این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط محمد35 در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #1802استفتاء
دزدی هستم متدین. میخواستم ببینم از نظر شرعى، تنهایى به دزدى رفتن بهتر است یا دو نفرى؟فتوا
بنا به صلاحدید علمای بزرگوار حنفی، دو نفرى بهتر است. به این ترتیب، حد شرعى یعنى بریدن دست، منتفى مىشود و به سى ضربه شلاق یا كمتر تقلیل مىیابد.
البته همكارى دو دزد محترم باید به این شكل باشد كه یكى درب منزل را باز كند و وارد خانه شود و اسباب و وسائل را تا درب خانه بیاورد. و دزد دوم هم بیرون منزل بایستد و دستش را دراز كند و اثاث را بردارد و ببرد.
در اینجا نیز چون اصل «كار را كه كرد، آن كه تمام كرد» محقق نشده، حد جارى نمىشود.منبع فتوا
اذا نقب اللص البیت فدخل و اخذ المال فتاوله آخر خارج البیت على النقب او على الباب، فلایجب القطع علیهما. عبدالرحمن الجزیرى، الفقه على المذاهب الاربعة، ج 5، ص 193
فكل من اتى فعلا حراما لا حد فیه … فان على الحاكم ان یعزره. عبدالرحمن الجزیرى، الفقه على المذاهب الاربعة، ج 5، ص 397
و قد اشترط بعض الائمه ان لا یزید التعزیر بالضرب على الثلاثین سوطا. عبدالرحمن الجزیرى، الفقه على المذاهب الاربعة، ج 5، ص 398استفتاء
چهار زن دارم و از هر كدام، سه چهار فرزند. مدتى پیش فریب خوردم و زنایى كردم. امیدوارم خداوند بر عفو و بخشش حكم فرماید. شما چه حكم مىفرمایید؟فتوا
ازدواجت باطل، همسرانت بر تو حرام، و ارتباط با آنها در حكم زنا است. این هم حكم ما. جگرت حال آمد؟منبع فتوا
من زنى فسد النكاح بینه و بین زوجته. و اذا زنت الزوجة، فسد النكاح بینها و بین زوجها. عبدالرحمن الجزیرى، الفقه على المذاهب الاربعة، ج 5، ص 137
ونیز : 1- خوردن گوشت جن جایز است؛ محمد الزغبی مبلغ مصری با صدور فتوایی، خوردن گوشت جن را درصورت دسترسی به آن مجاز دانست.
2-شیخ جمال قطب رئیس سابق کمیته فتوای دانشگاه الأزهر مصر در فتوای جنجالی خود، شنیدن قرآن کریم در زمان رانندگی و در محل کار را حرام اعلام کرده است.
3-شیخ احمد ابویوسف، رییس مرکز ارشاد مذهبی در وزارت دیانت مصر، در پاسخ به استفتای مردی که پرسیده بود، نظر اسلام در مورد مرد مسلمانی که بر اثر ایدز بمیرد چیست؟ پاسخ داد: هرکسی که به علت بیماری ایدز بمیرد، از نظر اسلام شهید به حساب میآید!
4-دعی عبدالله؛ امام جماعت مسجد نور الاصلاح در واشنگتن، ضمن سخنانی ادعا کرد: هم جنس بازی حلال است. وی اعتراف کرد که خود او از نوجوانی آن را تجربه کرده و در زندگیاش با چهار مرد رابطه داشته است! زیرا اسلام آن را مجاز شمرده است! وی در پاسخ به این سوال که، شما امام جماعت یک مسجد هستید پس چگونه هم جنس بازی را مجاز میدانید؟! پاسخ داد: تمام سعی من این است که اسلام را به صورت امروزی عرضه کنم و با مظاهر تجدد آن را هماهنگ کنم. شکی نیست که حلال شمردن این رابطه یکی از مظاهر پیشرفت اسلام است!
وبرخی دیگر: استفاده از دوچرخه و سوار شدن بر آن را حرام است زیرا وسیله شیطان هست/ روشن کردن کولر در غیاب شوهر برای زن حرام است/ . / حلال بودن ازدواج پدر با دخترش که از طریق غیر مشروع یعنى زنا به دنیا آمده باشد. / دیدن چهره نامزد ازطریق اینترنت حرام است/ اگر چند نفر از شیر یک گوسفند استفاده کنند خواهر و برادر رضایى مى شوند و داستان محرمیّت و حرمت ازدواج دامنگیرشان خواهد شد.شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6735شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6749و نوشته ای:من زنى فسد النكاح بینه و بین زوجته. و اذا زنت الزوجة، فسد النكاح بینها و بین زوجها. عبدالرحمن الجزیرى، الفقه على المذاهب الاربعة، ج 5، ص 137
اما چون خودت تحقیق نکردی و از این ور آن ور کپی کردی باعث میشود بلا استثناء بلا استثناء در هر رفرنسی سوتی بدهی
اما اصل متن چنین است
الحكم إذا زنت الزوجة أو الزوج
احتج جماعة من العلماء بقول الله تعالى : { الزاني لا ينكح إلا زانية أو مشركة والزانية لا ينكحها إلا زان أو مشرك } . فقالوا : من زنى فسد النكاح بينه وبين زوجته وإذا زنت الزوجة فسد النكاح بينها وبين زوجها ووجب عليه أن يفارقها . وقال بعضهم : لا يفسد النكاح بذل ولا ينفسخ العقد بالزنى من أحدهما ولكن يؤمر الرجل بطلاقها إذا وقعت الزوجة في الزناحکم وقتی که مرد یا زنی زنا کند
جماعتی از علما به این ایه احتجاج کرده اند { مرد زنا کار جز با زن زنا کار یا مشرک ازدواج نمی کند، و زن زنا کار را جز مرد زنا کار یا مشرک به ازدواج خود در نمی آورد.} 3 نور
پس گفته اند هر مردی زنا کند نکاحش با زنش فاسد میشود و هر زنی زنا کند نکاحش با همسرش فاسد میشود و واجب است از هم جدا شوند. و بعضی دیگر از علما گفته اند نكاح فاسى و فسخ نميشود با زنا کردن یکی از زوجین ولی مرد امر به طلاق دادن میشود اگر زنش در زنا بیوفتند
عجب رافضی های شیطانی هستید
روافض در قلبشان مرض است اگر هم قسمت دوم فتوا را میگرفتند باز در طبلشان میکوبیدند و میگفتند اهل سنت میگویند هر کسی زنا کند ازدواج را باطل نمیداند حال انکه در قرآن آمده که باید طلاق بدهد و برای خودشان هرهر و کرکر میخندیدند
اما برای شفای دل بیمارتان این هدیه را تقدیم میکنم.
الكافي: ” علي، عن أبيه، عن ابن أبي عمير، عن معاوية بن وهب عن أبي عبد الله (عليه السلام) قال: أتي عمر بن الخطاب بجارية شهدوا عليها أنها بغت… فألزم علي (عليه السلام) المرأة حد القاذف… وأمر امرأة أن تنفى من الرجل ويطلقها زوجها. ” الكافي 7: 425 ح 9.
وروى علي بن جعفر عن أخيه موسى بن جعفر (عليه السلام) قال: سألته عن رجل تزوج بامرأة فلم يدخل بها فزنى ما عليه؟ قال: يجلد الحد ويحلق رأسه ويفرق بينه وبين أهله وينفى سنة. الفقيه 3: 262 ح 36.
هدیه دوم:
گلپایگانی میگوید: ” أما إرادة التفريق بين الزوج والزوجة ففيه مضافا إلى عدم ذكر عن الزوج فيها فلعل الحكم بوجوب التفريق وبطلان العقد أو وجوب طلاق الزوجة إذا زنت بعد العقد عليها، وعدم وجوب المهر لها خلاف الضرورة… وقد تقدم أن العلماء لم يتعرضوا لهذا الحكم أصلا، نعم للمحدث الكاشاني كلام في وجه الجمع بين الأخبار، وأما الافتاء بما أفاده (رحمه الله)، فلم يظهر منه ذلك. ”
باز هم رسوا شدی
یعنی عایا ممکنه که خجالت بکشی؟؟؟؟؟ من بودن دور این سایت را خط میزدم
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6757برادر بزرگوار وقتی مطلبی را می خواهید از جایی نقل کنید اول ببینید در تایید شما است یا در رد شما مرحوم گلپایگانی می گوید:فلعل الحكم بوجوب التفريق وبطلان العقد أو وجوب طلاق الزوجة إذا زنت بعد العقد عليها، وعدم وجوب المهر لها خلاف الضرورة می دانید خلاف ضرورت یعنی چه یعنی این حکم با ضرورت فقه منافات دارد حال ضرورت فقه چیست ؟ مطلب سنگین است شما را به گفتار وکلمات فقها در این زمینه رجوع می دهم .
در پایان این لینک را هم ببینید:
http://zananbaloch.ir/index.php/2013-07-31-22-24-16/188-2013-07-31-19-25-42/2197-1500
تابعد… -
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
پس کو منبع حرفات؟
از جیبت فتوا در آوردی؟
اینها را کجا ساخته و بافته ای ؟
من هم بدون سند میتوانم بگویم علمای شیعه ازدواج با مادر را در فتوایی جنجالی جایز دانستند
بی سواد با این کارها تنها ابروي خوىت را ميبري
تنها یک منبع ذکر کردی که آن را هم تحریف و قيچی کردی چون در ادامه نوشته است « فلا يجب القطع عليهما لاعتراض يد معتبرة على المال المسروق قبل خوج الداخل فوجدا شبهة في السرقة .»
در ضمن بهتر بود قبلش یک سری به کتاب های خودتان میزدی تا ببینی علمای شما در این باره چه گفته اند تا حدِ حدِ اقلش در یک پست هم که شده آبرو ریزی نکرده باشی
در کتاب رياض المسائل في تحقيق الاحكام بالدّلائل – ج 16 صفحه 87 تالیف السيد علي بن السيد محمد علي الطباطبائي چنین آمده است
«( ولو سرق الشريك ) من المال المشترك ( ما يظنّه نصيباً ) له ، مع ظنّه جواز مباشرته القسمة بنفسه ( لم يقطع ) ولو زاد نصاباً ؛ للشبهة الدارئة للحدّ الذي منه القطع ، بلا خلاف.»
این هم لینک مستقیم
http://rafed.net/booklib/view.php?type=c_fbook&b_id=329&page=87
همچنین در کتب معتبر شیعه نیز دزدی شراکتی دستش قطع نمیشود
« أربعة لا قطع عليهم : المختلس ، والغلول ، ومن سرق من المغنم ، وسرقة الأجير ؛ لأنّها خيانة »
الكافي ٧ : ٢٢٦ / ٦ ، التهذيب ١٠ : ١١٤ / ٤٤٩ ، الإستبصار ٤ : ٢٤١ / ٩١٢ ، الوسائل ٢٨ : ٢٦٨ أبواب حدّ السرقة ب ١٢ ح ٣.
و این را از کجا آوردی؟؟؟؟؟؟
« استفتاء دزدی هستم متدین. میخواستم ببینم از نظر شرعى، تنهایى به دزدى رفتن بهتر است یا دو نفرى؟
فتوا
بنا به صلاحدید علمای بزرگوار حنفی، دو نفرى بهتر است. به این ترتیب، حد شرعى یعنى بریدن دست، منتفى مىشود و به سى ضربه شلاق یا كمتر تقلیل مىیابد.»
امیـــــــــــــــد وارم که این یک دفعه را از رو رفته باشی. من که جای این سنگ پای قزوین میبودم خود کشی میکردم هههههههههههه .