Home › انجمن ها › مهدی موعود یا مهدی موهوم؟ › اکثر روایات مهدی جعلی است و مهدی شیعه اثنی عشری ممکنه واقعی نباشه
این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط zanbaq در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #1696اخرین نوشته های من در مورد این موضوع را در ادرس زیر دنبال کنید
http://forum.bidari-andishe.ir/thread-28386.html
اثبات جعلی بودن سفیانی و اصهب و ابقع در روایات کذب و تطابق انها با رویداد های تاریخی
[http://www.rasekhoon.net/Article/Print-32178.aspx
http://hiddensun.behnamonline.net/maghalat/1769.html[]
مدت زمانهای متفاوتی برای سفیانی ذکر شده که نه ماه و سه سال نیم از ان جمله اندمدت حکومت مروان حکم 9 ماه بود و 6 ماه ان در جنگ با زبیریان و دست نشانده های انها بود او به عراق و مدینه لشکر کشید
a.islamage.com/show_content.php?cid=6&type=ih
خروج مروان در رجب سال 64 بود و در رمضان سال 65 مردیعنی نه ماه حکومت
مدت حکومت یزیدبن معاویه سه سال و نیم بود او نیز به عراق و مدینه لشکر کشید
http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=110398
نتیجه اینکه اکثر روایات سفیانی و شعیب و اصهب و.. جعلی اند و یا اصلا کلا جعلی اند
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4358شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4415آقای محترم خیلی تند رفتی.پیاده شو با هم بریم.به قول معروف خیرالکلام ما قل و دل.کوتاه جواب میدم.مطالب زیادی رو مطرح کردی ولی تیتری که به آن اختصاص دادی این بود که روایات مهدویت جعلی هستند.
حال ببینیم این روایات جعلی هستند و ساخته شیعه یا نه؟؟آیا اهل سنت هم قائل به جعلی بودن روایات مهدویت میباشد؟؟
تعداد زيادي از علماء و بزرگان اهل تسن و حتي وهابي تصريح کردهاند که احاديث مهدويت متواتر هستند و حتي برخي از آنها گفتهاند که منکران حضرت مهدي عليه السلام کافر هستند:
قرطبي، تفسير پرداز شهير اهل سنت در تفسير خود در ذيل آيه مبارکه 33 از سوره توبه: «هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ؛ او كسى است كه رسولش را با هدايت و آيين حق فرستاد، تا آن را بر همه آيينها غالب گرداند، هر چند مشركان كراهت داشته باشند!» مينويسد:
وقال السدي: ذاك عند خروج المهدي لا يبقى أحد إلا دخل في الإسلام أو أدى الجزية وقيل: المهدي هو عيسى فقط وهو غير صحيح لأن الأخبار الصحاح قد تواترت على أن المهدي من عترة رسول الله صلى الله عليه وسلم فلا يجوز حمله على عيسى.
سدي گفته: اين وعده خداوند در زمان خروج حضرت مهدي عليه السلام تحقق مييابد، همان زماني که کسي باقي نميماند؛ مگر اين که مسلمان ميشود يا جزيه پرداخت ميکند.
گفته شده است که مهدي، همان عيسي عليه السلام است نه کس ديگري. اين سخن درست نيست؛ زيرا روايات صحيح به صورت متواتر نقل شده است که مهدي عليه السلام از نسل رسول خدا صلي الله عليه وآله است؛ پس جايز نيست که آن را بر عيسي عليه السلام حمل کنيم.
الجامع لأحكام القرآن، ج8، ص122
محمد بن أحمد بن سالم السفاريني الحنبلي متوفاى1188هـ در کتاب لوامع الأنوار البهيۀ، تصريح ميکند که روايات مهدويت متواتر معنوي است، او از فرزندان فاطمه زهرا سلام الله عليها است و سپس ميگويد که بر اساس روايات، هر کس منکر حضرت مهدي عليه السلام شود، کافر است:
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4416قد كثرت الأقوال في المهدي حتى قيل لا مهدي إلا عيسى، والصواب الذي عليه أهل الحق أن المهدي غير عيسى وأنه يخرج قبل نزول عيسى عليه السلام، وقد كثرت بخروجه الروايات حتى بلغت حد التواتر المعنوي وشاع ذلك بين علماء السنة حتى عد من معتقداتهم.
وقد روى الإمام الحافظ ابن الإسكاف بسند مرضي إلى جابر بن عبد الله رضي الله عنهما قال قال رسول الله صلى الله عليه وسلم «من كذب بالدجال فقد كفر ومن كذب بالمهدي فقد كفر»…
فالإيمان بخروج المهدي واجب كما هو مقرر عند أهل العلم ومدون في عقائد أهل السنة والجماعة وكذا عند أهل الشيعة أيضا لكنهم زعموا أنه محمد بن الحسن العسكري كما تقدم.
در باره حضرت مهدي ديدگاههاي متعددي وجود دارد؛ تا جايي که برخي گفتهاند: مهدي همان عيسي است. اما نظر درست که پيروان حق آن را قبول دارند، اين است که مهدي غير از حضرت عيسي عليه السلام است، او قبل از نزول عيسي خروج ميکند. روايات در اين باره بسيار زياد است؛ به طوري که به حد تواتر معنوي ميرسد. اين روايات در علماي اهل سنت منتظر شده و از اعتقادات آنها شده است.
امام و حافظ ابن اسکاف با سند مقبول از جابر بن عبد الله نقل کرده است که رسول خدا صلي الله عليه وآله فرمود: هر کس (خروج) دجال را تکذيب کند، کافر شده است، هر کس (خروج) حضرت مهدي عليه السلام را تکذيب کند، به درستي که کافر شده است
پس ايمان به خروج مهدي واجب است؛ چنانچه اهل عمل بر همين اعتقاد هستند و از اعتقادات اهل سنت و جماعت نيز به شمار ميرود. همانطوري که شيعيان نيز بر اين مسأله اعتقاد دارند؛ اما گمان کردهاند که حضرت مهدي همان محمد بن الحسن العسکري عليهما السلام است.
لوامع الأنوار الهيۀ وسواطع الأسرار الأثريۀ، ج2، ص70، 83
[علامه محمد بن علي الشوکاني کتابي با عنوان «التوضيح في تواتر ما جاء في المنتظر والدجال والمسيح» دارد، در اين کتاب تصريح کرده است که روايات مهدويت بدون شک متواتر است. محمد بن جعفر کتاني در کتاب نظم المتناثر سخنان شوكاني نقل كرده است:
وللقاضي العلامة محمد بن علي الشوكاني اليمني رحمه الله رسالة سماها التوضيح في تواتر ما جاء في المنتظر والدجال والمسيح قال فيها والأحاديث الواردة في المهدي التي أمكن الوقوف عليها منها خمسون حديثا في الصحيح والحسن والضعيف المنجبر وهي متواترة بلا شك ولا شبهة بل يصدق وصف التواتر على ما دونها على جميع الاصطلاحات المحررة في الأصول وأما الآثار عن الصحابة المصرحة بالمهدي فهي كثيرة أيضا لها حكم الرفع إذ لا مجال للاجتهاد في مثل ذلك اه.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4539
درمورد مختار : او اولین بار از کلمه منجی در مورد محمد حنفیه استفاده کرد و شاید هم اولین کسیکه از کلمه مهدی استفاده کردبه لینک مقابل رجوع کنید :
http://vista.ir/article/255733
درمورد روز شروع قیام مورخین 11 فوریه را نوشته اند که برابر 22 بهمن است اما مطمئن نیستم براساس تقویم گریگوری است یا ژولیانی چون اگه براساس تقویم قدیم مسیحیان باشد 11 فوریه برابر 22 بهمن نیست
لینک مقابل درمورد روز قیام مختار:
http://www.beytoote.com/news/calendar/bahman22.html
در ضمن پرچم مختار به رنگهای کنونی پرچم ایران بودو لینک مقابل در موردش :
http://abna.ir/data.asp?lang=1&Id=242044
همچنین یاران مختار اکثرا ایرانی و تعداد زیادی از انها از موالی بنی تمیم بودند از جمله کیان فرمانده لشکر او و اینجا روایات جعلی شعیب بن صالح و یا اینکه تحریف ها در مورد شعیب بن صالح بوجود امد
http://www.alaam.tahoor.com/page.php?id=12004&cat=1254
سطور پایانی در مورد بنی تمیم را بخوانیدالبته موالیان بنی تمیم 4000 ایرانی بودند که به عراق رفته و طی پیمان نامه ای جز قبیله بنی تمیم شدند و عدد 4000 نیرو همراه شعیب بن صالح اینجا جعل شد
http://www.hawzah.net/fa/magazine/magart/0/5023/44154
http://www.ghadeer.org/nahj/j_taix_3/damgha20.htm
تاریخ جنگها مروان حکم رو در ام بخونید و با روایاتی که میگه سفیانی حمص و حلب و قنسرین و فلسطین (اردن)مقایسه کنید
البته خالد بن یزید از عبارت سفیانی برای او استفاده نکرد بعدها سفیانی جعلی بخشی از خصوصیات مروان را گرفت
خالد بن یزید سعی داشت او را اصهب معرفی کند در ضمن مروان توسط کنیزی خفه شد !!
دائیان خالد بن یزید از بنی کلب بودند
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4540قتال السفياني لأهل المشرق وانتصاره عليهم وعلى الرايات السود التابعة لهمدخول السفياني مصر وبقائه فيها أربعة أشهر ويفت مصر فت البعرة
این روایت کذب است و در ان مروان حکم سفیانی است و عبدالرحمان بن عتبه فهری حاکم مصر از سوی زبیریان از مروان در جنگ شکست خوردر روایات شخصی به نام قحطانی داریم که اهل یمن است و با سفیانی میجنگد و حالا لینک زیر را در مورد عبدالرحمن بن محمد بن اشعث مطاله کنید او همچنین اعرج کندی روایات هم هست و از ایرانیان برای جنگ با امویان استفاده کرد
http://www.pajoohe.com/fa/index.php?Page=definition&UID=44097
شورش عثمان بن ثقاله السفياني كه در عجلون اردن ، سال 816 شوريد و ادعا كرد سفيانى موعود است
ریشه خروج سفیانی در بیابان خشک و اینکه نامش عثمان است از این واقعه استوقتی روایات را با تاریخ مقایسه میکنیم اکثر انها جعلی است
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4541
شَروسی از ارمنستان و آذربایجان، به قصد پشت ری،کوه سیاه متّصل به کوه قرمز و چسبیده به کوههای تالقان، خروج
می کند. در نتیجه، بین او و مَرْوَزی نبردی سخت در میگیرد که
در آن، خردسال پیر، و پیرْ فرتوت میشود و میان آن دو کشتار
آشکار می گردد. پس در این هنگام، منتظر خروج وی
به سوی زوراء باشید. او در آنجا درنگ نمیکند
تا به ماهان و سپس به واسطِ عراق برود…
بحار الأنوار، ج 52، ص 45
این روایت یا جعلی است و زمان سلجوقیان ساخته شده و یا اشاره دارد به جنگهای طغرل با ارمنستان و ال بویه عراق
طغرل اهل مرو بود و جنگهای زیادی با ارمنستان داشت او ماهان و عراق راهم متصرف شد و ال بویه را منقرض ساخت البته روایت به نظر کلا در مورد جنگهای طغرل با ال بویه است و احتمال زیاد جعلی است
پایتخت طغرل شهر ری بود khavariha.blogfa.com/8810.aspxو لینک زیر در مورد جنگهای سلجوقیان و ارمنستان
http://www.paymanonline.com/…/]
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4542شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4545قتل و غارت حجاج در تاریخ در زمان ابوطاهر قرمطی رخ داد و بعدها در روایات ما به عنوان حوادث سال ظهور وارد شد
fa.wikipedia.org/…/…مسعودی گوید:
ابوطاهر قرمطی سوی مکه رفت و امیر آنجا محمدبن اسماعیل ملقب به ابن مخلب بود. مردان حکومت و عامه از خارج و غیره به جنگ او آمدند، اما از آن پس که و اسیران از اهل شهر و ولایتهای دیگر اختلاف هست. بعض نطیف غلام ابن حاج که جزو شحنه مکه بود کشته شد همه گریختند و او هفتم ذی حجه همین سال(۳۱۷ه) با ششصد سوار و هفتصد پیاده وارد مکه شد و شمشیر در مردم نهاد. دز شمار کشتگانی سی هزار و بعضی کمتر و بیشتر گفتهاند.در دل کوه و درهها و صحراها از تشنگی و سختی آنقدر مردم هلاک شدند که به شمار نیاید.ابوطاهر درب حرم را که پوشش طلا داشت از جا بکند و تخریبات جد به بنای کعبه وارد آورد.اقامت آنان در مکه هشت روز بود که صبح شنبه از همین ماه از مکه به همراه کاروانی از اموال غارت شده و حجرالاسود و… از مکه خارج شدن
در ری، بر دروازۀ کوه، در آخرالزمان مردم بسیاری که شمارشان
را جز آفریدگارشان کسی نمی داند، کشته می شوند. دیلمها
در دروازۀ کوه، بر هشت تن از بزرگان بنی هاشم که هر کدام
مدّعی رهبری است، دست می یابند. مردی بزرگ که نامش
مطابق نام پیامبری است، در ری محاصره می شود و چهل روز
در این حال می ماند. سپس دستگیر و کشته می شود
الفتوح، ج 2، ص 80 .در زمان طاهریان، ظلم وستم عمال آنان، مردم برخی از نواحی طبرستان ازجمله رویان، چالوس و کلار را به خشم آورد. پس، با کمک دیلمیان به نزد محمدبن ابراهیم علوی(3) رفتند و بیعت با او را خواستار شدند (طبری، بی تا: ج9، ص273). با راهنمایی او، از حسن بن زید که در ری به سر می برد، دعوت کردند و رهبری او را گردن نهادند. با شروع نهضت حسن بن زید در طبرستان، از آنجا که محل استقرار اولیة او کلار در مجاورت سرزمین دیلم بود، بیشتر مردم دیلم نیز با او بیعت کردند.حکومت علویان درطول فعالیت همواره علیه حکومت عباسیان اقدام می کرد. وهسودان حاکم دیلمی(آل جستان) نیز از حسن بن زید حمایت کرد. او مذهب زیدیه را پذیرفت و رسماً با خلیفة عباسی مخالفت کرد. در سال 252 ه .. ق.، با متحدان علوی خود به ری حمله کرد و مردم بسیاری را کشته یا اسیر گرفت. حاکم ری گریخت؛ «مردم ری با تعهد پرداخت درم صلح کردند و پس از پرداخت آن ابن جستان از ری رفت.» (همان، ص[
حسن بن زید بن محمد بن اسماعیل بن حسن بن زیدبن حسن بن علی بن ابی طالب علیهم السلام
این سید بزرگوار همان سید گیلانی و حسنی روایات است
mrdeath.blogfa.com/post-20.aspx
شاید هم روایات جعلی http://www.hawzah.net/fa/article/articleview/86714?SearchText=%D8%B4%DB%8C%D8%B9%D8%A9+%D8%A2%D9%84+%D8%A7%D8%A8%DB%8C+%D8%B3%D9%81%DB%8C%D8%A7%D 9%86شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4546جنگهای صلیبی
fa.wikipedia.org/…/…فرود آمدن برادران ترک در جزيره، فرود آمدن روميان در (رمله
این بخش از روایات مربوط به جنگ ترکان سلجوقی و رومیان در جنگهای اغازین صلیبی است
لینک در مورد عذابهای 306 روزه در سوره الرحمن
ghaem16.persianblog.ir/post/816
سوره الرحمن و عذابهای 306 روزه -ظاهرا تقویم قرانی مبدا ان از اتفاقی در سال سوم هجری است یا این سوره در سال سوم نازل شده و اغاز سال از صفر است پس 44 روز بعد اغاز سال نیمه ربیع الاول و برابر 17 ژانویه 2014
[1] .پاورقي
[1] معجم احاديث الامام المهدي عليه السلام: 196:1 ح 108، غيبت نعماني: ص 166، بحار: 77:51 ب 1 ح 34.
توضیح : از کسانی که شیعه در قرون اولیه اسلام به عنوان مهد معرفی کرد محمد بن معاويه بن عبداللّه بن جعفربن ابوطالب بود!!!!
fa.wikipedia.org/…/…درقسمت :پیشینه اعتقاد شیعه به مهدی و قائم
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4549«يكون اختلاف عند موت خليفة، فيخرج رجل من بني هاشم من المدينة إلى مكة فيجيئه ناس فيبايعونه بين الركن والمقام، وهو كاره، فيجهز لهم جيشا من الشام حتى إذا كانوا بالبيداء خسف بهم، فيأتيهم عصائب أهل العراق وأبدال الشام، وينشو رجل بالشام أخواله كلب، فيجهز إليهم جيشا، فيهزمهم الله، وتكون الدائرة عليهم وذلك يوم كلب، والخائب من خاب من غنيمة كلب، ويستخرج الكنوز، ويقسم الأموال، ويلقى الإسلام بجرابه إلى الأرض، يعيش في ذلك سبع سنين أو ست سنين» قال عبيد الله: فحدثت به ليث بن أبي سليم؛ فقال: حدثني به مجاهد. [و اسناده صحيح]
وقتی به تاریخ مراجعه کنیم عبدالله بن زبیر در سال 63 قمر از مدینه به مکه فرارکرد و به کعبه پناهنده شد از از سپاه یزید فرار کرد و بعد ان واقع 6 یا 7 سال زنده بود و مردم بین رکن و مقام با او بیعت کردند ولی معنی خسف را در ان نمیدونم همچنین عبدالله بن زبیر از بنی هاشم بودمنظور از مرگ خلیفه هم مرگ یزید بن معاویه است و بعد شنیدن مرگ او و بازگشت سپاهیانش عبدالله بن زبیر با مردم بین رکن و مقام بیعت گرفت
همین روایت در کتب شیعی و سنی در مورد مهدی وارد شده که کاملا کذب است
http://www.tahoordanesh.com/page.php?pid=12178به نظر مختار ثقفی میخواسته نقش مهدی روایات را به محمد حنفیه بده رنگ پرچم مختار مرکب از سه رنگ سبز، سفید و سرخ بوده دلیل انتخاب این رنگها رو نمیدونم ایا روایتی از پیامبر در مورد رنگ پرچم سید خراسانی بوده که مختار هم این رنگها را برای پرچم خود انتخاب کرد
مختار خود را منتقم خون امام حسین معرفی کرد ایا روایاتی که امام مهدی را منتقم خون امام حسین میدانند ساخته مختار ثقفی است؟
یاران او اکثرا ایرانی بودند و از موالی بنی تمیم بودند در لینک زیر در مورد انها بخوانید
http://www.hawzah.net/fa/magazine/magart/4892/5023/44154
به نظر مختار یا اطرافیان او سعی داشته اند کیان ایرانی را شعیب بن صالح معرفی کنندشیعیان کیسانیه یاران مختاربودند که حتی بعد وفات محمد حنفیه در انتظار رجعت او هستند
شیعیان محمدیه هم در انتظار رجعت محمد بن عبدالله نفس زکیه هستند ایا روایات ما در مورد غیبت مهدی و رجعت مومنان بر گرفته از فرقه های دیگر شیعه هست که قدمتی بیشتر دارندشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4550در قرن پنجم قمری حسن صباح حمیری سعی داشت با فراهم نمودن شرایط روایات بشه یمانی و شعیب روایات او اصالتا حمیری و اهل یمن بود روایتی در مورد نام یمانی که حسن یا حسین است وجود داشت یا خود جعل کرد اولین خروج او در ما وراء النهر و سمرقند بود بعد به ری امد و نیز چون شیعه اسماعیلی بود روابط خوبی با دولت فاطمی مصر داشتبه نظر روایات پرچمهای سبز که از مصر امده و در شام با سفیانی میجنگد هم از جعلیات ایشان است زیرا پرچم فاطمیون که شیعه اسماعیلی بودند سبز رنگ بود (پس اینکه فکر میکردیم اخوان المسلمین با پرچم سبز با سفیانی میجگند صحیح نیست)
او در بازگشت از مصر بر اساس روایات قلعه الموت را در طالقان ساخت و بر اساس روایات به کوهستانهای بین افغانستان و ایران رفت و با دولت سلجوقی به نبرد پرداخت
أخرج المير لوحي عن الفضل بن شاذان، عن ميمون بن خلاد، عن أبي الحسن عليه السلام قالاحتمالا از جعلیات حسن صباح و پرچم سبز مال دولت فاطمیون بود
گر حتي يک روز از عمر جهان باقي بماند، خداوند چنان آن را طولاني مي کند، تا اينکه مردي از خاندان من را بفرستد که همنام من است و نام پدرش همنام پدر من خواهد بود. او زمين را از مساوات و عدالت پر خواهد کرد پس از آن که از ستم پر شده باشد»
سنن ابي داود، ج2، ص134و135.
روایت جعلی که برای محمد بن عبدالله نفس زکیه بکار رفت (شیعیان محمدیه)در ضمن همین روایت برای خلیفه سوم عباسی ملفب به المهدی هم بکار رفت
روايتي جعلی هم بر سر زبان ها افتاده بود که مي گفت: مردي به فرمانروايي مي رسد، همنام پيامبر اکرم(صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم) است، نام مادرش سه حرفي است و حرف آخرش دال است. اين روايت با محمد نفس زکيه انطباق داشت؛ زيرا نام خودش محمد و نام مادرش هند دختر ابوعبيدة بن عبدالله زهير بن اسود بن مطلب بود. محمد نفس زکيه از اين روايت که مردم نقل مي کردند، تأثير پذيرفته بود و یا خود ان روایت را ساخته بود ؛ به طوري که از سنين نوجواني «رهبري» را به خود اختصاص مي داد. از همين دوران او را «مهدي امت» مي خواندند و او نيز به مردم نامه مي نوشت و آنان را به سوي خود فرامي خواند. چون منصور خواست دل هاي مردم را از او بازگرداند، پسر خود را محمد ناميد و به وي لقب مهدي داد
مقاتل الطالبيين، ص300و301
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4551قاضي علامه محمد بن علي الشوکاني يمني رسالهاي دارد که عنوان او را «التوضيح في تواتر ما جاء في المنتظر والدجال والمسيح» گذاشته است. در اين کتاب گفته: احاديثي که در باره حضرت مهدي عليه السلام که امکان دسترسي به آنها وجود دارد، پنجاه روايت است که برخي از آنها صحيح، برخي حسن و تعداد ديگري ضعيفي است که ضعف آنها قبل جبران است. بدون شک و ترديد اين روايات متواتر است. بلکه گاهي به روايتي که کمتر از روايات مهدويت بوده، بنابر تمام مبناهايي که در علم اصول وجود دارد، متواتر گفته شده است.
اما روايتي که از صحابه آمده و در آن به مهدي تصريح شده است، زياد هستند که به همه آنها حکم مرفوع (روايتي که صحابي از پيامبر نقل ميکند) داده ميشود؛ زيرا محال است که آنها در چنين مسألهاي اجتهاد کرده باشند
نظم المتناثر من الحديث المتواتر، ج1، ص227
وأما المهدي فقد تواترت فيه الأخبار أيضاً، وحكى غير واحد أنها تواترت عن النبي صلى الله عليه وسلماما در باره مهدي نيز روايات متواتر است، چندين نفر تواتر آن را از رسول خدا صلي الله عليه وآله حکايت کردهاند
فتاوي نور علي الدرب، الجزء الأول، ص355-356
آقای محترم میبینی که بسیاری از علمای خودتون درباره احادیث مهدویت ادعای تواتر کرده اند و بعضی گفته اند هر کس آن را انکار کند کافر است
حتما معنی تواتر رو که میدونی؟؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4552کتب شیعی و اهل تسنن مملو است از روایات جعلی در مورد اخرالزمان و بعضا روایات را از همدیگه اقتباس کردن و به بزرگان خود نسبت داده اند پیامبر صلی الله بارها فرموده بودن ایران به دست مسلمین فتح میشه و زمانی همان ایرانی ها در مشرق با اعراب میجنگند تا انها را به اسلام برگردانند و حاکم اعراب فرد ستمگری در غرب استاین احادیث موجب شد دهها انقلاب در ایران برای شکست دادن امویان و بعدها عباسیان صورت گیرد
اولین نفر هم امام علی علیه السلام بود که به کوفه امدند و ان زمان عراق بخشی از ایران و فارس زبان بود و تعدادی از اعراب برای تبلیغ دین در عراق بودند و همچنین انها خود را برای کمک به خلیفه موعود اماده میکردن یا همان مهدی که در زمان مختار ثقفی مهدی نام گرفت دومین نفر هم امام حسین بود و بعدها مختار و عبدالرحمن بن محمد و … و نکته دیگه اینکه تا زمانی که عراق فارس بودند خاستگاه انقلابها عراق امروزی بود ولی بعد اینکه توسط حجاج بن یوسف عرب زبان شدند منطقه خروج مهدی به شرق رفت و زمانی که ابو مسلم خراسانی خروج کرد خود شخص مهدی را عرب زبان معرفی کردند و یاران او را ایرانی و از خراسان الان هم چون ایران شیعه هستن اهل تسنن منتظرند مهدی در شرق خراسان یعنی افغانستان خروج کند
البته روایات خروج یاران مهدی در پاکستان و ترکستان چین رو هم داریم که توسط که توسط انقلابیون جعل شد تا به حکومت خود تقدس ببخشند
نظر من اینه که احتمال داره مهدی در روایات پیامبر امام خمینی قدس ره بوده باشه و دشمن او صدام در غرب ایران
و احتمال این که مهدی فرزند امام حسن عسگری واقعی باشه کمه در ضمن روایاتی که در مورد نزدیکی روز قیامت از پامبر نقل شده بسیار نزدیک است و با قراردادن ان با روایاتی که نزد مسیحیان است
به نظر دنباله دار ایسون در27 دیماه دردسر ساز خواهد شد
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4564آقای محترم چرا یاوه سرایی میکنی؟؟!!اولین کسی که کلمه مهدی و نظریه مهدویت در اسلام را مطرح کرد شخص رسول الله بوده است.
بنده اقوال علمای اهل سنت را آوردم که تصریح به متواتر بودن روایات مهدویت دارند.و بعضی گفته اند هر کس مهدوتی را انکار کند کافر است.
حال تو اگر اهل سنت هستی باید به این احادیث صحیح و متواتر موجود در کتب خودتان معتقد باشی.گفته ای روایات موجود در کتب اهل سنت و شیعه جعلی هستند ولی از کجا این حرف را گفتی؟؟ از روی هوا
-
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
نام دنباله دارها در قدیم ستارگان دنباله دار بود و تقویم زمان پیامبر همین تقویم عبری یهودیان بود با این تفاوت که ماهها نام قمری داشتند و سالهای کبیسه که 13 ماهه بود احتمالا با هم مشابه نبوده مثلا سال گذشته در نزد تقویم عبری حجازی کامل بوده در صورتی که تقویم کنونی عبری سال ناقص و 12 ماهه بود در اینصورت صفر سال 1435 برابر ماه رمضان تقویم زمان پیامبر است همچنی این ماه برابر اذر فارسی هست که رمضان به معنای اتش سوزان با اذر هم معنی است
و همچنین دلایلی دیگه که قبلا در این تاپیک گفتم دنباله دار ایسون و لاوجوی 2013 همان دنباله دارهای روایات هستند
پس ممکنه روایت فوق مربوط به قیامت باشد و یا سال ظهور که احتمال ان کمتر است
ممکنه مهدی در اینده خروج کنه و یا منظور پیامبر از او فردی بوده که در گذشته انقلاب کرده
من به عنوان یک شیعه وقتی در مورد مهدی شیعیان کیسانیه و محمدیه مطالعه میکنم این احتمال رو در نظر میگیرم که فرقه خودم یعنی اثنی عشری ممکنه مثل اونها مهدی سازی کرده باشه و غیبت و رجعت رو از اونها اقتباس کرده باشه در ضمن واقعا اگه مردم مطالب این سایت رو بخونن متوجه میشن عالمان شیعه بیشتر بسوی گمراهی هدایت میکنند تا رستگاری واقعا وضعیت کنونی تاسف باره البته این بدین معنی نیست که مذهب اهل تسنن هم دچار تحریف نشده
ولی مذهب شیعه چندین برابر دچارانحراف و تحریفه و کی هم به دنبال اصلاح نیست و مردم هم روز به روز از مذهب فاصله میگیرن همانطور که از مسیحیت تحریف شده فاصله گرفتند