Home › انجمن ها › انتقاد از احادیث شیعه › هدیه به اهل تشیع ۲
این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط الهاشمي الحسني در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #1380بسم الله الرحمن الرحیم
البته مسئله علم حدیث نزد شیعه از قدیم محل خلاف سنگین بین اخباریها واصولیها بوده است
الحر العاملی یکی از علمای صاحب نام شیعه که اخباری بوده می گوید:
وسائل الشيعة (آل البيت) – الحر العاملي – ج 30 – ص 259
والاصطلاح الجديد موافق لاعتقاد العامة واصطلاحهم ، بل هو مأخوذ من كتبهم كما هو ظاهر بالتتبع ، وكما يفهم من كلام الشيخ حسن وغيره . وقد أمرنا الأئمة عليهم السلام باجتناب طريقة العامة .«اصطلاح کنوني (تقسيم بندي احاديث) با اعتقاد و اصطلاحات عامه (اهل سنت) سازگار است، بلکه چنانکه از تحقيق و بررسي در اين زمينه و از سخنان شيخ حسن و ديگران بدست مي آيد، از کتابهاي آنان برگرفته شده است و ائمه ما را به پرهيز از راه و روش اهل سنت فرمان داده اند
—————————————
شریف مرتضی از علمای قرن 4 که نزد شیعه به عنوان مجدد دین شناخته شده است می گوید :
رسائل المرتضى – الشريف المرتضى – ج 3 – ص 310
فإن معظم الفقه وجمهوره بل جميعه لا يخلو مستنده ممن يذهب مذهب الواقفة ، إما أن يكون أصلا في الخبر أو فرعا ” ، راويا ” عن غيره ومرويا ” عنه . وإلى غلاة ، وخطابية ، ومخمسة ، وأصحاب حلول ، كفلان وفلان ومن لا يحصى أيضا ” كثرة . وإلى قمي مشبه مجبر . وأن القميين كلهم من غير استثناء لأحد منهم إلا أبا جعفر بن بابويه ( رحمة الله عليه ) بالأمس كانوا مشبهة مجبرة ، وكتبهم وتصانيفهم تشهد بذلك وتنطق به . فليت شعري أي رواية تخلص وتسلم من أن يكون في أصلها وفرعها واقف أو غال ، أو قمي مشبه مجبر ،مستند اکثر احکام فقه خالي از افرادي که پيرو مذهب واقفيه هستند، نيست. آن افراد در روايت چه اصل باشند چه فرع، چه از کسي روايت کرده باشند و چه از آنها روايت شده باشد. و ماشاءالله «غلاة» و «خطابيه» و «مخمسه» و «اصحاب حلول» مثل فلان و فلان و افرادي که قابل شمارش نيستند، هم خيلي زيادند، و کسي مثل قمي مشبه مجبر – و در آخر ميگويد – پس از کجا صحت خبري که روايت ميکنند برايمان روشن ميشود» .
وهمه می دانیم واقفی نزد شیعه کافر است
بحار الأنوار – العلامة المجلسي – ج 37 – ص 34
كتب أخبارنا مشحونة بالاخبار الدالة على كفر الزيدية وأمثالهم من الفطحية والواقفة وغيرهم من الفرق المضلة المبتدعةامام خمینی می گوید فرقه واقفیه نجس هستند
كتاب الطهارة – السيد الخميني – ج 3 – ص 338
الطوائف من المنتحلين إلى الاسلام أو التشيع كالزيدية والواقفة والغلاة والمجسمة والمجبرة والمفوضة وغيرهم إن اندرجوا في منكري الأصول أو في إحدى الطائفتين فلا إشكال في نجاستهم
——————————————————————–
باز هم اعتراف شیعه در حدیث می خواهیدحرفهای جالب الحر العاملی در مورد طوسی را بخونیم
وسائل الشيعة (آل البيت) – الحر العاملي – ج 30 – ص 279
فإنه يقول : ( هذا ضعيف ، لأن راويه ( فلان ) ضعيف ) ثم نراه
يعمل برواية ذلك الراوي بعينه ، بل ، برواية من هو أضعف منه ، في مواضع لا تحصى . وكثيرا ما يضعف الحديث بأنه مرسل ثم يستدل بالحديث المرسل . بل : كثيرا ما يعمل بالمراسيل وبرواية الضعفاءدرباره ي حديثي مي گويد: اين حديث ضعيف است، زيرا فلان راويش ضعيف است، سپس در جايي ديگر به روايت همان راوي عمل مي کند و بلکه در موارد بيشماري روايت شخص ضعيف تري را هم مورد استناد قرار مي دهد. و بسياري اوقات حديثي را بخاطر «مرسل» بودنش ضعيف و بي اعتبار قلمداد مي نمايد، آنگاه در مورد ديگري حديث مرسل را مستند خويش قرار مي دهد، حتي غالباً به احاديث مرسل و راويان ضعيف عمل مي کند
این حرف الحر العاملی دقیق مثل این زمان خودمان است که شیعه در مناظره با اهل سنت می گویند
این حدیث ضعیف است قبول نداریم ولی خودشان به این حدیث ضعیف عمل می کنند
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2090شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2332در بیش از هفتاد کتاب از منابع معتبر شما اهل سنت آمده هر کس امام زمان خود را نشناسد و یا با او بیعت نکند به مرگ جاهلیت مرده حالا اگر خیلی ادعای حقانیت میکنید پاسخ بدهید:
امام زمان حضرت فاطمه زهرا(ع) چه كسي بوده است ؟
دليل غضب حضرت فاطمه (س) به ابوبكر وعمر همانگونه كه در صحاح سته آمده به چه دليلي بوده زيرا در كتب شما از رسول اكرم (ص) نقل شده كه رضايت و غضب حضرت زهرا(س)مساوي با رضايت و غضب حضرت رسول(ص)و همچنين خداوند متعال ميباشد؟
بهتر نیست کمی آگاهانه تر فکر کنیم و دست از پیروی مغضوبین خدا و رسول و آلش بردارید؟؟؟؟؟؟؟؟؟شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2333شما عايشه را ام المومنين ميدانيد و بر حق واز طرف ديگر در تمام كتب صحا حتان اين حديث را داريد كه رسول الله (ص) فرموده كه علي مع الحق \الحق مع علي (هر كجا كه علي (ع)باشد حق هم با اوست و هر كجا كه حق باشد علي (ع) با اوست) خوب در جنگ جمل كه عايشه ويكسري از صحابه در يكسو واميرالمومنين علي(ع) در سوي ديگر بوده اند حق با كدام سو بوده اگر علي بر حق بوده (به فرموده حضرت رسول) پس عايشه باطل است و اگر بلعكس پس تكليف فرموده حضرت رسول چه ميشود؟ -
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
شما اگر توانستی یک طریق صحیح این حدیث رو بیار
درضمن نوشته شما چه ربطی به موضوع من دارد؟