این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط www.ppp999.blogfa.com در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #1598پیروان بنی امیه برای پاک کردن جنایات هولناک بنی امیه دست به هر کاری می زنند.کاش امثال آقای سجودی یک کمی؛ یک کمی به کتب خودشان مراجعه کنند و در مورد شهادت امام حسین علیه السلام نگاهی بیندازنند. اما چه کنیم که اگر این روایات را هم ببینند باز همان حرفهای تکرای، پر از دروغ و نیرنگ را بازگو می کنند.
اقای سجودی آیا فردای قیامت هم این گونه می خواهید در برابر خداوند جوابگو باشید.این نمونه ها را می آورم تا بدانید که شهادت اما حسین علیه السلام توسط پیامبر صل الله علیه و اله و سلم پیش بینی شده. این در کتب خودتان هست….اما چه کنم که شما سنی نیستید و وهابی هستید. و وهابیت هم که دشمن اصیل اسلام است.
ببینید وهابیت چگونه مقابل اسلام ایستاده. چگونه پادشاه عربستان سعودی با رئیس جمهور سابق آمریکا شراب می نوشد و دست در دست آمریکا برای نابودی اسلام می کوشد. در همین سایت بارها می خواندم که می نوشتند که شیعه و یهود می خواهند اسلام را نابود کنند. اما ثابت شد در جنگ سی و سه روزه حزب الله لبنان دمار از روزگار اسراییل درآورد. ان وقت مفتی های وهابی فتوا دادند که دعا کردن برای حزب الله حرام است چه رسد به کمک مالی و معنوی.
سوال:حالا چه کسانی دشمن اسلام است؟شیعه یا وهابیت؟
بگذریم برویم سر اصل مطلب.این مشت نمونه خروار دلیل بر اینکه شهادت امام حسین اتفاق افتاده و باید از این ها پرسید شما که یزید را امیر المومنین می نامید چگونه با شهادت امام حسین علیه السلام جور در می آید؟ پیامبر صل الله علیه و اله و سلم برای امام حسین علیه السلام گریه کرد و شما از یزید پلید دفاع می کنید ای پیروان بنی امیه؟؟؟
خود عايشه أم المؤمنين، قضيه گريه كردن و عزاداري پيامبر اکرم (صلى الله عليه و آله) براي امام حسين (عليه السلام) را نقل ميكند:دخل الحسين بن علي رضي الله عنهما على رسول الله صلى الله عليه و سلم و هو يوحى إليه، فنزا على رسول الله صلى الله عليه و سلم و هو منكب و هو على ظهره، فقال جبريل لرسول الله صلى الله عليه و سلم: أتحبه يا محمد؟ قال: يا جبريل! و مالي لا أحب إبني؟! قال: فإن أمتك ستقتله من بعدك. فمد جبريل عليه السلام يده، فأتاه بتربة بيضاء، فقال: في هذه الأرض يقتل إبنك هذا و إسمها الطف.
مجمع الزوائد للهيثمي، ج9، ص188 ـ المعجم الكبير للطبراني، ج3، ص107
همچنین از أم سلمه أم المؤنين هم اين قضيه را نقل ميكند:
كان رسول الله صلى الله عليه و سلم جالسا ذات يوم في بيتي، فقال: لا يدخل على أحد، فانتظرت فدخل الحسين رضي الله عنه، فسمعت نشيج رسول الله صلى الله عليه و سلم يبكي، فاطلعت فإذا حسين في حجره و النبي صلى الله عليه و سلم يمسح جبينه و هو يبكي فقلت: و الله! ما علمت حين دخل، فقال: إن جبريل عليه السلام كان معنا في البيت فقال: تحبه؟ قلت: أما من الدنيا فنعم، قال: إن أمتك ستقتل هذا بأرض يقال لها كربلا فتناول جبريل عليه السلام من تربتها فأراها النبي صلى الله عليه و سلم، فلما أحيط بحسين حين قتل قال: ما إسم هذه الأرض؟ قالوا: كربلاء، قال: صدق الله و رسوله أرض كرب و بلاء.
المعجم الكبير للطبراني، ج3، ص108 ـ مجمع الزوائد للهيثمي، ج9، ص188 ـ مسند إبن راهويه، ج4، ص130
روضهخواني نبي مکرم (صلى الله عليه و آله) براي امام حسين (عليه السلام)
نبي مکرم (صلى الله عليه و آله) براي امام حسين (عليه السلام) روضهخواني كرده است.
إبن أعثم كوفي ـ از علماي بزرگ اهل سنت ـ از ابن عباس نقل ميكند: در يكي از مسافراتهاي رسول اکرم (صلى الله عليه و آله) كه عبورشان از كربلاء بود، جبرئيل قضيه شهادت حسين را به حضرت گفت و حضرت هم گريه كرد. وقتي رسول الله (صلى الله عليه و سلم) به مدينه برگشت، بر بالاي منبر رفت و براي مردم روضه خواند:
حسن و حسين را در بغل گرفت و سرش را به طرف آسمان بلند كرد و فرمود:
أللهم! إني محمد عبدك و نبيك و هذان أطايب عترتي و خيار ذريتي و أرومتي و من أخلفهم في أمتي، أللهم! و قد أخبرني جبريل بأن ولدي هذا مقتول مخذول، أللهم! فبارك له في قتله و إجعله من سادات الشهداء، إنك على كل شيء قدير، أللهم! و لا تبارك في قاتله و خاذله.
قال: و ضجّ الناس في المسجد بالبكاء. فقال النبي صلى الله عليه و آله و سلم: أتبكون و لا تنصرونه!
… ثم نزل على المنبر و لم يبق أحد من المهاجرين و الأنصار إلا و أستيقن أن الحسين مقتول.
خدايا! من محمد، بنده و نبي تو هستم. اينها هم اهل بيت من هستند … ، جبرئيل به من خبر داد فرزندم حسين به شهادت ميرسد. خدايا! شهادت را بر او مبارك گردان و او را از سادات شهداء قرار بده … .
صداي ضجّه و ناله مردم هم در مسجد بلند شد. حضرت فرمود: آيا گريه ميكنيد، ولي او را در آن زمان ياري نميكنيد.
… سپس حضرت از منبر پايين آمد و هيچ يك از انصار و مهاجرين شك نداشتند كه حسين به شهادت ميرسد.
كتاب الفتوح لأحمد بن أعثم الكوفي، ج4، ص326 ـ اللهوف في قتلى الطفوف للسيد ابن طاووس، ص14 ـ مثير الأحزان لإبن نما الحلي، ص9شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #3843شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #3914شما سنی نیستید و وهابی هستید. و وهابیت هم که دشمن اصیل اسلام است.پاسخ:اگه اشكالي نداره من به جاي استاد جواب ميدم
شما ثابت كن وهابيت فرقه اي جدا از اسلام است بعد بيا وهابي وهابي كن رافضي
چگونه پادشاه عربستان سعودی با رئیس جمهور سابق آمریکا شراب می نوشد
پاسخ:شما از كجا ميدونستي آن ها شراب هستند؟
اما ثابت شد در جنگ سی و سه روزه حزب الله لبنان دمار از روزگار اسراییل درآورد.
پاسخ:آره همين حزب الله كه مزدور مي فرستد به سوريه تا مردم سوريه را بكشند الكي تبليغات نكن
المعجم الكبير للطبراني، ج3، ص108 ـ مجمع الزوائد للهيثمي، ج9، ص188 ـ مسند إبن راهويه، ج4، ص
پاسخ:در اين روايات رسول الله فقط گريه كردند نه سينه زدن نه نوحه خوندن و نه قمه زدن فقط گريه كردند
روضهخواني نبي مکرم
إبن أعثم كوفي ـ از علماي بزرگ اهل سنت
كتاب الفتوح لأحمد بن أعثم الكوفي، ج4، ص326 ـ اللهوف في قتلى الطفوف للسيد ابن طاووس، ص14 ـ مثير الأحزان لإبن نما الحلي، ص9
پاسخ:از كي ابن اعثم كوفي سني شد؟ مذهب شما اينقدر ضعيف است كه به روايت هاي دروغين استناد مي كنيد؟
خواننده گرامي براي اثبات حرف من مي توانيد به اين سايت مراجعه كنيد:http://www.ahlalhdeeth.com
ابن طاووس و لابن نما الحلي هم شيعه هستند
شما که یزید را امیر المومنین می نامید
پاسخ:من از شما خواهش مي كنم بي سند و مدرك حرف نزنيد لطفا اين حرفتان را ثابت كنيد
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #3917جواب پاسخ اول:شما ثابت کن وهابیت مسلمان هستند برای نمونه:كتاب الدرر السنية براي زيني دحلان ـ مفتي أسبق مكه مكرمه و يك انسان آزاد انديش ـ را بخوانید كه ميگويد:
كان محمّد بن عبد الوهّاب إذا اتّبعه أحد و كان قد حجّ حجّة الإسلام، يقول له: حجّ ثانياً! فإنّ حجّتك الأولي فعلتها و أنت مشرك، فلا تقبل و لا تسقط عنك الفرض.
و إذا أراد أحد الدخول في دينه، يقول له بعد الشهادتين: أشهد علي نفسك إنّك كنت كافراً و علي والديك أنّهما ماتا كافرين و علي فلان و فلان و يسمّي جماعة من أكابر العلماء الماضين أنّهم كانوا كفّاراً، فإن شهد قبله و إلاّ قتله و كان يصرّح بتكفير الأمّة منذ ستّمائة سنة و يكفّر من لا يتّبعه و يسمّيهم المشركين و يستحلّ دماءهم و أموالهم.
اگر كسي به مذهب وهّابيّت در ميآمد و قبلاً حج واجب انجام داده بود، محمّد بن عبد الوهّاب به وي ميگفت: بايد دوباره به زيارت خانه خدا بروي؛ چون حج گذشته تو در حال شرك صورت گرفته است.
به كسي كه ميخواست وارد آئين وهّابيّت بشود ميگفت: پس از شهادتين بايد گواهي بدهي كه در گذشته كافر بودهاي و پدر و مادر تو نيز در حال كفر از دنيا رفتهاند و همچنين بايد گواهي بدهي كه علماء بزرگ گذشته كافر مردهاند.
اگر گواهي نميداد، وي را ميكشتند. او بر اين باور بود كه تمام مسلمانان در طول 12 قرن گذشته كافر بوده اند و هر كسي را كه از مكتب وهّابيّت پيروي نميكرد، او را مشرك دانسته و خون و مال او را مباح ميكرد.
الدرر السنيّة، ج1، ص46 ـ الفجر الصادق لجميل صدقي الزهاوي، ص17 ـ كشف الإرتياب، ص135، نقلا عن خلاصة الكلام، ص229 ـ 330 لدحلان
پاسخ دوم:سری به اینترنت بزنید و تصاویر موجود را بینید و اگر خواستید فیلم ان را هم ببینید و نشان یک بچه دو ساله بدهید فورا می گوید شراب است.رقص پادشاه عربستان با جرج بوش را یادم رفت بنویسمکه این پادشاه شما چگونه می رقصید
پاسخ سوم:شما بفرمایید چرا مفتی ها فتوا دادند دعا کردن برای حزبالله حرام است ؟و این قبل از ماجرای سوریه است.دوم بفرمایید چرا مفتی ها شما فتوا دادند {در مورد قیام مردم بر ضد دیکتاتورهای منطقه عرب}که تظاهرات بر ضد حاکمان حرام هست اما در مورد سوریه گفتند باید بر ضد سوریه جنگدید چرا؟ سوم:حمایت شما از سوریه برای چیست؟ چرا در این سایت از یمن و بحرین و حرفی نیست؟ غیر این است که همه در راستای حمایت از اسراییل است.
پاسخ چهارم: وقتی پیامبر خدا گریه کردن، مطلب تمام است و دیگر از یزید دفاع کردن به چه معناست
پاسخ پنجم:لطف کنید شما شیعه بودن ابن اعثم كوفي را ثابت کنید
در پایان،انفدر حرف در مورد وهابت و ابن تیمیه هست که انشاالله در فرصت مناسب بازگو می کنم. ما بی دلیل حرفی نزدیم انچه هست از کتب خودتان استشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #3918این پادشاه شما چگونه می رقصیدپادشاه من الله جل و جلاله است
شما بفرمایید چرا مفتی ها فتوا دادند دعا کردن برای حزبالله حرام است ؟
لطفا اين فتوا را بياوريد و بفرماييد مال چه كسي و كدام مفتي آن را صادر كرد؟
انگلستان از وضعيت ناسازگار در هند عليه شيخ محمد بن عبدالوهاب بهره برداري نموده و هرکس که با آنان درافتاده و برسر راهشان قرار گرفته و اهدافشان را به خطر اندازد را به وهابيت متهم کرده و خود آنان را وهابي مي خواندند… همچنين انگليس علماي ديوبند – هندوستان – را نيز به خاطر ايستادگي راسخشان آن ها و براي تحت فشار نهادن و ايجاد اختناق در آن جا وهابي مي ناميد… (” دعايات مكثفة ضد الشيخ محمد عبد الوهاب ” ص 105 – 106 ) .
ديدگاه برخي از نويسندگان و مورخين درباره ي گسترش دعوت شيخ محمد بن عبدالوهاب در بعضي از کشورها:
عقاد چنين مي گويد: ” فرياد ابن عبدالوهاب نه در جزيرة العرب و نه در ديگر بخش هاي جهان اسلام از مشرق تا مغرب آن بيهوده و بي ثمر نماند. چرا که بسياري از حجاج و زائرين سرزمين حجاز از آن پيروي نموده و آموزش هاي او به هند و عراق و سودان و ديگر مناطق دورافتاده نيز رسيد و مسلمانان دريافتند که علت شکست هايي که بر آنان وارد مي آيد همانا در ترك نمودن دين است و نه در خود دين و اينکه آنان پيشواياني اند که بايد آنچه از نيرو و تواني که از دست داده اند را بواسطه ي دوري گزيدن از بدعت ها و بازگشت به دين سلف صالح با تمام آن جوهره و خلوصش بازپس گيرند.” ( عباس محمود العقاد، الإسلام في القرن العشرين، ص 86)علامه ي سرزمين شام “محمد كرد” بحث و تحقيقي را با نام (اصل الوهابية) نوشته که در انتهاي آن چنين آورده است: ” ابن عبدالوهاب کسي نبود جز دعوتگري که آنان را از گمراهي هدايت کرد و به سوي دين پر از گذشت سوق داد. چنانچه از برخي از آن ها چيزي هم ديده شود از تاثيرات باديه است و به ندرت ملتي را در ميان مسلمانان مي بينيم که دينداري و صداقت بر آن ها اينچنين چيره گردد. ما ساليان دراز درباره ي عوام و خواص آنان کنکاش کرديم و نديديم که به اندازه ي يک تير از دين اسلام فاصله بگيرند…. الي آخر” (القديم و الحديث، محمد كرد علي، ص120
شما نميداني وهابي به كي ميگن
مشكل شيعه با عقايد امام عبدالوهاب اينست كه با عقايد خرافي آن ها مبارزه كرد همانطور كه با شيخ الاسلام تيميه مي گويند وهابي
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #3919لطف کنید شما شیعه بودن ابن اعثم كوفي را ثابت کنیدhttp://www.ahlalhdeeth.com/vb/showthread.php?t=68912
دیگر از یزید دفاع کردن به چه معناست
شما اول ثابت كن حرفتو كه گفتي اهل سنت يزيد را امير المومنين خطاب كردند
در ضمن شما ثابت كنيد كه رسول الله اين گونه كه شيعه عزاداري مي كند عزاداري كردند
اين عزاداري رو ميگم
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #3921نوشته ايد:”شما ثابت كنيد كه رسول الله اين گونه كه شيعه عزاداري مي كند عزاداري كردند”
پاسخ:
حديث صحيح داريم که پيامبر فرمود هرکسي من را در خواب ديد ترديد نکند که خود من هستم چراکه شيطان نمي تواند در هيئت من بر کسي ظاهر شود .
روايت داريم:
حَدَّثَنَا أَبُو سَعِيدٍ الْأَشَجُّ حَدَّثَنَا أَبُو خَالِدٍ الْأَحْمَرُ حَدَّثَنَا رَزِينٌ قَالَ حَدَّثَتْنِي سَلْمَى قَالَتْ دَخَلْتُ عَلَى أُمِّ سَلَمَه وَهِيَ تَبْكِي فَقُلْتُ مَا يُبْكِيكِ قَالَتْ رَأَيْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ تَعْنِي فِي الْمَنَامِ وَعَلَى رَأْسِهِ وَلِحْيَتِهِ التُّرَابُ فَقُلْتُ مَا لَكَ يَا رَسُولَ اللَّهِ قَالَ شَهِدْتُ قَتْلَ الْحُسَيْنِ آنِفًا
سلمي ميگويد: بر ام سلمه وارد شدم در حالي كه ايشان گريه مي كردند، عرضه داشتم چرا گريانيد؟ ايشان فرمودند: رسول خدا را درخواب ديدم درحاليكه موهاي سر و محاسن ايشان خاك آلود بود، عرضه داشتم: يا رسول الله شما را چه شده است (چرا شما را به اين حالت پريشان وخاک آلود مي بينم)؟ ايشان فرمودند: هم اكنون شاهد كشته شدن حسين بودم.
سنن ترمذي، ج 12، ص 195
حال جنابعالي و ديگر دوستان اهل سنت پاسخ دهيد مگر اين پريشاني و خاک سر و محاسن مبارک رسول خدا ، بخاطر نحوه و شدت عزا و ماتم براي حسين نبود .بدور از جاهلاني که قمه زني مي کنند ، آيا عزاداري شيعيان براي حسين با عزاداري رسول خدا براي حسين شبيه نيست؟
نوشته ايد:”شما اول ثابت كن حرفتو كه گفتي اهل سنت يزيد را امير المومنين خطاب كردند“
پاسخ:
در صحيح بخاري آمده:
«عن أم حرام : أنها سمعت النبي صلي الله عليه وسلم يقول:” أول جيش من أمتي يغزون البحر قد أوجبوا”. قالت أم حرام قلت: يا رسول الله، أنا فيهم ؟ قال:” أنت فيهم”. ثم قال النبي صلي الله عليه وسلم : ” أول جيش من أمتي يغزون مدينة قيصرمغفور لهم”….».
يعني: از ام حرام (خالهء انس بن مالک) روايت است كه او از رسول الله صلي الله عليه وسلم روايت ميکند که فرمود: نخستين لشکر اسلام که جنگ دريايي را به راه بيندازد« جنت را بر خود لازم ميگرداند”.ام حرام راوي حديث ميگويد: اي رسول الله صلي الله عليه وسلم، آيا من در جملهء آنها هستم؟ فرمود: بلي. سپس رسول الله صلي الله عليه وسلم افزود: نخستين لشکر اسلام که به قصد جهاد به پايتخت روم ميرود، او مورد آمرزش خداوند قرار ميگيرد…” صحيح بخاري (15: ص 1069)حافظ ابن حجر در مورد فضيلت معاويه و يزيد ميگويد: «في هذا الحديث منقبة لمعاوية لأنه أول من غزا البحر، ومنقبة لولده يزيد لأنه أول من غزا مدينة قيصر». “در اين حديث بيان فضيلت معاويه و يزيد است؛ چون معاويه نخستين شخصي است که جنگ بحري را به راه انداخت، و فرزندش يزيد اولين بار پايتخت روم را محاصره نموده بود”. فتح الباري (8: ص 102)
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #3922اما يک سوال مهم:
– رسول خدا در روزهاي اول تولد حسين براي او گريسته است : مستدرك الصحيحين، ج 3، ص 176
– رسول خدا در دو سالگي حسين نيز براي او گريسته است : الفتوح، أحمد بن أعثم الكوفي، ج 4، ص 325- الفتوح، أحمد بن أعثم الكوفي، ج 4، ص 325.
– رسول خدا بعد از شهادت حسين نيز به گونه اي خاص و شديدا عزاداري نموده است: سنن ترمذي، ج 12، ص 195
به اين ترتيب قطعا نمي توان ادعا کرد اقامه عزا براي حسين، سنت نبوي نيست. حال سوال اين است که ، پس چرا اهل سنت در عزاي حسيني، عزاداري نکرده وشيعيان را نيز متهم مي نمايند. اصلا خودت بگو اهل سنت چگونه سنت عزاداري حسين را اجرا مي کنند؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #3923حَدَّثَنَا أَبُو سَعِيدٍ الْأَشَجُّ حَدَّثَنَا أَبُو خَالِدٍ الْأَحْمَرُ حَدَّثَنَا رَزِينٌ قَالَ حَدَّثَتْنِي سَلْمَى قَالَتْ دَخَلْتُ عَلَى أُمِّ سَلَمَه وَهِيَ تَبْكِي فَقُلْتُ مَا يُبْكِيكِ قَالَتْ رَأَيْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ تَعْنِي فِي الْمَنَامِ وَعَلَى رَأْسِهِ وَلِحْيَتِهِ التُّرَابُ فَقُلْتُ مَا لَكَ يَا رَسُولَ اللَّهِ قَالَ شَهِدْتُ قَتْلَ الْحُسَيْنِ آنِفًا
پاسخ:شيخ آلباني(رحمة الله عليه) مي فرمايند اين حديث ضعيف است
الراوي: أم سلمة هند بنت أبي أمية المحدث: الألباني – المصدر: تخريج مشكاة المصابيح – الصفحة أو الرقم: 6115
خلاصة حكم المحدث: ضعيفحال جنابعالي و ديگر دوستان اهل سنت پاسخ دهيد مگر اين پريشاني و خاک سر و محاسن مبارک رسول خدا ، بخاطر نحوه و شدت عزا و ماتم براي حسين نبود .بدور از جاهلاني که قمه زني مي کنند ، آيا عزاداري شيعيان براي حسين با عزاداري رسول خدا براي حسين شبيه نيست؟
پاسخ:اگر عزاداری خیری بود سلف صالح از ما به آن پیشی می گرفت، و خیر تمام در پیروی از آنهاست و شرّ همه در مخالفت آنان است. سنت پیامبرصَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ بر این دلالت دارد که آنچه سلف انجام می داده اند یعنی عزاداری نکردن جز عزاداری زنان برای شوهرانشان حق و درست است.شیخ ابن باز – مجموع فتاوی و مقالات متنوعة (22/229)
پیامبر صلی الله علیه وسلم در مورد شخص نوحه خوان و کسانیکه به وی گوش می دهند می فرمایند:«ان النبی صلی الله علیه وسلم لعن النائحه و المستمعة»ابوداوود ،کتاب الجنائز 3128.
یعنی:« پیامبر صلی الله علیه وسلم بر شخص نوحه خوان و کسی که به نوحه او گوش می دهد ،لعنت فرستاده است».
رسول خدا بعد از شهادت حسين نيز به گونه اي خاص و شديدا عزاداري نموده است: سنن ترمذي، ج 12، ص195
پاسخ:حديث ضعيف است
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #3924پس چرا اهل سنت در عزاي حسيني، عزاداري نکرده وشيعيان را نيز متهم مي نمايند. اصلا خودت بگو اهل سنت چگونه سنت عزاداري حسين را اجرا مي کنند؟
پاسخ:عزاداری کردن نه تنها برای امام حسین رضی الله عنه و دیگر ائمه و اولیاء الله و هر انسان مومنی، بلکه برای تمامی انسانها جایز نیست که پس از گذشت چند روز از وفاتش بیشتر شود، مثلا برگزاری هفتم یا چهلم یا سالگرد یا چندمین سالگرد هر انسانی که باشد ممنوع و حرام و گناه است، زیرا خداوند متعال و رسول خدا صلی الله علیه وسلم چنین چیزی را برای مسلمانان تشریع نکرده و اجازه نداده اند.
فتح الباري (8: ص 102)
پاسخ: من گفتم روايت بياوريد كه اهل سنت يزيد را اميرالمومنين مي خوانند شما رفتي از فضايل آن آوريد
الفتوح، أحمد بن أعثم الكوفي، ج 4، ص 325- الفتوح، أحمد بن أعثم الكوفي، ج 4، ص 325.
پاسخ:لطفا از هم مذهبي هايتان حديث نياوريد
رسول خدا در روزهاي اول تولد حسين براي او گريسته است : مستدرك الصحيحين، ج 3، ص 176
جناب rrw من فكر مي كردم شما بهترين كاربري از شيعه هستيد كه در سايت فعاليت مي كنيد پس اشتباه فكر مي كردم در روز هاي اول گريه كردند خب نوه ايشان بودند هر پدر بزرگي موقع تولد نوه اش از شوق گريه مي كند اين چه ربطي به عزاداري شيعه دارد كه سينه و قمه مي زنند؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #3928جناب rrw غمگین شدن به خاطر مردن شخصی کار طبیعیی هست و دل ادم از سنگ نیست منتهی نوحه خوانی و زدن به سر و سینه و در خاک غلطیدن و قمه زنی و اشک تمساح ریختن و… اشتباه است. به این روایات از کتب خودتان دقت کنید-1ﻣﺎ ﺭﻭﺍﻩ ﺍﻹﻣﺎﻡ ﺍﻟﺼﺎﺩﻕ ﻋﻦ ﺁﺑﺎﺋﻪ ﻋﻠﻴﻬﻢ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻓﻲ ﺣﺪﻳﺚ ﺍﻟﻤﻨﺎﻫﻲ ﻗﺎﻝ: )ﻧﻬﻰ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻦ ﺍﻟﺮﻧﺔ ﻋﻨﺪ ﺍﻟﻤﺼﻴﺒﺔ ﻭﻧﻬﻰ ﻋﻦ ﺍﻟﻨﻴﺎﺣﺔ ﻭﺍﻻﺳﺘﻤﺎﻉ ﺇﻟﻴﻬﺎ( )ﻭﺳﺎﺋﻞ ﺍﻟﺸﻴﻌﺔ2/915.
(. -2ﻋﻦ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﻪ ﻗﺎﻝ: )ﺻﻮﺗﺎﻥ ﻣﻠﻌﻮﻧﺎﻥ ﻳﺒﻐﻀﻬﻤﺎ ﺍﻟﻠﻪ ﺃﻋﻮﺍﻝ ﻋﻨﺪ ﻣﺼﻴﺒﺔ ﻭﺻﻮﺕ ﻋﻨﺪ ﻧﻌﻤﺔ، ﻳﻌﻨﻲ ﺍﻟﻨﻮﺡ ﻭﺍﻟﻐﻨﺎﺀ( )ﻣﺴﺘﺪﺭﻙ ﺍﻟﻮﺳﺎﺋﻞ ﻟﻠﻨﻮﺭﻱ1/144، ﺑﺤﺎﺭ ﺍﻷﻧﻮﺍﺭ82/101.
(. -3ﻋﻦ ﺃﺑﻲ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻗﺎﻝ) :ﻻ ﻳﺼﻠﺢ ﺍﻟﺼﻴﺎﺡ ﻋﻠﻰ ﺍﻟﻤﻴﺖ ﻭﻻ ﻳﻨﺒﻐﻲ، ﻭﻟﻜﻦ ﺍﻟﻨﺎﺱ ﻻ ﻳﻌﺮﻓﻮﻥ( )ﺍﻟﻜﺎﻓﻲ3/226، ﺍﻟﻮﺍﻓﻲ12/88، ﻭﺳﺎﺋﻞ ﺍﻟﺸﻴﻌﺔ2/916
( -4ﻓﻲ ﻛﺘﺎﺏ ﺍﻹﻣﺎﻡ ﻋﻠﻲ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﺇﻟﻰ ﺭﻓﺎﻋﺔ ﺑﻦ ﺷﺪﺍﺩ)ﻭ ﺇﻳﺎﻙ ﻭﺍﻟﻨﻮﺡ ﻋﻠﻰ ﺍﻟﻤﻴﺖ ﺑﺒﻠﺪ ﻳﻜﻮﻥ ﺻﻮﺕ ﻟﻚ ﺑﻪ ﺳﻠﻄﺎﻥ( )ﻣﺴﺘﺪﺭﻙ ﺍﻟﻮﺳﺎﺋﻞ1/144.
( -5ﻋﻦ ﺍﻟﺼﺎﺩﻕ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻗﺎﻝ) :ﻣﻦ ﺿﺮﺏ ﻳﺪﻩ ﻋﻞ ﻓﺨﺬﻩ ﻋﻨﺪ ﺍﻟﻤﺼﻴﺒﺔ ﺣﺒﻂ ﺃﺟﺮﻩ( )ﻭﺳﺎﺋﻞ ﺍﻟﺸﻴﻌﺔ2/914
( -6ﻋﻦ ﺃﺑﻲ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻼﻡ) :ﻻ ﻳﻨﺒﻐﻲ ﺍﻟﺼﻴﺎﺡ ﻋﻠﻰ ﺍﻟﻤﻴﺖ ﻭﻻ ﺗﺸﻖ ﺍﻟﺜﻴﺎﺏ( )ﺍﻟﻜﺎﻓﻲ3/225، ﻭﺳﺎﺋﻞ ﺍﻟﺸﻴﻌﺔ2/916
( . -7ﻗﻮﻟﻪ)ﺹ(ﻟﻔﺎﻃﻤﺔ ﺣﻴﻦ ﻗُﺘﻞ)ﺟﻌﻔﺮ ﺑﻦ ﺃﺑﻲ ﻃﺎﻟﺐ )ﻻ ﺗﺪﻋﻲ ﺑﺬﻝ ﻭﻻ ﺛُﻜﻞ ﻭﻻ ﺣﺰﻥ ﻭﻣﺎ ﻗﻠﺖ ﻓﻘﺪ ﺻﺪﻗﺖ( ﻣﻦ ﻻ ﻳﺤﻀﺮﻩ ﺍﻟﻔﻘﻴﻪ1/112، ﺍﻟﻮﺍﻓﻲ13/88، ﻭﺳﺎﺋﻞ ﺍﻟﺸﻴﻌﺔ2/915
-8ﻋﻦ ﺃﺑﻲ ﺍﻟﻤﻘﺪﺍﻡ ﻗﺎﻝ: )ﺳﻤﻌـﺖ ﺃﺑﺎ ﺍﻟﺤﺴﻦ ﻭﺃﺑﺎ ﺟﻌﻔﺮ ﻋﻠﻴﻬﻤﺎ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻳﻘﻮﻝ ﻓﻲ ﻗﻮﻝ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﺰ ﻭﺟﻞ) :ﻭ ﻻ ﻳﻌﺼﻴﻨﻚ ﻓﻲ ﻣﻌﺮﻭﻑ(ﻗﺎﻝ:ﺇﻥ ﺭﺳﻮﻝ ﻗﺎﻝ ﻟﻔﺎﻃﻤﺔ ﻋﻠﻴﻬﺎ ﺍﻟﺴﻼﻡ:ﺇﺫﺍ ﺃﻧﺎ ﻣُـﺖ ﻓـﻼ ﺗﺨﻤﺸﻲ ﻋﻠﻲّ ﻭﺟﻬﺎ ﻭﻻ ﺗﺮﺧﻲ ﻋﻠﻲّ ﺷﻌﺮﺍ ﻭﻻ ﺗﻨﺎﺩﻱ ﺑﺎﻟﻮﻳﻞ ﻭﻻ ﺗﻘﻴﻤﻦ ﻋﻠﻲّ ﻧﺎﺋﺤﺔ، ﻗﺎﻝ:ﺛﻢ ﻗﺎﻝ:ﻫﺬﺍ ﻫﻮ )ﺍﻟﻤﻌﺮﻭﻑ(ﺍﻟﺬﻱ ﻗﺎﻝ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﺰ ﻭﺟﻞ)ﻭﻻ ﻳﻌﺼﻴﻨﻚ ﻓﻲ ﻣﻌﺮﻭﻑ( .ﻭﺳﺎﺋﻞ ﺍﻟﺸﻴﻌﺔ2/915916-، ﻣﺴﺘﺪﺭﻙ ﺍﻟﻮﺳﺎﺋﻞ1/144.
-9ﺍﻟﺤﺴﻴﻦ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻷﺧﺘﻪ ﺯﻳﻨﺐ: )ﻳﺎ ﺃﺧﺘﺎﻩ ﺃﻗﺴﻤﺖ ﻋﻠﻴﻚ ﻓﺄﺑﺮﻱ ﻗﺴﻤﻲ، ﻻ ﺗﺸﻘﻲ ﻋﻠﻲّ ﺟﻴﺒﺎ ﺟﻴﺒﺎ ﻭﻻ ﺗﺨﻤﺸﻲ ﻋﻠﻲّ ﻭﺟﻬﺎ، ﻭﻻ ﺗﺪﻋﻲ ﻋﻠﻲّ ﺑﺎﻟﻮﻳﻞ ﻭﺍﻟﺜﺒﻮﺭ ﺇﺫﺍ ﻫﻠﻜﺖ.( ﻣﺴﺘﺪﺭﻙ ﺍﻟﻮﺳﺎﺋﻞ144 / 1.
-10ﻋﻦ ﺃﺑﺎ ﺳﻌﻴﺪ ﺃﻥ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﻪ)ﻟﻌﻦ ﺍﻟﻨﺎﺋﺤﺔ ﻭﺍﻟﻤﺴﺘﻤﻌﺔ( ﻣﺴﺘﺪﺭﻙ ﺍﻟﻮﺳﺎﺋﻞ1/144
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #3929-11ﻋﻦ ﺃﺑﻲ ﺟﻌﻔﺮ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻗﺎﻝ: )ﺃﺷـﺪ ﺍﻟﺠﺰﻉ ﺍﻟﺼﺮﺍﺥ ﺑﺎﻟﻮﻳﻞ ﻭﺍﻟﻌﻮﻳﻞ ﻭﻟﻄﻢ ﺍﻟﻮﺟﻪ ﻭﺍﻟﺼﺪﺭ، ﻭﺟﺰ ﺍﻟﺸﻌﺮ ﻣﻦ ﺍﻟﻨﻮﺍﺻﻲ، ﻭﻣﻦ ﺃﻗﺎﻡ ﺍﻟﻨﻮﺍﺣﺔ ﻓﻘﺪ ﺗﺮﻙ ﺍﻟﺼﺒﺮ، ﻭﺃﺧﺬ ﻓﻲ ﻏﻴﺮ ﺍﻟﻄﺮﻳﻘﺔ( )ﺍﻟﻜﺎﻓﻲ3/223، ﻭﺳﺎﺋﻞ ﺍﻟﺸﻴﻌﺔ2/915، ﺑﺤﺎﺭ ﺍﻷﻧﻮﺍﺭ82/76(. -12ﻋﻦ ﺃﺑﻲ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻓﻲ ﻗﻮﻝ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﺰ ﻭﺟﻞ )ﻭ ﻻ ﻳﻌﺼﻴﻨﻚ ﻓﻲ ﻣﻌﺮﻭﻑ(ﻗﺎﻝ) :ﺍﻟﻤﻌﺮﻭﻑ ﺃﻥ ﻻ ﻳﺸﻘﻘﻦ ﺟﻴﺒﺎ ﻭﻻ ﻳﻠﻄﻤﻦ ﻭﺟﻬﺎ ﻭﻻ ﻳﺪﻋﻮﻥ ﻭﻳﻼ ﻭﻻ ﻳﻘﻤﻦ ﻋﻨﺪ ﺍﻟﻘﺒﺮ( )ﺗﻔﺴﻴﺮ ﻧﻮﺭ ﺍﻟﺜﻘﻠﻴﻦ5/308، ﻣﺴﺘﺪﺭﻙ ﺍﻟﻮﺳﺎﺋﻞ1/144(
-13ﻋﻦ ﺍﻟﺼﺎﺩﻕ ﻋﻦ ﺁﺑﺎﺋﻪ ﻋﻠﻴﻬﻢ ﺍﻟﺴﻼﻡ »ﺃﻥ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﻪ ﻧﻬﻰ ﻋﻦ ﺍﻟﺮﻧﺔ ﻋﻨﺪ ﺍﻟﻤﺼﻴﺒﺔ ﻭﻧﻬﻰ ﻋﻦ ﺍﻟﻨﻴﺎﺣﺔ ﻭﺍﻻﺳﺘﻤﺎﻉ ﺇﻟﻴﻬﺎ ﻭﻧﻬﻰ ﻋﻦ ﺗﺼﻔﻴﻖ ﺍﻟﻮﺟﻪ. « ﺑﺤﺎﺭ ﺍﻷﻧﻮﺍﺭ82/104
-14ﻋﻦ ﺃﺑﻲ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻗﺎﻝ:ﻗﺎﻝ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﻪ: )ﺿﺮﺏ ﺍﻟﻤﺴﻠﻢ ﻳﺪﻩ ﻋﻠﻰ ﻓﺨﺬﻩ ﻋﻨﺪ ﺍﻟﻤﺼﻴﺒﺔ ﺇﺣﺒﺎﻁ ﻷﺟﺮﻩ( ]ﻓﺮﻭﻉ ﺍﻟﻜﺎﻓﻲ:3/224، ﻭﺳﺎﺋﻞ ﺍﻟﺸﻴﻌﺔ:2/914[
-15ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﺍﻟﺤﺴﻴﻦ ﺑﻦ ﺑﺎﺑﻮﻳﻪ ﺍﻟﻘﻤﻲ ﺍﻟﻤﻠﻘﺐ ﻋﻨﺪ ﺍﻟﺸﻴﻌﺔ ﺑﺎﻟﺼﺪﻭﻕ ﻗﺎﻝ:ﻣﻦ ﺃﻟﻔﺎﻅ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﻪ ﺍﻟﺘﻲ ﻟﻢ ﻳﺴﺒﻖ ﺇﻟﻴﻬﺎ: “ﺍﻟﻨﻴﺎﺣﺔ ﻣﻦ ﻋﻤﻞ ﺍﻟﺠﺎﻫﻠﻴﺔ” ﺭﻭﺍﻩ ﺍﻟﺼﺪﻭﻕ ﻓﻲ ﻣﻦ ﻻ ﻳﺤﻀﺮﻩ ﺍﻟﻔﻘﻴﻪ4/271272 –ﻛﻤﺎ ﺭﻭﺍﻩ ﺍﻟﺤﺮ ﺍﻟﻌﺎﻣﻠﻲ ﻓﻲ ﻭﺳﺎﺋﻞ ﺍﻟﺸﻴﻌﺔ2/915، ﻭﻳﻮﺳﻒ ﺍﻟﺒﺤﺮﺍﻧﻲ ﻓﻲ ﺍﻟﺤﺪﺍﺋﻖ ﺍﻟﻨﺎﺿﺮﺓ4/167ﻭﺍﻟﺤﺎﺝ ﺣﺴﻴﻦ ﺍﻟﺒﺮﻭﺟﺮﺩﻱ ﻓﻲ ﺟﺎﻣﻊ ﺃﺣﺎﺩﻳﺚ ﺍﻟﺸﻴﻌﺔ3/488.
-16ﻭﺫﻛﺮ ﻓﻲ ﻧﻬﺞ ﺍﻟﺒﻼﻏﺔ ﺃﻳﻀﺎ ﺃﻥ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻗﺎﻝ: )ﻣﻦ ﺿﺮﺏ ﻳﺪﻩ ﻋﻠﻰ ﻓﺨﺬﻩ ﻋﻨﺪ ﻣﺼﻴﺒﺘﻪ ﺣﺒﻂ ﺃﺟﺮﻩ.( ﻧﻬﺞ ﺍﻟﺒﻼﻏﺔ ﺷﺮﺡ ﺃﺑﻲ ﺍﻟﺤﺪﻳﺪ ﺝ18ﺹ342
-17ﻋﻦ ﺍﻹﻣﺎﻡ ﺍﻟﺼﺎﺩﻕ: )ﻭﻻ ﻳﻘﻴﻤﻦ ﻋﻨﺪ ﻗﺒﺮ ﻭﻻ ﻳﺴﻮﺩﻥ ﺛﻮﺑﺎ ﻭﻻ ﻳﻨﺸﺮﻥ ﺷﻌﺮﺍ( ﺗﻔﺴﻴﺮ ﻧﻮﺭ ﺍﻟﺜﻘﻠﻴﻦ5/308، ﻣﺴﺘﺪﺭﻙ ﺍﻟﻮﺳﺎﺋﻞ1/124
-18ﻗﻮﻝ ﺍﻻﻣﺎﻡ ﻋﻠﻲ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻼﻡ: )ﻻ ﺗﻠﺒﺴﻮﺍ ﺍﻟﺴﻮﺍﺩ ﻓﺈﻧﻪ ﻟﺒﺎﺱ ﻓﺮﻋﻮﻥ( ﻣﻦ ﻻ ﻳﺤﻀﺮﻩ ﺍﻟﻔﻘﻴﻪ11/163، ﻭﺳﺎﺋﻞ ﺍﻟﺸﻴﻌﺔ2/287
-19ﻋﻦ ﺍﻟﺼﺎﺩﻕ ﻋﻦ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﻪ: )ﻻ ﺗﻠﻄﻤﻦ ﺧﺪﺍ ﻭﻻ ﺗﺨﻤﺸﻦ ﻭﺟﻬﺎ، ﻭﻻ ﺗﻨﺘﻔﻦ ﺷﻌﺮﺍ، ﻭﻻ ﺗﺸﻘﻘﻦ ﺟﻴﺒﺎ، ﻭﻻ ﺗﺴﻮﺩﻥ ﺛﻮﺑﺎ( ﺗﻔﺴﻴﺮ ﻧﻮﺭ ﺍﻟﺜﻘﻠﻴﻦ5/308، ﻣﺴﺘﺪﺭﻙ ﺍﻟﻮﺳﺎﺋﻞ 1/124
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #3930به خاطر مردن شخصی ناراحت شوید ولی وحشی نشوید.شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #39371- نوشته ايد:” (مستدرك الصحيحين، ج 3، ص 176 )در روز هاي اول گريه كردند خب نوه ايشان بودند هر پدر بزرگي موقع تولد نوه اش از شوق گريه مي كند اين چه ربطي به عزاداري شيعه دارد”
پاسخ:
مجبورم حديث را کامل بگذارم تا متوجه شويد گريه پيامبر از شوق تولد نوه اش نبود.
انها دخلت على رسول الله(ص) فقالت: يا رسول الله اني رأيت حلما منكرا الليله، قال: وما هو؟ قالت: انه شديد قال: وما هو؟ قالت: رأيت كأن قطعه من جسدك قطعت ووضعت في حجري، فقال رسول الله (ص): رأيت خيرا، تلد فاطمه – إن شاء الله – غلاما فيكون في حجرك، فولدت فاطمه الحسين فكان في حجري – كما قال رسول الله (ص) – فدخلت يوما إلى رسول الله (ص) فوضعته في حجره، ثم حانت مني التفاته فإذا عينا رسول الله (ص) تهريقان من الدموع قالت: فقلت: يا نبي الله بأبي أنت وأمي مالك؟ قال: أتاني جبرئيل عليه الصلاه والسلام فأخبرني ان امتي ستقتل ابني هذا، فقلت: هذا؟ فقال: نعم، وأتاني بتربه من تربته حمراء.
ام فضل دختر حارث خدمت رسول خدا رسيد و عرض كرد: يا رسول الله ديشب خواب بدي ديدم. حضرت فرمودند: چه خوابي ديدي؟ گفت: خواب بدي بود. مانند اين كه قطعهاي از جسدتان را بريديد و در آغوش من گذارديد. رسول الله صلّي الله عليه و آله وسلّم فرمود: خير است. فاطمه – إن شاء الله – فرزندي به دنيا ميآورد و او را در آغوش تو قرار ميدهد. بعد از مدتي فاطمه حسين را به دنيا آورد و همانگونه كه پيامبر فرموده بود در آغوش من قرار گرفت. تا اين كه روزي خدمت حضرت رسيدم و حسين را در آغوش آن حضرت گذاردم؛ حضرت به من التفاتي نمود و چشمانش پر از اشك گرديد. عرض كردم: يا نبي الله پدر و مادرم فدايتان چه شده است؟ حضرت فرمود: جبرئيل عليه الصلاه والسلام نزد من آمد و مرا با خبر ساخت كه امت من به زودي اين فرزندم را ميكشند، عرض كردم: همين حسين را؟ فرمودند: آري و اين هم مقداري از خاك و تربت سرزمين [كربلاء] است.
مستدرك الصحيحين، ج 3، ص 176
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #39382 – نوشته ايد:” عزاداری کردن برای تمامی انسانها جایز نیست که پس از گذشت چند روز از وفاتش بیشتر شود، مثلا برگزاری هفتم یا چهلم یا سالگرد یا چندمین سالگرد هر انسانی که باشد ممنوع و حرام و گناه است، زیرا خداوند متعال و رسول خدا چنین چیزی را برای مسلمانان تشریع نکرده و اجازه نداده اند.”
پاسخ:
اولا: در تاريخ داريم که پس از خواست رسول خدا براي اقامه عزا براي حمزه ،عزاداري براي ايشان به يک سنت تبديل شد که ادامه يافت.و منحصر در همان ايام شهادت نبود.
فهن إلى اليوم إذا مات الميت من الأنصار بدأ النساء فبكين على حمزه ثم بكين على ميتهن.
از آن روز به بعد انصار ابتدا براي حمزه وسپس براي كشته خود گريه ميكنند.
الطبقات الكبرى، ج 2، ص 44.
ثانيا: پيامبر خدا سالها قبل از شهادت حسين براي او عزاداري مي کردند حال چطور مي توان پذيرفت که ايشان پس از شهادت امام حسين عزاداري را منحصر به همان ايام شهادت بدانند و مصيبت را فراموش کنند. رسول الله به هر بهانه اي ياد شهادت حسين مي افتاد و مي گريست ، چطور دهم محرم (سالگرد شهادت امام حسين)ايشان را به ياد فاجعه کربلا و طبعا عزاداري نمي اندخت.
ثالثا:خدا ورسولش مرا ببخشند (حقير براي روشن شدن شما اين را مي گويم) اگر عزاداري و سالگرد گرفتن غير عقلاني وحرام است ، پيش از شهادت عزيزان، عزاداري کردن ،نامعقول تر است، ولي رسول خدا براي حسين چنين کرد.
3- آنجايي هم که روايت داريم نوحه خواني حرام است ، اولا: بايد ديد سند صحيحي دارد يا نه. ثانيا: مربوط به نوحه خواني جاهليت است که آميخته بود به دروغ و ذکر فضايل ساختگي براي مردگان فاسق.ويا ازخود بيخود شدن وبرزبان آوردن کفريات. ثالثا: اين حرمت هرگز براي نوحه خواني حسين ويارانش نيوده بلکه اقامه عزا ونوحه براي ايشان قطعا شعائر الله است. چرا که به طور مسلّم عزاداری برای اولیای الهی (که برای حفظ دین، جان خود را قربانی کردهاند) از بارزترین نشانهها و شعائر دینی است، در این مراسم جز یادآوری شهامتها و ایثارگریهای شهیدان، دشمنی با دشمنان خدا و دوستی با دوستان خدا سخني نيست.
-
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
هيئت عالي إفتاء عربستان سعودي است و اينها رسما اعلام كردهاند:
من اعتقد أن الله في كل مكان فهو من الحلولية فإن انقاد لما دل عليه الكتاب و السنة و الإجماع، و إلا فهو كافر مرتد عن الإسلام.
اگر كسي معتقد باشد كه خداوند در همهجا هست و ناظر و شاهد جهان هستي است، او جزء حلوليها است و اول بايد او را نصيحت و موعظه كرد. اگر از كتاب و سنت و إجماع، دليل آورديم كه خدا نميتواند همهجا باشد و او قانع شد كه هيچ، و اگر قانع نشد، كافر است و مرتد از اسلام.
فتاوي اللجنة الدائمة للبحوث العلمية و الإفتاء، ج3، ص216
اين را شما بگذاريد كنار آيه شريفهاي كه ميفرمايد:وَ هُوَ مَعَكُمْ أَيْنَ مَا كُنْتُمْ
هر كجا باشيد، خداوند با شماست.سوره حديد/آيه4
فَأَيْنَمَا تُوَلُّوا فَثَمَّ وَجْهُ اللَّهِ : به هر سو بنگريد و رو كنيد، وجه خداوند آنجاست. سوره بقره/آيه115
وَ نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِيدِ. ما از رگ گردن، به انسان نزديكتر هستيم. سوره ق/آيه16
اين آيات را اين آقايان ميخواهند چه كنند؟!
اين توحيد قرآني است و آن هم توحيد وهابيت است كه ما را به آن دعوت ميكنند.
در يكي از كتابهاي معتبرشان به نام تفسير القرآن عبد الرزاق صنعاني (استاد بخاري)، جلد 3، صفحه 299 با صراحت اعلام ميكند:
لو دلى أحد حبلاً إلى الأرض السابعة لوصل إلى الباري عز وجل.
خداوند به گونهاي است كه اگر كسي سطلي را به طبقه هفتم زمين فرو ببرد.
مسند احمد، ج2، ص370 ـ المعجم الأوسط للطبراني، ص249 ـ تفسير مجاهد، ج2، ص655 ـ جامع البيان للطبري، ج27، ص282 ـ تفسير الثعلبي، ج9، ص230 ـ البداية و النهاية لإبن كثير، ج1، ص21 ـ تفسير ابن كثير، ج4، ص325 ـ الدر المنثور للسيوطي، ج6، ص170 ـ معجم البلدان للحموي، ج1، ص24 ـ سنن الترمذي، ج5، ص78 ـ كتاب السنة لعمرو بن أبي عاصم، ص255 ـ تفسير القرطبي، ج1، ص260 ـ تفسير الآلوسي، ج27، ص167 ـ العظمة لأبو الشيخ الإصفهاني، ج2، ص560
يعني اگر اين چاهي را بكنند و با اين دلو به زمين هفتم برسند، به خداوند رسيده است.
خيلي عجيب است! بايد ببينيم اين آقاياني كه براي چاه نفت، حفاري ميكنند و به عمق هزار متري و دههزار متري زمين رسيدهاند، آيا به خدا رسيدهاند.
جالب اين است كه ميگويد:
اگر اين دلو و سطل را به آنجا بفرستند، خداوند آن را پر از طلا و جواهرات و هدايا ميكند.
ببينيد توحيدي كه اين آقايان ما را به آن دعوت ميكنند، چگونه است؟ آن وقت ببينيد قرآن چه ميفرمايد: هُوَ الْأَوَّلُ وَ الْآَخِرُ وَ الظَّاهِرُ وَ الْبَاطِنُ وَ هُوَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ. سوره حديد/آيه3
این خدای شما باشد؛ این خدا مبارک شما باشد.
پاسخ دوم: فتوای وهابیت بر ضد شیعیان مراجعه شود به:
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=khabar&id=227
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=khabar&id=209
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=khabar&id=208
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=khabar&id=154
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=khabar&id=122
در صورت سند آن را ارائه می دهیم، اما همین برای شما کافی است.