چرا مسلمانها، فرد زناکار را سنگسار میکنند در حالیکه قرآن میگوید فقط صد ضربه شلاق بزنید؟؟!!

متن سوال: قرآن در سوره نور آیه ۲ میفرماید: (الزَّانِیهُ وَالزَّانِی فَاجْلِدُوا کُلَّ وَاحِدٍ مِنْهُمَا مِائَهَ جَلْدَهٍ وَلَا تَأْخُذْکُمْ بِهِمَا رَأْفَهٌ فِی دِینِ اللَّهِ) «هر یک از زن و مرد زناکار را صد تازیانه بزنید؛ و نباید رأفت و محبت نسبت به آن دو شما را از اجرای حکم الهی مانع شود» با وجود این آیه واضح و صریح مسلمانها به پیروی از حدیث های دروغین با سنگ، گناه کاران را وحشیانه  میکشند و  آبروی اسلام اصیل را در دنیا برده اند. چرا؟!
پاسخ اهل سنت:
در این سوال دو ادعا است.
ادعای اول: سنگسار در اسلام نیست. ادعای دوم: سنگسار وحشیگریست.
جواب به ادعای اول این است که این آیه درباره زناکاران مجرد است نه زناکاران متاهل و منکران فورا خواهند گفت آیه استثنا ندارد، یک حکم عام است از کجا شما این تقسیم بندی را آوردید؟
در پاسخ میگوییم از سنت رسول الله صلی الله علیه وسلم!
همانهایی که قرآن را از رسول الله بما رساندند، بما گفتند که رسول الله زانی و زانیه همسردار را، سنگسار کردند،
درست است که روایت از آیه بالاتر نیست، اما اینجا روایت در امتداد آیه است،
 و مساله  دیگر این است که این روایت متفق علیه است کسی با آن در طول تاریخ مخالفت نکرده است، حتی شیعه ها که در هرچیز ساز مخالف میزنند نیز مثل ما به تمامی قبول دارند که زناکار بی زن، صدضربه شلاق را مستحق است و زناکار همسر دار، باید سنگسار شود!
 و نمیتوان باور کرد که  این حکم درست نبوده و  در همان حال، در طول تاریخ حتی یک نفر هم علیه آن فریاد اعتراض بلند نکرده باشد.
این مثل تعداد رکعات نمازهای ۵ گانه است، که هیچکس در آن اختلاف ندارد!
مدعی میگوید ولی قرآن با شما اختلاف رای دارد، نظر قرآن این است که صد ضربه تازیانه بزنید!
در پاسخ میگویم که نظر قرآن این هم هست که از رسول الله اطاعت کنید. این نظر دوم را صدبار و تاکیدا گفته است.
و نظر رسول نیز بی شک و شبهه همان است که نوشتیم اگر درست نمیبود، حتما کسانی در طول تاریخ اعتراض میکردند
اما این گفته شما مدعیان امروزی، یک اعتراض جدید است و معترضین به خاطر آنکه تحت تبلیغات مدرنیسم؟!! و غرب هستند، مرعوب شده و چون گمان میکنند این قانون بی رحمانه است سعی میکنند راهی بیابند که هم مسلمان بمانند و هم منکر سنگسار شوند!!

پس آیه با حدیث تضاد ندارد زیرا تشریح کننده آیه، یعنی رسول الله؛ (به خبر قطعی و یقین ) این آیه را شرح داده و مجردان را مشمول این  آیه و متاهل ها را مشمول قانون سخت تر سنگسار دانستند
اگر بگویید چرا در قرآن نیامده ؟ عرض میکنم که آمده:

زنی به پیش یکی از اصحاب – گویا ابن مسعود رضی الله عنه _ آمد و گفت تو مدعی هستی که برداشتن زیر آبرو حرام است؟
گفت بله
زن گفت: من همه جای قرآن را گشتم و خواندم در آن چنین چیزی ندیدم
ابن مسعود گفت:
«به حکم قرآن حرام است زیرا قرآن گفته:(و مَا آتَاکُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَمَا نَهَاکُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا ) آنچه را رسول خدا برای شما آورده بگیرید (و اجرا کنید)، و از آنچه نهی کرده خودداری نمایید؛ ( سوره حشر آیه ۷)و پیامبر از برداشتن زیر ابرو منع نموده است»
ما  نیز به منکران میگوییم اگر امت در باره این روایت های سنگسار اختلاف میداشتند باز شما حق داشتید مشکوک باشید ولی وقتی یکصدا و یک زبان همه فرقه های سنی  – حتی شیعه ها _ سنگسار را فعل رسول الله صلی الله علیه وسلم میدانند.
پس اعتراض شما هیچ محلی از اعراب ندارد و شبیه به اعتراض همان زن است که میخواست ابروی خود را نازک کند.

یک نکته مهم!
حالا اگر شما صد آیه هم برای زنهای ایرانی بیاورید که برداشتن زیر ابرو خوب نیست  حتی زنهای مسلمان هم قبول نمیکند زیرا فکر میکنند با برداشتن زیرابرو  قشنگ تر میشوند
همینطور برای منکرین سنگسار صد دلیل بیاورید قبول نمیکنند چون فکر میکنند اسلام بدون سنگسار قشنگتر است!!
پس باید چاره ای اساسی اندیشید

 
بنظرم اگر  به زنان بگوییم که علم زیبا شناسی ثابت کرده که زنی که زیرابرویش را بر میدارد، دماغش  در چهره ّبزرگتر بنظر میرسد،
این گفته  باعث خواهد شد که دست از این کار بردارند، بر این اساس باید فایده سنگسار را به مردم بگوییم تا دست از مخالفت بردارند!
و در مورد برداشتن زیر ابرو، براستی هم همینطور است که دماغ را بزرگتر نشان میدهد و برای همین است که زنان ایرانی برای اینکه همگی زیر ابرو را بر میدارند از بزرگی دماغ در عذابند و دماغ خود را عمل میکنند تا کوچک شود !! 
حالا بر این قیاس میخواهم به مخالفین سنگسار ثابت کنم که سنگسار قانونی وحشیانه نیست:

از خاطر نمیبرم که روزی با عبدالغفور خان  برای خوردن خوراک ماهی به کنار رودخانه شهر رفتیم، ما ۴ نفر بودیم !
بین من و دوستم،و او دوستش، هیچ تناسب عقیدتی نبود، تنها مصلحت کاری ما را بهم نزدیک کرده بود، او  حتی در سن ۷۲ سالگی سراپا غرب زده بود و با آنکه نماز میخواند بعضی از قوانین اسلام را قبول نداشت  و بذله گو بود, آنروز در بین راه به عادت سابق سعی کرد مزه بپراند و رو بما کرد و گفت:
درلندن یک دوست هندو داشتم،همیشه میگفت:
شما مسلمانها  عجیب مردمی هستید! یک کار کوچک را بزرگ میکنید! گوشتی در گوشتی فرو میرود و شما داد میزنید زنا و سنگسار میکنید.
رفیقم دهان بازکرد چیزی بگوید با آرنج زدم به پهلویش که یعنی بگذارش برای من ,  من میدانستم دو پسر فقط دارد  همیشه از آنها با غرور صحبت میکرد یکی در لندن دکتر بود و یکی اینجا تجارت میکرد و میدانستم ثروتمند است و خانه خیلی بزرگی داشت و گفته بود در ده پدری املاک زیادی دارد
گفتم جناب ! اگر شما یک لحظه  و یک درصد شک میداشتید که این دو شاه پسر،پسرهای حقیقی  شما نیستند، آیا باز حاضر میبودید اینهمه زحمت بکشید تا عاقبت به خیر شوند؟  و حاضر بودید بعد از مرگ این ثروت در اختیار آنها قرار بگیرد؟ اما چون یقین دارید این دو بچه محصول مشترک تو و زن با حیا و مومنه خودت است با آسودگی میمیری و همه چیز را برایشان رها میکنی و از انچه در سابق برایشان  کردی نیز،خوشنود و راضی هستی؟
اینها همه نتیجه همان عمل ساده گوشتی در گوشتی فرو رفتن است.
پس دیدی دار و مدار زندگی تو به نتیجه آن گوشت در گوشت رفتن ظاهرا ساده  است
مبهوت شد و خنده در دهانش خشک شد و فقط توانست بگوید  این را که من نگفتم هندو  در لندن گفته بود.
حالا نوبت ما بود که با او  شوخی کنیم
گفتیم هندو گفت، اما ترا نیز  با آن سخن میلی بود…….

ای دوستان
زنا یک عمل ساده است اما انساب و نسل را مخلوط میکند و شک که بیاید، پدر دیگر جان نمیکند و پول در نمیاورد و پول و  زندگی خود را فدا و نثار فرزندان نمیکند و شک همه چیز را خراب میکند و  بقای نسل انسانی به خطر میافتد؛ همانطور که در غرب به خطر افتاده است.
پس زنای مردان و زنان متاهل را فقط از دید یک خطا و یک هوس نبینید  نتیجه خیلی ویران کننده است.
آری مجرد را نمیکشیم، بلکه تادیب میکنیم و بعد از زدن، حکومت اسلامی باید  شرایط ازدواجش را فراهم کند.
اما کسی که  زن ندیده نیست و باز زنا میکند، زن دارد و باز زنا میکند، مستحق ترحم نیست.
بعد فراموش نکنید اجرای قانون سنگسار آسان نیست، اثبات زنا خیلی مشکل است، و این قانون بندرت اجرا شده، اما چون قانونی وحشت آور است مردم را میترساند، پس خود بخود سبب میشود تا به ندای  هوس خود لبیک نگویند،
بنابرین منظور شارع سنگسار و کشتن نیست در اصل ترساندن است.
اگر چشم بصیرت را باز کنید میبینید این قانون سنگسار، مانع  مرگ میر میشود هرچند که به ظاهر، قانونی هیبتناک و ترسناک است
آری جاهایی که این قانون اجرا نمیشود، امراض، مردم را چون گندم درو میکنند
فقط ایدز آری فقط ایدز
تا حالا ۵۰ ملیون نفر را کشته است، و قرار است حداقل ۵۰ ملیون مبتلی دیگر را در سالهای آتی بکشد (فقط نمیکشد که زجر کش میکند )، و الله میداند که تا علاج را  بیابند  فقط ایدز، چند ملیون دیگر را زجرکش میکند
ای کسانیکه مخالف قانون سنگسار هستید، اگر این مخالفت
برای این است که زنا را دوست دارید و میخواهید زنا عام باشد و مردن ده نفر را دست آویز قرار داده اید!
 پس  در این صورت ما را با شما سخنی نیست.

 اما اگر این مخالفت با سنگسار،بخاطر کشته شدن یک نفر  یا ده نفر است،  پس بدانید که  کشته نشدن ده نفر به قیمت  کشته شدن صد ملیون نفر دیگر  بدست میاید
پس انتخاب باشماست، راه سومی نیست !
بنابرین باید از این مخالفت خود شرمسار باشید

                                                                                                                          

 

نویسنده: ابوبكر بن حسين (رحمه الله)

مقاله پیشنهادی

هنگام اختلاف با پدر چگونه با وی صحبت کنم؟

سوال: در اسلام هنگامی که سوء تفاهمی میان پدر و پسر رخ می‌دهد چگونه می‌توان …