ولیکم الله و رسوله و الذین امنوا الذین یقیمون الصلاة…”؛[۷]ولی و سرپرست شما تنها خداست و پیامبر او، و آنها که ایمان آورده اند و نماز را به پا می دارند و در حال رکوع زکات می پردازند