Home › انجمن ها › انتقاد از احادیث شیعه › هدیه به اهل تشیع ۱
این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط الهاشمي الحسني در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #1379بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدالله والصلاه علی حضرت المصطفی
سلام علیکم
همواره از اهل تشیع می شنویم که می گویند مذهبمان را از اهل بیت می گیریم و ما به اهل بیت چنگ زده ایم واهل سنت به مالک وشافعی وسفیان ثوری رضی الله عنهم اجمعین
خوب طبعا باید این مذهب اهل بیت را از احادیث وفقه شان گرفته باشند یعنی این عقیده ای که دارند باید از طریق احادیث صحیح به آن رسیده باشند اما آیا واقعیت امر اینگونه است؟!
عزیزان می دانند که شیعه هیچ کتاب صحیحی ندارند و همین کافی که کلینی بیست سال برایش زحمت کشید نصفش بدون سند وباطل است و خودشان هم اعتراف می کنند
مسئله دوم اینکه اینها از علم حدیث محروم هستند وطبق اعتراف مشایخشان همچون حلی این علم را از عامه یعنی اهل سنت وجماعت گرفته اند
ودر نزد ایشان سند ورجال مهم نیست بلکه متن حدیث مهم است یعنی اگر متن حدیثی به مذهب شیعه خورد قبول می کنند حتی اگر در رجالش مجاهیل و وضاعین وکذابین باشنداما هدیه من به شیعه در این پست کلام شیخشان ابن مطهر حلی است که اعتراف می کند در کتاب خود که مشایخ او وبزرگان امامیه احادیث خود را از افراد غیر ثقه و مجهول و بدعت گذار می گرفته اند!
یعنی چه؟یعنی اینکه عقاید شیعی از مشتی دروغگو مجاهیل و مبتدعین به ایشان رسیده و مقوله مذهب اهل بیت وفقه اهل بیت ادعا و رویای خامی بیش نیست
زیرا چگونه مذهب اهل بیت از مشتی مجهول الهویه ثابت می شود؟!
اعتراف ابن مطهر حلی
[اسم الكتاب : خلاصة الأقوال في معرفة الرجال] – [المؤلف : العلامة الحلي]
خلاصة الأقوال في معرفة الرجالالعلامة الحلي ( الحسن بن يوسف بن علي بن مطهر الحلي )
مقدمه صفحه 2
بسم الله الرحمن الرحيمالحمد لله مرشد عباده إلى سبيل السداد، و هاديهم إلى طريق النفع في المعاش و المعاد، و صلى الله على أشرف العباد محمد النبي المصطفى الهاد، و على آله الغر الأمجاد، صلاة تتعاقب عليهم تعاقب الأعصار و الآباد. أما بعد فإن العلم بحال الرواة من أساس الأحكام الشرعية، و عليه تبنى القواعد السمعية، يجب على كل مجتهد معرفته و علمه، و لا يسوغ له تركه و جهله، إذ أكثر الأحكام تستفاد من الأخبار النبوية و الروايات عن الأئمة المهدية عليهم أفضل الصلاة و أكرم التحيات، فلا بد من معرفة الطريق إليهم، حيث روى مشايخنا رحمهم الله عن الثقة و غيره، و من يعمل بروايته و من لا يجوز الاعتماد على نقله، فدعانا ذلك إلى تصنيف مختصر في بيان حال الرواة و من يعتمد عليه، و من تترك روايته،مع أن مشايخنا السابقين رضوان الله عليهم أجمعين صنفوا كتبا متعددة في هذا الفن، إلا أن بعضهم طول غاية التطويل مع إجمال الحال فيما نقله، و بعضهم اختصر غاية الاختصار، و لم يسلك أحد النهج الذي سلكناه في هذا الكتاب، و من وقف عليه عرف منزلته و قدره و تميزه عما صنفه المتقدمون، و لم يطل الكتاب بذكر جميع الرواة، بل اقتصرنا على قسمين منهم، و هم الذين أعتمد على روايتهم و الذين أتوقف عن العمل بنقلهم، إما لضعفه أو لاختلاف الجماعة في توثيقه و ضعفه أو لكونه مجهولا عندي، و لم نذكر كل مصنفات الرواة و لا طولنا في نقل سيرتهم، إذ جعلنا ذلك موكولا إلى كتابنا الكبير المسمى ب (كشف المقال في معرفة الرجال) فإنا ذكرنا فيه كلما نقل عن الرواة و المصنفين، مما وصل إلينا عن المتقدمين، و ذكرنا أحوال المتأخرين و المعاصرين
اقای حلی در قسمت قرمز رنگ شده می گوید مشایخ ما از هر غیر ثقه و کسانی که به نقلشان نباید اطمینان کرد حدیث نقل کرده اند
واین دلالت می کند که دین شیعه بر احادیث غیر قابل اطمینان بنا شده است واینجا تفسیر می شود قول طوسی در مقدمه خود تهذیب الاحکام که اعتراف می کند همین امر باعث این شد که بسیاری مذهب حقه تشیع را ترک گویند.
در قسمت بنفش رنگ حلی می گوید مشایخ ما در این فن یعنی حدیث قبل از من کتبی نوشته اند
واین کلامی است عجیب وغریب به این دلیل که مشایخ حلی از مجاهیل و دورغگویان روایت کرده اند پس چطور در این باب کتاب تصنیف کرده و قواعد وضع کرده اند؟!
کلام اخر طبق اعتراف حلی و طوسی که قبلا آوردم مشایخ شان وبزرگان امامیه قبل از اینان از هر دروغگویی حدیث نقل می کردند وبه صورت عقیده به خورد مردم می دادند
خوب حال چگونه میتوان قبول کرد این احادیث مذهب اهل بیت هستند؟
مسئله بعدی خود شیعه روایت کردند که معصوم گفته است حدیثنا صعب مستصعب روایات ما مشکل وسخت هستند کسی آنها را نمی فهمد
خوب وقتی هیچ کس کلام معصوم را نمی فهمد وعلمای این قوم هم از مجاهلی وغیر ثقه روایت کرده اند پس چگونه بر این مذهب اعتماد میشود؟!
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2089شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2330گرچه یقین داریم اهل سنت پاسخی برای این سوال ندارند و دراین مورد نیز مانند موارد بسیار زیاد دیگر، سنت پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم را وانهاده اند، اما این سوال را مطرح کردیم تا برخی از دوستان اهل سنت، تاملی کنند و در اعتقادشان تجدید نظر نمایند. از طرف دیگر دوستان شیعه خرسند باشند که مذهب تشیع، عمل کننده ی واقعی به سنت رسول گرامی اسلام صلوات الله علیه وآله است.شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2331پی نوشت ها:
1- گوشه ای از منابع اهل سنت در این مورد:
الف- صحیح مسلم، جلد7، باب فضایل علی بن ابیطالب علیه السلام، صفحه 123
ب- صحیح ترمذی، جلد3، باب مناقب اهل بیت النبی علیهم السلام، صفحه 199
2- گوشه ای از منابع اهل سنت در این مورد:
الف- صحیح بخاری، جلد 6، کتاب الاحکام، صفحه 65
ب- صحیح مسلم، جلد 6، کتاب الامارة، صفحه 3-4، باب الناس تبع لقریش، ناشر: دارالفکر، بیروت، لبنان
ج- مسند احمد حنبل، جلد 5، صفحه 89 و 92، ناشر: دار صادر، بیروت، لبنان
د- صحیح ابن حبان، جلد15، صفحه43، ناشر: موسسة الرسالة
هـ- مسند ابی یعلی، جلد 13، صفحه 456، ناشر: دارالمامون للتراث
و- مستدرک حاکم، جلد 4، صفحه 501
ز- صحیح ابی داود، جلد 4، صفحه 106
ح- مسند ابن الجعد، صفحه 390، ناشر: دارالکتب العلمیة، بیروت، لبنان
ط- الاستیعاب، ابن عبدالبر، جلد 2، صفحه 656، ناشر: دارالجیل، بیروت، لبنان
البته همین سئوال را در تالار گفتمان پرسیدم ولی هم مسلکانتان گفتند شما قرآن را رها کرد هاید و به مشتی افسانه چسبیده اید!!البته از ترس رسوایی مثل اینکه پست را حذف کرده اند ولی اگر شما خیلی به منابع حدیثی خود مینازید جواب این سئوال را بدهید وگرنه خاموششنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2347از سوی دیگر بنا به نقل صحاح درجه اول اهل سنت، پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم برای هدایت امت پس از خویش، نه تنها از وجود امامانی خبر داده اند، بلکه تعداد و وصف آنها را نیز بیان کرده اند. به این حدیث که در بالاترین درجه ی اعتبار نزد اهل سنت قرار دارد، توجه کنید:
دین اسلام تا روز قیامت، همیشه پابرجا بوده و دوازده نفر که از قریش هستند، خلیفه و جانشین من خواهند بود. (2)
نتیجه ای که از دو حدیث صحیح فوق به دست می آید این است که تا روز قیامت قرآن و عترت پیامبر اکرم علیهم السلام برای هدایت مردم همراه یکدیگر هستند و تعداد جانشینان پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم تا پایان تاریخ دوازده نفر می باشد.شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2348سوالی که پس از نقل این دو حدیث صحیح در برابر اهل سنت قرار می گیرد، این است؛
در معتبرترین کتب مذهب شما، سخن از دوازده خلیفه ی قریشی رفته است. در نظر شیعه این دوازده نفر کاملا مشخص و معلوم هستند، آیا شما که مدعی پیروی از سنت پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم هستید، می توانید این دوازده نفر را به ما معرفی کنید؟ بر فرض که مبنای شما را در مورد چهار خلیفه ی نخست بپذیریم، خلیفه ی پنجم تا دوازدهم را چه کسانی می دانید؟ در مذهب شما دو کتاب صحیح بخاری و صحیح مسلم پس از قرآن مجید معتبرترین کتاب ها هستند، آن چه نقل کردیم، براساس گزارش این دو کتاب بود؛ حال بفرمائید آن دوازده نفری که رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم به عنوان جانشین خود تعیین کرده اند، چه کسانی هستند؟ آیا امکان دارد به سادگی از کنار موضوع مهم هدایت مسلمانان که متوقف بر همراهی کتاب خدا و عترت پیامبر علیهم السلام است، بگذریم و این دوازده جانشین را نشناسیم؟ لطفا بدون حاشیه رفتن، هشت نام را ذکر کنید، کسانی که خلیفه ی پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم هستند و مهم ترین کتب مذهب شما از آنان خبر داده اند.شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2368بر فرض که این حرف شما درست باشد که نیست نمونه اش بحارالانوار علامه مجلسی (ره) ،اصول کافی،الغدیرو….هزاران منبع حدیث صحیح دیگر از ائمه نه مانند منابع شما از ابی حریره و امثالهم
ثانیا در همین منابع باصطلاح صحیح خودتان این مطالب آمده هر وقت تونستید جواب بدید بعد حرف بزنید هر چند که علمایتان هم پا در گل مانده اند چه برسد به افراد عامی و بیسوادی همچون شما.
سئوال از صحیح بخاری:
رسول اکرم صلی الله علیه وآله وسلم از دو یادگار گران بها برای پس از خویش خبر دادند، و کتاب خدا و اهل بیت شان علیهم السلام را به عنوان هدایت گرانی برشمردند که تا قیامت همراه یکدیگر هستند، و اگر از آن دو پیروی شود، گمراهی و ضلالت پدید نخواهد آمد. این مطلب به بیان های مختلف در معتبرترین کتب اهل سنت، نقل شده است. (1) به وضوح آشکار است که طبق این بیان، اگر بین مسلمانان، میان قرآن و اهل بیت پیامبر اکرم صلوات الله علیهم، جدایی افتاد، نتیجه اش گمراهی از راه حق خواهد بود. -
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
دوما نوشته شما به موضوع اصلی نمی خورد
سوما این شبهات شما در سایت هزار بار رد شده