ابن تیمیه و محمد بن عبد الوهاب به به نقد بکشید

Home انجمن ها گفتگوی ازاد ابن تیمیه و محمد بن عبد الوهاب به به نقد بکشید

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  www.ppp999.blogfa.com در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 9 نوشته (از کل 9)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #1672
    با سلام

    از انجا که مدتی نبودم و فقط از طریق ایمیل مطالب سایت را پیگیر بودم. متوجه شدم اقایان سایت و نویسندگان سایت حساسیت عجیبی نسبت به ابن تیمیه و محمد بن عبد الوهاب دارند…..جالب اینجاست متوجه شدم اگر نقدهایی در مورد این دو تن صورت گیرد و از کتب خودشان بیاوریم بهتر است…چون اقایان کشته مرده ابن تیمیه هستند و اگر بتوانیم خرافات و درغگویی این ها را ثابت کنیم ضربه اساسی بر فکر و اندیشه ی پوسیده اقایان زده ایم و ماهیت این ها بهتر روشن می شود که ابن تیمیه و محمد بن عبد الوهاب دشمن شیعه نیست بلکه دشمن اهل تسنن هم هستند. بنده با توجه به مطالب که فرستادم متوجه شدم اقایان دچار سردرگمی عجیبی شدند و برای جواب دادن دست به تهمت و اهانت می کنند. بنابراین اوردن سخنان ابن تیمیه و نقد ان می تواند بنیان فکری این اقان که متزلرل است را بیش ار بیش خرابتر کند و مطمئنا جواب خواهد داد.

    از تمامی دوستان شیعه و اهل سنت می خواهم که افکار ابن تیمیه را به نقد بکشند تا بی پایگی سخنان یاوه گویان مشخص شود

    التماس دعاwww.dlsvkhth14.blogfa.com
    دلسوخته

    #4332

    ثقلین
    کاربر
    ابن تیمیه یکی از نظریه پردازان وهابیت است که بسیاری از اعتقادات ایشان از افکار و عقاید فاسد وی سرچشمه گرفته است
    وی کینه و عداوت عجیبی نسبت به امیر المومنین و اهل بیت رسول الله ص داشت تا جایی که هر جا به خبر در مورد مناقب یا فضائل ایشان برخورد می کرد آن را از دم تکذیب می نمود حتی اگر از شخص پیامبر صادر شده و مورد تایید علمای اهل سنت بود نمونه روشن آن تکذیب حدیث غدیر است که با اینکه علمای شیعه و سنی قائل به تواتر آن هستند و در اصل صحت و سند آن شکی ندارند انکار نموده است
    وی بی حیایی و بی شرمی خود را به حدی رسانده که حتی از جسارت و توهین به ساحت اهل بیت رسول الله و خصوصا حضرت زهرا س نیز خودداری ننموده
    برای نمونه به کتاب منهاج السنه وی و موضوع ( نقدی بر عقائد ابن تیمیه ) در انجمن مکاتب و مذاهب – وهابیت در همین سایت مراجعه کنید

    از آنجا که وی تعصب بی جایی نسبت به افکار و عقائد خویش دارد و از طرفی کینه شدیدی هم نسبت به اهل بیت داشته در بسیاری از موارد روی این مبنا از در انکار حقایق و زور گویی برآمده و دست به توجیهات بی مورد زده تا بر اعتقادات خویش پایبند باشد لذا دچار تناقض گویی های بسیاری شده است

    در این موضوع قصد داریم شما را با قسمتی از تناقض گویی های وی آشنا کنیم

    1- وی در موارد بسيارى به صحيح بخارى استناد مى‏كند.
    اما هنگامى كه به روايتى مخالف افكارش در كتاب بر مى‏ خورد آن روايت را باطل دانسته و مى‏ گويد: «در بخارى اغلاطى وجود دارد». 1

    2- در باب فضايل عمر به كتاب ترمذى استناد مى‏ كند.
    ولى هنگامى كه به روايات فضايل على عليه السلام مى‏ رسد

    مى‏ گويد: «ترمذى احاديثى در فضايل على ذكر كرده كه بسيارى از آنها ضعيف است». 2

    3- به احاديث احمدبن حنبل در كتاب «المسند» زياد احتجاج مى‏ كند. ولى وقتى مشاهده مى‏ كند شيعه اماميه به برخى احاديث آن احتجاج مى‏ كنند مى‏ گويد: «گاهى امام احمد و اسحاق و ديگران، احاديثى نقل مى‏ كنند كه نزد خودشان ضعيف است».3
    و جايى ديگر مى‏ گويد: «هر چه را احمد در مسند و غير مسند نقل كرده، نزدش حجت نيست». 4 در نتيجه بايد گفت آنچه موافق با هواى نفس ابن‏ تيميه است حجت بوده و آن چه مخالف هواى نفس اوست؛ ضعيف يا جعلى است.

    4- در مواردى كه رأى و نظرش موافق شهرستانى است به كلامش اعتماد مى‏ كند. ولى هر جا مطلبى از او مشاهده مى‏ كند كه موافق نظرش نيست يا مايه تقويت شيعه است مى‏ گويد: «شهرستانى خبرويت ندارد». 5
    5- از تفسير طبرى، ابن ابى حاتم و بغوى به جهت نقل رواياتى كه موافق نظريات اوست تمجيد مى‏ كند. اما وقتى شيعه به روايات آنان استدلال مى‏ كند، مى‏ گويد: «مجرد
    نقل يكى از اين افراد دليل بر صحت روايت نمى‏ شود. بلكه اين‏ كتب جمع كننده چاق و لاغر و جعلى و دروغى است». 6

    منابع :

    1- منهاج السنه، ج 5، ص 101 و 102- ج 7، ص 215.
    2- منهاج السنه، ج 7، ص 178.
    3- همان ص 53
    4-منهاج السنه، ج 7، ص 96
    5 -همان، ج 6، ص 300 و 305 و 319 و 326 و 362
    6- منهاج السنه ج7 ص

    #4333

    ثقلین
    کاربر
    ابن تيميّه گاهى در مورد برخى از سخنان خويش ادّعاى تواتر مى كند و مى گويد:
    هنگامى كه على از جنگ صفين برگشت سخنش عوض شد… و خبرهاى متواترى آمده كه او در آخر كار از اوضاع ناراحت بود.1
    گاهى على از جنگ هايى كه كرده بود اظهار پشيمانى و ناراحتى مى كرد. اين ها همه نشان گر آن است كه او بر اين نبردها دليل شرعى نداشته است(!!)2

    روايت متواتر به روايتى مى گويند كه آن قدر راويان مختلف به سندهاى گوناگون آن را نقل كرده باشند كه جاى هيچ شك و شبهه اى در صحّت و راستى آن نباشد و انسان به صدور آن يقين پيدا كند.

    جند سوال :
    اين اخبار متواترى كه ابن تيميّه ادّعا مى كند كجا هستند؟
    چند سند دارند؟
    چند نفر آن ها را نقل كرده اند؟
    در چند كتاب وارد شده اند؟

    غیر از وی چه علمایی ادعای تواتر آنها را کرده اند ؟

    1-منهاج السنه: 6 / 209.
    2- همان: 8 /526

    #4338

    aaa
    کاربر
    اینکه ابن تیمیه گفته تاریخ طبری راست و دروغ با همه، درست است مثلا طبری میگوید حجر بن عدی وقتی علی را بالای منبر لعنت و دشنام میدانند قیام کرد و وقتی دست بسته پیش معاویه بردند حجر بن عدی گفت یا امیر المومنین امرتان با من چیست!!!! بعد معاویه دستور داد گردن او را بزنند.یکی هم نبوده به طبری بگوید اخه کی حجر بن عدی معاویه وقاتل خود را امیرالمومنین صدا کرده.البته ابن تیمیه به قول اقای ثقلین هر جا مطابق هوای نفسش بوده مطلب قبول دارد.اصولا احادیث برای بعضی ازاهل سنت تاریخ مصرف دارد تا همین چند وقت پیش کتاب های معتبر انها 6تا بود در عرض چند سال شد 2تا.در زمان یزید میگفتند خدا به خاطر یزید بر ما باران میبارد بعد که یزید مرد گفتند این حدیث جعلی.تا چند دهه به علی دشنام میدانند بعد که خیالشان راحت شد و جای پاشان سفت شد علی شد امیر المومنین و جز 10 یار بهشتی.تا چند سال پیش 4 فرقه حنفی مالکی شافعی حنبلی بودند یهو سلفی هم اضافه شد.حتما زمان ظهور دجال هم این همه حدیث که درباره دجال است میگویند این احادیث جعلی، خدا به خاطر دجال بر ما باران میفرستد.
    #4339

    aaa
    کاربر
    مطمئن باشید ابن تیمیه در جاهایی از کتابش فضایل علی را هم اورده تا نشود به او انگ ضدیت با علی زد و بگویید من فقط با شیعیان مخالفم نه با علی. البته این احادیث را بعد تمام فضایل عمر می اورد و میگوید این فضایل برای علی یا ضعیف است یا فضیلتی خاص برای علی محسوب نمیشود. اهل سنت وقتی جواب ندارند چه قدر سایت ساکت است . فقط بلدند یک طرفه به قاضی بروند و راضی برگردند وقتی هم شیعه جواب میدهد سریع حذف میکنند که نکنه جوانان اهل سنت گمراه شوند!!!!!زیر مقالات هم اصلا جایی برای جواب دادن نیست شاید ابن تیمیه گفته جای برای جواب گذاشتن زیر مقاله حرام است. من خواستم زیر مقاله نماز تواریح عمر جواب بدم اصلا جا جواب ندارد. خود عمر مگویید نماز تواریح بدعت من است بعد اینها میگویند نه پیامبر هم این نماز را میخوانده ولی نمیخواسته فرض شود.ولی باز هم عمر بر خلاف دستور پیامبر عمل کرده وان را فرض کرده.جالب خود ابوبکر هم از فیض نماز تواریح محروم بوده اخه این نماز بدعت عمر است.
    #4425

    سیدنا عمر
    مشارکت کننده
    کی هم نبوده به طبری بگوید اخه کی حجر بن عدی معاویه وقاتل خود را امیرالمومنین صدا کرده.

    پاسخ:جالبه امام طبری نمیدونه ولی شما می دونید

    احادیث برای بعضی ازاهل سنت تاریخ مصرف دارد تا همین چند وقت پیش کتاب های معتبر انها 6تا بود در عرض چند سال شد 2تا

    پاسخ:تا چند وقت پیش؟؟ علمای اهل سنت بیان پیش شما تا از شما درس حدیث شناسی یاد بگیرن

    تا چند سال پیش 4 فرقه حنفی مالکی شافعی حنبلی بودند یهو سلفی هم اضافه شد.

    پاسخ:اصلا شما می دونید به چه کسی میگن سلفی؟ تا دیروز هی می گفتن وهابی وهابی حالا میگن سلفی سلفی

    حتما زمان ظهور دجال هم این همه حدیث که درباره دجال است میگویند این احادیث جعلی، خدا به خاطر دجال بر ما باران میفرستد.

    پاسخ:دیگه داری به کاهدون میزنید لعنت الله علی المکذبین

    مطمئن باشید ابن تیمیه در جاهایی از کتابش فضایل علی را هم اورده تا نشود به او انگ ضدیت با علی زد و بگویید من فقط با شیعیان مخالفم نه با علی. البته این احادیث را بعد تمام فضایل عمر می اورد و میگوید این فضایل برای علی یا ضعیف است یا فضیلتی خاص برای علی محسوب نمیشود.

    پاسخ:در همه کتب حدیث علی بعد از عمر می آید دلیل نمیشه شما بهش بگید ضد علی

    اهل سنت وقتی جواب ندارند چه قدر سایت ساکت است . فقط بلدند یک طرفه به قاضی بروند و راضی برگردند وقتی هم شیعه جواب میدهد سریع حذف میکنند که نکنه جوانان اهل سنت گمراه شوند!

    پاسخ:اهل سنت مثل شما بیکار نیستند اهل سنتی که بخواهد گول شما را بخورد همچین اهل سنتی را نمی خواهیم

    زیر مقالات هم اصلا جایی برای جواب دادن نیست شاید ابن تیمیه گفته جای برای جواب گذاشتن زیر مقاله حرام است.

    پاسخ:همانطور که سایت های روافض نمی گذارند ما مطلب بنویسیم دیگه دارین کم لطفی می کنید سایت به شما اجازه نمی دهند که مطلب بنویسید زیر مقاله ها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟پس تالار گفتگو رو واسه چی گذاشتن جناب؟؟

    من خواستم زیر مقاله نماز تواریح عمر جواب بدم اصلا جا جواب ندارد. خود عمر مگویید نماز تواریح بدعت من است

    پاسخ:اولا تراویح پس بدعت ندبه و کمیل چی؟؟

    جالب خود ابوبکر هم از فیض نماز تواریح محروم بوده اخه این نماز بدعت عمر است.

    پاسخ:ولی همه ی اهل سنت در ماه رمضان اون رو ادا می کنند جالبه شما که نمی خونید چرا همش بدعت بدعت می کنید؟؟

    #4426

    سیدنا عمر
    مشارکت کننده
    وی کینه و عداوت عجیبی نسبت به امیر المومنین و اهل بیت رسول الله ص داشت تا جایی که هر جا به خبر در مورد مناقب یا فضائل ایشان برخورد می کرد آن را از دم تکذیب می نمود حتی اگر از شخص پیامبر صادر شده و مورد تایید علمای اهل سنت بود
    پاسخ:متاسفانه شیخ الاسلام ابن تیمیه رحمه الله یکی از شخصیتهایی بوده اند که در طول تاریخ مورد هجوم اهل بدعت از شیعه و صوفی قرار گرفته و خواهد گرفت، و ما از این اکاذیب و بقیه ی دروغهایی که به ایشان نسبت می دهند تعجب نمی کنیم! زیرا ایشان با نقادی تیزبینانه ی خود تمامی تلبیس صوفیه و شیعه را باطل کرده و آنها و استدلالشان را خوار و حقیر نموده است، و همین قدرت علمی و نقادی ایشان موجب شده است تا در برابر منطق ایشان پاسخی علمی نداشته باشند و بناچار راه شیطان را انتخاب کرده و سعی در تخریب شخصیت ایشان دارند تا بتوانند نفوذ کلام وی را نزد مسلمانان کاهش دهند.

    اگر شما و هرکس دیگری به آثار ابن تیمیه مراجعه کنید خواهید دید که ایشان اهل بیت رسول الله صلی الله علیه وسلم را مورد تمجید و ستایش قرار داده اند و حتی محبت آنها را نشانه ی ایمان دانسته اند، مثلا ما فقط در یکی از کتابهای ایسان با نام “عقیدة الواسطیه” نظرات وی را در مورد اهل بیت ذکر می کنیم تا بدانید که نظر ابن تیمیه در مورد اهل بیت رضی الله عنهم چه بوده است، و بعد با اکاذیب وارده بر ایشان قضاوت کنید:
    ایشان در کتاب عقیده واسطیه می نویسند: «ویحبون أهل بیت رسول الله ویتولونهم ویحفظون فیهم وصیة رسول الله صلی الله‎ ‎علیه وسلم ، حیث قال یوم ‏غدیر خم : ( أذکرکم الله فی أهل بیتی ) ، وقال أیضاً‎ ‎للعباس عمه وقد اشتکی إلیه أن بعض قریش یجفو بنی ‏هاشم فقال : ( والذی نفسی بیده لا‎ ‎یؤمنون حتی یحبوکم لله ولقرابتی ) ، وقال : ( إن الله اصطفی بنی ‏إسماعیل واصطفی من‎ ‎بنی إسماعیل کنانة واصطفی من کنانة قریشاً‎ ‎واصطفی من قریش بنی هاشم ‏واصطفانی من بنی‎ ‎هاشم».‎

    ترجمه: “(اهل سنت و جماعت) اهل بیت رسول الله صلی الله علیه وسلم را دوست می دارند و وصیت رسول الله صلی الله علیه وسلم را در موردشان حفظ می کنند هنگامی که در روز غدیرخم فرمود: (أذکرکم الله فی أهل بیتی) مسلم 2408 «در مورد اهل بیت من خدا را در نظر داشته باشید» و همچنین به عباس عموی خود هنگامی که به سوی او شکایت نمود که بعضی از قریش از بنی هاشم اعراض می کنند فرمود: (والذی نفسی بیده لایؤمنون حتی یحبوکم لله ولقرابتی) «به خدا قسم که ایمان نمی آوردند تا زمانی که شما را به خاطر خداوند، و خویشاوندی با من دوست داشته باشند» ] حدیث ضعیف، أخرجه أحمد فی «مسنده»1777[ و می فرماید:(إن الله اصطفی بنی إسماعیل واصطفی من بنی إسماعیل کنانة واصطفی من کنانة قریشاً واصطفی من قریش بنی هاشم واصطفانی من بنی هاشم) مسلم 2276. «همانا خداوند بنی اسماعیل را برگزید و از بنی اسماعیل، کنانه و از کنانه، قریش و از قریش، بنی هاشم و از بنی هاشم، مرا انتخاب نمود».”

    #4427

    سیدنا عمر
    مشارکت کننده
    و در جایی دیگر از همان کتاب می گوید: «ویتبرءون من طریقة الروافض الذین‎ ‎یبغضون الصحابة ویسبونهم ، وطریقة النواصب الذین یؤذون أهل البیت بقول أو عمل‎».
    ترجمه: ” و (اهل سنت و جماعت) از آن چه اهل بدعت و گمراهی در حق صحابه و اهل بیت می گویند اعلام برائت می نمایند. از طریقه و راه روافض کسانی که نسبت به صحابه بغض و کینه می ورزند و به آن ها دشنام می دهند و نیز طریقه و راه نواصب کسانی که اهل بیت را با سخن یا عمل اذیت می نمایند اعلام برائت می نمایند.”
    حال این سخنان شیخ الاسلام ابن تیمیه در مورد اهل بیت علیهم السلام بود، آیا اگر کسی انصاف داشته باشد حاضر می شود که ابن تیمیه را بگونه ای نزد مخاطبانش معرفی کند که گویا او دشمن اهل بیت بوده و آنها را منافق بداند؟؟!
    پس این مورد هم یکی دیگر از اتهامات و افتراهایی است که به ناحق به شیخ الاسلام ابن تیمه نسبت می دهند تا بغض و کینه ی وی را در قلب مخاطبانشان بکارند و پرورش دهند، چنانکه خود این کذاب دروغگو گفته: “من این را می‌گویم تا تمام بینندگان عزیز، هر چقدر کینه از إبن تیمیه دارند، امشب دو چندان شود”. آیا یک عالم دینی اینگونه سخن می گوید؟!! آیا چنین انسانی که با این غرض ورزی و کینه توزی سخن می گوید جایی برای منطق می گذارد؟
    به فرض اینکه ابن تیمیه یا هر شخص دیگری سخنی مشابه آن اتهام گفته باشند، آیا باید اینگونه برخورد نمود و یا آنکه بصورت منطقی و علمی آنرا مورد نقادی قرار داد، ولی اهل بدعت هرگاه از نقد کلام عاجز ماندند رو به فحاشی و تخریب شخصیت می کنند، زیرا انسان بی علم و جاهل همین روش و سلاح را دارد و بس..
    گاهى على از جنگ هايى كه كرده بود اظهار پشيمانى و ناراحتى مى كرد. اين ها همه نشان گر آن است كه او بر اين نبردها دليل شرعى نداشته است(!!)
    پاسخ:مواردی که از شیخ الاسلام در مورد علی رضی الله عنه نقل شده بدون شک و تردید اکاذیبی است که هیچ سندی بر آن وجود ندارد، البته ذکر اینکه علی رضی الله عنه دچار خطا شده باشد یا خیر، به معنای تضعیف شخصیت علی رضی الله عنه نیست بلکه به معنای عدم معصوم بودن است، ولی چون روافض این امر را ناخوشایند می دانند و مخالف عقیده ی عصمت آنهاست، بنابراین ذکر این مطلب که علی رضی الله عنه خطا کرده آنها را خشمگین می کند و لذا به قائل چنین گفته ای می تازند.. وگرنه در عقیده ی اهل سنت همه بجز پیامبر صلی الله علیه وسلم مرتکب خطا می شوند و حتی پیامبر صلی الله علیه وسلم نیز گاها در اجتهادات خویش دچار اشتباه می شدند!
    چون آخوندها و شبه محققین تا می توانند به آنها دروغ و تهمت می زنند و می گویند: هر کس هم از اینان پیروی می کند وهابی است، و آنها را دشمن درجه یک اهل بیت می دانند و خود را فقط دوستدار اهل بیت می دانند (البته بیشتر دوستدار قبور اهل بیت)، ولی ما در اینجا مطالبی را ذکر می کنیم که نشان خواهد داد علی و ابن تیمیه هر دو دارای یک راه و روش بوده اند ، و آن هم چیزی نیست جز دعوت به اسلام خالص و به دور از بدعتها.
    #4428

    سیدنا عمر
    مشارکت کننده
    از نظر خرافیون در ایران هر کس به اسلام خالص دعوت کند فردی غیر قابل قبول است، ولی مجلسی و کلینی و دیگر علمای ایشان که هزاران مطلب خرافی در کتب خویش دارند عالمان حقیقی می باشند و فقط باید از آنان تبعیت کرد، حضرت علی فرموده: «النَّاسُ أَعْدَاءُ مَا جَهِلُوا». یعنی: مردم دشمن چیزی هستند که آن را نمی دانند (نهج البلاغه، حکمت 438). در مورد شیخ الاسلام ابن تیمیه نیز همینطور می باشد و اگر به شخصی از شیعیان بگویی تو کدام یک از کتب ابن تیمیه یا محمد بن عبدالوهاب را خوانده ای؟ جوابی ندارد که بدهد و فقط کورکورانه و از روی تقلید از علما و مردم دیگر با محمد بن عبدالوهاب و ابن تیمیه و اهل سنت دشمن است، و آنها را قبول ندارد، کتاب منهاج السنة النبوية نوشتة شیخ الإسلام ابن تیمیه که مختصر آن با عنوان «رهنمود سنت در رد اهل بدعت» توسط علامه گرانقدر سید ابوالفضل برقعی رحمة الله علیه ترجمه شده است، ولی در ایران به هیچ عنوان چاپ نمی شود، و حتی در روی اینترنت و سایت اهل سنت نیز فیلتر و بسته می باشد تا مبادا کسی آن را بخواند و هدایت شود.
    در پایان امیدواریم شما خوانندة گرامی آگاه شده باشید و در مورد افراد از روی سخنان دشمنان آنها قضاوت نکنید، چون به طور حتم روحانی مذهب شیعه نظری مثبت راجع به شیخ الاسلام ابن تیمیه ندارد، و شما نباید از روی گفته های او به قضاوت بنشینید.(سورة اسراء، آية 36) «و هرگز بر آنچه علم و اطمینان نداری دنبال مکن که چشم و گوش و دلها همه مسئولند».
    استاد امیری

    در ضمن فکر نکنید که چند مدتی اهل سنت جواب شما را نداده اند عقاید شما بر حق است کاش تمام دوستان من جناب مجاهد دین جناب سعدی جناب دانش جناب کامیار موحد جناب مراد اسلامی و همه دوستان اهل سنت بودند آیا باز هم می گفتید سایت ساکت است و اهل سنت جوابی ندارند؟؟

    الحمد الله

در حال نمایش 9 نوشته (از کل 9)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.