Home › انجمن ها › گفتگوی ازاد › معاویه و نفرین پیامبر
این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط aaa در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #1653«1» مسلم در صحیح از سخنان پیامبر بزرگ اسلام صلی الله علیه واله درباره معاویه، چنین آورده است: روزی پیامبر اکرم ابن عباس را به دنبال او فرستاد تا بیاید و برایش بنویسد. ابن عباس او را یافت که غذا می خورد. بازگشت و به پیامبر خبر داد. حضرت دوباره او را فرستاد. باز هم ابن عباس دید که او مشغول خوردن است. تا سه مرتبه این رفت و آمد رخ داد. بالاخره پیامبر اکرم فرمودند: خدا هرگز شکمش را سیر نکند!(1)
بعدها معاویه اظهار می داشت: دعای رسول خدا صلی الله علیه واله من را فراگرفت و نفرینش در حق من به اجابت رسید. لذا در هر روز چندین بار غذا می خورد، و هربار هم به مقدار فراوان! باز هم در خود احساس گرسنگی می کرد.(2) تا آنجا که پرخوری معاویه در عرب ضرب المثل شده بود؛ و به آنکس که پرخوری می کرد، می گفتند: کأن فی احشائه معاویة! یعنی مثل اینکه معاویه در شکمش جای گرفته است!همچنین صحابی جلیل القدر خطاب به معاویه می گوید: پیامبر اکرم صلی الله علیه واله فرمودند: هنگامی که مردی شکم گندۀ پرخور و سیر نشو زمام امر امت را به دست گیرد، باید امت خود را از آن بر حذر دارد. معاویه گفت: من آن مرد نیستم. ابوذر گفت: بلکه تو خود همان هستی و پیامبر اکرم مرا به این موضوع خبر داد و شنیدم، در حالیکه تو از جلو رویش عبور کردی، می گوید: خداوندا او را لعنت کن و سیرش مکن جز به خاک! و شنیدم می فرماید: “أست معاویه فی النار” یعنی نشیمنگاه معاویه در آتش است. سپس معاویه خندید (از روی استهزاء) و دستور داد او را زندانی کنند.(3)
پي نوشت:
(1) صحیح مسلم ج4ص187 ح2604 دار کتب العلمیه بیروت، الاستیعاب ج3ص1421 ط نهضة مصر، سیر اعلام النبلاء ج3ص123 ط موسسة الرسالة بیروت، انساب الاشراف ج5ص133-134 ط دارالفکر بیروت، صفین 216-231، مسند طیالسی حدیث 2746.
(2) انساب الاشراف ج1ص532.
(3) النهایة ابن اثیر ج1ص112 و ج2ص362، لسان العرب ج14ص322و ج6ص248، تاج العروس ج8ص206، الغدیر ج8ص429، کتاب السفیانیة ابوعثمان الجاحظ به نقل از جلام بن جندل الغفاری. نتیجه نفرین رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم این شد که معاویه روزی هفت بار غذا از گوشت و حلوا و میوه فراوان می خورد و می گفت : خسته شدم اما سیر نشدم . (2).لبدایه و النهایه ، حوادث سنه 60 ترجمه معاویه ، ج 128/8. «2» ولیعهد کردن یزید شراب خوار در حالی که بسیاری از صحابه مثل حسین سرور جوانان بهشت زنده بود.«3» کشتن حجربن عدی و یارانش صحابی یا به نظر بعضی علما اهل سنت از تابعین که حتی صدای عایشه را در میاورد{طبری در تاریخش سه صفحه قضیه را نقل کرده بقیه کتاب های اهل سنت را بررسی نکردم}
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4241.شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4248تعجبی ندارد که یا این منابعی که دادی قیچی شان کردی و یا اینکه روایات ضعیف هستند. پس الکی نگو چرا به معاویه میگیم رض. و حتما جوابت تو همین سایت هست که من مثل تو حوصلی کپی پیست ندارم.بسشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #42491.عزیزم صحیح مسلم از نظر شما تمام احدادیثش قوی است 2. لطفا شما حدیث قیچی نخورده اش را بنویس تا ما اگاه شویم 3.کشته شدن حجربن عدی در تاریخ طبری، تاریخ یعقوبی ،الکامل فی تاریخ ،مروج الذهب،کامل ابن اثیر و… امده بر چه اساسی حدیثش ضعیف یعنی این همه عالم نفهمیدند حدیث ضعیف شما تو این قرن فهمیدی حدیث ضعیف است. چون بر خلاف نظر غلط شما بر عدالت صحابه است حدیث ضعیف.4.چرا درباره شاهکار معاویه و جانشینی یزید سکوت کردی نکنه اینجا هم معاویه اجتهاد کرده و فهمیده یزید شراب خوار از تمام اصحاب با تقوی زنده در ان زمان بالاتر، اخه معاویه از این اجتهادها انجام میداده ولی منابع اجتهادش هنوز بعد از چند قرن نا معلومه. 5. اگر حال نداری جواب بدی کسی مجبورت نکرده 6. چرا سایت های سنی جواب داده اند میگویند حدیث درست است البته انها حتما مثل شما اشنا به احادیث نبودند ولی میگویند نفرین پیامبر بر معاویه باعث رحمت خدا بر معاویه است پس نتیجه میگیریم… سه بار تخلف از دستور پیامبر + نفرین پیامبر بر سیر نشدن معاویه+ خسته شدن معاویه از خوردن ولی سیر نشدن{یعنی استجابت دعای پیامبر که خوب طبیعی هم بود با توجه به جایگاه پیامبر نزد خدا دعای او حتما استجابت می شود}= رحمت خدا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ 7. ادم واقعا از این استدلال های اهل سنت مثل عادل فردوسی پور میخواد سرش به زنه به میز 8.من مانده ام حرف ابوذر را قبول کنم یا حرف شما را؟شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4291خدایا من نمیدانم چرا و بر چه اساسی اهل سنت بعد از اسم معاویه می نویسند رضی الله عنه -
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.