Home › انجمن ها › مهدی موعود یا مهدی موهوم؟ › منکرین امام زمان معنای غیبت را نفهمیدهاند
این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط mohsen1364 در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #1868
یکی از سوالاتی که خصوصا مخالفین شیعه مطرح میکنند این است که: فوائد امام غائب چیست؟ امامی که نتواند مشکلات مردم را حل کند و جامعه را از کژیها و بدیها، حفظ کند، چه فایده ای در وجودش است؟
پاسخ:
نکته اول:
معنای غیبت این نیست که امام در جهانی دیگر و با یک وجود ماورایی زندگی کند بلکه غایب یعنی ناشناخته بودن امام توسط مردم.بله امام در میان مردم زندگی می کند و مردم وی را می بینند ولی نمی شناسند و ایشان از یک زندگی طبیعی برخوردار است
برادران حضرت یوسف وقتی برای تجارت به مصر رفتند، مدتی در نزد حضرت یوسف بودند ، اما چون اورا نمی شناختند هرگز گمان نمیکردند که این سلطان، همان برداری است که قبلا او را به چاه انداختهاند. در اینجا برادران در حضور یوسف بودند ولی او را نمیشناختند. غیبت حضرت مهدی علیه السلام نیز از همین قسم است. اگر غیبتی هست نه به معنای آن است که حضرت در جامعه حضور ندارند، بلکه به معنای آن است که ایشان حاضرند، اما ما ایشان را نمی شناسیم.
نکته دوم:
آیت الله سبحانی میفرماید:
تقسیم اولیای الهی به ظاهر و غایب
بر اساس قرآن، اولیای خدا دو گونهاند: ولیّ آشکار که مردم او را میشناسند، و ولیّ پنهان از چشم مردم که کسی او را نمیشناسد، هر چند در میان مردم به سر میبرد و احوال و اخبار مردم را میداند.
در سوره کهف، هر دو گونه اولیای خدا در یک جا یاد شده است. یکی حضرت موسی و دیگری همراه و رفیقش که در سفر خشکی و دریایی به طور موقت او را همراهی کرد، یعنی خضر. آن ولیّ الهی به گونهای بود که همدم و رفیقش حضرت موسی هم او را نمیشناخت و به فرمان خدا با او همراه شد و در طول همسفری از علم او بهره گرفت. خداوند از آن بنده الهی که از علم لدنّی برخوردار بود یاد میکند و این که موسیعلیه السلام با او همراه شد تا از علوم او چیزی بیاموزد. [1] قرآن کریم، شرح مفصّلی از کارهای سودمند این ولیّ الهی میدهد، کسی که حتی موسای پیامبر هم او را نمیشناخت، ولی مردم از آثار وجود مبارک و کارهای مفید او بهرهمند میشدند. [2]
امام مهدیعلیه السلام همچون آن همسفر موسی، ولیّ ناشناخته الهی در نظر مردم است، با آنکه در همان وقت، منشأ آثار فراوان برای امت است، یعنی کسی از مردم شخص او را نمیشناسد، با آنکه از برکات وجودی او بهرهمندند. پس غیبت امام مهدیعلیه السلام به معنای جدا بودن از جامعه نیست، بلکه همان گونه که در روایات معصومینعلیهم السلام آمده است، همچون خورشید در پسِ ابر است که خودش دیده نمیشود، لیکن گرما و نور را به زمین و ساکنان آن میرساند. [3]
افزون بر این که شماری از نیکان و پاکان شایسته و باتقوا که شایستگی تشرّف به دیدارش را داشتهاند، او را دیده و با او ملاقات کرده و از راهنماییها و علوم او بهره گرفتهاند، دیگران هم از این راه، از آثار و برکات وجودی او بهرهمند شدهاند. [4]
نکته سوم:
غیبت امام زمان امری بی سابقه نیست.حضرت مسیح هم به فرمان خدا از دید مردم غائب شد تا مدت مشخصی که ظهور کند
قرآن در این باره میفرماید:
بَلْ رَفَعَهُ اللَّهُ إِلَيْهِ وَ كانَ اللَّهُ عَزيزاً حَكيماً — بلكه خدا او را به سوى خود، بالا برد. و خداوند، توانا و حكيم است. [5]
ضمن اینکه یک انسان عاقل به علت غیبت طولانی نمیتواند اصل وجود امام زمان را انکار کند، در حالی که امام زمان با روایات متواتری که در کتب فریقین است ثابت شده است و در این مورد شکی وجود ندارد. [6]
نکته چهارم:
برنامه ای که امام زمان(ع)دارد با برنامه های دیگر پیشوایان کاملا متفاوت است,ایشان ماموریت دارد که زمین را پر از عدل و داد کند.همچنانکه به این مطلب در کتب اهل سنت اشاره شده است که: پیامبر(ص) در روایتی فرمودند:« لا تقوم الساعة حتى يملك رجل من أهل بيتي أجلي أقنى يملأ الأرض عدلا كما ملئت قبله ظلما يكون سبع سنين»قیامت بر پا نمی شودتا اینکه مردی ازاهل بیت من که گشاده پیشانی وبینی باریک وقلمی ،به حکومت برسد و زمین را از عدالت پر سازد؛ چنان که از ظلم پرشده باشد. [7]
البته پیامبران دیگر نیز قسمتی از این برنامه را اجرا کرده اند ولی چون که موانعی بر سر راهشان بود نتوانستند عدالت را به طور کل در جهان اجرا کنند
برای این که یک برنامه جهانی اجرا شود و به وسیله آن عدالت در کل جهان برقرار شود نیاز به مقدماتی داریم که تا این مقدمات اجرا نشود نمی توان گفت که در اجرای این برنامه جهانی موفق هستیم
باید مردم جهان برای اجرای این اصول تشنه و آماده شوند(آماده و تشنه اجرای عدالت باشند) و تا در مردم جهان تقاضایی نباشد اجرای این برنامه جهانی با شکست روبه رو می شود
نکته پنجم:
لازمه این که امام زمان(ع)وجود دارد این نیست که دیگر مردم، خصوصا شیعه، هیچ مشکلی نداشته باشد
اگر تاریخ را مرور کنیم به این نتیجه می رسیم که حتی در زمان انبیاء الهی و پیامبر (ص) هم مشکلاتی برای مردم وجود داشته است
به عنوان مثال در تاریخ آمده است که:
مسلمانان در ابتدا مجبور بودند به دره ها پناه برند و نماز بخوانند. [8]
قرآن درباره وجود مشکلات می فرماید:
أَمْ حَسِبْتُمْ أَن تَدْخُلُواْ الْجَنَّةَ وَ لَمَّا يَأْتِكُم مَّثَلُ الَّذِينَ خَلَوْاْ مِن قَبْلِكُم مَّسَّتهُمُ الْبَأْسَاءُ وَ الضَّرَّاءُ وَ زُلْزِلُواْ حَتىَ يَقُولَ الرَّسُولُ وَ الَّذِينَ ءَامَنُواْ مَعَهُ مَتىَ نَصْرُ اللَّهِ أَلَا إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ قَرِيب
آيا گمان كرديد داخل بهشت مى شويد، بىآنكه حوادثى همچون حوادث گذشتگان به شما برسد؟! همانان كه گرفتاريها و ناراحتيها به آنها رسيد، و آن چنان ناراحت شدند كه پيامبر و افرادى كه ايمان آورده بودند گفتند: «پس يارى خدا كى خواهد آمد؟!» (در اين هنگام، تقاضاى يارى از او كردند، و به آنها گفته شد آگاه باشيد، يارىِ خدا نزديك است. [9]
این آیه به مؤمنان در تمام دوره ها هشدار مىدهد كه براى پيروزى و نايل شدن به مواهب بهشتى، بايد در دنیا پذیرای مشکلات باشند و در حقيقت، اين مشكلات آزمونى است كه مؤمنان را پرورش مى دهد و این مشکلات است که مومن حقیقی را از غیر حقیقی متمایز میسازد
منابع:
[1 ] سوره کهف آیات 66 – 65
[2 ] سوره کهف، آیات 82 – 71
[3 ] کمال الدّین، صدوق: ص458
[4 ] آیت الله سبحانی، سیمای عقائد شیعه، مبحث مهدویت
[5 ] سوره نساء آیه 158
[6 ] ابن حجر الهيثمي، الصواعق المحرقة علي أهل الرفض والضلال والزندقة، ص207 و ابن أثير الجزري، الكامل في التاريخ ، ج 6 ، ص249 ـ 250 .
[7 ] سيوطي ، الحاوي : ج 2 ص 63– سنن ابي داود ، ج4ص174 و………..
[8 ] تاریخ طبری، ج 3، ص 61
[ 9] سوره بقره آیه 214
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9125شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9127اینکه گفته ای (برنامه ای که امام زمان(ع)دارد با برنامه های دیگر پیشوایان کاملا متفاوت است,ایشان ماموریت دارد که زمین را پر از عدل و داد کند.)برادرم این ماموریت را چه کسی به ایشان داده است ؟؟
چه شخصی ایشان را مامور کرده است ؟؟
سند و مدرک صحیح آن را بگذار تا خوانندگان قضاوت کنند .
اینکه گفته ای (در کتب اهل سنت اشاره شده است که: پیامبر(ص) در روایتی فرمودند)
برادرم چرا روایت صحیح این موضوع را که در کتابهای صحیح اهل سنت امده است را به صورت کامل نیاورده ای ؟؟
که پیامبر فرموده است (نامش نام من است و نام پدرش هم نام پدر من است)
و در کجا پیامبر فرموده است که فرزند حسن عسگری است و یا امام دوازدهم است ؟؟
و در کجا پیامبر گفته است صدها سال غائب می باشد ؟؟
اینکه گفته ای (باید مردم جهان برای اجرای این اصول تشنه و آماده شوند(آماده و تشنه اجرای عدالت باشند) و تا در مردم جهان تقاضایی نباشد اجرای این برنامه جهانی با شکست روبه رو می شود)
برادرم این گفته ی شما با استناد به چه آیه ای از قران می باشد ؟؟
کدام دین و پیامبر را هر زمان که مردم تشنه بوده اند خداوند مبعوث کرده است ؟؟
آیا مردم مکه تشنه دین بوده اند که خداوند پیامبر اسلام را مبعوث کرد ؟؟
برادرم من دو سوال اساسی می گذارم که مربوط به امام زمان است .
و اگر راست می گویی و اینکه خوانندگان قضاوت کنند به این دو سوال پاسخ بده و حتما مرتبط با موضوع باشد .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9128پیامبر اسلام با نام و وظایف مشخص در ایات متعدد قران ، از طرف خداوند معرفی شده است .
و هر زمان که پیروان پیامبر دچار مشکل می شدند برای حل مشکل ، و اگر در مسائل دینی و عبادی دچار اختلاف می شدند به پیامبر رجوع می کردند .
و اگر عالم و یا فرستاده پیامبر اسلام در اطراف و شهرهای دیگر در بیان احکام دین اسلام با مردم آن شهر و دیار ، دچار مشکل می شدند ، هر فردی که می خواست می آمد در مدینه ، بدون واسطه وبدون معطلی نزد پیامبر اسلام و مشکل دینی و … خود را مطرح و جواب صحیح را از پیامبر اسلام می گرفت .
و حتی صحابه پیامبر اگر دچار اختلاف فقهی می شدند به پیامبر رجوع می کردند و پیامبر حکم صحیح شرعی را برایشان بیان می کرد .
و امام زمان که اهل تشیع می گویند بدنیا آمده و زنده هست و برای هدایت مردم هست تا مردم گمراه نشوند ، چرا در مکان مشخصی در دسترس تمام مردم نیست تا مثل پیامبر اسلام جواب سوالات دینی مردم را بدهد .
و یا حداقل اختلافات فقهی بین مراجع را حل و فصل نماید . تا فتوا های متضاد صادر نکنند .
و امروز با توجه به وسائل ارتباط جمعی امام زمان می توانست با یک شبکه تلوزیونی پاسخ هر سوال کننده ای در اقصی نقاط دنیا را بدهد .
و چرا تا امروز حتی کتابهای روایی و حدیثی اهل تشیع را تصحیح نکرده است ، که یک عالم اهل تشیع بگوید این حدیث صحیح است و دیگری بگوید این حدیث ضعیف است . آن هم در زمانی که امام معصوم حی و حاضر است .
و چرا نهج البلاغه را تصحیح نکرده است ؟؟ تا گفتار صحیح حضرت علی برای مردم مشخص کند .
و چرا قران را تفسیر نکرده است تا هرکسی درباره ی ایات قران اظهار نظر نکند و به رای خود تفسیر نکند ؟؟؟و با توجه به اینکه مدت 30 سال می شود که حکومت دست نایب ایشان است آن کتابهای تصحیح شده ، چاپ و منتشر و مردم از اسلام ناب مستفیض می شدند .
آیا این سردرگمی مردم گناهش بر گردن چه کسی می باشد ؟؟؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9129پیامبر یعنی پیامرسان.
و خداوند وظیفه پیامبر را در قران به صراحت بیان نموده :
(17 یس و 18 عنکبوت و 99 مائده و 12 تغابن و 82 نحل) (وَمَا عَلَيْنَا إِلَّا الْبَلَاغُ الْمُبِينُ)
و نیز 45 ق (نَّحْنُ أَعْلَمُ بِمَا يَقُولُونَ ۖ وَمَا أَنتَ عَلَيْهِم بِجَبَّارٍ ۖ فَذَكِّرْ بِالْقُرْآنِ مَن يَخَافُ وَعِيدِ)
و همچنین پیامبر طبق ایه 44 نحل تبیین کننده ایات قران می باشد .
(الْبَيِّنَاتِ وَالزُّبُرِ ۗ وَأَنزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ وَلَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ)
و نیز (57 فرقان) (قُلْ مَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ إِلَّا مَن شَاءَ أَن يَتَّخِذَ إِلَىٰ رَبِّهِ سَبِيلًا)و چندین آیه دیگر ….1-اگر امامت 12 امام پس از فوت پیامبر از جانب خداوند بوده و منصوص الهی است ، آیاتی که وظیفه ی امامان 12 گانه پس از فوت پیامبر را مشخص می کند در کدام سوره و کدام آیه قران است ؟؟!!!
2- اگر امامت 12 امام پس از فوت پیامبر از جانب خداوند بوده و منصوص الهی است ، آیاتی که غیبت صغری و غیبت کبری امام 12 را مشخص می کند در کدام سوره و کدام آیه قران است ؟؟!!!
3- اگر امامت 12 امام پس از فوت پیامبر از جانب خداوند بوده و منصوص الهی است ، آیاتی که اطاعت از 12 امام پس از فوت پیامبر را مشخص می کند در کدام سوره و کدام آیه قران است ؟؟!!! به لحاظ اینکه در آیات زیادی از قران ، خداوند دستور به اطاعت از پیامبر داده است .
4 – آیاتی در قران که اعتقاد و ایمان به نبوت می باشد ، به صراحت بیان شده . آیاتی که اعتقاد و ایمان داشتن به امامت 12 امام پس از فوت پیامبر بیان شده ، در کدام سوره و ایه قران است ؟؟؟!!
5- آیاتی که اعتقاد نداشتن به نبوت موجب ضلالت و گمراهی می شود ، در قران به صراحت بیان شده . آیاتی که اعتقاد و ایمان نداشتن به امامت 12 امام پس از فوت پیامبر موجب ضلالت و گمراهی می شود در کدام سوره و ایه قران بیان شده است ؟؟!!
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9138اقا عبد الله اعتقاد به این که امام زمان همسر دارد و یا ندارد اصلا مهم نیست.چیزی که مهم است وجود امام زمان است که حتی بنابر اعتقاد بزرگان اهل سنت آن را قبول دارندابن حجر العسقلاني الشافعي (متوفاي852هـ):
ابن حجر عسقلاني، يکي ديگر از بزرگان علم رجال و حديث اهل سنت است که تولد حضرت مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف را مفروغ عنه گرفته و امام عسکري عليه السلام را پدر آن حضرت خوانده است .
وي در کتاب لسان الميزان در شرح حال جعفر بن علي برادر امام عسکري عليه السلام مينويسد:
493 جعفر بن علي بن محمد بن علي بن محمد بن علي بن موسى بن جعفر بن محمد بن علي بن الحسين بن علي بن أبي طالب الحسيني أخو الحسن الذي يقال له العسكري وهو الحادي عشر من الأئمة الإمامية ووالد محمد صاحب السرداب
جعفر بن علي بن محمد … برادر حسن است که به او عسکري گفته ميشود . حسن عسکري (عليه السلام) امام يازدهم از ائمه دوازده گانه مذهب اماميه است که پدر محمد صاحب سرداب بوده است.
لسان الميزان ج 2 ص 460
ابن حجر الهيثمي، (متوفاى973هـ):
ابن حجر مکي، در کتاب الصواعق المحرقه، تصريح ميکند که امام عسکري عليه السلام فرزندي داشته که در زمان وفات آن حضرت 5 ساله بوده است:
ولم يخلف غير ولده أبي القاسم محمد الحجة ، وعمره عند وفاة أبيه خمس سنين ، لكن أتاه الله فيها الحكمة ، ويسمى القائم المنتظر… .
امام عسکري فرزندي غير از ابو القاسم محمد الحجه نداشت که در هنگام وفات پدرش پنج ساله بود؛ اما خداوند به او در آن سن کم حکمت عطا کرد و قائم، منتظر و … ناميده شده است.
الصواعق المحرقة علي أهل الرفض والضلال والزندقة، ص207
ابن أثير الزري (متوفاى630هـ) :
ابن أثير جزري، در کتاب معتبر الکامل في التاريخ تصريح ميکند که امام عسکري عليه السلام فرزندي به نام م ح م د داشته است:
وفيها توفي الحسن بن علي بن محمد بن علي بن موسى بن جعفر بن محمد بن علي بن الحسين بن علي بن أبي طالب (ع) . وهو أبو محمد العلوي العسكري وهو أحد الأئمة الاثني عشر على مذهب الامامية ، وهو والد محمد الذي يعتقدونه المنتظر بسرداب سامرا وكان مولده سنة اثنتين وثلاثين ومائتين.
در سال 260هجري قمري حسن بن علي … عليهم السلام از دنيا رفت. او ابو محمد عسکري يکي از ائمه دوازده گانه مذهب اماميه است . او پدر محمد است که شيعيان منتظر او از سرداب سامرا هستند .
الكامل في التاريخ ، ج 6 ، ص249 ـ 250 .
و تصریح خیلی دیگر از علمای اهل سنت که به علت اختصار فقط به این موارد اکتفا شد
===========================
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9139و اما در مورد حضرت خضر مثل این که شما قرآن را درست نخواندید قرآن کارهایی که حضرت خضر انجام داد و این کارها باعث نجات مردم شد.لطف کن ایات 79 تا 82 سوره کهف را بخوان تا برایت ثابت شود که خضر چه کارهایی انجام داد و این کارها چه تاثیراتی برای مردم داشت
===================
اما در مورد تشبیه امام زمان به خورشید پشت ابر که امام صادق بیان فرمودند:اولا باید بگم که شما که ادعا دارید محبت اهل بیت را چرا به سخنانشان عمل نمی کنید؟ ایا محبت زبانی کافی است؟ ثانیا: نمی خواهم اقرار علمای اهل سنت را به فضیلت امام صادق برایتان بگویم.ثالثا:منظور این تشبیه این است که همانطور که مردم از خورشید پشت ابر به وسیله گرمایش سود می برند از امام زمان هم با توجه به این که او را نمی بینند سود می برند.برایتان نوشتم که معنای غیبت این نیست که امام در جهانی دیگر و با یک وجود ماورایی زندگی کند بلکه غایب یعنی ناشناخته بودن امام توسط مردم. بله امام در میان مردم زندگی می کند و مردم وی را می بینند ولی نمی شناسند و ایشان از یک زندگی طبیعی برخوردار است
برادران حضرت یوسف وقتی برای تجارت به مصر رفتند، مدتی در نزد حضرت یوسف بودند ، اما چون اورا نمی شناختند هرگز گمان نمیکردند که این سلطان، همان برداری است که قبلا او را به چاه انداختهاند. در اینجا برادران در حضور یوسف بودند ولی او را نمیشناختند. غیبت حضرت مهدی علیه السلام نیز از همین قسم است. اگر غیبتی هست نه به معنای آن است که حضرت در جامعه حضور ندارند، بلکه به معنای آن است که ایشان حاضرند، اما ما ایشان را نمی شناسیم.
==========
جزیره خضر به اعتقاد ما درست نمی باشد و در حد یک افسانه است چرا که دلیلی فطعی برای این امر وجود ندارد
==========
درباره این که چرا اسم امام زمان در قران نیامده باید بگویم که شما چه طوری به ابوبکر اعتقاد دارید در حالی که به صراحت اسمی از ابوبکر در قران نیامده؟ناچارید به روایات رجوع کنید تا معلوم شود “ثانی اثنین”درباره چه کسی است ما هم طبق روایات زیادی که هم از کتب اهل سنت و هم شیعه وارد شده پی به وجود امام زمان می بریم
شما طبق کدام دلیل می گویید خدا جانشین پیامبر را تعیین نکرده این همه ایات از جمله ایه اکمال، ایه ولایت و…که به اقرار علمای اهل سنت این ایات درباره امام علی نازل شده است که البته برای اثباتش بحصی جداگانه لازم است
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9140به ادرس های زیر رجوع کن و با دقت بخون لطفاhttp://www.adyannet.com/news/5982
http://www.adyannet.com/news/7704
http://www.adyannet.com/news/12081
لمسعودي الشافعي (متوفاى346هـ):
علي بن الحسين مسعودي، يکي از بزرگان شافعي مذهب در کتاب معتبر مروج الذهب تصريح به ولادت حضرت مهدي عليه السلام کرده است:
الإمام الثاني عشر
وفي سنة ستين ومائتين قبض أبو محمد الحسن بن علي بن محمد بن علي بن موسى بن جعفر بن محمد بن علي بن الحسين بن علي بن أبي طالب عليهم السلام في خلافة المعتمد، وهو ابن تسع وعشرين سنة، وهو أبو المهدي المنتظر، والإِمام الثاني عشر عند القطِعية من الإِمامية،
در سال 260هـ ابو محمد حسن بن علي … در زمان خلافت معتمد و در سال 29 سالگي از دنيا رفت. او پدر مهدي منتظر است که امام دوازدهم از ديدگاه مذهب دوازده امامي به شمار ميرود.
مروج الذهب ج 4 ص 160
وقتی در قران می فرماید”اطیعو الرسول”و پیامبر در احادیث بسیاری تصریح می کند که مهدی جهان را پر از عدل و داد می کند”
حضرت مهدی (عج) از نسل حضرت علی (ع)؛ سیوطی در عرف الوردی نقل کرده که رسول خدا (ص) دست علی (ع) را گرفت و فرمود: “سیخرج من صلب هذا فتی یملأ الارض قسطاً و عدلاً”.
2-3. حضرت مهدی (عج) از نسل فاطمه (س)؛ ابن ماجه از ام سلمه نقل کرده که وی از رسول خدا (ص) چنین شنید: “المهدی من ولد فاطمه”.
ایا این روایات صحیح السند برای شما حجت نیست.وقتی که قران می گوید از رسول اطاعت کنید ایا این نمی رساند که گفتار پیامبر برای ما حجت باشد
وقتی در کتب
قال رسول اللَّهِ صلى الله عليه وسلم من مَاتَ بِغَيْرِ إِمَامٍ مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّةً
مسند أحمد بن حنبل ج 4 ص 96
هركس بدون امام از دنيا برود؛ مرگش مرگ جاهلي است.
والمراد بالميتة الجاهلية وهي بكسر الميم حالة الموت كموت أهل الجاهلية على ضلال وليس له امام مطاع لأنهم كانوا لا يعرفون ذلك وليس المراد أنه يموت كافرا بل يموت عاصيا.
فتح الباري ج 13 ص 7
يعني هر كس امام نداشته باشد، مرگش مرگ جاهلي است؛ مثل كساني است كه در دوران جاهليت مردهاند به گمراهي و امامي هم نداشتند كه از او تبعيت كنند؛ چون اينها همچين چيزي را نميدانستند و بعد ايشان ميگويد: مراد اين نيست كه كافر ميميرند؛ بلكه گناه كار ميميرند.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9141بنام خداالسلام علی عبادالله الصالحین
اینکه ادعای وجود امام زنده و غایب تنها از طریق روایات مجعول و نادرست قابل طرح است آیا برای رد ادعا کافی نیست؟
حتی با قیچی کردن روایات و نقل قول های ادعاهای امثال روافض از کتب معتبر و دست و پا زدن در رسیدن به توهمات نه تنها مشکل مدعی کذاب را حل نمی کند بلکه بر عکس راه تحقیق را بر رد ادعای باطل روافض و مدعیان باز می کند و از ترفند های عوام فریبانه و سبک این جماعت پرده بر می دارد.
اگر به واقع مدعی حیات و تاثیر امام موهوم و متصور خود هستند،از آثار و نتایج امامتش به روشنی نمونه بیاورند.
تا آنجا که بنده از نزدیک و در بطن این جماعت شاهد هستم جز اضطرار و سردرگمی و آرزوی فرج و تعطیلی حدود الهی و تجاهل به آیات الهی در غیبت حجت موهوم اثری در چنین باور سرتا پا خرافی و دروغ نمی بینم.
تا جایی که افضل اعمال این جماعات در جشن تولد و اقامه عزا و استغاثه به واسطه های مفروض و البته مفتری بر اهل بیت علیهم السلام و زیارت قبور و ادعاهایی در غلو و تنقیص افراد و تغییر معیار ها و ملاک های الهی و مصرح توسط انبیا و اولیای خدا در سنجش ها و درستی اعمال بوده و می باشد.
از جمله ابداعات و انحرافات رایج:
-افضلیت زیارت قبور به زیارت بیت الله الحرام.
-طلب حاجت از اموات و قبور به جای طلب از خدا.
-معکوس نمودن روش ارزش گزاری ها از مبانی محکم و متقن چون قرآن و سنت صحیح نبوی به اقوال منقول محتمل بر جعل و خطا و منتسب و مفتری بر بزرگان.
-رجحان و حصر اهمیت ولایت بر هر باور دیگر مخصوصا” توحید و نبوت و معاد.
-ترویج شخصیت پرستی و محوریت کلام بشری و محو و خروج کلام الهی از عرصه معلومات مومنین به موهومات القایی.
-..
مدعی تشیع و امثال چنین باورهای بشر بنیاد و غیر الهی هر چه در زمینه های به ظاهر مشترک با موحدین دارند در واقع در زمره تلبیسات شان محسوب می شود و به روشنی جدایی و افتراق این جماعات از مسیر هدایت و راه راست پیدا است.
نمونه های تلبیسات و خدعه های این جماعت را می توان در تمسک به تحریفات و قیچی کردن روایات در همین موضوع مشاهده کرد.
والسلام علی من اتبع الهدی
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9145متاسفانه فقط به شما یاد دادند که به ما بگید قیچی می کنید.شما که ادعای قیچی دارید ثابت کنید.خدا لعنت کنه هرکی که قیچی میکنه و حقایق رو کتمان میکنهدرباره مشروعیت زیارت قبور به لینک زیر رجوع کن قبلا بحث کردم(سمت راست عکس عمامه است اونها رو خودم نوشتم خیلی مختصر)
http://forum.jonbeshnet.ir/thread5132.html http://www.adyannet.com/news/5504
توسل
http://www.adyannet.com/news/8966 http://www.adyannet.com/news/2036 خواهشا با دقت بخون
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9147سلامجناب محسن شما اینهمه مطلب نوشتی آخرشم جواب سوال اصلی رو ندادی.
شما عقیده من درآوردی امامت بعد از رسول الله رو بخاطر هدایت مردم و حل مسایل و مشکلات دینی و خلاصه رسوندن نظر خداوند درمورد مسائل مختلف دین و جلوگیری از اختلافات دینی به مردم اختراع کردین. حالا سوالی که باید جواب بدین اینه که پس این امام زمان شما کدوم یکی از این وظایفشو انجام میده؟
-
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
برادرم طبق این ادعایی که شما کرده ای پس باید حداقل همسر و فرزندان و پدر زن و برادران و خواهران همسرشان ایشان را بشناسند .
و آیا تا حالا در طول 1200 سال چند همسر گرفته اند ؟؟
چون ازدواج دستور پیامبر اسلام است . (النکاح سنتی و من رغب عن سنتی فلیس منی)
آیا فرزندانشان و همسرانشان طول عمرشان مثل دیگر افراد هست ؟؟؟
اینکه گفته ای (یکی حضرت موسی و دیگری همراه و رفیقش که در سفر خشکی و دریایی به طور موقت او را همراهی کرد، یعنی خضر.)
برادرم حضرت خضر وظیفه سرپرستی و هدایت یک جامعه را بر عهده نداشت در حالی که طبق اعتقادات شیعه امام که جانشین پیامبر است برای سرپرستی و هدایت جامعه می باشد .
اینکه گفته ای (بلکه همان گونه که در روایات معصومینعلیهم السلام آمده است، همچون خورشید در پسِ ابر است که خودش دیده نمیشود، لیکن گرما و نور را به زمین و ساکنان آن میرساند.)
برادرم با این مثالها مردم صدها سال قبل را می شد فریب داد و جیبشان را خالی کرد ولی امروز با توجه به تکنولوژی که وجود دارد اگر در یک شهر ابر باشد در شهر دیگر که ابر نیست و مردم مطلع می شوند .
و همچنین با هواپیما و بالن و … می شود رفت بالای ابر و خورشید را دید .
و همچنین در چندین سال با مطرح کردن جزیره خضراء و نوشتن کتاب مردم را فریب می دادند .
اینکه گفته ای (قرآن در این باره میفرماید: بَلْ رَفَعَهُ اللَّهُ إِلَيْهِ وَ كانَ اللَّهُ عَزيزاً حَكيماً — بلكه خدا او را به سوى خود، بالا برد. و خداوند، توانا و حكيم است.)
برادرم اولا : خداوند به صراحت گفته است به سوی خود بالا برده و نگفته است در بین مردم زندگی میکند !!
دوما : اگر امام زمانی وجود می داشت چطوری خداوند موضوع حضرت موسی را به صراحت بیان کرد ولی از امام زمان که مربوط به پس از فوت پیامبر اسلام برای امت اسلام چیزی نگفت ؟؟؟
نمی شود برای ثابت کردن یک عقیده ی دینی به آیات و موضوعاتی که مربوط به اشخاص دیگری می باشد قیاس کرد .
من آنم که رستم بود پهلوان !!