Home › انجمن ها › مهدی موعود یا مهدی موهوم؟ › امام شیعان امروز کجاست؟
این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط مراد اسلامی در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #1557
ما حق داریم از علمای شیعه سؤال کنیم: امام شما امروز کجاست؟
امام یازدهم شیعه حسن عسکری در سال 260 هجری بدون اینکه فرزندی داشته باشد وفات یافت.
کتاب¬های شیعه هم اعتراف کرده¬اند که: فرزندی از او آشکار نبود، بنابراین میراث او بین برادرش
جعفر و مادرش تقسیم شد».و بعد از وفات حسن بدون آنکه فرزندی داشته باشد، علمای شیعه در مورد این که چه کسی جانشین او
شود حیرت¬زده و سرگردان دچار تفرقه گردیدند، تا اینکه در مورد جانشین او به چهارده فرقه تقسیم
شدند، چنان که نوبختی و شیخ مفید گفته اند، و یا چنان که قمی می¬گوید به پانزده فرقه تقسیم شدند، و یا
چنانکه مسعودی می¬گوید به بیست گروه تقسیم شدند.حتی برخی از علمایشان گفتند که امامت پایان یافت.
بعضی گفتند: امامت بعد از حسن باطل گردید، و نزدیک بود وفات حسن بدون فرزند برای
جانشینی؛ منجر به پایان یافتن مذهب شیعه و شیعیان و شیعه¬گری شود، چون اساس تشیّع که همان امام
است فرو ریخت.اما (اندیشه غیبت امام) پایه و اساسی بود که وجود و ساختار شیعه بعد از فروپاشی بر آن بنا گردید، و
از نابودی اساس و ساختارشان جلوگیری کرد، بنابراین ایمان داشتن به غیبت فرزند حسن عسکری
محوری است که عقاید ایشان بر آن می¬چرخد، و بسیاری از شیعیان بعد از سرگردانی و حیرت بدان
روی آوردند، و علمای شیعه پناهگاهی جز این مبدأ اعتقادی یعنی غیبت امام نداشتند، و بوسیله¬ آن
دسیسه و توطئه شیعه¬گری را از فروپاشی و نابودی محافظت گردید.وقتی استاد اساتید شیعیان نخستین؛ ابن سبا یهودی که عقیده منصوص بودن امامت علی رضی الله
عنه را وضع و ابداع کرد که اساس و شالوده¬ی مذهب شیعه¬ است،اینجا ابن سبأ دیگری آمد و بعد از مرگ امام حسن عقیم و بدون فرزند که اندیشه امامت سقوط کرد؛
جایگزینی و معادلی برای آن ساخته و پرداخته کرد. یا اینکه این ابن سبأ دوّم یکی از مجموعه
سازندگان این اندیشه است، اما به هر حال او چهره بر جسته این ادعا است، و این مرد کسی جز «ابو
عمر عثمان بن سعید عمری اسدی عسکری متوفای سال 280 هجری» نیست، که ادعا کرد امام
حسن فرزندی داشته که از نگاه مردم پنهان است و هنوز چهار سال بیش ندارد.و شیخ شیعه مجلسی می¬گوید: «اکثر روایات حاکی از آن است که سن او چند ماه از پنج سال هم کمتر
بود، یا عمرش یک سال و چند ماه از پنج سالگی کمتر بود»!با وجود آن که این فرزند چنان که کتاب های شیعه گفته¬اند در زمان حیات پدرش حسن دیده نشده است،
و بعد از وفاتش عموم مردم او را نشناخته و ندیده اند، اما این مرد (یعنی عثمان) ادعا می¬کند که او را
می¬شناسد و در گرفتن اموال شیعه و پاسخ دادن به پرسش های آنان وکیل اوست.توضیح:
نکته بسیار عجیب و شگفت انگیز این است که شیعه ادعا می¬کنند جز سخن امام معصوم را قبول نمی¬
کنند، و حتی آنها اجماع را بدون وجود معصوم قبول ندارند، امّا در اینجا در رابطه با یکی از مهم-ترین
عقاید شیعی خود ادعای شخص غیر معصوم را قبول می¬کنند، حال آنکه افراد دیگری نیز همان ادعای
او را مطرح کردند و هر کدام ادعا می¬کرد که دروازه¬ای است به سوی امام غائب ، و کشمکش و
اختلاف بین کسانی که از این راه شکم خود را سیر می¬کردند شدید بود، هر یک از آنها امضا و خطی
نشان می¬داد و ادعا می¬کرد که از سوی امام غایب صادر شده است، و در آن نوشته و سندها دیگران
لعنت و تکذیب می¬شدند. طوسی بعضی از اینها را در بحثی تحت عنوان:«ذکر مذمت شدگانی که ادعای (باب) بودن و نمایندگی کردند، لعنت خدا بر آنها باد».
عثمان و همراهانش در آغاز از آشکار کردن اسم این فرزند خیالی، و ذکر محل اختفای او خودداری
می¬کردند. از ابی عبدالله صالحی روایت است که گفت: «بعد از وفات ابو محمّد علیه السلام یاران ما
از من درخواست کردند از نام محل امام سؤال کنم، پاسخ آمد: «اگر اسم را بگویید آن را فاش می-کنند،
و اگر جای او را بدانند آن را به دیگران نشان می دهند»و کلینی روایت کرده است که:«صاحب این امر را جز انسان کافر با نام خودش او را نمی¬خواند».
وقتی گفتند: چگونه او را یاد کنیم؟ گفت: «بگویید: حجت آل محمّد صلوات الله علیه و سلامه».رسوایی به نظر می¬رسد که پنهان کردن اسم و محل پسر حسن عسکری چیزی جز تلاش برای روپوش
گذاشتن بر این دروغ نبوده¬اند، زیرا چگونه علمایشان به پنهان کردن اسم و جای او دستور می¬دهند در
حالی که خودشان می¬گویند: «هر کس از ما اهل بیت امام را نشناسد؛ او غیر خدا کسی دیگر را شناخته
و عبادت کرده است».و همانطور که عثمان ندای عقیده غیبت را سر داد، بعد از او پسرش ابو جعفر محمّد بن عثمان
(متوفای 304 هجری یا 305 هجری) از آن سخن گفت، و شیعه به چند گروه تقسیم شدند، و به علت
طمع ورزی و چشم دوختن به جمع آوری اعمال یکدیگر را لعنت کردند، و از یکدیگر بیزاری
جستند، سپس محمّد بن عثمان ابو القاسم حسین بن روح نوبختی را بعد از خویش به عنوان نایب امام
تعیین کرد، و این منصوب کردن کشمکش و اختلاف بزرگی در میان آنان که از این راه کسب در-آمد و
روزی می¬کردند ایجاد کرد، بنابراین از یکدیگر جدا شده و به لعنت کردن همدیگر پرداختند.و بالاخره برای رفع نزاع و کشمکش؛ ابن روح مقام بابیّت و نیابت را بعد از خود به علی بن محمّد
سمری واگذار کرد.و سمری تا سه سال در این پُست باقی ماند؛ سپس احساس ناکامی¬کرد و فهمید که مقام او به عنوان
وکیل مورد اعتماد امام غایب مقامی ناچیز و حقیر است و هنگامی که در بستر مرگ قرار گرفت از او
پرسیدند: چه کسی بعد از تو جانشین تو است؟ گفت: خداوند فرمان خود را می¬رساند.غیبت صُغری
دوران نیابت این چهار نفر برای مهدی؛ غیبت صغری نامیده می شود. و علمای شیعه عقیده غیبت را
تغییر دادند و به جای این که نیابت در دست یکی از علمای شیعه باشد و مستقیم از امام غایب فرمان
بگیرد؛ اعلام کردند ارتباط مستقیم با مهدی قطع شده است، و تشکیلات اثنا عشریه سندی را با امضا و
خط امام موهوم صادر کردند مبنی بر اینکه: «هر مجتهد شیعه نایب امام است»… و از جمله در آن
سند آمده بود: «برای سؤال در مورد حوادث به راویان حدیث ما مراجعه کنید، زیرا آنها حجت من بر
شما و من حجت خدا هستم».امّا چرا آنها را به قرآن و سنّت ارجاع ندادند، و چرا این کار را کردند و آن به باب سمری نسبت دادند؟
جنگ بر سر نیابت همچون سگهای لاش¬خور
یکی از نائبان مهدی که شیخ شیعه ابو جعفر محمّد بن علی شلمغانی است می¬گوید: «ما می¬دانیم چرا با
ابوالقاسم حسین بن روح در این قضیه وارد شدیم، ما بر سر این مسأله با هم به کشمکش و دعوا
پرداختیم همانگونه که سگهای لاش¬خور بر سر خوردن به جنگ و درگیری می¬پردازند».آری، مسئله غیبت امام یکی از ارکان مهم مذهب شیعه، و از مسائلی است که بسیاری از علمای شیعه
را سرگشته و حیران کرده است، چون آنها در مورد غیبت و طولانی بودن غیبت امام، و قطع شدن
اخبار او مشکوک شدند، که واقعاً حق هم داشتند.حیرت شیعیان
شیخ شیعه ابن بابویه قُمی گفت: «به نیشابور برگشتم و در آن اقامت گزیدم، دیدم که بیشتر شیعیانی که
نزد من می¬آیند از مسئله غیبت امام حیران و سرگشته بودند، و در مورد امام قائم علیه السّلام دچار
شبهه شده بودند…».خواننده دانا و منصف:
شیعه در زمان شیخ و عالم خود ابن بابویه (متوفای 381 هجری) در مورد امامی که در انتظارش
هستند شک و تردید داشتند، آیا اکنون بعد از گذشت قرن های متمادی در مورد آن شک ایجاد نمی-شود؟به نقل از: سؤال و جوابهايي در مورد شیعیان اثنا عشری، تألیف: عبدالرحمن بن سعد الشثری
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #3434شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #3488کاربر rrw قبلا هم به شما یک مورد تذکر داده شده بود که لینک سایتها دیگر را در مقالات خود کپی و در تالار قرار ندهید در غیر این صورت اسم کاربری و تمامی مطالب شما از تالار حذف خواهد شد . این آخرین تذکر استاداره سایت اسلام تکس
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #3905پاسخ به مسئولين محترم سايت
اولا:اگر آدرس را مي خوانيد متوجه مي شديد که اين آدرس يکي از مقالات همين سايت است نه سايت هاي ديگر !!!
ثانيا:تذکر شما به بنده مبني بر ندادن آدرس سايتهاي ديگر در تاريخ 2/5 /91(کامنت “علت حذف مقاله معناي مولي در واقعه غدير چيست؟” بوده يعني مدتها بعد از اين نوشته!!!! و بنده هرگز بعد از تذکر شما آدرسي نداده ام. لطفا بيشتر دقت فرماييد.
ثالثا: بنده تعجب مي کنم که چرا اين قضيه فقط براي بنده لازم است و ديگران مي توانند آدرس بدهند.
در هر صورت بنده بخاطر برخي مشکلات شغلي و همچنين ازآنجاييکه اخيرا آقاي خامنه اي فرمودند به اختلافات شيعه وسني دامن نزنيد ، ديگر در اين سايت مقاله اي ننوشته وتا مجبور نباشم پاسخي نخواهم داد. (اميدوارم تصميمم درست باشد از طرفي آرزومندم دوستان اهل سنت هم در نوشته هاي خود همواره عدل و انصاف را رعايت نمايند)
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4328برطبق روایت متواتر نبوی کهفریقین در کتب معتبرشان نقل کرده و پذیرفته اند و حتی عبد الله بن عمر در شب بیعت با حجاج بدان استناد می کرد
هر کس بمیرد و امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده
من بات لیلة و لم یکن فی عنقه بیعة امام مات میتة جاهلیة . الفاظ این روایت مختلف است ولی مضمونش واحد
بر طبق این خبر ، اولا در هر دوره و زمانی امامی وجود دارد که واجب المعرفة و الاطاعة است یعنی ابتدا باید او را شناخت و سپس از او اطاعت کرد
ثانیا کسی که امام زمانش را نشناسد و به تبع طیع او نباشد به مرگ جاهلیت مرده و مرگ جاهلیت یعنی مرگ شرک و بت پرستی
امام دوازده هم شیعیان بر طبق نق و اعتراف علمای شیعه و سنی فرزند امام حسن عسکری ع بوده که نه تنها به دنیا آمدنش مورد اطمینان شیعه است که ما بر طبق این روایت و سایر اخبار نبوی یقین به حضور و زنده بودنش در این زمان نیز داریم
والبته این مطلبی است که بسیاری از علمای اهل سنت نیز بدان اعتراف کرده اند
لطفا بگویید کدامیک از کتب شیعه اعتراف کرده اند که: فرزندی از امام عسکری آشکار نبود، بنابراین میراث او بین برادرش
جعفر و مادرش تقسیم شد». و بعد از وفات حسن بدون آن که فرزندی داشته باشد، علمای شیعه در مورد این که چه کسی جانشین او
شود حیرت¬زده و سرگردان دچار تفرقه گردیدند، – کجا این جعلیات و اکاذیب آمده ؟چرا به علمای شیعه دروغ می بندید ؟
حال شیعه حق دارد از علمای اهل سنت بپرسد که امام زمان فعلی شما کیست ؟ تا برسیم به این که مکانش کجاست ؟
امام زمان شما کیست که اگر او را نشناسید به مرگ جاهلیت می میرید ؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8704با سلام .پیامبر یعنی پیامرسان.
و خداوند وظیفه پیامبر را در قران به صراحت بیان نموده :
(17 یس و 18 عنکبوت و 99 مائده و 12 تغابن و 82 نحل) (وَمَا عَلَيْنَا إِلَّا الْبَلَاغُ الْمُبِينُ)
و نیز 45 ق (نَّحْنُ أَعْلَمُ بِمَا يَقُولُونَ ۖ وَمَا أَنتَ عَلَيْهِم بِجَبَّارٍ ۖ فَذَكِّرْ بِالْقُرْآنِ مَن يَخَافُ وَعِيدِ)
و همچنین پیامبر طبق ایه 44 نحل تبیین کننده ایات قران می باشد .
(الْبَيِّنَاتِ وَالزُّبُرِ ۗ وَأَنزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ وَلَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ)
و نیز (57 فرقان) (قُلْ مَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ إِلَّا مَن شَاءَ أَن يَتَّخِذَ إِلَىٰ رَبِّهِ سَبِيلًا)
و چندین آیه دیگر ….
1-اگر امامت 12 امام پس از فوت پیامبر از جانب خداوند بوده و منصوص الهی است ، آیاتی که وظیفه ی امامان 12 گانه پس از فوت پیامبر را مشخص می کند در کدام سوره و کدام آیه قران است ؟؟!!!
2- اگر امامت 12 امام پس از فوت پیامبر از جانب خداوند بوده و منصوص الهی است ، آیاتی که غیبت صغری و غیبت کبری امام 12 را مشخص می کند در کدام سوره و کدام آیه قران است ؟؟!!!
3- اگر امامت 12 امام پس از فوت پیامبر از جانب خداوند بوده و منصوص الهی است ، آیاتی که اطاعت از 12 امام پس از فوت پیامبر را مشخص می کند در کدام سوره و کدام آیه قران است ؟؟!!! به لحاظ اینکه در آیات زیادی از قران ، خداوند دستور به اطاعت از پیامبر داده است .
4 – آیاتی در قران که اعتقاد و ایمان به نبوت می باشد ، به صراحت بیان شده . آیاتی که اعتقاد و ایمان داشتن به امامت 12 امام پس از فوت پیامبر بیان شده ، در کدام سوره و ایه قران است ؟؟؟!!
5- آیاتی که اعتقاد نداشتن به نبوت موجب ضلالت و گمراهی می شود ، در قران به صراحت بیان شده . آیاتی که اعتقاد و ایمان نداشتن به امامت 12 امام پس از فوت پیامبر موجب ضلالت و گمراهی می شود در کدام سوره و ایه قران بیان شده است ؟؟!!
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8705پیامبر اسلام با نام و وظایف مشخص در ایات متعدد قران ، از طرف خداوند معرفی شده است .
و هر زمان که پیروان پیامبر دچار مشکل می شدند برای حل مشکل ، و اگر در مسائل دینی و عبادی دچار اختلاف می شدند به پیامبر رجوع می کردند .
و اگر عالم و یا فرستاده پیامبر اسلام در اطراف و شهرهای دیگر در بیان احکام دین اسلام با مردم آن شهر و دیار ، دچار مشکل می شدند ، هر فردی که می خواست می آمد در مدینه ، بدون واسطه وبدون معطلی نزد پیامبر اسلام و مشکل دینی و … خود را مطرح و جواب صحیح را از پیامبر اسلام می گرفت .
و حتی صحابه پیامبر اگر دچار اختلاف فقهی می شدند به پیامبر رجوع می کردند و پیامبر حکم صحیح شرعی را برایشان بیان می کرد .
و امام زمان که اهل تشیع می گویند بدنیا آمده و زنده هست و برای هدایت مردم هست تا مردم گمراه نشوند ، چرا در مکان مشخصی در دسترس تمام مردم نیست تا مثل پیامبر اسلام جواب سوالات دینی مردم را بدهد .
و یا حداقل اختلافات فقهی بین مراجع را حل و فصل نماید . تا فتوا های متضاد صادر نکنند .
و امروز با توجه به وسائل ارتباط جمعی امام زمان می توانست با یک شبکه تلوزیونی پاسخ هر سوال کننده ای در اقصی نقاط دنیا را بدهد .
و چرا تا امروز حتی کتابهای روایی و حدیثی اهل تشیع را تصحیح نکرده است ، که یک عالم اهل تشیع بگوید این حدیث صحیح است و دیگری بگوید این حدیث ضعیف است . آن هم در زمانی که امام معصوم حی و حاضر است .
و چرا نهج البلاغه را تصحیح نکرده است ؟؟ تا گفتار صحیح حضرت علی برای مردم مشخص کند .
و چرا قران را تفسیر نکرده است تا هرکسی درباره ی ایات قران اظهار نظر نکند و به رای خود تفسیر نکند ؟؟؟و با توجه به اینکه مدت 30 سال می شود که حکومت دست نایب ایشان است آن کتابهای تصحیح شده ، چاپ و منتشر و مردم از اسلام ناب مستفیض می شدند .
آیا این سردرگمی مردم گناهش بر گردن چه کسی می باشد ؟؟؟
-
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
http://www.islamtxt.net/content/forum/1554