این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط الهاشمي الحسني در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
در حال نمایش 9 نوشته (از کل 9)
در حال نمایش 9 نوشته (از کل 9)
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط الهاشمي الحسني در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
حدىث از اسلم ازاد شده محمدبن حنفىه رواىت شده که طبرسى در خاتمه المستدرک ج5ص258 صراحت دارد بر مجهول بودن او
دوما:
کلمه( الناس)در احادىث اهل بىت به معنى عامه و مخالفان اهل بىت امده
سوما:
رواىت اختصاص به شىعىان ندارد و شامل اهل سنت هم مى شود( لو كان الناس كلهم)
زيرا آنهاى کـه شيعـه بودنـد معنى ندارد که دوباره شيعـه شونـد
چهارما:
معناى اين روايت مثل اين آيه مبارکـه است که ( لو کان فيهما آلهة الا الله لفسدتا) “اگر در آسمان و زمين جز الله خدايان ديگرى بـود ، فاسد مى شدند” انبياء 22 . يعنى :چـون فاسـد شـدن زميـن و آسمـان ممتنع است پس وجود چنـد خدا هم ممتنع است معناى روايت هـم اين ميشود که چون ممتنع است سه چهـارم شيعه شکاک و يک چهارم آن احمق باشد ، پس شيعـه شـدن همـه مردم نيز ممتنع خواهد بود .