آتش زدن احادیث پیامبر توسط ابوبکر!!!

Home انجمن ها خلفای راشدین آتش زدن احادیث پیامبر توسط ابوبکر!!!

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  ابولولو در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 6 نوشته (از کل 6)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #1654

    ابولولو
    کاربر
    بسم الله الرحمن الرحیم و صلوات بر سیدنا محمد و خاندان سیدنا محمد مخصوصا حضرت احمد بن الحسن عجل الله فی فرجه

    و با سلام خدمت دوستان خوبم
    در این بخش حدیثی از کتب دوستان اهل سنت آورده میشود که متاسفانه حقیقتی تلخ را آشکار میکند که اگر با وجدان بیدار و عقل سلیم در آن تعقل کنیم میتواند برای برادران اهل سنت راه گشا باشد

    اما حدیث:

    29460-«مسند الصدیق رضی الله عنه»قال الحافظ عماد الدین بن کثیر فی مسندالصدیق قال:الحاکم ابو عبدالله النیسابوری حدثنا بکر بن محمد الصریفینی عرو حدثنا بن حسن بن حسن بن ابراهیم بن عمرو بن عبیدالله التیمی حدثنا موسی بن عبدالله بم محمد قال:قالت عائشة:جمع ابی الحدیث عن رسول الله فکانت خمسمائة حدیث فبات لیلة یتقلب کثیرا قالت:فغمنی فقلت:یتقلب لشکوی او لشیء بلغک فلما اصبح قال:ای بنیة هلمی الاحادیث التی هی عندک فیکون فیها احادیث عن رجل ائتمنته و وثقت به و لم یکن کما حدثنی فاکون قد تقلدت ذلک» کنزالعمال ج10 ص285 چاپ موسسه الرسالة

    ترجمه:…عایشه گفت:پدرم 500 حدیث از رسول الله جمع آوری کرده بود پس شبی را با غلطیدن و ناراحتی تا صبح گذراند.از او پرسیدم آیا از دردی رنج میبری؟و چون صبح شد گفت:ای دخترم احادیث را بیاور.و چون آن نوشته ها را پیش او بردم آنها را سوزاند و گفت:ترسیدم بمیرم و این حدیث ها پیشت باشد و ترسیدم در بین روایات روایتی از مردی باشد که به او اطمینان کرده ام و گمان میکنم که ثقه است.ولی او آن گونه نباشد که من فکر کردم و حرف پیامبر را به غلط یا به دروغ به من رسانده باشد و من از او تقلید کرده باشم»

    دوستان خوش انصاف من تو رو خدا خوب دقت کنید که جناب ابوبکر تعداد 500 حدیث را از پیامبر جمع آوری کرده(از دیگران) و آنها را فقط به خاطر اینکه مطمعن نیست راویانش ثقه هستن یا نه آتیش زده!!

    اما خواهشا به نکات زیر توجه کنید:

    1)مگر دوستان اهل سنت ادعا نمیکنند که ابوبکر یار و غمخوار همیشگی پیامبر بوده و در تمامی مراحل بعثت پیامبر از غار گرفته تا مسئله هجرت و جنگ ها همیشه و همه جا با پیامبر همراه بوده؟؟؟

    سوال ما این است.چنین کسی که اینقدر به پیامبر نزدیک بوده آیا میشود از او پذیرفت که تعداد 500 حدیث را با واسطه از پیامبر نقل کند؟؟چطور شده که جناب ابوبکر با این همه قرابت و نزدیکی به پیامبر این 500 حدیث را مستقیما از زبان مبارک رسول الله نشنیده اند؟؟آیا ایشان اهمال و سستی نکرده اند؟؟

    2)این مردانی که ابوبکر از آنها حدیث نقل کرده چه کسانی هستند؟؟آیا افرادی غیر از صحابه هستند؟؟اگر صحابه حضرت بوده باشند پس نیازی به توثیق آن ها نیست.و احتمال اینکه این افراد غیر از صحابه باشند به دور از عقل است.زیرا چطور میشود جناب خلیفه که به قول اهل سنت نزدیکترین صحابی به پیامبر است حدیثی را نشنود ولی یک فرد غریبه این حدیث را شنیده باشد؟؟

    3) مگر میشود به صرف احتمال از اینکه راویان حدیثی ثقه نباشد دلیلی برای سوزاندن آن حدیث باشد؟؟عجبا یا اهل الانصاف!!!!

    آیا این دلیل قابل توجیه است؟؟؟جناب ابوبکر با چه معیاری در ثقه بودن این افراد شک کرد؟؟آیا صرف نظر شخصی او میتواند دلیلی بر این امر باشد؟؟چرا از بقیه صحابه در مورد این افراد پرس و جو نکرده؟؟بهتر نبود که جناب ابوبکر این احادیث را پیش صحابه ببرند و تمامی صحابه دست جمعی درباره احادیث تصمیم بگیرند و به اجماعی برسند؟؟شاید بقیه صحابه به برطرف شدن نگرانی جناب خلیفه کمکی میکردند!!

    4)چرا جناب ابوبکر امت اسلامی را از این 500 حدیث محروم کرده؟؟آیا ایشان در قبال مسلمانان بلکه صحابه مشمول الذمه نیستند؟؟اگر در بین این 500 حدیث یک حدیث صحیح هم وجود داشت باز دلیلی بر گناه بزرگ جناب ابوبکر میباشد

    5)آیا سوزاند حدیثی که نام خدا و پیامبر در آن باشد گناه نیست؟؟(حتی اگر آن حدیث جعلی باشد!!)

    قضاوت با وجدانهای بیدار

    تشکر از مدیران سایت اسلام تکس

    #4231

    mojahed.din
    کاربر
    این شبهه قبلا در اینجا جواب داده شده است.

    http://www.islamtxt.net/?q=question/450

    اما اضافه بر آن این را نیز بگویم که همانطور در مقاله گفته شده روایت ضعیف است ولی مشکل شیعه بزرگتر از این 500 حدیث است.

    در واقع اگر ابوبکر این چند روایت را به خاطر عدم تحریف سخن پیامبر با سخن دروغگو از بین برد، علی امام معصوم شیعه کل قران را تحریف کرد و امت اسلامی را از آن محروم کرد.

    چرا امام معصوم امت اسلامی را از قران اصلی محرم کرده و امت را در گمراهی قرار داده است؟

    آیا ایشان در قبال مسلمانان بلکه صحابه مشمول الذمه نیستند؟؟

    نعمت الله جزایری میگیود هیچ کسی مانند علی قران را جمع نکرد و قران واقعی نزد امام زمان میباشد و میگوید 2/360،361،362 :

    (( قد استفاض في الأخبار أن القرآن كما أنزل لم يؤلفه إلا أمير المؤمنين عليه السلام بوصية من النبي صلى الله عليه وسلم ، فبقي بعد موته ستة أشهر مشتغلا بجمعه ، فلما جمعه كما أنزل أتي به إلى المتخلفين بعد رسول الله صلى الله عليه وسلم فقال لهم : هذا كتاب الله كما أنزل فقال له عمر بن الخطاب : لاحاجة بنا إليك ولا إلى قرآنك ، عندنا قرآن كتبه عثمان ، فقال لهم علي : لن تروه بعد اليوم ولا يراه أحد حتى يظهر ولدي المهدي عليه السلام. وفي ذلك القرآن(يقصد القرآن الذي عند المهدي) زيادات كثيرة وهو خال من التحريف ، وذلك أن عثمان قد كان من كتاب الوحي لمصلحة رآها صلى الله عليه وسلم وهي أن لا يكذبوه في أمر القرآن بأن يقولوا إنه مفترى أو إنه لم ينزل به الروح الأمين كما قاله أسلافهم ، بل قالوه أيضا وكذلك جعل معاوية من الكتاب قبل موته بستة أشهر لمثل هذه المصلحة أيضا وعثمان وأضرابه ما كانوا يحضرون إلا في المسجد مع جماعة الناس فما يكتبون إلا ما نزل به جبرائيل عليه السلام. أما الذي كان يأتي به داخل بيته صلى الله عليه وسلم فلم يكن يكتبه إلا أمير المؤمنين عليه السلام لأن له المحرمية دخولا وخروجا فكان ينفرد بكتابة مثل هذا وهذا القرآن الموجود الآن في أيدي الناس هو خط عثمان ، وسموه الإمام وأحرقوا ما سواه أو أخفوه ، وبعثوا به زمن تخلفه إلى الأقطار والأمصار ومن ثم ترى قواعد خطه تخالف قواعد العربية)).

    #4232

    mojahed.din
    کاربر
    میبینیم که علی تمام قران را از امت اسلامی محروم کرد و آنان را در گمراهی قرار داده و قرار است که مهدی موهوم که آمد آن را اشکار کند!!!

    كريم الكرماني الملقب (( بمرشد الأنام )) قال : (( ان الامام المهدي بعد ظهوره يتلو القرآن, فيقول أيها المسلمون هذا والله هو القرآن الحقيقي الذي أنزله الله على محمد والذي حرف وبدل )) (ارشاد العوام ص 221 جـ3 فارسي ط ايران نقلا عن كتاب الشيعة والسنه للشيخ احسان الهىظهير صـ115).

    یعنی مهدی موقع ظهورش قران را میخواند و میگوید والله قران حقیقی که بر محمد نازل شده این است…

    روى محمد بن الحسن الصفار من أصحاب الإمام الحسن العسكري قال: (عن جعفر قال سمعت أبا جعفر “ع” يقول ما من أحد من الناس يقول إنه جمع القرآن كله كما أنزل الله إلا كذاب، وما جمعه وما حفظه كما أنزل الله إلا علي بن أبي طالب والأئمة من بعد). و(عن عبد الغفار قال سأل رجال أبا جعفر “ع” فقال أبو جعفر ما يستطيع أحد يقول جمع القرآن كله غير الأوصياء). من بصائر الدرجات ص 193.
    وجاء في الاحتجاج 1/256 من حديث أبي ذر الغفاري ( … فلما استخلف عمر سأل عليا عليه السلام أن يدفع إليهم القرآن فيحرفوه فيما بينهم فقال: يا أبا الحسن إن جئت بالقرآن الذي كنت قد جئت به إلى أبي بكر حتى نجتمع عليه. فقال عليه السلام: هيهات ليس إلى ذلك سبيل إنما جئت به إلى أبي بكر لتقوم الحجة عليكم ولا تقولوا يوم القيامة إنا كنا عن هذا غافلين أو تقولوا ما جئتنا به. إن القرآن الذي عندي لا يمسه إلا المطهرون والأوصياء من ولدي. قال عمر: فهل لإظهاره وقت معلوم؟ فقال عليه السلام: نعم إذا قام القائم من ولدي يظهر ويحمل الناس عليه فتجري السنه به صلوات الله عليه).

    چرا علی خیالیتان موقع خلافت قران واقعی را ظاهر نکرد و امت را در گمراهی قرار داد؟

    ایراد به چند حدیث گرفتی حال ایراد بزرگتر از آن متوجهت شده. کسی که در خانه ی شیشه ای نشسته به دیگران سنگ پرتاب نمیکند

    البته حاشاه از سیدنا علی ما اهل سنت، اما امام معصوم شیعه از این بی عرضگی ها زیاد داشته و موقع خلافتش قران واقعی را از ترس چوب دستی عمر مرده ظاهر نکرد همانطور که متعه را اعلام نکرد و نماز ضحی را نهی نکرد و فدک را بر نگرداند و…

    #4233

    mojahed.din
    کاربر
    ….
    #4236

    ابولولو
    کاربر
    به نام خدا و سلام به همگی محبین اهل بیت

    آقای مجاهد ممنون که جواب دادی(البته فقط اباطیل گفتی)

    اولا راجع به اینکه گفته ای این شبهه را قبلا پاسخ داده اند باید بگویم:زهی خیال باطل!!!شما نه تنها نتوانسته به آن پاسخی بدهید بلکه بیشتر طبل رسوایی خود را زده اید

    در آنجا نوشته شده:این روایت به خاطر وجود علی بن صالح ضعیف است

    جواب:«علی بن صالح بن حی الامام القدوة الکبیر. وثقه احمد بن حنبل و یحیی بن معین»سیر اعلام النبلاء جزء7 ص372

    میبینیم که علی بن صالح ثقه هستش

    گفته شده:متن حدیث نیز غلط است زیرا معقول نیست که امیرالمومنین(به رسم امانت گفتم) ابوبکر در مدینه شب عوض آنکه برود به خانه یکی از زنانش نوبت شب را ضایع کند و برود خانه دخترش بخوابد و این خودش یک دروغ است که جاعل حدیث توجه نداشته!!

    جواب:بعضی وقتا آدم از شنیدن بعضی حرفا دچار شک میشه که آیا طرف مقابل احتمالا دارای چیزی به نام فهم و شعور هست یا بالا خانه اش مملو از پهن و کرم های آسکاریس هست!! البته احتمال وجود کرم های هرمافرودیت نیز کم نیست!!!

    آخه برادر نازنین این چه استدلال پوچیه که شما میکنید؟؟چرا خودتونو رسوای جهانیان میکنید؟؟قحطی استدلال بود؟؟این کجایش عجیب است که پدری مهربان و فداکار یک شب را در خانه دختر عزیزش بخوابد؟؟ای خدا!!!!

    گفته شده:شیعه میگوید ابوبکر با آتش زدن احادیث میخواسته فضائل علی را پنهان کند.جواب این است که اگر میخواست پنهان کند اصلا روایات رو جمع نمیکرد.و اگر میخواست پنهان کند که به دخترش میگفت:دخترجان آتش زدن مخفیانه باشد به کسی نگو

    جواب:خب اگر نمیخواست فضائل علی رو پنهان کنه پس چرا آتیششون زده؟؟البته من نمیگویم این احادیث درباره امام علی بوده یا نه.که احتمال این که باشد هم زیاده چون پیامبر تا جایی که امکان داشته در هر موقعیتی و در هر مجلسی از فضائل امیرمومنان فرموده که حد و حساب ندارد.

    حالا اگر ابوبکر احادیثی را جمع کرد و از بودن اون احادیث احساس نگرانی کرد دلیلش چی میتونه باشه؟؟آیا اینکه بگه میترسم راوی هاشون ثقه نباشه منطقیه؟؟قبلا بحث کردیم که این دلیل نمیتونه مورد پذیرش باشه(که نتونستین توجیهش کنید)پس دلیل واقعی اش چی بوده؟

    بعدشم اگر جناب عایشه این قضیه رو نقل نمیکردن(لو نمیدادن)همانطور که خودتون گفتین مخفی باقی میموند

    گفته شده:اگر میخواست پنهان کند که کاری سهل می بود.یعنی حدیث جعلی در مدح خود و در ذم علی درست می کرد

    جواب:مگر کم درست کردن؟؟حدیث خواستگاری امام علی از دختر ابوجهل چیه پس؟؟حدیث جعلی و کعب الاحباری عشره مبشره چیه پس؟؟

    گفته شده:اگر این روایت صحیح هم باشه باز هم مدح ابوبکر است

    جواب:ماشالله به استدلال پوچتان!!احادیث پیامبر را به بهانه عدم اطمینان (که بهانه ای بیش نبوده و غیر منطقی)بیا آتیش بزن بعد بگو دلیل بر فضل من میشه!!هوش مهندسیتان منو کشته!!

    پس چرا الان احادیثی که مطمعن هستید ضعیف اند رو آتیش نمیزنید؟؟؟مگه پیرو ابوبکر نیستید؟؟اون مطمعن نبود آتیششون زد,شما که مطمعن هستید چرا این کارو نمیکنید؟؟

    پس برادر محترم آقای مجاهد در این قسمت که شما آدرس دادید هیچ پاسخ محکمی داده نشده است.شما هم که چیزی نتونستید ارائه بدید.

    اما اینکه درباره مصحف امام علی صحبت کرده ای پس خوب گوش کن.

    #4237

    ابولولو
    کاربر
    اولا میبینم که راه شیطان(قیاس) را در پیش گرفته ای و قیاسی غیر مرتبط کرده ای!!

    اول یه جواب مختصر بدم؟؟میدونی چرا قیاست غیر مرتبطه؟؟

    ببین ابوبکر احادیث رو به صحابه عرضه نکرد تا درباره درستی شون با اونا اجماع کنه و اونا رو از روی ظن خودش آتیش زد

    اما امام علی چیکار کرد بلبل بابا؟؟گفت ای خلفای راشدین ای بزرگان این قرآن رو من جمع آوری کردم که طبق ترتیب واقعی وحی,شان نزول,تفسیر می باشد.بیایید و چاپشون کنید تا در آینده جناب مجاهد ازش استفاده بکنه!من نمیخوام به اون مدیون باشم.اما خلفای راشد تو چی گفتن؟؟

    گفتن:علی برو پی کارت.قرآن تو به درد ما نمیخوره.ما خودمون قرآن داریم.مجاهد, قرآن تو رو بخونه گمراه میشه.قرآن ما براش کافیه
    .دیدی بلبل بابا؟؟قیاست خنده داره

    اما درباره مصحف امام علی باید بگم که در آن ترتیب دقیق سوره ها و ایات و مراحل و سیر تاریخی نزول آیات روشن بود.بدین صورت سیر تشریع و احکام,مخصوصا مساله ناسخ و منسوخ در قرآن به خوبی به دست می آمد.

    ثانیا:در این مصحف قرائات آیات طبق قرائت پیامبر بوده که اصیل ترین قرائات است بدین ترتیب راه برای فهم محتوا و به دست آوردن تفسیر صحیح آیات راحت بود.هم چنین این مصحف شامل تنزیل و تاویل بود یعنی موارد نزول و مناسبت هایی را که موجب نزول آیات و سوره ها بود در حاشیه مصحف توضیح داده شده بود.

    پس اینکه میگویی منظور تحریف قرآن است عوام فریبی است!و منظور از قرآن واقعی در روایاتی که آوردی اینه نه قرآن تحریف شده!

    گفته ای:چرا امام معصوم امت اسلامی را از قران اصلی محروم کرده و امت را در گمراهی قرار داده؟

    جواب:اولا همانطور که گفتم که آن قرآن نیز مانند همین قرآن کنونی است فقط با تفاوت هایی که گفتم.

    دوما:هیچ مومنی از مصحف امام علی عیله السلام محروم نشده.میدونی چرا؟چون اهل بیت از روی این مصحف(قرآن جامع و همرا با حاشیه و تفسیر و تنزیل نه قرآن تحریف شده)به یاران خود اصول و قواعد علوم قرآنی رو یاد دادند و تو اگر پیرو اهل بیت باشی از این مصحف نیز بهره خواهی برد.

    مثال میزنم تا دوهزاریت بیفته.ببین عزیزم!مثلا اهل بیت شان نزول آیه تبلیغ رو برای ما بیان فرمودند که منظور ولایت و خلافت امام علی میباشد.خب اینو از کجا بیان کرده اند؟؟از مصحفی که نزد آن هاست و شان نزول آیات در آن نوشته شده

    اگه نگرفتی بازم توضیح بدم

    اما بریم سراغ بحث اصلی.بهم بگو که امام علی مردونگی کرد و اومد قرآن خودشو عرضه کرد ولی قبول نکردن.اما چرا ابوبکر این کارو نکرد؟؟؟چرا به صحابه عرضشون نکرد تا درباره صحت اونا مطمعن بشه؟؟؟

    لطفا روی موضوع و سوالاتی که قبلا مطرح کرده ام بحث کن!

    با تشکر از مدیران سایت اسلام تکس

در حال نمایش 6 نوشته (از کل 6)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.